طرز تهیه بهترین شیرینی های مخصوص عید نوروز

طرز تهیه بهترین شیرینی های مخصوص عید نوروز

بهترین شیرینی های عید نوروز

اگر میخواهید متفاوت باشید و بهترین شیرینی را برای عید نوروز خودتان آماده کنید با ما باشید با بهترین شیرینی هاي‌ مخصوص عید نوروز در مجله تالاب

مزیت شیرینی خانگی : صرفه جویی در هزینه – کیفیت بهتر – مواد بهتر و سالم تر بودن و همچنین یک سرگرمی جالب و قابل توجه برای خانمها و شاید اقایونی کـه علاقه بـه شیرینی پزی دارند میشه.

همراه ما باشید در مجله تالاب

 

شیرینی کراسان فندق:

مواد لازم برای کراسان فندق :

طرز تهیه بهترین شیرینی های مخصوص عید نوروز

طرز تهیه شیرینی کراسان فندق :

برای طرز تهیه کراسان فندق یکی از شیرینی هاي‌ عید نوروز؛ ابتدا کره، شکر، وانیل، شکر قهوه اي و تخم مرغ رابا همزن برقی بزنید. فر را روشن کنید و روی حرارت 180 درجه سانتیگراد قرار بدهید. سپس سینی فر را چرب کنید و کنار بگذارید.

 

بعد از یکدست شدن مواد خامه، فندق خردشده، آرد، بکینگ پودر و دارچین را داخل مواد بریزید و خوب مخلوط کنید. خمیر را ورز بدهید تا یکدست شود. سپس داخل یک کیسه نایلونی قرار بدهید و بـه مدت نیم ساعت در یخچال استراحت دهید.

 


حتما بخوانید: آموزش تهیه شیرینی کنجدی برای عید نوروز


 

سپس از خمیر بـه اندازه 2 قاشق چایخوری در دست گرد کنید و سپس بـه شکل استوانه دربیاورید و بـه شکل هلال فرم دهید و داخل سینی با فاصله بچینید. تمام مواد را بـه همین ترتیب آماده کنید و بـه مدت 15 دقیقه در فر بپزید.

 

شیرینی را بعد از پخت از فر خارج کنید و بعد از 5 دقیقه از سینی جدا کنید و سپس داخل پودر شکر بغلتانید ودر ظرف مورد نظر بچینید. این شیرینی را میتوانید در دمای محیط بـه مدت طولانی نگه‌داری کنید. دقت کنید این شیرینی را در ظرف دردار نگه داری کنید.

 

طرز تهیه بهترین شیرینی های مخصوص عید نوروز

شیرینی آلمانی یا مشهدی:

طرز تهیه شیرینی مشهدی

مواد لازم برای شیرینی آلمانی یا مشهدی :

طرز تهیه بهترین شیرینی های مخصوص عید نوروز

طرز تهیه شیرینی مشهدی :

کره یا روغن و پودر قند رابا همزن بزنید تا سبک شود. تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید کمی بزنید عسل و شیر را مخلوط کنید. در آخر آرد را اضافه کنید با لیسک مخلوط کنید نباید ورز داده شود باعث روغن افتادن خمیر می‌شود.

 

خمیر را یک ساعت داخل یخچال استراحت بدهید بعد بـه قطر کمتر از نیم سانت باز کنید و قالب بزنید نیمی از خمیرهای قالب زده را در وسط ان ها قالب بزنید. شیرینی ها را در سینی بچینید ودر فر از قبل گرم شده با دمای 175 درجه بـه مدت 15 دقیقه بگذارید تا بپزد. «تا زمانی کـه کناره هاي‌ خمیر طلایی شود.»

 

بعد از خنک شدن روی لایه هاي‌ کامل مارمالاد بزنید و لایه اي کـه از وسط قالب زدید را روی ان قرار بدهید و سپس روی ان ها را تزیین کنید. * استفاده از کره، این شیرینی عید را ترد و بیسکویتی می‌کند و استفاده از روغن شیرینی را نرمتر می‌کند.

 

طرز تهیه بهترین شیرینی های مخصوص عید نوروز

شیرینی کشمشی عید نوروز :

 

طرز پخت شیرینی کشمشی

مواد لازم برای شیرینی کشمشی :

طرز تهیه بهترین شیرینی های مخصوص عید نوروز

روش تهیه شیرینی کشمشی:

پودر قند و روغن را مخلوط کنید و هم بزنید تا سفید شود. سپس زرده و سفیده تخم مرغ ها را جدا بشکنید و وانیل رابا زرده بزنید. سفیده را هم جدا بزنید و سپس تمامی مواد را خوب باهم مخلوط کنید ودر آخر، آرد و کشمش را اضافه کنید و بـه آرامی مخلوط کنید.

