معرفی بزرگترین و چندش آور ترین عنکبوت در مکزیک

معرفی بزرگترین و چندش آور ترین عنکبوت در مکزیک

کشف بزرگترین عنکبوت در جهان 

نوعی از عنکبوت عجیبی در مکزیک توسط دو کاشق پیدا شد در ادامه با معرفی بزرگترین و چندش آور ترین عنکبوت در مکزیک ما را دنبال کنید.

 

دو حشره شناس به نام های «مایکل وال» و «جیم بریان» که در موزه تاریخ طبیعی سن دیگو فعالیت دارند، با همکاری یک متخصص عنکبوت به نام «ماریا خیمنز» گونه ای اخیر از این بند پایان را در غارها و حفره های معدن متروکه «Baja California» در مکزیک کشف نمودند.

معرفی بزرگترین و چندش آور ترین عنکبوت در مکزیک

بزرگترین عنکبوت جهان 

این گونه اخیر که با نام « Califorctenus cacachilensis» شناخته می شود، زیاد سمی نیست. هشت عدد چشم، دندان های نیش و شکم قهوه ای رنگ از ویژگی های ظاهری جانور به شمار میروند. طول پا تا پای عنکبوت اخیر بیش از ۱۰ سانتیمتر هست و علی رغم آنکه از نظر اندازه شبیه به رتیل ها جلوه می‌کند، نمی توان آن را در دسته آنها قرار داد.

 

دلیل نامگذاری نزدیکی محل کشف به رشته کوه های «Sierra Cacachilas» بوده هست. دو دانشمند یاد شده ده ها عدد از انها را در محل مذکور کشف کرده و هشت عدد از عنکبوت ها را برای مطالعه اکثر همراه خود آورده اند. آقای وال انها را موجوداتی پرگوشت می داند و اظهار داشته که شناسایی چنین عنکبوت های غول پیکری کار زیاد سختی نیست.

 

پس از مطالعات و مشورت های اولیه، پژوهشگران دریافتند که گونه جدید شباهت زیادی به عنکبوت سرگردان برزیلی دارد، اما به اندازه آن سمی نیست. آقای بریان که پس از ۲۰ سال برای اولین بار از سوی یک عنکبوت گزیده شده، نیش آن را همانند برخورد کاکتوس با دست می داند.

 

منبع : عصر ایران

جدیدترین مطالب سایت