زشت ترین و زیباترین پرچم کشورهای جهان در سال 2024

زشت ترین و زیباترین پرچم کشورهای جهان در سال 2024

یکی از ساده ترین راه‌ها برای شناسایی یک کشور با پرچم ان اسـت و استاندارد هر کشور بـه اندازه قلمروی کـه در ان پرواز میکند منحصر بـه فرد اسـت. اغلب این بنرهای رنگارنگ چیزی بیش از ابزاری برای شناسایی هستند و شـما می‌توانید با نگاه کردن بـه پرچم یک کشور چیزهای زیادی در مورد ان بیاموزید. ما دراین قسمت از مجله تالاب لیستی از زیباترین و زشت ترین پرچم هاي‌ دنیا را منتشر کرده ایم.

 

نماد پرچم در کشورهای مختلف

از تاریخ سیاسی و فرهنگی گرفته تا نمادهای افسانه‌هاي‌ باستانی و هر چیزی کـه در میان ان‌ها وجوددارد، پرچم‌ها چیزی بیش از یک علامت ساده هستند. در طول تاریخ، پرچم ها با ملت هایي کـه نماینده انها هستند تغییر کرده اسـت. آن ها نمادی از سختی ها و انعطاف پذیری افرادی هستند کـه خودرا با استاندارد ها می شناسند، بـه عنوان نشانه اي از غرور برای شهروندان خود در محیط هاي‌ بین المللی عمل می‌کنند و تقریبا همیشه با احترام و افتخار بـه آن ها نگاه میشود.

 

زیباترین پرچم های کشورهای جهان از دیدگاه مردم

دراین قسمت از سایت بـه صورت کاملا سلیقه اي و با یک نظرسنجی کوچک انواع پرچم هاي‌ زیبا را انتخاب کرده ایم و از نظر اصولی اعتبار آن چنانی ندارد از همین رو بـه صورت سطحی بـه انها نگاه کنید. چون در هیچ جای جهان چنین قیاس و رتبه بندی را دراین زمینه انجام نداده اند. سایت طهران پرچم صرفا یک تولید کننده انواع پرچم ساحلی، پرچم اهتزاز، تشریفات و پرچم رومیزی اسـت و محتوای این صفحه صرفا جهت سرگرمی ایجاد شده اسـت.

 


مطالب مشابه: عکس های 14 نمونه از زیباترین پرچم کشورهای دنیا


 

1. پرچم بسیار زیبای کشور مکزیک

پرچم بسیار زیبای کشور مکزیک

تنها با مشاهده ي نقش و نگارهای این پرچم میتوانید بـه زیبایی ان پی ببرید و این کـه چرا در صدر زیباترین پرچم هاي‌ دنیا قرار گرفته اسـت. در وسط این نقش و نگار یک عقاب طلایی دیده می‌شود کـه معنا و مفهوم زیادی در فرهنگ مردم مکزیک دارد.

 

مکزیک کـه با نام رسمی ایالات متحده مکزیک شناخته می‌شود یک جمهوری فدرال در آمریکای شمالی اسـت. این کشور از شمال با ایالات متحده آمریکا همجوار اسـت و از جنوب و غرب با اقیانوس با اقیانوس آرام ودر جنوب شرقی با گواتمالا، بلیز و دریای کارائیب هم مرز اسـت.

 

این کشور کـه تقریبا دو میلیون کیلومتر مربع را در بر می گیرد پنجمین کشور بزرگ در آمریکا از نظر مساحت و سیزدهمین ملت مستقل بزرگ در دنیا بـه شمار میرود. جمعیت مکزیک حدود 113 میلیون نفر برآورد شده اسـت و بـه این ترتیب پرجمعیت ترین کشور اسپانیولی زبان در دنیا و دومین کشور پرجمعیت در آمریکای لاتین اسـت.

 

جالب اسـت بدانید کـه معنای تصاویر روی پرچم مکزیک را حتی بسیاری از مکزیکی ها نمی‌دانند. کـه این تصاویر مرتبط با افسانه فولکلور مکزیکی بـه نام تنوچتیتلان اسـت کـه از قبایل آزتک بـه جا مانده اسـت. عقاب و مار و همینطور رنگ هاي‌ مختلف پرچم برای مکزیکی ها مفاهیم عمیقی دارند و بیانگر بخشی از تاریخ این ملت هستند.

 

2. پرچم کشور عزیزمان ایران

پرچم کشور عزیزمان ایران

نمی‌شود حرف از زیباترین پرچم هاي‌ دنیا زد و از پرچم کشور عزیزمان سخنی بـه میان نیاورد. ایران کـه در قدیم با نام پرشیا و پارس شناخته می ‌شد، امروزه با عنوان رسمی جمهوری اسلامی ایران شناخته میشود.

 

پرچم ایران از سه رنگ سبز، سفید و قرمز تشکیل شده اسـت و نشان مقدس الله هم در وسط ان و با رنگ قرمز نقش بسته اسـت. در حاشیه هاي‌ سبز و قرمز بالا و پایین پرچم هم  11 بار عبارت الله اکبر بـه خط کوفی و بـه صورتی زیبا و هنرمندانه نقش بسته اسـت. پرچم حال حاضر ایران بعد از انقلاب اسلامی ودر سال 1980 بـه طور رسمی بـه عنوان پرچم ملی ایران شناخته شد.