 

داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار بدهید، سپس مواد را در قیف بریزید، و با فاصله روی کاغذ روغنی بریزید ودر فری کـه قبلاً با حرارت 180 – 200 درجه گرم شده ؛ بـه مدت 5 دقیقه بگذارید بپزد.

 

طرز تهیه بهترین شیرینی های مخصوص عید نوروز

آموزش طرز تهیه شیرینی شکلاتی:

طرز تهیه شیرینی شکلاتی، شیرینی عید نوروز

 

مواد لازم برای شیرینی شکلاتی :

طرز تهیه بهترین شیرینی های مخصوص عید نوروز

مواد لازم رویه:

طرز تهیه بهترین شیرینی های مخصوص عید نوروز

طرز تهیه شیرینی عید، شیرینی شکلاتی:

کره نرم، پودر قند و شکر قهوه اي رابا دور متوسط همزن برقی بزنید تا کرمی و سبک شود و کمی تغییر رنگ دهد. سپس تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و مخلوط کنید. آرد، پودر کاکائو و بکینگ پودر را مخلوط کرده و بـه مواد زده شده بیافزایید و با لیسک هم بزنید. مواد را داخل نایلون قرار دهید و بـه مدت 3 ساعت داخل یخچال قرار دهید.

 

سپس از یخچال خارج کنید و گلوله هاي‌ کوچک از خمیر برداشته ودر دست گرد کرده و روی سینی قرار دهید و با چوب ساقه عروس و یا هر وسیله دیگری روی ان حفره ایجاد کنید.

 

از مواد میانی آماده گلوله هاي‌ کوچکی بردارید و داخل حفره قرار دهید و نیمی از مغزهای خرد شده را روی ان ها بپاشید ودر فر از قبل گرم شده با دمای 175 درجه سانتیگراد بـه مدت 8 تا 10 دقیقه قرار دهید. پس از پخت و خنک شدن ان ها را داخل ظرف دردار نگه داری کنید.

 

طرز تهیه بهترین شیرینی های مخصوص عید نوروز

طرز تهیه رویه:

شکلات تلخ و شیر عسلی را داخل شیر جوش بریزید و روی شعله ملایم قرار بدهید تا شکلات ذوب شود. سپس از روی شعله بردارید و نیمی از مغزها را بـه ان اضافه کنید و مخلوط کنید. مواد را بـه مدت یک ساعت در یخچال قرار بدهید تا کمی سفت شود.

 

طرز تهیه شیرینی عید نوروز

 

طرز تهیه بهترین شیرینی های مخصوص عید نوروز

نکاتی مهم برای طرز تهیه انواع شیرینی عید:

از تخم مرغ سردی کـه داخل یخچال بوده برای تهیه شیرینی عید استفاده نکنید، بلکه بگذارید گرم شود؛ چون در غیر این صورت، مجبورید زمان طولانی تری مخلوط را هم بزنید. چه بهتر کـه از تازه اش استفاده کنید.

هیچ گاه در فر را قبل از این‌که سه چهارم از زمان پخت سپری شده باشد، باز نکنید؛ چون پف کیک می‌خوابد.

نشانه ي کاملا پخته شدن کیک، این اسـت کـه روی ان طلایی شده باشد و خوب پف کرده باشد و تا حدودی از دور قالب فاصله گرفته باشد.

برای تهیه ي شیرینیهای عید، نهایت دقت و حوصله را بـه کار ببرید؛ چون لطف این شیرینی ها بـه ظرافت و یک شکل بودن و هم اندازه بودن آنهاست.

طرز تهیه بهترین شیرینی های مخصوص عید نوروز

قبل از شروع پختن شیرینی یا کیک؛ یک‌بار دستور پخت را بخوانید تا در وسط کار کـه مواد را مخلوط کرده‌اید، گیج نشوید و مایه و خمیر شیرینی خراب نشود.

 

اگر میخواهید مقدار زیادی شیرینی برای عید بپزید، فر را روی حرارت متوسط تنظیم کنید و آن ها را در مدتی طولانی بپزید. اما برای شیرینی هاي‌ ریز و کوچک «مثل شیرینی نخودچی»؛ با حرارت زیاد، میتوانید در وقت تان صرفه جویی کنید.

