نگهداری از شیرینی برای مدت طولانی | نکات مهم در نگهداری شیرینی خشک و تر

نگهداری از شیرینی برای مدت طولانی | نکات مهم در نگهداری شیرینی خشک و تر

آموزش نگه داری از انواع شیرینی خشک و‌ تر

انواع شیرینی های خشک و‌ تر هرکدام بـه شرایط خاصی برای نگه داری نیازمند هستند. گروه شیرینی و شکلات و کیک تالاب در این مقاله چند نکته مهم درباره روش های نگه‌داری از شیرینی خشک و‌ تر را به شما آموزش خواهیم داد.

در اینجا خواهید خواند:
شیرینی را در چه شرایطی نگهداری کنیم
انواع شیرینی
طرز تهیه یک نوع شیرینی در اخر

 

با استفاده از این روش ها برای مدت بیشتری شیرینی خشک یا تر را سالم نگهدارید.

انواع نوع شیرینی

انواع شیرینی : دریک دسته بندی کلی میتوان شیرینی‌ها را بـه دو دسته اصلی خشک و‌ تر تقسیم کرد. تشخیص خشک یا‌ تر بودن شیرینی‌ها کار ساده‌اي اسـت و تقریبا همه ی از روی ظاهر میتوانند بـه خوبی تشخیص بدهند کـه یک شیرین خشک اسـت یا تر.

 

۱. شیرینی تر

اغلب شیرینی‌هاي‌‌ تر از لایه‌هاي‌ خامه‌اي تشکیل شده‌اند و برای نگه‌داری از ان‌ها شرایط خاصی را باید تدارک دید. حتما نان خامه‌اي و رولت‌ خامه‌اي پشت ویترین شیرینی فروشی‌ها را میتوانید تصور کنید! همان‌ها شیرینی‌ تر هستند.

 

۲. شیرینی خشک

گروه دیگر کـه شیرینی خشک نام دارد رطوبت بسیار کمی دارند و نگه داری از ان‌ها ساده اسـت. همه ی ایرانی‌ها حداقل یک‌بار شیرینی دانمارکی خورده‌اند! حتما شـما یکبار شیرینی “زبان” زیر دندان‌هایتان پودر شده اسـت و با شیرینی‌هاي‌ مربایی و شیرینی آرد نخودچی هزار طعم و مزه بـه یاد می‌آورید؛ این چند نمونه همگی شیرینی‌هاي‌ خشک هستند.

 

نکاتی درباره نگهداری شیرینی خشک و‌تر

۱. بخاری را خاموش کنید

اگر شیرینی‌ تر خریده‌اید و هنوز داخل یخچال نگذاشته‌اید همین هم اکنون اینکار را انجام دهید و بعد ادامه متن را بخوانید! در ترکیب اصلی شیرینی‌ تر یا خامه‌اي اغلب ردپایی از تخم مرغ و خامه هست و همین کافی اسـت کـه بدانیم این شیرینی را نمیتوان زیاد نگه داشت.

 

نخستین نکته درباره روش نگه داری شیرینی‌تر این اسـت کـه باید در دمای بسیار پایین باشد و دمای بالا و بیرون یخچال باعث میشود میزان زیادی میکروب بـه خود جذب کند. همچنین آب شدن خامه زمینه ساز تعداد زیادی از بیماری‌هاست کـه نخستین ان‌ها مسمومیت اسـت!

 

نگهداری از شیرینی برای مدت طولانی | نکات مهم در نگهداری شیرینی خشک و تر

۲. یادتان هست کی شیرینی خریدید؟

همانگونه کـه قبلاً نیز بـه ان اشاره کردیم نگه داری شیرینی‌تر برای مدت زیاد امکان‌پذیر نیست و حتی در یخچال نیز نمی توان شیرینی‌تر را برای مدت طولانی سالم نگه داشت. عمر مفید شیرینی‌تر در یخچال حدود ۲۴ تا ۷۲ ساعت اسـت.

