بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

بهترین موزه ها و گالری های‌ دنیا : موزه ها همان‌ گونه از مراکز مهم توریستی کشورها بـه حساب آمده و جذابیت های‌ زیادی داشته و نقش مهمی را برای توریست هایي که قصد آشنایی با فرهنگ و تاریخ یک کشور را دارند ایفا می‌کنند. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از بهترین موزه های‌ دنیا را منتشر کرده ایم.

 

20 بهترین موزه و گالری جهان

در سرتاسر جهان، مجموعه های‌ عظیمی از آثار هنری و مصنوعات وجوددارد که برای دیدن همه ی در معرض اسـت. عده اي از آن ها بر روی یک اثر هنری یا مکان خاص متمرکز شده اند «درود آکروپولیس، موزه جنگجویان سفالی»؛ برخی دیگر شاهکارهای گرد آوری شده در سراسر جهان را گرد هم می آورند.

 

اما یکی از ویژگی‌های‌ مشترک گالری‌ها و موزه‌های‌ مورد علاقه ما در سراسر جهان چیست؟ توانایی ایجاد افتادن فک شـما بـه محض این که از درهای انها عبور می‌کنید.

 

این میتواند بـه خود ساختمان مربوط شود «بـه نظر ما هر چه بزرگ تر و بیشتر بیرون باشد بهتر اسـت». همچنین ممکن اسـت این واقعیت باشد که یک مجسمه یا شیء مشهور جهان دقیقاً در آن جاست ودر سرسرا بر روی شـما ظاهر می‌شود «موزه ها واقعاً دوست دارند شـما را بـه این شکل هول کنند». در تعداد زیادی از موارد، خوشبختانه، این هردو اسـت.

 

و این بـه معنای وسعت بسیار زیاد هنر آویزان بر دیوارهای انها نیست. بزرگ بـه مسترز هلندی؟ Rijksmuseum پسر شماست. بـه دنبال هنر مدرن هستید؟ لوئیزیانای کپنهاگ را امتحان کنید. مانند نقاشی های‌ اسپانیایی شـما؟ این باید پرادو باشد. بـه هر چیزی که علاقه دارید، ان را در رتبه بندی ما از بهترین موزه ها و گالری های‌ جهان خواهید یافت. زمان ان اسـت که روز فرهنگی شاد و نشاط آور بعدی خودرا برنامه ریزی کنید.

 

بیشتر بخوانید: پربازدیدترین موزه های جهان

 

1. گالری اوفیزی، فلورانس

بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

آثار کلاسیک خیره کننده زیادی در اوفیزی وجوددارد که عده اي از بازدیدکنندگان بـه دلیل احساسات شدید بـه بیمارستان منتقل شده اند «فلورانس زادگاه سندرم استاندال اسـت». مهم نیست که “تولد زهره” بوتیچلی را هزار بار دیده باشید، هیچ چیز شـما را برای چیز واقعی آماده نمی‌کند. و بسیاری دیگر از نقاشی‌های‌ دیدنی رنسانس برای تحسین کردن وجوددارد، مانند «مدوزا» کاراواجو و «جودیت در حال کشتن هولوفرنس» اثر آرتمیسیا جنتیلسکی.

 

2. موزه لوور، پاریس

بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

شاید این یکی را شنیده باشید. آن ها بـه خاطر مسیح مونالیزا را گرفته اند. و گرچه زمانی که این جا هستید قطعا باید بروید و ان اثر نسبتاً مشهور را ببینید، اما می خواهید از مجموعه‌های‌ دلاکروا و دورر نیز دیدن کنید – بـه‌علاوه اتاق‌های‌ کاملاً عالی مصر باستان. درسال 1983؛ اهرام شیشه‌اي خواب IM Pei، لوور را از موزه ملی خفه‌کننده بـه شگفت‌انگیز معماری خیره‌کننده ارتقا داد و حال و هوای بسیار خنده‌داری بـه ان بخشید.

 

3. موزه هنر مدرن، نیویورک

بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

گرهارد ریشتر، هنرمند آلمانی، زمانی موما را موزه مورد علاقه خود در جهان نامید. یک قدم بـه داخل غول پیشانی شیشه‌اي نیویورک بروید و کاملاً میتوانید دلیل ان را ببینید. این مجموعه‌ها مملو از شاهکارهایی مانند کتی آکر و ژان میشل باسکیا هستند، اما با توجه بـه این که MoMA از زمان آغاز بـه کار خود یک بازیگر اصلی در تاریخ هنر مدرن بوده اسـت، جای تعجب نیست.

