تاریخچه، مزایا، و حقایق مهم در مورد شکلات

مجموعه : تغذیه سالم
تاریخچه، مزایا، و حقایق مهم در مورد شکلات

شکلات می تواند شادی را بـه ارمغان بیاورد و خلق و خوی انها را بهتر کند، چه گریه و چه غمگین. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز مقاله اي در مورد حقایق مهم در مورد شکلات را منتشر کرده ایم.

 

شکلات برای کودکان چگونه است؟

هیچ چیز بهتر از یک دوست نیست مگر این کـه دوست با شکلات باشد. – چارلز دیکنز

 

اگر از بچه ها بپرسید کـه دوست دارند چه بخورند، خیلی ها می گویند شکلات. شکلات برای بچه ها یک خوراکی خوشمزه اسـت کـه با خوشحالی ان را می بلعد. چه شکلات، بستنی، آب نبات چوبی، براونی، کلوچه، اسلاش، آدامس، دونات، پودینگ یا یک فنجان شکلات داغ، بیشتر کودکان دوست دارند از شکلات بـه هر شکل ممکن لذت ببرند.

 

ان‌ها آن قدر ان را دوست دارند کـه بازار مملو از غذا هاي با طعم شکلات بـه شکل دسر، شیرینی و نوشیدنی اسـت و کودکان و بزرگسالان را بـه خود جذب می کند.

 

اگر کودک شـما عاشق شکلات اسـت، دوست دارد در مورد دنیای شکلات، از جمله منشاء ان بیشتر بداند. بنابر این، کنجکاوی آن ها رابا حقایق جالب و سرگرم کننده در مورد شکلات کـه دراین پست بـه اشتراک گذاشته شده اسـت، تغذیه کنید. این پست بینشی در مورد دنیای شکلات، انواع شکلات، فواید و عوارض جانبی آن ها و جای گزین هاي‌ سالم ارائه می دهد.

 

شکلات از کجا می آید؟

شکلات از کجا می آید؟

شکلات از دانه هاي‌ کاکائو آماده میشود کـه تخمیر، خشک شده و برشته شده دانه هاي‌ کاکائو یا دانه هاي‌ گیاه کاکائو اسـت. دانه هاي‌ غلاف کاکائو را بـه دقت جدا می کنند ودر دسترس نور قرار میدهند تا حدود 9 روز یا کمتر تخمیر شوند. پس از انجام اینکار، انها را بـه مدت یک یا دوهفته زیر آفتاب داغ خشک می کنند، سپس تفت داده و مخلوط می کنند تا پودر کاکائویی کـه برای تهیه شکلات استفاده میشود، درست شود.

 

تاریخچه شکلات طولانی اسـت و بـه هزاران سال می‌رسد. نخستین استفاده شناخته شده از شکلات درسال 1900 قبل از میلاد بود، بیش از 3500 سال قبل از این کـه نستله واحد تولید شکلات خودرا راه اندازی کند. فقط اون موقع اسمش شکلات نبود.

 

یافته‌هاي‌ باستان‌شناسی حاکی از ان اسـت کـه تمدن‌هایي کـه در بین‌آمریکا در دوران شکل گیری اولیه شکوفا شده‌اند، احتمالاً از دانه‌هاي‌ تلخ و شیرین درختان کاکائو در نوشیدنی‌هاي‌ خود استفاده کرده‌اند. یافته ها نشان می دهد کـه مردم درسال 1700 قبل از میلاد می‌دانستند چگونه از دانه هاي‌ کاکائو شکلات درست کنند.

 

شواهد موجود در ظروف مورد استفاده توسط این تمدن ها ثابت می کند کـه مردم اغلب از شکلات در نوشیدنی هاي‌ خود استفاده میکردند کـه احتمالاً تخمیر شده بود.

 

مایاها و آزتک ها نیز ممکن اسـت از دانه هاي‌ کاکائو در برخی از مراسم مهم استفاده کرده باشند. با ان نوشیدنی درست کردند و اسمش را گذاشتند «chocolatl». انها دانه ها را آن قدر گرانبها میدانستند کـه ممکن اسـت بـه عنوان ارز برای تجارت استفاده می شد، در حالی کـه نوشیدنی ساخته شده از ان “غذای خدایان” درنظر گرفته می شد. فقط مایاهای ثروتمندی کـه دانه هاي‌ کاکائو کافی داشتند از این نوشیدنی لذت بردند.

 

شکلات زمانی بـه اروپا راه پیدا کرد کـه کلمب دانه هاي‌ کاکائو رابا خود بـه اسپانیا آورد و انها را بـه عنوان گنج بـه پادشاه فردیناند تقدیم کرد. دو قرن بعد، یک انگلیسی بـه نام جوزف فرای نخستین شکلات جامد را ساخت. حدود 25 سال پس از ان؛ هنری نستله نخستین نوار شکلات رابا استفاده از شیر تغلیظ شده ساخت. و بقیه بـه قول خودشان تاریخ اسـت!

 


مطالب مشابه: بهترین شکلات فروشی های دنیا «+ تصاویر»


 

حقایق جالب شکلاتی برای بچه ها

در این جا حقایق بسیار جالبی در مورد شکلات برای کودکان آورده شده اسـت.

 

1. کلمه شکلات از کلمه مایا Chocol بـه معنی نوشیدنی گرم گرفته شده اسـت. آزتک ها این نوشیدنی تلخ و داغ را “Xacoatl” می نامیدند.

 

2. زمانی شکلات با ارزش تر از گرد و غبار طلا درنظر گرفته می شد. تصور کنید کـه!

 

3. نام علمی گیاه کاکائو Theobroma cacao اسـت کـه در ان تئوبروما بـه معنای غذای خدایان اسـت.

 

4. یک رودخانه شکلاتی واقعی با استفاده از آب، شکلات و خامه برای فیلم Willy Wonka and the Chocolate Factory ساخته شد. بعد از چند روز بو گرفت!

 

5. شکلات سفید شکلات نیست زیرا حاوی مواد جامد کاکائو نیست.

 

6. روث ویکفیلد نخستین شیرینی چیپسی شکلاتی را درسال 1930 بـه طور تصادفی ساخت. او این دستور غذا را بـه نستله در ازای یک ذخیره شکلات مادام العمر داد. حالا این یک داستان شکلاتی جالب برای بچه ها اسـت!

 

7. در جنگ انقلاب بـه چند سرباز دست مزد شکلات می دادند!

 

8. مونتزوما، امپراتور آزتک، هرروز 50 لیوان شکلات مصرف میکرد.

 

9. آیا می دانید چرا شکلات در دهان شـما آب میشود؟ زیرا تنها غذایی اسـت کـه در دمای 93 درجه فارن هایت یعنی کمتر از میانگین دمای بدن انسان ذوب می‌شود.

 

10. آزتک ها و مایاها از نوشیدنی شکلات بـه عنوان یک تسکین دهنده استرس استفاده می‌کردند، قبل از این کـه اصطلاح “استرس” ابداع شود!

 

11. یک تکه شکلات کوچک می تواند انرژی کافی برای راه رفتن 150 فوتی بـه شـما بدهد.

 

12.بوی شکلات برای آرامش شـما کافی اسـت! ظاهراً رایحه شکلات امواج مغزی تتا را افزایش می دهد کـه بـه آرامش کمک می کند. جای تعجب نیست کـه مردم در هنگام بروز مشکل تمایل بـه خوردن شکلات دارند.

 

13. شکل غلاف کاکائو شبیه توپ فوتبال اسـت و مستقیماً از شاخه ها رشد می کند.

 

14. شکلات حاوی آنزیمی بـه نام فنیل اتیلامین اسـت کـه هورمون هاي‌ “لذت” را در مغز ترشح می کند، احساسی شبیه بـه “عاشق بودن”.

 

15. بزرگ ترین شکلات تخته اي جهان 12770 پوند وزن داشت.

 

16. چیپس سیب زمینی آغشته بـه شکلات، واقعا وجوددارد!

 

17. شکلات می تواند برای سگ ها و گربه ها کشنده باشد.

 

18. بلژیک درسال 2013 تمبرهایی با طعم شکلات منتشر کرد.

 

19. هر فرد بـه طور متوسط تقریبا 4.5 کیلو گرم شکلات درسال مصرف می کند.

 

اطلاعات جالب درباره شکلات برای کودکان

اطلاعات جالب درباره شکلات برای کودکان

گذشته از حقایق جالب، در این جا اطلاعات بسیار جالبی در مورد شکلات و تولید ان وجوددارد. فرزندان شـما دوست دارند در مورد ان بدانند.

 

1. درختان کاکائو میتوانند تا 200 سال عمر کنند، اما انواع دانه هاي‌ کاکائو قابل فروش را فقط در 25 سال اول زندگی خود تولید می کنند. دریک سال، یک درخت کاکائو حدود 2000 غلاف تولید می کند.

 

2. پس از این کـه کشاورزان لوبیا را از درخت چیدند، آن ها را تخمیر و خشک می کنند. این روند ممکن اسـت تا چند هفته طول بکشد. پس از خشک شدن کامل دانه ها، دانه بـه محل کارخانه میرسد کـه در آنجا تولید کنندگان شکلات رابا دستور خاصی تهیه می کنند.

 

3. هنگامی کـه شکلات بـه محل کارخانه رسید، دانه ها بـه درستی تمیز، دسته بندی و وزن می شوند. هر یک از تولید کنندگان متمایز از مقدار و نوع متفاوتی از دانه ها برای تهیه انواع شکلات استفاده می کنند. گاهی اوقات، تولید کننده حتی ممکن اسـت بـه ده تا دوازده نوع مختلف از لوبیاها برای ساختن تنوع خاصی از شکلات نیاز داشته باشد.

 

4. کل فرآیند تولید یک شکلات ممکن اسـت تقریبا یک هفته طول بکشد.

 

5. بوته هاي‌ شکلات در آمریکای مرکزی و جنوبی بـه وفور رشد می کنند، اما تولید کنندگان برای نیازهای تجاری، درختان را در سراسر منطقه گرمسیری نیز پرورش میدهند.

 

6. غلاف ها در طول زمان هاي‌ مختلف سال بـه آرامی بالغ می شوند. اگر غلاف چسبناک و سفید بـه نظر می‌رسد، دانه ها طعم بسیار تلخی دارند.

 

7. ساحل عاج 40 درصد از کاکائو جهان را تولید می کند.

 

8. حدود 400 دانه کاکائو برای تهیه یک تکه شکلات استفاده می‌شود.

 

9. برداشت کاکائو یک کار سخت و پر زحمت اسـت. روش‌هاي‌ تجارت منصفانه برای کمک بـه کشاورزان کاکائو در سراسر جهان برای دریافت قیمت بهتر برای محصول خود و پایدار کردن کشاورزی کاکائو اجرا می شوند. برندهای جهانی مانند Cadbury، M&S، Divine Chocolate، RAWR، Sainsbury’s، Waitrose و Zotter شکلات چند موردی هستند کـه تولید شکلات تجارت منصفانه را تشویق می کنند.

 

انواع شکلات

انواع شکلات

شکلات را بـه هر شکل و غلظتی دوست دارند. اما اگر می خواهید وارد جزئیات انواع شکلات شوید، شاید برای انشا کلاسی فرزندتان درباره شکلات برای بچه‌ها، بـه خواندن ادامه دهید.

 

1. شکلات تلخ حاوی شکلات خام، کره کاکائو و شکر در مقادیر مشخصی اسـت تا در هر لقمه طعم تلخ و شیرینی بدهد. شکلات تلخ نوعی شکلات تلخ اسـت کـه بـه ان شکلات نیمه شیرین نیز می گویند.

 

2. از نظر فنی، شکلات سفید شکلات نیست زیرا حاوی کاکائو نیست، اما حاوی مواد جامد شیر و شکر اسـت.

 

3. پودر کاکائو پودر دانه هاي‌ کاکائو اسـت، منهای پوسته. از ان برای تهیه شیر شکلات یا نوشیدنی هاي‌ داغ کاکائو استفاده می‌شود. حدود 20 درصد چربی حاصل از کره کاکائو دارد.

 

4. لیکور شکلات یک مایع شکلاتی صاف و بدون الکل اسـت. از آسیاب کردن دانه هاي‌ کاکائو بـه صورت خمیری صاف و حاوی بیش از 50 درصد کره کاکائو ساخته می‌شود.

 

5. شکلات شیرین نشده شکلات خالصی اسـت کـه با سفت شدن لیکور شکلات آماده میشود و اغلب در پخت و پز استفاده میشود. بـه ان شکلات پخت، شکلات خالص یا شکلات تلخ نیز می گویند.

 

6. شکلات آسیاب شده بـه سادگی پودر شکلات شیرین اسـت کـه با کوبیدن یک تخته شکلات بـه دست می‌آید. نباید با پودر کاکائو اشتباه گرفت.

 

شیر شکلاتی برای بچه ها

شیر شکلاتی برای بچه ها

علاوه بر خوردن یک تخته شکلات شیری، بچه ها هر از گاهی از نوشیدن یک لیوان شیر شکلات گرم یا سرد نیز لذت می‌برند. اگر دختر یا پسر کوچک شـما از نوشیدن شکلات و پرخوری ان لذت میبرد، در این جا چیزی اسـت کـه باید در مورد ان بدانید.

 

آیا شیر شکلات برای بچه خوب اسـت؟ بله، سالم اسـت، مگر این کـه کودک شـما عدم تحمل لاکتوز داشته باشد. شیر با پودر شکلات یک جای گزین عالی برای شیر ساده اسـت، زیرا دارای چندین ماده مغذی اسـت کـه بچه ها بـه ان نیاز دارند. از پودر کاکائو خام و شیرین نشده استفاده کنید کـه سالم تر از پودرهای شکلات تجاری اسـت.

 

همچنین شیر شکلات در مقایسه با سایر نوشیدنی هاي‌ شیری طعم دار قند افزوده کمتری دارد. علاوه بر این، شیر شکلات جایگزینی سالم‌تر و خوشمزه‌تر برای نوشیدنی‌هاي‌ شیرین و نوشابه‌هایي اسـت کـه کالری خالی زیادی اضافه می کنند و منجر بـه افزایش وزن میشوند.

 

در این جا خبر بهتری نیز وجوددارد: شیر شکلات دارای 16 ماده مغذی ضروری از جمله پروتئین، ویتامین A، B12؛ B6 و D، کلسیم، ریبوفلاوین، نیاسین، فسفر، روی، سلنیوم، منیزیم و فولات اسـت. بنابر این دفعه بعد کـه فرزندتان نوشیدنی می خواهد، میدانید کـه شیر شکلات جواب میدهد.

 

برای این کـه میلک شیک هاي‌ شکلاتی برای کودکتان سالم تر و مغذی تر شوند، موز رسیده، کره بادام زمینی، جو دوسر و خرما را اضافه کنید.

 

آیا شکلات برای کودکان مفید است؟

آیا شکلات برای کودکان مفید است؟

بچه ها شکلات را بـه هر شکلی دوست دارند: نوار، نوشیدنی، ذوب شده، مات شده و حتی پودر. در واقع، بچه ها آن قدر آن ها را دوست دارند کـه می‌توانید با شکلات بـه آن ها رشوه بدهید. گفته میشود، آیا بچه ها باید هرروز شکلات بخورند؟ آیا شیر شکلات برای بچه ها ایده خوبی اسـت؟ خب، هیئت منصفه خارج شد: شکلات بد نیست. در واقع، وقتی در حد اعتدال مصرف شود، فواید زیادی برای سلامتی دارد.

 

1. شکلات یک تسکین دهنده استرس اسـت. شکلات تلخ حاوی تریپتوفان اسـت و می تواند خلق و خوی مثبت شـما را التیام بخشد و شـما را نیز شاد نگه دارد.

 

2. یک مطالعه هاروارد نشان داد کـه شکلات تلخ می تواند فشار خون را کاهش دهد، بـه ویژه در بین افراد مبتلا بـه فشار خون بالا.

 

3. برخلاف باور رایج مبنی بر مضر بودن شکلات برای بچه ها، شکلات بـه کاهش رشد پلاک و جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند.

 

4. شکلات از یک گیاه می‌آید و همچنین سرشار از مواد مغذی اسـت. شکلات تلخ حاوی موادمعدنی مانند آهن، منیزیم، مس، منگنز، پتاسیم، روی و سلنیوم اسـت.

 

5. شکلات تلخ دارای آنتی اکسیدان هایي اسـت کـه بـه مبارزه با رادیکال هاي‌ آزاد و جلوگیری از بیماریها کمک می کند.

 

6. تحقیقات ثابت کرده اسـت کـه شکلات باعث ایجاد آکنه نمی‌شود. در واقع، شکلات تلخ دارای ترکیباتی اسـت کـه برای پوست نوجوان شـما مفید اسـت.

 

7. دانه‌هاي‌ کاکائو مانند میوه‌هاي‌ قرمز حاوی درصد بالایی از آنتی‌اکسیدان‌هایي بـه نام فلاونوئیدها هستند کـه سلامت قلب و عروق کودک شـما را التیام می‌بخشد.

 

8. شکلات تلخ تقریبا دو برابر شکلات هاي‌ شیری فلاونوئید دارد، اما نسبت بـه سایر شکلات ها کافئین بیشتری دارد.

 

9. فلاونوئیدهای موجود در محصولات کاکائو دارای اثرات ضد انعقاد، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موثری هستند. آن ها با التیام حساسیت بـه انسولین، خطر ابتلا بـه دیابت را در کودکان کاهش می‌دهند.

 

10. شکلات تلخ همچنین برای التیام حافظه و تمرکز با فعال کردن فلاونوئیدهای هیپوکامپ شناخته شده اسـت.

 

11. اگر چه شکلات و کره کاکائو حاوی سطوح بالایی از چربی هاي‌ اشباع شده و غیر اشباع هستند، اسید استئاریک موجود در شکلات ها بـه عنوان یک چربی خنثی عمل می کند کـه سطح کلسترول بد کودک شـما را افزایش نمیدهد.

 

12. شکلات بـه عنوان یک محرک عمل می کند و می تواند بـه شـما انرژی بدهد. جای تعجب نیست کـه وقتی گرسنه و خسته هستید دستتان را بـه یک تخته شکلات دراز کنید!

 

13. شکلات همچنین دارای ترکیباتی اسـت کـه ضد افسردگی طبیعی بدن، سروتونین را فعال می کند. شکلات تلخ برای بچه ها می تواند روحیه انها را خوب نگه دارد.

 

14. شکلات تلخ نسبت بـه سایر شکلات ها سالم تر اسـت، زیرا قند، شیر و سایر مواد افزودنی کمتری دارد.

 

15. شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان هایي اسـت کـه از پوست شـما در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند و جریان خون پوست را افزایش می دهد.

 

چگونه شکلات می تواند با بچه ها اشتباه کند؟

چگونه شکلات می تواند با بچه ها اشتباه کند؟

هر غذایی کـه در مقادیر زیاد مصرف شود، برای بدن ایده آل نیست. شکلات هم فرقی نمی‌کند. خوردن شکلات برای کودکان چند بار در هفته یا بـه عنوان میان وعده طبیعی اسـت.

 

یک تکه شکلات تلخ یا یک لیوان کاکائو داغ بدون شکر اضافه شده، یکبار در روز، می تواند برای سلامتی مفید باشد. اما خوردن بیش از حد شکلات بـه طور مداوم می تواند منجر بـه افزایش وزن شود، بـه خصوص با توجه بـه قند و چربی کـه یک تخته شکلات متوسط دارد.

 

مصرف بیش از حد شکلات نیز باعث سردردهای شدید و مداوم می‌شود. از این رو، کودکان مبتلا بـه میگرن باید مصرف شکلات را در مقادیر زیاد محدود کنند. از آنجایی کـه شکلات حاوی درصدی کافئین و شکر اسـت، این محصولات اغلب باعث ایجاد بیماری ADHD «اختلال بیش فعالی کمبود توجه» در کودکان می شوند.

 

یک تخته شکلات شیری متوسط بیش از شش قاشق چای خوری شکر دارد، حداکثر قندی کـه کودکان باید در روز دریافت کنند. این محدودیت شامل قندی اسـت کـه کودک نوپا از منابع غذایی مختلف مانند سبزیجات، میوه ها، غلات و شیر دریافت می کند. خوردن یک تکه شکلات در روز می تواند منجر بـه قند اضافی در بدن شود ودر نتیجه افزایش وزن و سایر عوارض سلامتی را بـه دنبال داشته باشد.

 

یک مطالعه اخیر نشان داد کـه فقط 6.7 گرم شکلات تلخ می تواند بـه بزرگسالان کمک کند تا سالم بمانند. با این حال، هیچ تحقیق مشابهی برای کودکان وجود ندارد. با این حال، اجازه دادن بـه فرزندانتان برای خوردن یک تخته شکلات «تقریبا 50 گرم» می تواند میزان مصرف روزانه قند و چربی آن ها را افزایش دهد کـه میتواند در درازمدت اثرات نامطلوبی بر سلامت انها بگذارد. شـما می‌توانید با انتخاب درست، کودک خودرا از خوردن شکلات محدود کنید.

 


مطالب مشابه: مطالب جالب و خواندنی در مورد شکلات و کاکائو


 

گزینه های سالم شکلات برای بچه ها

گزینه های سالم شکلات برای بچه ها

شکلات ها در اشکال و انواع بیشماری وجود دارند. شکلات تلخ گزینه سالم تری اسـت زیرا حاوی کاکائو و قند، چربی یا شیر کمتری اسـت. با این حال، تعداد کمی از بچه ها شکلات تلخ را بـه دلیل طعم تلخ ان دوست دارند. اکثر انها شکلات هاي‌ شیری معمولی را دوست دارند کـه قند و چربی زیادی دارند.

