طرز تهیه باقلوا

طرز تهیه باقلوا

مواد لازم باقلوا :

بادام پوست گرفته چرخ کرده : نیم کیلو

خاکه قند : 250 گرم

هل کوبیده الک کرده نرم : یک قاشق سوپخوری سرخالی

مواد لازم برای لواش باقلوا:

زرده تخم مرغ : 2 عدد

شیر : 1 استکان

روغن آبکرده : دو قاشق سوپخوری

آرد بمقداری که مایه خمیر بشود و به دست نچسبد : در حدود 150 تا 200 گرم

پکینگ پادر : 1/2 قاشق مرباخوری

مواد لازم برای شربت باقلوا:

شکر : نیم کیلو

آب : 1 و نیم پیمانه

گلاب : نصف پیمانه

طرز تهیه باقلوا

 

طرز تهیه باقلوا:

اول خمیر لواش باقلوا را به طریق ذیل آماده‌ می‌کنیم:شیر، پکینگ پادر و روغن و زرده تخم مرغ را مخلوط‌ می‌کنیم و کم کم آرد‌ می‌ریزیم و مرتب بهم‌ می‌زنیم تا مایه خمیر شده به دست نچسبد و زیاد هم سفت نشود، بعد خمیر را خوب مالش‌ می‌دهیم و‌ می‌گذاریم دو سه ساعت در کیسه نایلون بماند.

 

مایه بادام و قند و هل کوبیده را مخلوط‌ می‌کنیم روی میز را کمی آرد‌ می‌پاشیم. در صورت تهیه در جعبه از خمیر گلوله ای به اندازه یک گردو بر‌ می‌داریم روی میز را کمی آرد‌ می‌پاشیم و خمیر را با نورد نازک تا حدی که ممکن است باز‌ می‌کنیم و دقت‌ می‌کنیم به آن فرم جعبه را بدهیم. با برس مخصوص آرد روی لواش را پاک‌ می‌نماییم جعبه را روی لواش قرار‌ می‌دهیم و لواش را کمی بزرگتر از جعبه‌ می‌بریم و در جعبه‌ می‌اندازیم و به همین طریق داخل جعبه را‌ می‌توان 2 تا 3 ورقه لواش انداخت، بعد جعبه را با مایه بادام و قند آماده شده پر‌ می‌کنیم و با پشت قاشق مایه را فشار‌ می‌دهیم تا کاملا سفت و صاف شود.

 

کمی گلاب با دست روی بادام و قند‌ می‌پاشیم و دو تا چهار ورق لواش به طریق فوق روی جعبه‌ می‌اندازیم و باقلوا را با کارد بصورت لوزی یا چهارگوش‌ می‌بریم،بعد 150 گرم روغن آب کرده جرم گرفته را داغ‌ می‌کنیم و به تناسب روی جعبه‌ها‌ می‌دهیم و جعبه‌ها را داخل سینی فر‌ می‌چینیم و سینی را روی پنجره اول فر بطرف پایین با حرارت 300 درجه‌ می‌گذاریم تا یک ربع الی 20 دقیقه بماند و روی باقلوا کمی طلایی رنگ شود. سینی را بیرون‌ می‌آوریم کمی که سرد شد روی جعبه‌ها را به تناسب از شربت آماده‌ می‌ریزیم(شربت باقلوا را یک مرتبه روی باقلوا نمی دهیم. بهتر است شربت را به دفعات روی باقلوا داد تا باقلوا زیاد خمیر نشود).

 

طرز تهیه شربت باقلوا:
شکر را با آب مخلوط‌ می‌کنیم و روی آتش‌ می‌گذاریم تا جوش بیاید و کمی غلیظ شود. گلاب را‌ می‌ریزیم چند جوش که زد شربت را از صافی رد‌ می‌کنیم. در صورتیکه باقلوا مدتی ماند و خشک شد کمی شربت رقیق و گرم روی باقلوا‌ می‌دهیم. در صورتیکه باقلوا را در سینی تهیه کردیم باید لواش بزرگ به اندازه سینی باز کرده بطریق فوق عمل نمود  .

 

مطالب مرتبط:

اموزش طرز تهیه کیک موز شکلاتی

آموزش طرز تهیه کیک اسفنجی ساده

آموزش طرز تهیه کیک موزی

جدیدترین مطالب سایت