آموزش تهیه شیرینی رینگ کوکونات پر طرفدار

آموزش تهیه شیرینی رینگ کوکونات پر طرفدار

آموزش تهیه شیرینی رینگ کوکونات پر طرفدار

شیرینی پر طرفداری را میخواهیم به شما معرفی کنیم در ادامه با آموزش تهیه شیرینی رینگ کوکونات پر طرفدار سایت تالاب را دنبال کنید.

 

رینگ کوکونات را در شیرینی فروشی ها هم می توان یافت چون طرفداران بسیاری دارد. شما می توانید در منزل نیز آن را درست کنید.

 

مواد لازم کوکی:

کره (نرم): 225 گرم
پودر قند: 140 گرم
زرده تخم مرغ (کمی هم زده با چنگال) یک عدد (ریز)
اسانس وانیل: یک قاشق چای خوری
آرد: 250 گرم
نمک: یک پنسه
پودر نارگیل: 55 گرم

 

مواد لازم رویه کاراملی نارگیلی:

کره: 30 گرم
شیر عسلی: 330 گرم
شکر قهوه ای: 20 گرم
پودر نارگیل: 150 گرم
شکلات سیاه (ریز خرد شده): کمی برای تزیین

 

طرز تهیه کوکی:

1. کره نرم و پودر قند را در یک کاسه بریزید و با یک قاشق چوبی مخلوط کنید تا کاملا به خورد هم روند. سپس زرده تخم مرغ و اسانس وانیل را اضافه کنید.

 

2. مجددا با قاشق هم بزنید تا مواد به طور کامل با هم ترکیب شوند. در ظرف دیگری آرد و نمک را با هم مخلوط کرده و الک نمایید. بعد در سه مرحله به مواد کرده ای اضافه کنید و با قاشق مخلوط کنید.

 

3. در آخر پودر نارگیل را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. نوک انگشت اشاره را خیلی آرام به سطح خمیر بزنید. نباید خمیر به نوک انگشت تان بچسبد.

 

4. اگر چسبید خیلی کم آرد اضافه کنید اما مراقب باشید. آرد بیش از حد کوکی را سفت می کند. خمیر آماده را در پلاستیک فریزر بگذارید. با کف دست کمی صاف نمایید و در یخچال حدود یک ساعت استراحت دهید.

 

5. پس از استراحت، تکه های کوچک از خمیر در آورید و لای پلاستیک فریزر که با قیچی آن را کاملا باز کرده اید و کمی آردپاشی نموده اید به ضخامت تقریبی 3 میلیمتر باز کنید و کاتر گرد به قطر 5 سانتیمتر بزنید. وسط هرکدام را با یک کاتر گرد کوچک تر خالی نمایید و در سینی فر کاغذ انداخته بچینید.

 

6. پس از پر شدن کامل سینی، سینی را 10 دقیقه در یخچال بگذارید. سپس در فر از پیش گرم شده به دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت تقریبی 10 الی 12 دقیقه بپزید، در حدی که لبه کوکی ها کمی طلایی شود.

 

7. پس از خارج نمودن کوکی ها از فر 5 دقیقه به آنها دست نزنید. سپس از کاغذ جدا نمایید و بگذارید کاملا خنک شوند.

 

8. پس از آن که کاملا خنک شدند کمی از سس کاراملی با قلمو بر روی هر کوکی بمالید. سپس روی آن از مواد رویه قرار دهید و به کمک انگشتان دست به آرامی فشار دهید تا مواد بچسبند. در آخر با شکلات ذوب شده که به روش بن ماری یا بر روی بخار آب یا در مایکروفر آماده نموده اید، تزیین نمایید.

 

نکته:

1. خمیر را در مقادیر کم از یخچال خارج نمایید و سریع کاتر بزنید زیرا خمیر زمانی که گرم می شود کار کردن با آن سخت می شود. در صورتی که خمیر گرم شد مجددا در یخچال بگذارید تا خنک شود.

 

2. پس از اضافه کردن آرد و پودر نارگیل به چسبندگی وسط خمیر توجهی نداشته باشید. این چسبندگی با استراحت در یخچال از بین می رود.

 

3. اگر در حین کار مواد رویه سرد شد و کار با آن سخت گردید، کمی بر روی بخار آب قرار دهید تا گرم شده و کار با آن راحت تر گردد.

 

4. این شیرینی را در ظرف در بسته و در دمای محیط نگهداری نماید.

 

 

جدیدترین مطالب سایت