 

برخی از شکلات ها حتی حاوی کافئین هستند کـه می تواند بر خلق و خوی کودک شـما تأثیر بگذارد. برچسب‌هاي‌ روی شکلات را بخوانید تا مطمئن شوید کـه کافئین ندارد. برای انتخاب نوع شکلات مناسب، در مقادیر مناسب برای فرزندتان، این نکات را بـه خاطر بسپارید.

 

1. بـه دنبال شکلات هاي‌ کم چرب، شکر یا شیر باشید.

 

2. آجیل با طعم شکلات در مقایسه با شکلات شیری ساده گزینه سالم تری اسـت. با این حال، اگر کودک شـما آلرژی داشته باشد، شکلات با آجیل می تواند مضر باشد.

 

3. آجیل هاي‌ با روکش شکلاتی سالم تر از شکلات هاي‌ شیری ساده هستند

 

4. شکلات هایي با کافئین کم و بدون چربی ترانس بخرید.

 

5. برای محدود کردن مصرف قند و چربی، تکه هاي‌ شکلات کوچک تر بخرید.

 

6. همچنین می‌توانید شکلات را از طریق بیسکویت هاي‌ با طعم شکلاتی، مارشمالو، ذرت بو داده، کیک و بستنی تهیه کنید. اما، این غذاها در مقایسه با یک تکه شکلات، قند و چربی بیشتری دارند.

 

7. از استفاده از شکلات بـه عنوان رشوه یا جایزه برای ترغیب فرزندتان بـه انجام کاری خودداری کنید.

 

1. یک کودک چقدر باید در روز شکلات بخورد؟

توصیه میشود کـه کودکان یک‌بار در هفته بیش از دو تا چهار مربع شکلات یا یک شکلات با اندازه سرگرم کننده نخورند.

 

2. چه زمانی می توانم به فرزندم شکلات بدهم؟

اگر چه اکثر کودکان بعد از یکسال شروع بـه خوردن شکلات می کنند، توصیه می‌شود تا دو سالگی صبر کنید.

 

3. آیا شکلات می تواند بر رفتار کودک تأثیر بگذارد؟

برخی از والدین معتقدند کـه مصرف شکلات می تواند باعث بیش فعالی کودکان شود، اما مطالعه اي کـه درسال 2006 توسط محققان استرالیایی انجام شد نشان داد کـه شکلات هیچ تاثیری بر رفتار ندارد.

 

4. چه زمانی باید از دادن شکلات به بچه ها خودداری کنیم؟

شکلات ممکن اسـت حاوی شیر، شکر، آجیل و میوه هاي‌ خشک باشد کـه می تواند آلرژی ایجاد کند یا حاوی آلاینده باشد. بنابر این، آگاهی از هر گونه آلرژی یا حساسیتی کـه کودک ممکن اسـت داشته باشد ضروری اسـت ودر چنین مواردی از دادن شکلات بـه انها خودداری کنید. همچنین درصورت وجود حساسیت نوزاد بـه مواد تشکیل دهنده شکلات، باید احتیاط کرد.

 

5. چه مقدار کافئین در یک تخته شکلات وجود دارد؟

متوسط ​​شکلات تیره با وزن 100 گرم، حاوی تقریبا 43 میلی گرم کافئین اسـت.

 


مطالب مشابه: آنچه باید درباره فواید شکلات برای سلامتی بدانید


 

در پایان

شکلات ها در بین همه ی کودکان مورد علاقه اسـت و احتمالاً حتی پس از بزرگ شدن نیز بـه دوست داشتن ان ادامه خواهند داد.

 

این پست را در مورد شکلات برای بچه ها بـه اشتراک بگذارید تا بـه آن ها کمک کنید تا اهمیت شکلات را درک کنند، اما مطمئن شوید کـه شکلات را در حد اعتدال بـه انها بدهید تا از پوسیدگی دندان جلوگیری شود و بـه آن ها آموزش دهید کـه دستها و دهان خودرا بـه درستی بعد از خوردن شکلات بشویید. همچنین می‌توانید با کوچولوهای خود از شکلات لذت ببرید و هنر اشتراک گذاری را بـه انها بیاموزید.

جدیدترین مطالب سایت