آموزش پخت ترشه تره خوشمزه مخصوص گیلان

مجموعه : انواع خورش
آموزش پخت ترشه تره خوشمزه مخصوص گیلان

غذای گیلانی ترشه تره

ترشه تره نام یک غذای گیلانی و مازندرانی هست که با طعم خوشمزه اي که دارد بسیار طرفدار هم پیدا کرده هست در ادامه با آموزش این غذای محلی همراه شوید .

 

طرز تهیه ترشه تره , این خورش خوشمزه از غذا هاي گیلان هست و برای افرادی که می‌خواهند غذا هاي بدون گوشت مصرف کنند، گزینه مناسبی هست.

 

مواد لازم

۱ کیلوگرم سبزیهای معطر
۱ پیمانه نعناع
۱/۲ پیمانه برنج
به میزان لازم آبلیمو
به میزان لازم روغن
۱/۲ بوته سیر
به میزان لازم زردچوبه
به میزان لازم نمک
به میزان لازم فلفل سیاه
۲ عدد تخم مرغ

 

طرز تهیه

۱- از ترکیبی از گشنیز، اسفناج، جعفری، تره، برگ چغندر، شوید و چند شاخه شنبلیله بهرهگیری کنید. اگر دسترسی دارید، به جای نعناع از سبزی محلی خالواش هم میتوانید بهرهگیری کنید. سبزی ها را تمیز بشویید و خرد کنید.

۲- برنج را از گذشته برای حدود ۱ ساعت خیس کنید.

۳- می‌توانید به جای آبلیمو از هر نوع ترشی دیگر مثل آب غوره، آب نارنج و یا آب انار بهرهگیری کنید. همینطور می‌توانید برای ترش کردن غذا از چند عدد گوجه سبز بهرهگیری کنید.

۴- سیر را خرد کنید.

 

سبزی هاي خرد شده رابه همراه برنج خیس خورده در قابلمه اي بریزید، بر روی آنها ۳ لیوان آب بریزید و بگذارید برای ۳۰ دقیقه بپزند.وقتی سبزی ها پختند و آب آنها کشیده شد، آبلیمو را اضافه کنید و بگذارید کمی دیگر بجوشد. برای لعاب دار شدن خورش می‌توانید ۱قاشق رستوران آرد برنج و یا گندم هم به مواد اضافه کنید.

 

در این میان، در ماهیتابه اي کمی روغن بریزید. سیر رابه همراه زردچوبه در آن تفت دهید و بعد به همراه نمک و فلفل سیاه به سایر مواد اضافه کنید و مواد را مفید هم بزنید.

 

آن را بچشید ودر صورت نیاز آبلیمو و چاشنی بیشتری به آن اضافه کنید.در پایان تخم مرغ ها را روی خورش بشکنید و اجازه دهید تا پخته شوند. می‌توانید تخم مرغ را جدا بزنید و بعد با سایر مواد ترکیب کنید، ولی آن را خیلی ریز نکنید.میتوانید این خورش را در کنار برنج و یا با نان سرو کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت