طرز تهیه آمارتی شکلاتی

طرز تهیه آمارتی شکلاتی

اموزش طرز تهیه آمارتی شکلاتی

مواد لازم آمارتی شکلاتی :

بادام بدون پوست
140 گرم

شکر
100 گرم

پودر کاکائو
یک قاشق غذاخوری

پودر قند
2 قاشق غذا خوری

سفیده ی تخم مرغ
2 عدد

کرم تارتار
به اندازه نوک قاشق چایخوری

اسانس بادام
یک قطر

 

طرز تهیه آمارتی شکلاتی :

فر را حرارت 180 درجه ی سانتیگراد یا 350 درجه ی فارنهایت گرم می کنیم. سپس بادام ها را در سینی فر ریخته و حدود 10 تا 12 دقیقه بو می دهیم. گاهی نیز بادام ها را هم می زنیم تا به صورت یکنواخت طلایی شوند؛ سپس برای خنک شدن آنها را کنار می گذاریم.
 
آن گاه فر را کم کرده و روی حرارت 160 درجه ی سانتیگراد یا 325 درجه ی فارنهایت می گذاریم. پس از آن بادام های بو داده را همراه نصف مقدار شکر (50 گرم) در خردکن برقی خوب خرد می کنیم، ولی نمی گذاریم بادام به روغن بیفتد. سپس آن را در کاسه ای ریخته و با پودر کاکائو و پودر قند مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.
 
در کاسه ای دیگر سفیده ی تخم مرغ ها را با کرم تارتار ( پودری شبیه بیکینگ پودر) آنقدر هم می زنیم تا سفت شود و از کاسه نریزد. سپس بقیه شکر (50 گرم) را کم کم اضافه کرده و بعد از هر بار افزودن، هم می زنیم. در آخر، اسانس را اضافه کرده و مخلوط می کنیم.
 
سپس این مواد را به مخلوط بادام اضافه کرده و آهسته هم می زنیم. آنگاه مواد را توسط قیف با ماسوره ی ساده ، بر روی کاغذ شیرینی پزی ریخته و در سینی فر می گذاریم. می توان یک پر از بادام هم، روی شیرینی ها گذاشت.
 
سینی را به مدت 12 تا 15 دقیقه داخل فر می گذاریم تا شیرینی ها خشک شوند. سپس شیرینی ها را روی تور سیمی مخصوص می گذاریم تا خنک شوند. سپس آنها را از کاغذ جدا کرده، نهایتاً در ظرف دربسته نگه می داریم.
 
 
جدیدترین مطالب سایت