اگر روی شیرینی تان پخته ولی داخل ان خمیر مانده، یکی از دلایلش این اسـت کـه حرارت فر زیاد بوده. یک تکه فویل را چندلایه کنید، روی شیرینی ها بیندازید و دوباره شیرینی ها را داخل فر بگذارید. اینکار باعث میشود خمیر وسط شیرینی هم پخته شود.

سعی کنید بهترین مواد اولیه را برای تهیه ي شیرینی عید آماده کنید و بخرید تا در نهایت، شیرینی هاي‌ مرغوب تر و خوشمزه تری بپزید.

برای تهیه شیرینی عید بهتر اسـت تخم مرغ ها خیلی خوب زده شوند، زیرا دراین صورت تخم مرغ ها قدرت نگه داری هوا را در خود دارد. بنابر این باعث میشود کیک یا شیرینی عید شـما خوب پف کند. بـه طور معمول، سفیده ي تخم مرغ اسـت کـه پس از زدن کف می‌کند و هوا را درون خود نگه می دارد، نه زرده.

طرز تهیه بهترین شیرینی های مخصوص عید نوروز

11 فرمان برای شیرینی پزی عید

۱» اگر میخواهید شیرینی هایي با مقدار زیاد بپزید، فر را روی حرارت متوسط تنظیم کنید و انها را در مدتی طولانی بپزید. اما برای شیرینی هاي‌ ریز و کوچک «مثل شیرینی نخودچی»؛ با حرارت زیاد، میتوانید در وقت تان صرفه جویی کنید.

 

۲» اگر روی شیرینی تان پخته ولی داخل ان خمیر مانده، یکی از دلایلش این اسـت کـه حرارت فر زیاد بوده. یک تکه فویل را چندلایه کنید، روی شیرینی ها بیندازید و دوباره شیرینی ها را در فر بگذارید. اینکار باعث می‌شود خمیر وسط شیرینی هم پخته شود..

نكاتي درباره‌ پيمانه‌ها:

۳» نکاتی درباره ي پیمانه ها: پیمانه ها را همیشه با قاشق پر کنید و هیچوقت خود پیمانه را در آرد و روغن فرو نکنید.برای خارج شدن هوای آزاد داخل پیمانه، ان را تکان دهید و روی پیمانه رابا پشت قاشق صاف کنید.

 

۱ پیمانه پودر قند معادل ۱۲۵ گرم پودر قند

۱ پیمانه آرد معادل ۱۰۰ گرم آرد

۱ پیمانه شکر معادل ۱۵۰ گرم شکر

۱ پیمانه روغن معادل ۱۵۰ گرم روغن

 

۴» همیشه قبل از تهیه ي شیرینی و کیک ؛ مواد ان را آماده کنید؛ سپس پخت شیرینی را آغاز کنید.

طرز تهیه بهترین شیرینی های مخصوص عید نوروز

 

۵» سعی کنید بهترین مواد اولیه را برای تهیه ي کیک و شیرینی عید آماده کنید و بخرید تا در نهایت، شیرینی هاي‌ مرغوب تر و خوشمزه تری بپزید.

 

۶» تخم مرغ وقتی زده می‌شود، قدرت نگه‌داری هوا را در خود دارد. بنابر این باعث میشود کیک یا شیرینی عید شـما خوب پف کند. بـه طور معمول، سفیده ي تخم مرغ اسـت کـه پس از زدن کف میکند و هوا را درون خود نگه می دارد، نه زرده.

 

۷» از تخم مرغ سردی کـه توی یخچال بوده استفاده نکنید، بلکه بگذارید گرم شود؛ چون در غیر این صورت، مجبورید زمان طولانی تری مخلوط را هم بزنید. چه بهتر کـه از تازه اش استفاده کنید.

 

۸» هیچ گاه در فر را قبل از این کـه سه چهارم از زمان پخت سپری شده باشد، باز نکنید؛ چون پف کیک می‌خوابد.

 

۹» نشانه ي کاملا پخته شدن کیک، این اسـت کـه روی ان طلایی شده باشد و خوب پف کرده باشد و تا حدودی از دور قالب فاصله گرفته باشد.

 

۱۰» برای تهیه ي شیرینی هاي‌ عید، نهایت دقت و حوصله را بـه کار ببرید؛ چون لطف این شیرینی ها بـه ظرافت و یک شکل بودن و هم اندازه بودن آنهاست.

 

۱۱» قبل از شروع پختن شیرینی یا کیک، یکبار دستور پخت را بخوانید تا در وسط کار کـه مواد را مخلوط کرده اید، گیج نشوید و مایه و خمیر شیرینی خراب نشود.

جدیدترین مطالب سایت