 

درسال 1939 با نمایش گذشته نگر پیکاسو راه اندازی شد، بازدیدکنندگان رابا پروژه نصب شبح وار “اطلاعات” درسال 1970 خشمگین کرد ودر سال 2010 یک نمایشگاه شکلک برگزار کرد. هرچه که باشد، مطمئناً جهان را بـه صحبت خواهد انداخت.

 

4. موزه ملی هنر مدرن و معاصر، سئول

بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

MMCA تعداد زیادی از دوستداران هنر را در طول قرنطینه سرگرم میکرد، مجموعه‌های‌ دیجیتالی‌شده‌اش بـه خانه‌های‌ کنجکاو فراوانی می‌دادند تا حتی بدون نیاز بـه ترک مبل‌شان بگردند. اما اجازه دهید این را بـه شـما بگوییم: این آثار هنری قطعا ارزش دیدن IRL را دارند. بـه آثار انتزاعی رنگارنگ یو یونگ کوک خوب نگاه کنید، سپس در پارک مجسمه بیرون از گالری قدم بزنید. این شهر بـه خاطر عشقش بـه شیک پوشان شناخته شده اسـت و این موزه واقعاً ان را بـه تصویر میکشد.

 

5. موزه ملی تاریخ و فرهنگ آمریکایی آفریقایی تبار، واشنگتن دی سی

بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

بخشی از اسمیتسونیان، موزه ملی تاریخ و فرهنگ آفریقایی آمریکایی، نگاهی جامع بـه تاریخ نژادی ایالات متحده ارائه می‌دهد. نمایشگاه‌ها با تمرکز بر وعده‌های‌ برآورده نشده پس از جنگ داخلی و میراث خشونت پلیس پس از ان؛ بخش‌های‌ مساوی جذاب و ویران‌کننده هستند. هشدار دهید: می توانید یک روز کامل «یا حتی بیشتر» را در این جا کم کنید.

 

6. موزه آکروپولیس، آتن

بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

موزه آکروپولیس از زمانی که برای نخستین بار در دهه 1880 شکل گرفت، چندین بار تکرار شده اسـت و سیاستمداران و مورخان راه‌های‌ مختلفی را برای نگه داری آثار حفر شده توسط پارتنون پیشنهاد کرده‌اند. اینروزها، موزه یک فضای نمایشی مطبوع و شیک اسـت که علاقه مندان بـه تاریخ و گردشگران بیکار را بـه طور یکسان خوشحال می کند. در بالای محله‌های‌ باستانی حفاظت‌شده قدم بزنید یا بـه وسایل دست نخورده شهر بیزانسی نگاه کنید.

 

7. موزه جنگجویان و اسب‌های سفالی کوین، شیان

بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

آیا می توانید تصور کنید که کشف جنگجویان سفالی برای نخستین بار چقدر باورنکردنی بود؟ نه، البته که نمیتوانید، اما ما حدس میزنیم که حس خوبی داشته باشد.

 

افرادی که اینکار را انجام دادند درسال 1974 در شیان کشاورز بودند ودر حالیکه ما نمی توانیم هیجان کشف این بناهای سنگی مشهور جهان را تجربه کنیم، دیدن ارتش که در چیدمان مورد نظر خود ایستاده اسـت باید بسیار نزدیک باشد. گرد آوری شده در اطراف آرامگاه نخستین امپراتور چین، 8000 جنگجو و اسب های‌ آن ها منظره اي باشکوه اسـت.

 

8. ارمیتاژ ایالتی، سنت پترزبورگ

بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

ظاهرا؛ اگر بـه هر شیء در هرمیتاژ ایالتی بـه مدت یک دقیقه نگاه کنید، 11 سال طول میکشد تا همه ی چیز را ببینید. این کاملاً تعهد اسـت. اما مطمئناً برای یک یا دو روز در اطراف گالری های‌ خود می‌چرخد. نکات برجسته شامل یک ساعت 200 ساله اسـت که با طاووس های‌ طلایی مکانیکی تزئین شده اسـت، اما مطمئن شوید که از نمای پاستلی ساختمان نیز عکس های‌ زیادی بگیرید «در صبح های‌ زمستانی زیبا بـه نظر می‌رسد».

 

9. Rijksmuseum، آمستردام

بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

با 40 رامبراند و چهار ورمیر، اگر جزئی از صحنه‌های‌ عبوس قرن هفدهمی باشید، موزه Rijksmuseum را نمیتوان از دست داد. این موزه در واقع بیش از یک میلیون اثر هنری را در خود جای داده اسـت و بـه هیچ عنوان این‌ها فقط بـه نقاشی محدود نمی‌شوند.

