دستور تهیه برنج گل کلم ویژه تناسب اندام و رژیم

دستور تهیه برنج گل کلم ویژه تناسب اندام و رژیم

غذای رژیمی برنج گل کلم 

 

برنج گل کلم  یک غذای خوشمزه و آسان رژیمی هست در ادامه می توانید با دستور تهیه برنج گل کلم مخصوصاً تناسب اندام و رژیم تالاب را دنبال نمایید. 

 

دستور تهیه برنج گل کلم مخصوصاً تناسب اندام و رژیم , به گزارش تالاب برنج یکی از اصلی ترین غذایی هاي ما ایرانیاست که تقریبا هرروز سر سفره هایمان هست اما گاهی مقدور هست رژیم لاغری داشته باشیم و بهمین علت تصمیم گرفته باشیم برنج را حذف کنیم

 

برای چنین مواقعی یک دستور مخصوصاً برایتان دارم و آن هم برنج گل کلم هست که باعث میشود جای خالی برنج را کمتر حس کنید افزون بر این، این جای گزین برای برنج هم کم کالری تر هست و هم خیلی موثر.

 

مواد ضروری برای تهیه برنج گل کلم :

 

دستور تهیه برنج گل کلم ویژه تناسب اندام و رژیم

مراحل تهیه برنج گل کلم :

برای تهیه برنج گل کلم ابتدا باید مرغمان را بپزیم. ابتدا مرغ رابه قطعات کوچکی خرد میکنیم. در صورتی که مرغ کمی یخ زده باشد خیلی راحت به هر شکل و اندازه اي که بخواهیم خرد میشود.

 

حالا مرغ، پیاز داغ، فلفل، نمک، پودر پاپریکا و زردچوبه را داخل یک ماهیتابه می ریزیم.

حالا مرغ رابا حرارت ملایم کمی تفت میدهیم تا تغییر رنگ بدهد.

 

بعد آبلیمو رابه آن افزون کرده ودر ماهیتابه را میگذاریم و اجازه میدهیم تا مرغ بپزد اگر تکه هاي مرغ کوچک باشند و حرارت هم ملایم باشد مرغ با آبی که خودش می اندازد می پزد ودر انتها هم خیلی نرم و خوش طعم میشود.

 

وقتی مرغ آماده شد نوبت تهیه برنچ گل کلمه گل کلم را کمی خرد کرده و آنگاه می شوییم وقتی آب آن به پایان رسید داخل غذا ساز می ریزیم و چند پالس میزنیم تا دقیقا پودر و شبیه برنج شود.

 

همین طوری‌كه میبینید گل کلم دقیقا پودر شده هست. در واقع برنج گل کلم ما همین حالا حاضر هست و می‌توانیم همین طور سرد با هر ادویه یا سبزیجاتی که دوست داریم آنرا میل کنیم اما اگر دوست دارید برنجتان گرم باشد مراحل را ادامه بدهید.

 

من چون دوست دارم برنج گل کلمم گرم باشد مرغ ها را از ماهیتابه دراوردم  و برنج گل کلم را همراه فلفل دلمه اي خرد شده و کمی نمک داخل همان ماهیتابه ریختم و فقط در حد یکی دو دقیقه تفتشان دادم تا گل کلم گرم شود ولی نپزد.

 

در آخر هم ریحان خرد شده را روی آن ریختم و مخلوطشان کردم.

بهمین سهولت برنج گل کلم ما حاضر هست و می‌توانیم آن رابا مرغ میل کنیم.

 

کالری موجود در برنج گل کلم

 

۵۰۰ گرم گل کلم ۱۲۵ کالری

فلفل دلمه اي و ریحون نهایتا ۲۰ کالری

۱ قاشق رستوران پیاز داغ به علاوه روغن آن ۱۲۰ کالری

۱ عدد سینه مرغ تقریبا ۲۰۰ گرم ۴۰۰ کالری

مجموعا ۶۶۵ کالری …. این مقدار برنج گل کلم برای دو نفر کافی هست پس کالری برای هر نفر تقریبا ۳۳۰ هست.

 

جدیدترین مطالب سایت