سوپ مفید برای مقابله با آنفولانزا و بیماری های قلبی

سوپ مفید برای مقابله با آنفولانزا و بیماری های قلبی

آموزش سوپی مفید برای سرماخوردگی 

 

درست کردن سوپ به شیوه هاي درست میتواند برای افرادی که آنفولانزا و یا سرما خورده هستند مناسب باشد در ادامه نگاهی بیشتر میکنیم . 

 

سوپ مقوی , سوپ یکی از گزینه هاي مغذی و آسان برای تهیه است که میتوانید در روزهای سرد پاییز و زمستان از فواید سلامت آن بهره‌مند شوید.

 

سوپ مفید برای مقابله با آنفولانزا و بیماری های قلبی 

به گزارش تالاب به نقل از “لیو لاو فروت”، البته منظور ما سوپ هاي فوری یا نمونه هایي که در قوطی به فروش میرسند، نیست، بلکه درمورد سوپ هاي خانگی که حاوی مواد خوراکی تازه و مغذی هستند، صحبت میکنیم.

 

سوپی که نیت داریم در ادامه روش تهیه آنرا آموزش دهیم حاوی زردچوبه است، که از خصوصیت هاي ضد التهابی سود میبرد و همینطور در آن از نارگیل که اندام ها را تغذیه میکند، زیره و هل که علاوه بر فواید سلامت، عطر و مزه خوبی به غذا می بخشند، استفاده می‌شود و البته عدس یکی از مواد تشکیل دهنده اصلی آن است.

 

چرا خوردن این سوپ مفید است؟

این سوپ عدس مواد خوراکی و ادویه هاي ضد التهاب رابا یک دیگر ترکیب میکند تا اکسیری بی نقص برای درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا، یا حتی آلرژی ها و آسم شکل بگیرد. اگر چه التهاب بخشی از روال طبیعی درمان بدن انسان است، اما زمانی که از نظارت خارج می‌شود، بدن حمله به بافت هاي خودرا شروع می‌کند.

 

التهاب مزمن یکی از عوامل زمینه اي برای تعداد زیادی از بیماری ها مثل آرتریت روماتوئید، استئوآرتریت «آرتروز»، بیماری قلبی، دیابت، بیماری آلزایمر و سرطان است. با خوردن این سوپ عدس شما می‌توانید سطوح التهاب را در بدن خود کاهش دهید و از این رو خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش دهید و یا اگر به انها مبتلا شده اید می‌توانید از این طریق علائم انها را کاهش داده یا به بهبودی کلی کمک کنید.

 

همان گونه که احتمالا می‌دانید، زردچوبه یکی از قویترین مواد ضد التهاب موجود در دنیا است. زردچوبه به سوخت و ساز چربی و مدیریت وزن کمک می‌کند، سرفه مزمن را کاهش می‌دهد، رباط ها را تقویت می‌کند، حالات پوست را التیام می بخشد، روال بهبودی زخم را تسریع می‌کند، خون را پالایش می‌کند، از سرطان پیشگیري می‌کند، گوارش را التیام می بخشد، کلسترول را کاهش می‌دهد، یک ضد ورم مفاصل قوی است و بسیاری موارد دیگر.

 

به گزارش تالاب نتایج یک مطالعه نشان داده است که کورکومین «ماده فعال موجود در زردچوبه» خطر حمله قلبی را در بیمارانی که جراحی بای‌پس عروق کرونری داشته اند تا 65 درصد کاهش میدهد.

 

همینطور، مطالعات امیدوارکننده بسیاری نشان داده اند که کورکومین یک ترکیب ضد سرطان قوی است. این ماده از تشکیل آنزیم هاي زمینه ساز سرطان جلوگیری می‌کند و از این رو خطر شکل‌گیری سلول هاي سرطانی و رشد سلولی را کاهش میدهد. یکی از مکانیسم هاي مبارزه با سرطان در زردچوبه حاوی مهار فعالیت آنزیم توپوایزومراز میشود که برای تکثیر سلول هاي سرطانی ضروری است. از این رو، زردچوبه به معنای واقعی کلمه توانایی سلول هاي سرطانی برای گسترش به بخش هاي دیگر بدن را خنثی میکند.

 

شیر نارگیل یکیدیگر از مواد تشکیل دهنده فوق العاده اي است که در تهیه این سوپ بکار گرفته می‌شود. شیر نارگیل حاوی آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، مس، منگنز، سلنیم، و اسیدهای چرب ضروری است. سلنیم برای عملکرد مناسب تیروئید و سیستم ایمنی ضروری است. همینطور، این ماده میتواند از بیماری قلبی، سرطان، آسم، و آرتریت روماتوئید جلوگیري کند.

 

از سمت دیگر، فیبر موجود در عدس سطوح کلسترول خون را التیام می بخشد، فشار خون را تثبیت میکند، و خطر بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش میدهد. از این رو، عدس برای افراد مبتلا به دیابت و همینطور برای پیشگیري از دیابت نوع 2 مفید است.

 

پیش از تهیه این سوپ میزان مورد نیاز عدس خودرا مشخص کرده و سپس انها را دریک کاسه بزرگ آب مالش دهید. اینکار به خلاص شدن از شر نشاسته ها کمک میکند و از تشکیل حباب هاي کف روی سوپ هنگام طبخ جلوگیري خواهد کرد. افزون بر این، به گوارش سوپ نیز کمک خواهد کرد و نفخ شکم را کاهش می‌دهد.

سوپ مفید برای مقابله با آنفولانزا و بیماری های قلبی

 

مواد لازم:

3 فنجان آب

1.5 فنجان شیر نارگیل

1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه

1.5 قاشق چایخوری دارچین

2 فنجان عدس قرمز

1 فنجان گوجه فرنگی خرد شده

1 قاشق چایخوری روغن نارگیل

1 قاشق چایخوری زیره سبز

4 تا 5 شماره هل

1 پیاز بزرگ، به خوبی ریز شده

1 حبه سیر، ریز شده

1 قاشق چایخوری نمک دریایی

مقداری فلفل سیاه

 

روش تهیه:

عدس قرمز رابا آب سرد بشورید «برای کسب برترین نتیجه دریک کاسه آب مالش دهید»، تا زمانی که آب شفاف شود.

 

اجازه دهید عدس بطور کامل خشک شود.

 

روغن نارگیل را دریک ظرف اندازه متوسط ذوب کرده و پیاز را در آن تفت دهید تا زمانی که نرم و طلایی شود.

 

سپس، زردچوبه و سیر را اضافه کرده و دو دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید، در شرایطی که مرتب مواد رابه هم می‌زنید.

 

آب را اضافه کرده و حرارت زیر ظرف را زیاد کنید.

 

زمانی که آب به جوش آمد، حرارت را در حد متوسط قرار داده و عدس و هل را اضافه کنید. در ظرف را گذاشته و اجازه دهید به مدت حدود 15 دقیقه به آرامی بجوشد.

 

مجله تالاب : سپس شیر نارگیل، گوجه فرنگی، دارچین، زیره سبز، نمک دریایی و فلفل سیاه را اضافه کنید. تا زمانی که عدس نرم شود – حدود 10 تا 20 دقیقه – به طبخ ادامه دهید. برای این‌که سوپ بافت نرم‌تری داشته باشد میتوانید مدت زمانی بیشتری – حدود یک ساعت – به طبخ ادامه دهید.

 

سوپ را در شرایطی که گرم است سرو کنید و با دانه هاي کدو تنبل و نارگیل خرد شده تزیین کنید.

 

جدیدترین مطالب سایت