 

اگر بیشتر از این زمان شیرینی‌ تر را نگه داریم بازهم احتمال این کـه فاسد شود بسیار زیاد اسـت. این فاسد شدن برای افرادی کـه سیستم ایمنی بدن‌شان با اختلال رو بـه روست و کودکان و سالمندان اصلاً خوب نیست ودر بیشتر موارد باعث مسمومیت‌هاي‌ خطرناک می شود.

 

همیشه تاریخ روزی کـه شیرینی را خریداری کرده اید را بـه خاطر بسپارید ودر لحظه انتخاب نیز تازه‌ترین شیرینی‌ها را انتخاب کنید.

 

۳. شیرینی بودن حتی در شرایط سخت!

شیرینی‌هاي‌ خشک، جان سخت هستند! میتوانید بدون نگرانی از بابت دمای هوا ان‌ها را بیرون از یخچال نگه داری کنید. البته اگر در گرمای بیش از حد و زیر تابش نور مستقیم خورشید قرار بگیرند یقیناً دچار مشکل میشوند، اما در حالت عادی نیاز نیست جای یک جعبه شیرینی خشک را در طبقه‌هاي‌ یخچالتان باز کنید. این ماندگاری بـه علت رطوبت کمتر شیرینی خشک اسـت و ۱ تا ۲ هفته در هوای خنک بیرون از یخچال ماندگاری دارد.

 

۴. آب روی شیرینی‌ها نریزید!

یکی از نکات بسیار مهم در نگه داری شیرینی خشک و‌ تر این اسـت کـه باید شیرینی ها را از فضای نمناک دور نگه دارید. رطوبت محیط برای شیرینی خشک و‌ تر مضر بوده و محل مناسب برای نگه داری از شیرینی‌ها،‌ فضای خشک و خنک اسـت.

 

۵. جعبه شیرینی با خاصیت نگه دارنده

وقتی جعبه شیرینی را داخل یخچال جا میدهید نگاهی بـه اطراف ان بکنید و سعی کنید کنار مواد غذایی دیگر کـه بو دارند شیرینی نگذارید. اصلاً خوب نیست کـه مهمان ‌ها رولت میل کنند، اما مزه ترشی کلم و فلفل دلمه اي زیر دندان‌هایشان حس کنند! یک راه خوب برای پیشگیری از این مشکل استفاده از همان جعبه‌هاي‌ مقوایی شیرینی و بستن درب آنهاست. باوجود این جعبه‌ها شیرینی ها بـه سادگی بوی مواد غذایی دیگر را بـه خود نمیگیرند.

 

۶. شیرینی خشک هم خشک می‌شود!

هر نوع شیرینی از بـه صورت تکی نگه داری شود زودتر خشک می شود و کیفیت و طعم خوب ابتدایی را از دست می دهد. برای جلوگیري از خشک شدن شیرینی‌ها بهتر اسـت ان‌ها را بـه صورت ردیفی کنار و روی هم بچینید تا کمتر در معرض هوا قرار بگیرند و دیرتر خشک شوند.

 

نگهداری از شیرینی برای مدت طولانی | نکات مهم در نگهداری شیرینی خشک و تر

۷. خرابی به گندیدن نیست!

روش هاي یاد شده صرفا برای پیشگیری از گندیدن شیرینی‌ها نیستند. تغییر شکل و خرد شدن شیرینی‌ها نیز یک نوع خرابی محسوب میشود. وقتی شیرینی‌ها را روی هم می‌چینید سعی کنید از از ورق‌هاي‌ کاغذ روغنی استفاده کنید و این ورق‌ها را بین ردیف‌ها قرار بدهید. دیگر شیرینی‌ها خرد نمیشوند و بـه هم نمی‌چسبند.

 

۸. در را ببندید!

شیرینی‌ها را در ظرف‌هاي‌ در دار نگه دارید. سینی‌هایي کـه شیرینی را در ان‌ها می‌چینیم اگر چه پیش روی مهمانان زیباست، اما بـه علت این کـه سینی یک ظرف در دار نیست شیرینی‌ها زودتر خشک میشوند.

 

۹. شیرینی خشک چقدر بد است؟

اگر حالا کـه این متن را خواندید و متوجه شدید کـه دیگر دیر شده و شیرینی‌هایي کـه روی دست‌تان باد کرده بود هم اکنون دیگر بـه علت خشک شدن خوردنی نیستند، بهتر اسـت بدانید کـه شیرینی خشک باعث بروز مسمومیت در افراد نمیشود.

 

با این حال همانگونه کـه میدانید در همه ی شیرینی‌ها روغن وجوددارد و این روغن موجود پس از گذشت یک مدت زمان اکسید میشود و این اکسید شدن باعث بروز برخی مشکلات گوارشی خواهد شد. جانب احتیاط را رعایت کنید.

 

در آخر این آموزش پخت شیرینی هم را ما عیدی بگیرید:

 

نگهداری از شیرینی برای مدت طولانی | نکات مهم در نگهداری شیرینی خشک و تر

طرز تهیه شیرینی قیصی به 3 روش

پخت شیرینی در خانه بسیار مقرون بـه صرفه اسـت؛ چرا کـه قیمت مواد لازم و اولیه می تواند ارزان تمام شود. ولی بهترین نتیجه زمانی عاید میشود کـه از موادی باکیفیت بسیار بالا استفاده شود.

 

آرد‌هاي‌ سفید نشده، شکر‌هاي‌ ناخالص و تخم مرغ‌هاي‌ محلی در فروشگاه‌هاي‌ بزرگ مواد غذایی بـه وفور در معرض هستند. موادی مانند مغز‌ها و میوه‌هاي‌ خشک را می توان برای مدتی در قفسه‌ها نگه داری کرد، اما اگر این مدت طولانی شود طعم و عطر خودرا از دست میدهند.

این مقاله بـه آموزش طرز تهیه چند نوع شیرینی قیصی اختصاص داده شده کـه در تهیه ان از برگه قیصی و آجیل استفاده شده اسـت. این شیرینی مقوی و مغذی میتواند در وعده صبحانه، عصرانه و یا بـه عنوان میان وعده سرو شود.

 

طرز تهیه شیرینی قیصی

 

نگهداری از شیرینی برای مدت طولانی | نکات مهم در نگهداری شیرینی خشک و تر

دستور تهیه :

کره را در ظرفی ریخته، پودر شکر را بـه ان اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ شود.

تخم مرغ و وانیل شکری را بـه ترتیب اضافه کرده و هم بزنید.

فندق را آسیاب کرده و بـه مواد اضافه کنید.

پوست لیمو را رنده کرده و اضافه کنید.

آرد و بکینگ پودر را مخلوط کرده و الک کنید، سپس بـه تدریج بـه مواد اضافه کنید تا خمیری حاصل شود کـه بـه دست نچسبد.

خمیر رابا دست بـه شکل گلوله‌هاي‌ کوچکی درآورده و پهن کنید، برگه قیصی را وسط ان قرار داده و خمیر را جمع کنید.

نگهداری از شیرینی برای مدت طولانی | نکات مهم در نگهداری شیرینی خشک و تر

یک شماره سفیده تخم مرغ را در ظرفی ریخته و با چنگال بزنید، سپس سفیده تخم مرغ رابا برس روی خمیر‌ها بمالید و روی ان یک تکه گردو قرار دهید. گلوله‌هاي‌ خمیری رابا فاصله در سینی فر بگذارید و سینی را بـه مدت ۲۵-۲۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده در دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد قرار دهید.

 

پس از پخت، سینی را از فر خارج کرده و شیرینی‌ها را ۱۰ دقیقه استراحت دهید، سپس روی توری قرار دهید تا خنک شوند. این شیرینی را می توانید برای مدت طولانی در ظرف دربسته، داخل فریزر نگه‌داری کنید و یک ساعت قبل از مصرف از فریزر خارج کرده و سرو کنید.

 

نگهداری از شیرینی برای مدت طولانی | نکات مهم در نگهداری شیرینی خشک و تر

 

از اینکه شرایط نگهداری از انواع شیرینی را دنبال کردید سپاسگذاریم لطفا از دیگر مطالب مرتبط با نگهداری از شیرینی و نکات مهم شیرینی را در پایین بخوانید.

جدیدترین مطالب سایت