4 مدل غذای رژیمی عالی برای افرادی که رژیم دارند

4 مدل غذای رژیمی عالی برای افرادی که رژیم دارند

4 مدل غذای رژیمی عالی

در اینجا 4 مدل از بهترین غذا هاي رژیمی را برای شـما آموزش خواهیم داد؛ با این غذاها رژیم غذایی سالمی تری را داشته باشید.

 

4 مدل غذای رژیمی عالی برای افرادی که رژیم دارند

1- آموزش طرز پخت کوکو کینوا رژیمی

کوکوی کینوا غذایی گیاهی و کاملا مقوی اسـت داخل این دستور تخم مرغ هم هست بعضی از گیاهخواران از تخم مرغ استفاده میکنند کـه این غذا مناسب این افراد گیاهخوار اسـت.

 

مواد لازم برای تهیه کوکو کینوا :

4 مدل غذای رژیمی عالی برای افرادی که رژیم دارند

کینوا را میتوانید از هر رنگی کـه دوست داشتید استفاده کنید.

 

طرز تهیه کوکو کینوا رژیمی :

ابتدا کدوهای رنده شده را داخل دستمالی بپیچید تا آب ان ها گرفته شود حالا همه ی مواد بـه جز تخم مرغ و پودر سیر رابا هم مخلوط کنید. تخم مرغ ها را در ظرفی جدا بشکنید و با پودر سیر خوب بزنید و بـه مواد اضافه کنید و ادویه ها را هم اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

 

قالب مافین تان را چرب کنید و از مواد داخل قالب بریزید و بـه مدت 30 دقیقه داخل فر با دمای 350 درجه قرار بدهید و اجازه بدهید طلایی شوند و از داخل فر بیرون بیاورید اجازه دهید سرد شود و از قالب جدا کنید. این کوکو را میتوانید با هر سس یا لیمو میل کنید.

 


حتما بخوانید:  22 میان وعده برای کاهش وزن و لاغری


 

4 مدل غذای رژیمی عالی برای افرادی که رژیم دارند

2- آموزش طرز تهیه کوکو کدو سبز و سیب زمینی رژیمی

مواد لازم برای کوکو کدو سبز و سیب زمینی رژیمی :

4 مدل غذای رژیمی عالی برای افرادی که رژیم دارند

طرز تهیه کوکو کدو سبز و سیب زمینی رژیمی :

سیب زمینی ها را آبپز کنید و اجازه بدهید تا خنک شوند، سپس رنده کنید و بعد پیاز را هم رنده کنید و آب ان را بگیرید کدو سبزها را خوب بشویید و با پوست رنده ریز کنید بعد از ان تخم مرغ ها و نمک و زردچوبه و فلفل و پودر سیر بـه ان اضافه کنید و سپس آرد سوخاری را بـه مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

 

مواد را نیم ساعت داخل یخچال بگذارید. دستتان را کمی خیس کنید و له شکل هاي‌ دلخواه ان را دربیاورید ودر روغن داغ دو طرف ان را سرخ کنید. اگر دیدید موقع سرخ کردن وا می‌رود یکی دو قاشق آرد بـه مایه کوکو اضافه کنید و خوب ورز بدهید دیگر خرد نمیشوند.

 

نکته :

حتماً باید موقع شکل دادن دستتان را خیس کنید.

سیب زمینی ها باید کاملا خنک باشند.

مایه کوکو را نیم ساعت در یخچال بگذارید.

روغن کاملا داغ شود سپس کوکوها را سرخ کنید.

 


 

4 مدل غذای رژیمی عالی برای افرادی که رژیم دارند

3- غذای رژیمی با گوشت چرخ کرده رژیمی

دستور یک غذای رژیمی با گوشت چرخ کرده کـه خیلی خوشمزه می‌شود حتی خیلی بهتر از سرخ کردن ان اسـت .

 

مواد لازم گوشت چرخ کرده رژیمی :

4 مدل غذای رژیمی عالی برای افرادی که رژیم دارند

طرز تهیه :

گوشت چرخ‌کرده رو با پیاز مخلوط کنید و ته ظرف پیرکس کـه یکم لبه داشته باشه پهن کنید  بعد سعی کنید مثل این کـه کبابه یه خطایی روش بندازید بعد روی ان رو با سیب زمینی حلقه شده بعد با فلفل سبزهای حلقه شده و بعد یک لایه پیاز حلقه شده و بعد روی ان یک لایه قارچ حلقه شده ودر مرحله آخر گوجه فرنگی حلقه شده بگذارید.

 

مراحل گذاشتن مواد از سفت بـه نرم اسـت چون حرارت از زیر میخورد آنهایی کـه سفت‌تر هستند دیرتر می‌پزند باید زیر تر باشند.
روی آن ها نمک و فلفل بزنید و یک کمی اندازه نصف استکان آب بریزید.بعد بزارید تو فر یا ماکروویو کـه بپزد.

 


 

4 مدل غذای رژیمی عالی برای افرادی که رژیم دارند

4- طرز تهیه ماهی رژیمی

مواد لازم برای ماهی رژیمی :

4 مدل غذای رژیمی عالی برای افرادی که رژیم دارند

طرز تهیه ماهی رژیمی :

فر را تا دمای 450 درجه فارن هایت گرم کنید، پوست لیمو را بـه شکل خلالی بکنید، و ان را داخل مخلوط کن قرار دهید، لیمو را بـه چهار قطعه تقسیم کنید و کنار بگذارید. روی فیله ي قزل آلا یک چهارم قاشق چایخوری نمک و یک چهارم قاشق چایخوری فلفل سیاه بپاشید.

 

یک حبه سیر را درشت خرد کنید و بـه مخلوط کن اضافه کنید. باقی سیر ها را ریز خرد کنید و کنار بگذارید. نان را تکته تکه کنید و بـه مخلوط کن اضافه کنید، بـه همراه ان نعنا، یک چهارم قاشق چایخوری نمک و یک چهار قاشق چایخوری فلفل سیاه را نیز اضافه کنید.

 

مواد را مخلوط کنید و سپس بـه یک کاسه منتقل کنید. یک قاشق چایخوری روغن بـه ترکیب اضافه کنید و کنار بگذاریدش. دو قاشق چایخوری روغن زیتون را دریک ماهی تابه نچسب و مخصوص فر روی حرارت متوسط رو بـه بالا گرم کنید.

 

ماهی را بـه صورتی کـه پوستش رو بـه بالا باشد در ماهی تابه بخوابانید. 3 دقیقه بپزید، با کفگیر ماهی را برگردانید، ترکیبی کـه با مخلوط کن درست کردید را روی ماهی بمالید و ماهی تابه را بـه فر منتقل کنید.

 

بـه مدت 5 دقیقه کباب کنید. وقتی ماهی در حال پختن اسـت، یک قاشق چایخوری دیگر روغن را دریک ماهی تابه بزرگ روی حرارت متوسط رو بـه بالا گرم کنید.  

قطعات سیر و فلفل قرمز را اضافه کنید، یک دقیقه بپزید تا زمانی کـه سیر ها قهوه اي شوند. اسفناج ها را اضافه کنید و تا زمانی کـه جمع شوند تفت دهید، یک چهارم قاشق چایخوری نمک باقیمانده را روی اسفناج ها بریزید و بهم بزنید.

 

اسفناج را بین چهار بشقاب تقسیم کنید. ماهی را نیز بـه چهار قسمت مساوی تقسیم کنید، ماهی را روی اسفناج ها قرار دهید و با قطعات لیمو سرو کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت