آموزش تهیه ی آبغوره

مجموعه : مربا و ترشی
آموزش تهیه ی آبغوره

آموزش طرز تهیه آبغوره :

از لحاظ طب سنتی آبغوره طبع سرد دارد و برای افراد سرد مزاج و کسانی که ممکن هست دچار ضعف اعصاب باشند پیشنهاد نمی شود. همینطور افراد باردار باید به طور محدود این چاشنی را مصرف کنند.

 

 غوره ها را پاک کرده ، دم انها را می‌گیریم و می شوییم. سپس آنها را درون آبمیوه گیری می ریزیم و آب آنها را میگیریم.در روش دیگر می‌توان غوره ها را درون مخلوط کن ریخته و پس از آن غوره هاي له شده راکه دارای پوست و هسته میباشند،درون یک تنظیف و یا صافی ریخته.

آموزش تهیه ی آبغوره

*. به طور کامل صاف کرد. برای تهیه ي آب غوره ، نوع غوره ي مورد بهرهگیری چندان مهم نیست، ولی اگر از نوع عسگری بهرهگیری شود، بهتر هست. دقت به این نکته لازم هست که بعضی از انواع غوره ها ترش تر از بعضی دیگر میباشند.

 

در صورتی که میزان ترشی آب غوره ي به دست آمده به اندازه ي دلخواه نباشد ، میتوان آن را به مدت چند دقیقه جوشانید تا کمی غلیظ تر و ترش تر شود.
درضمن با این عمل مدت نگه داری آبغوره هم اکثر خواهد شد.

 

آموزش تهیه ی آبغوره

*. آب غوره را در بطری مورد نظر می ریزیم و درب آن را به طور کامل می بندیم تا هوا به داخل آن نفوذ نکند. در صورتی که بخواهیم آن را برای مدت طولانی نگه داری کنیم ، از ترکیب آب و آرد، خمیری تهیه کنید و دور درب را با خمیر می پوشانیم. همینطور می‌توانیم با نوار چسب هاي بسیار محکم درب بطری را به طور کامل پلمپ کنیم.

 

خواص غوره :

*. برای دفع کرم روده و تقویت معده باید مدت پنج روز آش آبغوره همراه با زیره سیاه مصرف کنید.
گرچه در این مدت باید از خوردن غذا هاي سنگین اجتناب نمائید.آب غوره درمان کننده پا درد و کمردرد می باشد .
برای معالجه میتوان به مدت ده روز آش آبغوره مصرف نمود . گرچه از خوردن غذا هاي سنگین در این مدت اجتناب کرد .

 

منبع :niksalehi.com

جدیدترین مطالب سایت