فکر میکنید آرزوی پیرترین مرد دنیا چیست ؟ (+عکس)

فکر میکنید آرزوی پیرترین مرد دنیا چیست ؟ (+عکس)

تنها آرزوی این پیرمرد 145 ساله فقط مرگ است.

به گزارش تالاب بر اساس مدارک موجود در سازمان ثبت احوال کشور اندونزی، Mbah Gotho در سال ۱۸۷۰ میلادی متولد شده و در حال حاضر ۱۴۵ سال سن دارد.
 
او ۱۰ خواهر و برادر و ۴ همسر خود را از دست داده. آخرین همسر این پیرمرد، در سال ۱۹۸۸ میلادی درگذشته و همه فرزندانش نیز فوت کرده اند. از آن زمان تاکنون وی به همراه نوه ها، نتیجه ها و نبیره های خود زندگی می کند.

فکر میکنید آرزوی پیرترین مرد دنیا چیست ؟ (+عکس)

پیرترین مرد دنیا

 

به گزارش تالاب این مرد که در حال حاضر کهن سال ترین انسان روی کره زمین محسوب می شود، در رابطه با طول عمر خود بیان داشته که از این زندگی خسته است و دوست دارد که بمیرد.

 

پیش از وی لقب پیرترین انسان به یک زن فرانسوی به نام Jeanne Calment تعلق داشت که ۱۲۲ سال عمر نموده بود.

 

این شهروند بسیار قدیمی Sragen در Central Java در جدیدترین مصاحبه خود با Liputan 6 گفته که تنها چیزی که می خواهم این است که بمیرم.

 

یکی از نوه های این پیرمرد نیز بیان داشته که پدربزرگش از زمانی که ۱۲۲ ساله بوده خود را برای مرگ آماده نموده، اما گویا این آرزوی او قرار نیست هرگز محقق گردد. او همچنین گفته که آنها در سال ۱۹۹۲ میلادی، یعنی ۲۴ سال پیش به خواسته خود پیرمرد برایش قبر نیز خریداری نموده اند.

فکر میکنید آرزوی پیرترین مرد دنیا چیست ؟ (+عکس)

بد نیست اشاره کنیم که سازمان ثبت احوال اندونزی نیز تاریخ تولد Mbah Gotho که ۳۱ دسامبر سال ۱۸۷۰ میلادی است را تائید نموده. با این تفاسیر، او پیرترین فردی در دنیا محسوب می گردد که شناسنامه و تاریخ تولد وی توسط مقامات رسمی تایید گشته.

 

شاید شنیده باشید که قبلا لقب پیرترین انسان به James Olofintuyi با ۱۷۱ سال سن از نیجریه و Dhaqabo Ebba با ۱۶۳ سال سن از اتیوپی تعلق داشته که تاریخ تولد آنها هرگز مورد تایید دولت و مقامات رسمی قرار نگرفت.

 

به گزارش تالاب نوه های این پیرمرد در مورد شیوه زندگی وی می گویند که به دلیل کم سو شدن چشمانش، او این روزها فقط به رادیو گوش می کند. در سه ماه اخیر نیز ضعیف تر از همیشه شده و خودش توان غذا خوردن یا حمام رفتن را ندارد.

 

وقتی از Mbah Gotho در مورد راز طول عمرش سوال شد، وی در پاسخ گفت: «تنها دستورالعمل این امر صبوری است».

 
 
جدیدترین مطالب سایت