جدیدترین ورزش سال برای لاغری چیست؟ (ورزش راکینگ)

جدیدترین ورزش سال برای لاغری چیست؟ (ورزش راکینگ)

جدیدترین ورزش سال برای لاغری چیست ؟ راکینگ، یک تمرین عالی برای آمادگی جسمانی و طول عمر اسـت و بـه گفته فرد فعال در زمینه آمادگی جسمانی، حمل کردن یک وسیله، رفتار کلیدی انسان در طول تاریخ بوده اسـت و برای عضله‌سازی، چربی‌سوزی، التیام سلامت قلب و پیشگیری از آسیب، ان را امتحان کنید. ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب بـه جزئیات بیشتری از این ورزش پرداخته ایم.

 

ورزش راکینگ چیست؟

ورزش راکینگ یک فرم از ورزش روزانه اسـت کـه در مسیرهای دشوار، متنوع و طبیعی اجرا می شود. این ورزش شامل موانع مختلفی مانند سطوح ناهموار، آب‌راه‌ها، مسیرهای جنگلی و سنگلاخ‌ها می شود. مسیرهای راکینگ طبق معمولً برای افرادی طراحی شده‌اند کـه بـه دنبال تجربه‌هاي‌ چالش‌برانگیز و هیجان‌انگیز در طبیعت هستند.

 

ورزش راکینگ نه تنها بـه التیام توانایی فیزیکی کمک میکند بلکه هیجان و هماهنگی با محیط طبیعی نیز را تجربه میکنید. این ورزش بـه عنوان یک فرصت برای استفاده از طبیعت بـه عنوان سالن ورزشی خود شناخته می شود.

 

ورزش راکینگ برای چه رده سنی ای است؟

ورزش راکینگ برای چه رده سنی ای است؟

راکینگ، یکی از جذابترین گرایش‌هاي‌ آمادگی جسمانی اسـت کـه نیازی بـه باشگاه یا تجهیزات شیک ندارد و بـه‌طور تقریبی هر شخصی چه مادربزرگ 70 ساله یا یک ورزشکار جوان 21 ساله می تواند ان را برای قوی تر شدن و عمر طولانی‌تر امتحان کند.

 


مطالب مشابه: آشنایی جالب با ورزش های ترکیبی در جهان + عکس


 

ورزش راکینگ چه کمکی به ما می کند؟

ورزش راکینگ چه کمکی به ما می کند؟

راکینگ یا حمل وزن در مسافت، تمرینی بدنی اسـت کـه برای کمک بـه زنده ماندن ما طراحی شده اسـت. این تمرین میتواند آمادگی قلبی عروقی را التیام بخشد، عضلات و استخوان‌هاي‌ ما را بادوام‌تر کند و برای کمک بـه انجام وظایف روزانه، قدرت مرکزی و پشت را تقویت کند اما اینروزها، ابزارها، فناوری و روال‌هاي‌ در حال تغییر ما باعث شده کـه بسیاری از ما بـه‌ندرت نیاز داشته باشیم کـه وسایلی را بیش از چند متر از ماشین خود تا خانه‌هاي‌ خود حمل کنیم.

 

چگونه می توان ورزش راکینگ را بدون دوچرخه در زندگی روزمره استفاده کرد؟

چگونه می توان ورزش راکینگ را بدون دوچرخه در زندگی روزمره استفاده کرد؟

می توانید اصول و فعالیت‌هاي‌ ورزش راکینگ را بدون دوچرخه در زندگی روزمره خود ادغام کنید. بـه عنوان مثال:

 

1. پیاده‌روی در مسیرهای طبیعی: انتخاب مسیرهای پیاده‌روی در طبیعت با سطوح مختلف و موانع، مشابه مسیرهای راکینگ اسـت.

 

2. دویدن در مسیرهای متنوع: برای افزایش چالش و تنوع، میتوانید در مسیرهای دشوارتر دویده و از محیط طبیعی بهره‌مند شوید.

 

3. تمرینات تقویتی: انجام تمریناتی کـه توانایی شـما را در موانع مختلف افزایش دهد، می تواند بهبودی در توان فیزیکی شـما را بـه همراه داشته باشد.

 

4. استفاده از سیاه‌پایانها یا سنگ‌ها: انجام تمرینات تعادل و استحکام با استفاده از سیاه‌پایانها یا سنگ‌هاي‌ بزرگ، شباهتی با موانع راکینگ دارد.

 

5. یوگا یا پیلاتس: تمریناتی کـه بـه تقویت عضلات اصلی و افزایش تعادل کمک میکنند.

 

با تلفیق این فعالیت‌ها در زندگی روزمره، می توانید از مزایای ویژه ورزش راکینگ برخوردار شوید.

 

ورزش راکینگ بدون دوچرخه چقدر کالری می‌سوزاند؟

ورزش راکینگ بدون دوچرخه چقدر کالری می‌سوزاند؟

مقدار کالری اي کـه شـما در حین ورزش راکینگ بدون دوچرخه می‌سوزانید، بستگی بـه عوامل مختلفی دارد از جمله شدت فعالیت، وزن شـما، سطح توان فیزیکی، و مدت زمان فعالیت. بـه طور متوسط، میتوانید برای یک فرد با وزن متوسط تازه وارد بـه فعالیت حدود 400 تا 600 کالری در ساعت ورزش راکینگ بدون دوچرخه را ارزیابی کنید.