 

اگر با بچه‌ها بـه این مکان میروید، مجموعه خانه عروسک‌ها را شکار کنید و زندگی هلندی را بـه صورت مینیاتوری بررسی کنید – درست تا بشقاب‌های‌ کوچکی که برای شام چیده شده‌اند. بعد از این همه ی مرور گرسنه هستید؟ کافه بیتربالن عالی انجام می‌دهد.

 

10. تیت مدرن، لندن

بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

تیت دارای چهار گالری در بریتانیا اسـت: لیورپول، سنت آیوز، بریتانیا و مدرن. هرچند این دومی واقعاً در سطح جهانی اسـت. این گالری‌های‌ غارنشین که در یک نیروگاه سابق برق در ساوت بانک لندن قراردارند، مجموعه‌اي دائمی وسیع و نمایشگاه‌های‌ پرفروشی را در خود جای داده‌اند که جمعیت را بـه خود جذب میکند. برای نصب مگا نصبی همیشه عالی بـه تالار توربین بروید «از هنرمندان قبلی Ai Weiwei و Marina Abramovich بودند».

 

بیشتر بخوانید: موزه های عجیب و غریب جهان + تصاویر 

 

11. پرادو، مادرید

بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

پرادو ممکن اسـت بـه خاطر علفزارهایی که قبلاً این سمت مادرید را اشغال کرده بودند نامگذاری شود – اما این موزه چیزی جز توئیت اسـت. آثار وحشتناک گویا و پرتره های‌ اسرارآمیز ال گرکو برای اثبات این امر کافی اسـت. برای برنامه ریزی مسیر خود یکی از نقشه های‌ رایگان را در ورودی بگیرید «نباید اتاق های‌ Velásquez و Hieronymus Bosch را از دست بدهید». هرروز چند بازه زمانی وجوددارد که بـه شـما امکان میدهد بدون هزینه ورودی از ان بازدید کنید.

 

12. Museo Nacional de Antropología، مکزیکو سیتی

بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

در باغ‌های‌ MNA که زمینی بـه وسعت 20 هکتار را اشغال می کند، انواع مجسمه‌های‌ خیره‌کننده را خواهید دید. این یک طعم وسوسه انگیز از گنجینه های‌ پنهان شده در درون اسـت. ساختمان موزه شیک و مینیمالیستی بر حیاطی متمرکز اسـت که تحت سلطه «ال پاراگواس» ««چتر»»؛ آب‌نمای سر بـه فلک کشیده اسـت. در 23 اتاق نمایشگاهی عظیم بگردید، مجموعه‌اي باورنکردنی از مصنوعات پیش از اسپانیایی را کاوش کنید و مطمئن شوید که نقاشی دیواری عظیم لئونورا کارینگتون را در بیرون از دست ندهید.

 

13. موزه یهود، برلین

بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

این ساختمان خیره کننده – بزرگ ترین موزه یهودیان در جهان – زندگی یهودیان در کشور آلمان را از قرون وسطی تا بـه امروز شرح می‌دهد. این تنها از سال 2001 باز بوده اسـت، اما قبلاً برای کارهای آموزشی و اطلاع رسانی خود، نماینده زیادی را بـه دست آورده اسـت. حتما در اتاق موسیقی چشمگیر، با ضبط موزیک‌های‌ سکولار و مذهبی، توقف کنید.

 

14. گتی سنتر، لس آنجلس

بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

این فضای خنک، موج‌دار و با کاشی‌های‌ سفید، پادزهر مناسبی برای روزهای مطبوع تابستان در لس‌آنجلس اسـت و بسیار بیشتر از یک پناهگاه در برابر گرما اسـت: چندین نقاشی از زنبق ون گوگ و شاهکارهای متعدد رامبراند را روی دیوارهای ان خواهید دید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بارون نفت که نام موزه را گذاشته اسـت، می توانید از ویلای گتی در همان نزدیکی دیدن کنید، جاییکه هنرهای بیشتری برای کشف وجوددارد.

 

15. MALBA، بوئنوس آیرس

بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

درسال 2001؛ سه معمار جوان از آرژانتین برنده مسابقه اي برای طراحی MALBA شدند و فضای پشت سر هم از ان زمان صدها هزار هنردوست را از سراسر جهان بـه خود جلب کرده اسـت. MALBA با تمرکز بر هنر آمریکای لاتین از قرن بیستم بـه بعد، دارای تعداد زیادی نمایش موقت عالی، یک برنامه فیلم غنی و یک گالری تعاملی برای کودکان اسـت.

