چگونه جذب روغن را هنگام سرخ کردن عمیق غذا به حداقل برسانیم؟

چگونه جذب روغن را هنگام سرخ کردن عمیق غذا به حداقل برسانیم؟

دراین پست از مجله تفریحی و سرگرمی تالاب برای شـما همراهان عزیز نکاتی برای کاهش جذب روغن هنگام سرخ کردن عمیق بـه اشتراک گذاشته ایم. بـه جذب کمتر روغن کالری مواد غذایی کمتر می شود و روغن کمتری را برای سرخ کردن مصرف می شود.

 

نمی‌توان انکار کرد کـه خوردن پیش غذای ترد و سرخ شده یک سعادت خالص اسـت. مهم نیست کـه چقدر از سلامتی آگاه هستیم، مقاومت در برابر فریب سرخ‌کرده‌ها و تنقلات سخت اسـت. تعداد زیادی از ما تسلیم وسوسه میشویم و بعدا بابت خراب کردن برنامه هاي‌ غذایی خود احساس گناه می‌کنیم، اما چه می شود اگر بـه شـما بگوییم کـه اکنون می‌توانید از میان وعده هاي‌ سرخ شده مورد علاقه خود نیز بدون احساس گناه لذت ببرید.

 

ممکن اسـت این یک بلوف بـه نظر برسد، اما تغییر روش آشپزی می تواند تأثیر زیادی بر برنامه هاي‌ غذایی شـما بگذارد. بنابر این، در این جا چند راه عالی برای بـه حداقل رساندن جذب روغن در بین وعده هاي‌ سرخ شده شـما وجوددارد.

 

بیشتر بخوانید:  سرخ کردن غذا به روش رژیمی

 

راه حل هایی برای جذب کمتر روغن

1. به دنبال یک تابه تمیز بروید

چگونه جذب روغن را هنگام سرخ کردن عمیق غذا به حداقل برسانیم؟

یک تابه چدنی تمیز انتخاب کنید و مطمئن شوید کـه رسوبات یا لایه‌هاي‌ مواد غذایی سوخته در ان وجود نداشته باشد، بـه خصوص اگر قصد دارید خمیر سرخ کرده یا تنقلات غوطه‌ور در آرد بپزید. این امر منجر بـه جذب بیش از حد روغن و خراب شدن طعم غذا می شود. علاوه بر این، رسوب در تابه می تواند بـه سرخ‌کرده‌ها بچسبد و سرخ کردن ان را دشوار کرده و منجر بـه جذب روغن بیشتر شود.

 

2. مراقب پوشش موادغذایی باشید

چگونه جذب روغن را هنگام سرخ کردن عمیق غذا به حداقل برسانیم؟

نحوه پوشش یا مرینیت کردن تنقلات از نظر جذب روغن بسیار مهم اسـت. نان یا پوشاندن تنقلات با آرد سوخاری، آرد و سایر مواد غذایی مانند جو، برنج پهن شده ممکن اسـت روغن بیشتری جذب کند و کالری را افزایش دهد. اگر می‌خواهید جذب روغن در سرخ کردنی ها یا میان وعده ها را کاهش دهید، مطمئن شوید کـه میان وعده ها رابا خمیر نازکی از آرد همه ی منظوره، آرد برنج یا آرد ذرت بپوشانید. بـه دلیل داشتن گلوتن، بـه چسباندن میان وعده ها کمک می کند و جذب روغن را بـه حداقل می‌رساند. علاوه بر این، مطمئن شوید کـه در هنگام پوشاندن میان وعده ها آرد زیادی اضافه نکنید، آرد زیاد باعث جذب بیش از حد روغن می شود.

 

3. مواد غذایی را قبل از اینکه سرخ کنید بجوشانید

چگونه جذب روغن را هنگام سرخ کردن عمیق غذا به حداقل برسانیم؟

ساده‌ترین راه برای بـه حداقل رساندن جذب روغن در غذا هاي سرخ شده، آب پز کردن سبزیجات یا گوشت قبل از سرخ کردن آنهاست. این نه تنها باعث صرفه جویی زیادی در زمان می شود، بلکه در عین حال جذب روغن را کاهش می دهد. فقط سبزیجات، گوشت یا ماهی را از قبل بپزید ودر روغن داغ سرخ کنید، این بـه کاهش چرب شدن میان وعده ها کمک می کند.

 

4. از دستمال کاغذی استفاده کنید

چگونه جذب روغن را هنگام سرخ کردن عمیق غذا به حداقل برسانیم؟

آخرین اما نه کم اهمیت، بیرون آوردن تنقلات و پاک کردن روغن با دستمال کاغذی راه دیگری برای کاهش مصرف بیش از حد روغن از غذا اسـت.

 

5. دما روغن را حفظ کنید

چگونه جذب روغن را هنگام سرخ کردن عمیق غذا به حداقل برسانیم؟

قبل از سرخ کردن تنقلات، دمای روغن را بررسی کنید. پخت و پز در دمای بالا بـه کاهش جذب روغن کمک می کند و بهترین راه برای انجام اینکار این اسـت کـه قبل از سرخ کردن پیش غذاها، یک دماسنج آشپزخانه در معرض داشته باشید. اینکار نه تنها باعث می شود کـه غذا کاملاً از داخل پخته شود، بلکه در عین حال غذا را ترد و غیر چرب می کند.

 

6. از لوازم ضروری گازدار استفاده کنید

چگونه جذب روغن را هنگام سرخ کردن عمیق غذا به حداقل برسانیم؟

یکیدیگر از راه‌هاي‌ راحت برای کاهش جذب روغن، افزودن مقدار کمی مایعات گازدار یا جوش شیرین بـه خمیر اسـت کـه بـه آزاد شدن حباب‌هاي‌ گاز کمک می کند، کـه در حین سرخ کردن میان وعده‌ها، جذب روغن را کاهش می دهد.