 

این مقدار ممکن اسـت بیشتر یا کمتر باشد، بسته بـه شرایط خود. برای دقیقتر بررسی کالری‌هاي‌ سوزانده شده، میتوانید از دستگاه‌هاي‌ اندازه‌گیری فعالیت فیزیکی یا برنامه‌هاي‌ موبایل ورزشی کمک بگیرید.

 

راکینگ چه کمکی به بدن می کند

راکینگ چه کمکی به بدن می کند

حمل کردن برای افزایش طول عمر عالی اسـت. ایستر افزود کـه اجداد ما، شکار را پس از سفر های شکاری حمل میکردند همچنین همه ی افراد مسافت‌هاي‌ طولانی رابا خانواده‌ها و متعلقات خود طی می کردند، حمل وسایل و گاهی اوقات چیزهای سنگین منحصر بـه انسان‌ها و یک رفتار اساسی در طول تاریخ اسـت.

 

در حالی کـه ممکن اسـت نیازی نباشد کـه یک گاومیش کوهان‌دار را برای شام بـه خانه ببریم اما هنوز دلایل خوبی برای وقت گذاشتن روی اینکار وجوددارد، زیرا حمل کردن بـه چندین نوع تمرین مرتبط با طول عمر کمک میکند. راکینگ برای همه ی چیز حتی در زمان پیری خوب اسـت.

 

در وهله اول، حمل کردن، قلب شـما را مجبور بـه پمپاژ می کند، ورزشی هوازی بسیار عالی برای سلامت قلب و عروق اسـت و بـه پیشگیری از بیماری قلبی، یکی از دلایل اصلی مرگ‌ومیر جهانی، کمک میکند.

 

در عین حال، تمرینات مقاومتی را همراه با تمرینات کاردیو «ورزشی کـه ریتم خاصی داشته و ضربان قلب را بالا ببرد» برای کمک بـه تقویت عضلات و استخوان ‌ها ارائه میدهد. نتایج تحقیقات نشان داده اسـت کـه این ترکیب برای زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر حیاتی اسـت. با افزایش سن، تراکم استخوان مهم اسـت زیرا نتایج تحقیقات نشان می دهد کـه استخوان‌هاي‌ شکسته خطر بزرگی برای سلامتی افراد مسن هستند.

 

حتی مهم‌تر از ان؛ حمل کردن خطر آسیب کمتری دارد، حتی بیشتر از ورزش‌هاي‌ معمولی مانند دویدن و بـه این معنی اسـت کـه برای افراد مسن یا کم تحرک کـه می خواهند آمادگی جسمانی خودرا بدون آسیب التیام دهند، گزینه خوبی اسـت.

 


مطالب مشابه: در هنگام عصبانیت چه ورزش هایی را انجام دهیم تا آرام شویم؟


 

چگونه ورزش راکینگ را شروع کنیم شروع کنیم

چگونه ورزش راکینگ را شروع کنیم شروع کنیم

بزرگ ترین اشتباهی کـه مردم در مورد راکینگ مرتکب می شوند این اسـت کـه بیش از حد بـه ان فکر می‌ کنند ودر نهایت هیچ تصمیمی نمیگیرند. کافی اسـت مقداری وسایل را دریک کوله پشتی بیندازید، پیاده‌ روی کنید و ببینید چه احساسی دارد.

 

شـما نیازی بـه تجهیزات خاصی ندارید زیرا یک کوله‌پشتی معمولی برای راکینگ بـه‌ خوبی کار می‌ کند و می‌ توانید با وسایل خانه از جمله کتاب‌ ها وزن اضافه کنید. یک کوهنورد بـه‌نام جن دراموند، گفته بود کـه استفاده از کیسه‌هاي‌ شن یا بطری‌هاي‌ آب یک امتیاز اضافی دارد زیرا می توانید آن ها را خالی کنید یا آب درون ان را بنوشید تا درصورت نیاز کار را آسان‌تر کنید.

 

درصورت داشتن جلیقه سنگین نیز میتوانید از ان استفاده کنید یا حتی وزنه‌اي را در جلوی خود حمل کنید مانند بغل کردن کیسه شن روی سینه خود اما کوله پشتی بـه احتمال زیاد راحت‌ترین گزینه خواهد بود.

 

راکینگ مهمتر از نحوه انجام ان اسـت. من فکر می کنم برای اکثر مردم، بیشتر اوقات، راکینگ با کوله پشتی بهتر اسـت.

 

شروع خوب برای بیشتر مردم حدود 15 تا 30 پوند«7.5 تا 15 کیلو گرم» اسـت اما گفته می‌ شود بر اساس عقل سلیم شروع بـه‌ کار کنید. من بـه مردم می‌ گویم کـه اینکار را آسان کنند. اگر متوجه شدید وزن خیلی کم اسـت، می‌ توانید وزن بیشتری اضافه کنید.

