کارت ملی پیر مرد 131 ساله در روستای آذربایجان شرقی (عکس)

کارت ملی پیر مرد 131 ساله در روستای آذربایجان شرقی (عکس)

سن بالاترین پیرمرد جهان 

 

با پیرمردی می‌خواهیم آشنا شویم که 131 سال دارد در ادامه می توانید با کارت ملی پیر مرد 131 ساله درروستای آذربایجان شرقی تالاب را دنبال نمایید .

 

کارت ملی پیرمرد 131 ساله درروستای آذربایجان شرقی به گزارش تالاب به تازگی عکسهایی در فضای مجازی دست به دست میشود که نشان میدهد پیرترین انسان روی زمین در یکی از استانهای ایران زندگی میکند. به گزارش تالاب گفته میشود پیرترین مرد جهاندر یکی از شهر های استان آذربایجان شرقی در شهرستان کلیبر زندگی می‌کند.

 

طبق شواهد موجود از روی کارت ملی این شخص، مردی با ۱۳۱ سال سن درروستای شاه حیدر کلیبر در استان آذربایجان شرغی زندگی می‌کند که با این تعاریف او از پیرترین مرد جهان ده سال بزرگتر هست

 

عکس هاي توزیع شده در فضای مجازی از محرم آصفی همدان نشان میدهد که وی بر زمینه مشخصات شناسنامه اي همین حالا 130 سال تمام دارد و با این حساب پیرترین مرد ایران و جهان قلمداد میشود.

 

کارت ملی پیر مرد 131 ساله در روستای آذربایجان شرقی (عکس)

 

بنا بر مشخصات شناسنامه اي، آصفی همدان، دوم مهر ماه سال 1266 شمسی درروستای همدان بخش مرکزی خداآفرین متولد شده هست.

 

وی بعد ازمدتی زندگی در روستاهای پیرهادیان و عمارت شهرستان خداآفرین، در انتها درروستای شاه حیدر بخش منجوان شرقی این شهرستان ساکن شده هست.

 

در حالی‌که رسانه هاي خبری پیش از این اعلام کرده بودند مرد121ساله اهل کشور شیلی پیرترین مرد جهان هست، درصورت ثابت درستی مشخصات شناسنامه اي آصفی همدان، عنوان پیرترین مرد جهان به وی تعلق میگیرد.

 

محرم آصفی که بر زمینه شناسنامه اش 130بهار زندگی اش را دیده، در دوران حاضر به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هست.

 

خانواده آقا محرم در گفتگو با ایرنا اعلام کردند ثمره زندگی وی 12فرزند حاوی پنج پسر و هفت دختر بوده که پنج فرزندش از جهان رفته ودر حال حاضر هفت فرزندش حاوی چهار دختر و سه پسر درقید حیات میباشند.

 

به گفته آنان، بزرگ ترین فرزند آقای آصفی 67 سال و کوچکترش آنان 47 سال دارند؛ وی همینطور 36 نوه، 40 نتیجه و یک نبیره دارد.

 

همسر آقا محرم 26 سال پیش از جهان رفته و وی در حال حاضر با فرزند ارشدش درروستای شاه حیدر زندگی میکند.

 

در همین حال رئیس اداره ثبت احوال شهرستان خداآفرین نیز پنجشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: سن آقای آصفی بر زمینه شناسنامه وی 130 سال، اما تاریخ صدور شناسنامه 1311شمسی هست و اختلاف 55 ساله بین تاریخ تولد و تاریخ صدور شناسنامه نامبرده غیر متداول هست.

 

روح الله جودت زاده افزود: با دقت به این که در آن دوران خانواده ها از شگرد بزرگ‌تر گرفتن شناسنامه نسبت به سن حقیقی افراد برای معافیت آنان از نظام وظیفه بهرهگیری میکردند، احتمال دارد در مورد آقای آصفی نیز چنین اتفاقی افتاده باشد.

 

وی افزون کرد: شکل ظاهری آقای آصفی نیز با دقت بر سرحال بودن و سلامت جسمانی وی نیز با رقم سن اش هم خوانی ندارد، هر چند که نامبرده مشکل حواس پرتی دارد و چند روز گذشته که با خواهرزاده اش به اداره ثبت احوال آمده بود، اصلا نمی دانست که کجا و برای چه آمده هست و نتوانست به سوال ات من پاسخ دهد.

 

جودت زاده ادامه داد: قرار هست هفته بعد جلسه اي با حضور وی و اعضای خانواده اش، مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی و نیز کارشناسان دکتری قانونی استان برای بررسی دقیق تر سن آقای آصفی تشکیل شود.

 

شهرستان خداآفرین با 35 هزار نفر جمعیت در فاصله 210 کیلومتری شمال شرق تبریز در حاشیه جنگل هاي ارسباران و رودخانه خروشان و مرزی اارس واقع شده هست.

 

جدیدترین مطالب سایت