 

بیشتر بخوانید: نکاتی برای سرخ کردن مناسب غذا

 

7. زمان پخت و پز

چگونه جذب روغن را هنگام سرخ کردن عمیق غذا به حداقل برسانیم؟

مقدار روغن جذب شده نیز می تواند بـه مدت زمان پخت غذا بستگی داشته باشد. بـه عنوان مثال، اگر توجه نکنید و چیزی را برای مدت طولانی بپزید، ممکن اسـت روغن بیشتری از حد لازم جذب شود.میزان جذب روغن بـه مدت زمانی کـه غذای خودرا سرخ می کنید بستگی دارد. زمان سرخ کردن طولانی تر می تواند منجر بـه افزایش سطح جذب روغن توسط غذا شود. برای بهترین نتیجه، سرخ کردن عمیق باید با حرارت ثابت بین 325-375 درجه فارن هایت انجام شود.این باعث می شود کـه غذا از همه ی طرف بـه طور یکنواخت بپزد و داخل غذا بدون پختن زیاد گرم شود. کل زمان پخت بسته بـه چیزی کـه سرخ میکنید و حجم ان متفاوت اسـت، اما بیشتر مواد بین 3 تا 7 دقیقه طول می کشد.

 

8. دمای روغن

چگونه جذب روغن را هنگام سرخ کردن عمیق غذا به حداقل برسانیم؟

غذاهایی کـه در دمای پایینتر سرخ می شوند «مانند استفاده از سرخ‌کن» بیشتر طول میکشد، بنابر این چربی کمتری جذب می کنند. اگر روغن خیلی داغ باشد، بلافاصله جذب غذای شـما می شود.بهتر اسـت بـه خاطر داشته باشید کـه عده اي از غذاها چربی بیشتری نسبت بـه سایرین جذب می کنند. غذاهایی با محتوای آب بالا، مانند مرغ و دونات، بیشترین جذب را دارند، در حالی کـه غذاهایی کـه آب کمتری دارند، مانند سیب زمینی، ماهی قزل آلا یا هویج، روغن کمتری را جذب می کنند.سرخ کردن عده اي از اقلام در دمای پایین بهترین گزینه برای پیشگیري از جذب روغن زیاد اسـت. اگر بـه اندازه کافی داغ نباشد ممکن اسـت کمی بیشتر طول بکشد، اما در نهایت، غذا مقدار زیادی روغن جذب می کند. دمای روغن برای جذب مناسب روغن ضروری اسـت.

 

9. مقدار غذا

چگونه جذب روغن را هنگام سرخ کردن عمیق غذا به حداقل برسانیم؟

هرچه اندازه تکه غذا بزرگتر باشد، روغن کمتری در هر قطعه جذب می شود. اقلام کوچک تر بـه احتمال زیاد مقادیر بیشتری را جذب می کنند زیرا سطح بیشتر با جرم کمتر روغن را جذب می کند. عده اي از ذرات ریز غذا می‌توانند بسوزند و منجر بـه آلودگی روغن شوند. همیشه میتوانید با پیروی از روش هاي‌ استاندارد روغن را تمیز کرده و مجددا استفاده کنید.

 

10. مساحت سطح

چگونه جذب روغن را هنگام سرخ کردن عمیق غذا به حداقل برسانیم؟

هر چه سطح ان کوچک تر باشد، روغن بیشتری جذب می کند. بـه عنوان مثال، دونات ها در مقایسه با غذا هاي سرخ شده مانند پای مرغ یا سیب زمینی سرخ کرده سطح کمی دارند. بنابر این، انها بـه احتمال زیاد بیشتر روغن پخت و پز را جذب می کنند. بـه عنوان مثال، عده اي از غذاها قبل از مصرف چندین بار سرخ می شوند، بـه این معنی کـه چربی بیشتری نسبت بـه زمانی کـه فقط یک‌بار سرخ شده بودند جذب می کنند.سرخ کردن اقلام بزرگتر بـه این معنی اسـت کـه بـه دلیل نسبت سطح بـه جرم کمتر، روغن کمتری را در هر قطعه جذب می کنند. اقلام کوچک تر بـه احتمال زیاد مقادیر بیشتری را جذب می کنند زیرا سطح بیشتر با جرم کمتر روغن را جذب می کند.

 

بیشتر بخوانید: ترفند هایی درباره سرخ کردن غذا

 

خلاصه اینکه:

مقدار روغن جذب شده را میتوان با مقدار غذا در یک‌بار سرخ شدن و تغییر زمان پخت تغییر داد. زمان سرخ کردن طولانی‌تر بـه غذاها اجازه می دهد روغن بیشتری جذب کنند، در حالی کـه بخش‌هاي‌ کوچک‌تر بـه طور طبیعی روغن کمتری را جذب می کنند. با این حال، غذایی کـه هر بار یک غذا را سرخ می کند، کمترین مقدار روغن را در هر ظرف جذب می کند.

 

بزرگ ترین فایده از اینکار استفاده از نوع روغن مناسب، دوره زمانی مناسب، دسته هاي‌ کوچک تر غذا و دمای مناسب روغن برای کاهش تعداد روغن هاي‌ جذب شده اسـت.

 

هرچه یک ماده خاص را بیشتر سرخ کنید یا بیشتر سرخ کنید، میزان جذب ان افزایش مییابد. همچنین، دماهای پایینتر باعث محتوای چربی کمتر در هر قطعه میشود، در حالی کـه بخش‌هاي‌ بزرگتر منجر بـه کاهش میزان جذب روغن می شود.

جدیدترین مطالب سایت