 

سعی کنید وزنه را نزدیک بدن خود نگه دارید تا پشت سرتان آویزان نشود و هر چیزی رابا لبه‌ هاي‌ سفت در پتو بپوشانید تا محموله شـما بـه پشت شـما آسیب نزند. یک اشتباه رایج، خم شدن بیش از حد بـه جلو برای جبران وزن اسـت کـه می توانید با نگه داشتن باسن خود در زیر تنه از ان جلوگیری کنید.

 

در مورد این کـه چه مدت و چند وقت یک‌بار می توانید حمل کنید، بـه سطح آمادگی جسمانی شـما بستگی دارد. اگر در زمینه تناسب اندام بـه نسبت تازه‌کار هستید، با یک پیاده‌روی کوتاه چند بار در هفته شروع کنید. حتی فقط 15 تا 30 دقیقه شروع خوبی اسـت. همانگونه کـه پیشرفت می کنید، حتی اگر هرروز اینکار را انجام دهید، حمل کردن خطر آسیب کمتری دارد، اما دادن فرصتی برای بهبودی بدن بـه‌خصوص در ابتدا میتواند مفید باشد.

 

در نهایت بـه نقطه‌اي خواهید رسید کـه میتوانید هرروز راکینگ را انجام دهید. اگر انسان‌ها نمی‌توانستند هرروز وسایل حمل کنند، ما مدت‌ها پیش مرده بودیم.

 

آیا این ورزش به راحتی قابل انجام است؟

آیا این ورزش به راحتی قابل انجام است؟

جدیدترین ورزش سال برای لاغری چیست ؟

ورزش راکینگ، با توجه بـه مسیرهای دشوار و متنوعی کـه در ان انجام میشود، ممکن اسـت چالش‌برانگیز باشد. اما این بستگی بـه تجربه فرد، سطح توان فیزیکی، و میزان آمادگی برای مواجهه با موانع دارد.

 

برای شروع، می‌ توانید با مسیرها و موانع آسان‌ تر شروع کرده و بـه تدریج بـه مسیرها با چالش‌ هاي‌ بیشتر پیش رفت. استفاده از تجهیزات مناسب، مانند کفش‌ هاي‌ مناسب و لباس‌ هاي‌ ورزشی، نیز می‌ تواند کمک کننده باشد. مهم ترین نکته این اسـت کـه بـه تدریج و با توجه بـه قدرت و استعداد شخصی خود ورزش راکینگ را تجربه کنید ودر صورت نیاز، با مربی یا حرفه‌ اي مشاوره کنید.

 

چگونه می توان از این ترفند برای زندگی کارمندی استفاده کرد؟

چگونه می توان از این ترفند برای زندگی کارمندی استفاده کرد؟

برای ادغام اصول ورزش راکینگ در زندگی کارمندی، می توانید بـه روش‌هاي‌ زیر توجه کنید:

 

1. تنوع در فعالیت‌ها: همانند مسیرهای متنوع و دشوار در ورزش راکینگ، در زندگی کاری نیز سعی کنید وظایف متنوعی را بـه دست بیاورید. این کمک می کند تا روزهای کاری شـما چالش‌آفرین تر و جذابتر باشند.

 

2. مدیریت استرس: آموختن از تجارب ورزش راکینگ برای مدیریت استرس در محیط کاری نیز مؤثر اسـت. تلاش کنید تا با چالش‌ها بـه عنوان فرصت‌هایي برای رشد و پیشرفت نگاه کنید.

 

3. تیم‌بندی: همکاری با همکاران و تشکیل گروه‌هاي‌ کاری، مشابه هماهنگی در ورزش راکینگ اسـت. این کمک می کند تا هماهنگی بیشتری در اجرای وظایف داشته باشید.

 

4. مواجهه با چالش‌ها: مانند مواجهه با موانع در ورزش راکینگ، بـه دنبال چالش‌ها در حوزه کاری خود بگردید و راه‌حل‌هاي‌ جدید برای حل آن ها پیدا کنید.

 

5. تنظیم هدف‌ها: همانند تعیین اهداف در ورزش، در حوزه کاری نیز هدف‌گذاری کنید و بـه دنبال دستیابی بـه آن ها با انگیزه و پشتکار باشید.

 

استفاده هوشمندانه از اصول و تکنیک‌هاي‌ ورزش راکینگ میتواند زندگی کاری شـما را التیام بخشد و برای شـما تجربه‌هاي‌ جذابی ایجاد کند.

 


مطالب مشابه: بهترین فعالیت های ورزشی برای متولدین هر ماه


 

در پایان

راکینگ بـه حمل وزن برای آمادگی جسمانی اشاره دارد، بنابر این بـه‌طور کامل مشابه حمل کوله‌پشتی نیست اما میتوانید وزنی کـه حمل می کنید، نحوه حمل ان؛ سرعت و مسافتی را کـه طی میکنید تنظیم کنید کـه باعث می شود حمل کردن برای هر شخصی صرف نظر از سن یا سطح آمادگی جسمانی، تمرینی قابل معرض باشد.

جدیدترین مطالب سایت