 

نقاشی‌هایي از محبوب‌های‌ قدیمی مانند فریدا کالو و آنتونیو برنی درکنار نمایشگاه‌های‌ فوق‌العاده‌اي درباره آوانگارد BA آویزان شده‌اند. اینطوری دوست داریم

 

16. موزه آپارتاید، ژوهانسبورگ

بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

21 سالن نمایشگاهی موزه آپارتاید، تاریخ آفریقای جنوبی مدرن، از آغاز مشروطه این کشور تا بـه امروز رابا فضایی جداگانه بـه زندگی و تأثیر نلسون ماندلا اختصاص داده اسـت. این مجموعه‌اي متحرک و مهم از عکاسی، فیلم‌های‌ زودگذر و فیلم اسـت، هر چند برجسته‌تر از همه ی هفت ستون قانون اساسی «افتخار در حیاط اصلی» اسـت.

 

17. Museo de Arte de Puerto Rico، San Juan

بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

این موزه بـه داشتن تقویم رویداد های مملو از رویدادها در طول سال افتخار میکند: مهم ترین مؤسسه در صحنه فرهنگی و هنری سان‌خوان تقریبا هر شب هفته میزبان کارگاه‌ها و سخنرانی‌ها اسـت. مجموعه درخشان دائمی ان از چاپ های‌ جسورانه ژسوس کاردونا تا نقاشی های‌ مذهبی خوزه کامپچه را شامل میشود. مقدار زیادی را دیده اید؟ پورتوریکو Plural را ببینید، نمایشگاهی که موزه در مکان‌های‌ کلیدی مختلف در سراسر شهر برپا کرده اسـت.

 

18. Instituto Inhotim, Brumadinho

بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

Inhotim تنها درسال 2002 افتتاح شد، اما در حال حاضر خودرا محکم در مدار موزه بین المللی تثبیت کرده اسـت. این مکان که در 140 هکتار از جنگل های‌ برزیل گسترده شده اسـت، بـه همان اندازه که یک گالری هنر معاصر اسـت، یک مکان سرسبز اسـت.

 

موزه باغ‌ها را پر از مجسمه‌های‌ اولافور الیسون و یایو کوساما کرده اسـت، در حالی‌که در داخل ان؛ نصب‌های‌ چشمگیر در مقیاس بزرگ را خواهید دید. اگر از مقیاس مکان ترسیده اید، توصیه میکنیم یک تور رابا متصدی رزرو کنید.

 

19. گالری ملی ویکتوریا، ملبورن

بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

NGV در طول همه ی‌گیری بسته شده اسـت. اما این مانع از ان نشد که گالری بخش مرکزی زندگی خلاقانه در ملبورن باشد: نمایشگاه‌های‌ آنلاین ace از میان هزاران اثر هنری مجموعه انتخاب شده‌اند. NGV که درسال 1861 تأسیس شد، قدیمی ترین موزه استرالیا اسـت و امروزه مجموعه‌اي از مصنوعات از سپرهای بومیان تا مجسمه‌های‌ مدرنیستی «همراه با یکی از بهترین شاهکارهای ویترای جهان» را در خود جای داده اسـت.

 

20. لوئیزیانا، کپنهاگ

بهترین موزه ها و گالری های دنیا + عکس

همانگونه که گالری‌های‌ هنری مدرن ادامه میدهند، لوئیزیانا بسیار مسحورکننده اسـت – بـه ویژه بـه دلیل موقعیتش در ساحل شمال پایتخت دانمارک. مجموعه داخلی شامل قطعاتی از پیکاسو و جاکومتی اسـت، در حالی‌که باغ ها مملو از آثاری مانند الکساندر کالدر و هنری مور اسـت. مطمئن شوید که در فروشگاه هدایا معطل شوید، جاییکه لوازم خانگی، لوازم التحریر و پوسترهای Scandi با طراحی بی عیب و نقص را پیدا خواهید کرد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی 9 موزه پربازدید جهان در سال ۲۰۱۶

 

در پایان

موزه های‌ آثار باستانی نشانگر تاریخ بشریت اسـت که اکثرا از دیدن ان ها و تفکر در باره پیشرفت های‌ کنونی لذت میبریم . موزه ها می توانند آثار باستانی نباشند و حتی از آثار امروزی پدید آیند بـه طور کلی بـه هر نوع گرد آوری و بررسی آثار خاصی در یک خانواده با وژگی حدودا مشترک موزه گفته میشود.

جدیدترین مطالب سایت