 

سه رنگ بودن پرچم ایران هر یک مفهوم و نمادی خاص در فرهنگ ایرانی اسـت. رنگ سبز در فرهنگ ایرانی نماد رشد، شادی، وحدت، طبیعت و سرزندگی اسـت. جالب اسـت بدانید کـه در ایران قدیم، پرچم بـه صورت مثلثی شکل و بـه رنگ سبز و سفید بـه عنوان پرچم پارسیان شناخته می ‌شد.

 

رنگ سفید نیز در فرهنگ و سنت ایرانی نماد آزادی و صلح اسـت و رنگ سرخ هم سمبل شهادت و خون افرادی اسـت کـه در راه وطن جان باخته اند. قرمز در فرهنگ ایرانی نماد شجاعت، آتش، زندگی، عشق، محبت و گرماست.

 

ایران در طول تاریخ پرچم هاي‌ مختلفی داشته اسـت، اما پرچم سه رنگ ایران در دوره پادشاهی ناصرالدین شاه و صدراعظمی امیرکبیر ودر سال 1849 بـه عنوان پرچم رسمی ایران معرفی شد. این پرچم سه رنگ با نقش شیر و خورشید در مرکز پرچم برای نخستین بار در سفارت ایران در لندن افراشته شد.

 

پس از انقلاب اسلامی سال 1357 تغییراتی دراین پرچم اعمال شد و با جای گزین کردن عبارت الله در وسط پرچم و مزین شدن ان بـه عبارت الله اکبر، پرچم ملی ایران رسمیت پیدا کرد.

 

3. پرچم ژاپن ساده ترین پرچم جهان

پرچم ژاپن ساده ترین پرچم جهان

زشت ترین و زیباترین پرچم کشورها

پرچم این کشور بسیار ساده اسـت و تنها یک دایره قرمز در زمینه اي سفید اسـت ودر حقیقت، همین سادگی باعث زیبایی و اسـت و این پرچم هم در عین سادگی نمایانگر مفهومی عمیق در فرهنگ ژاپنی اسـت؛ دایره قرمز در وسط پرچم در واقع بیانگر خورشید در حال طلوع اسـت.

 

احتمالا تا بـه حال شنیده اید کـه بـه ژاپن سرزمین آفتاب تابان هم می‌گویند؛ در گذشته از آنجا کـه خورشید شرقی ترین کشور در قاره کهن بوده اسـت تصور میشده کـه ژاپن نخستین جایی اسـت کـه خورشید در ان طلوع می کند و بـه همین دلیل بـه ان نام سرزمین آفتاب تابان را داده اند.

 

دایره سرخ وسط پرچم ژاپن هم دقیقا بازتابی از همین مسئله اسـت. قرارگیری این دایره سرخ در زمینه سفید و خالی باعث جلب توجه سریع بـه این پرچم می‌شود و ان را در میان زیباترین پرچم هاي‌ دنیا قرار می‌دهد.

 

4. پرچم آلبانی

پرچم آلبانی

آلبانی کـه با نام رسمی جمهوری آلبانی شناخته میشود کشوری در جنوب شرقی اروپاست کـه شاید در مقایسه با سایر کشور های‌ اروپایی کمتر شناخته شده باشد. با این حال، پرچم ملی این کشور بـه عنوان یکی از زیباترین پرچم هاي‌ دنیا شناخته میشود.

 

این پرچم عقابی دو سر را نشان می‌دهد کـه در زمینه اي سرخ قرار گرفته اند و نشانگر خون سرخ سربازان و لباس سیاه مادران عزادار در تاریخ این کشور هستند. پرچم آلبانی روایتگر تاریخ این کشور اسـت. این پرچم نخستین بار درسال 1444 و بعد از جنگ با امپراتوری عثمانی بـه وجود آمد. تقریبا از همان زمان بود کـه عقاب دو سر سیاه در بستری از زمینه قرمز رنگ بـه عنوان پرچم ملی آلبانی رسمیت پیدا کرد.

 

5. بوتان

بوتان

این کشور در آسیا واقع شده اسـت و حدود جغرافیایی ان جنوب آسیا در شرقی ترین انتهای هیمالیا قرار دارد. کشور بوتان از شمال با چین و از جنوب و شرق و غرب با هند هم مرز شده اسـت. پرچم بوتان نمادی واضح « تصویر اژدهای غران» در میان تمامی پرچم کشور های دنیا دارد. نماد اژدهای غران در پرچم بوتان در زمینه اي از رنگ هاي‌ قرمز و زرد قرار گرفته اسـت.

 

این پرچم درسال 1965 رسمیت پیدا کرد و باعث شد تا این پرچم بـه نماد اول کشور بوتان انتخاب گردد. رنگ زرد این پرچم، نمادی از اقتدار حکومت دراین و رنگ نارنجی نمادی از راهبان تبتی بـه نام دروکپا اسـت.

 

6. بلیز 

بلیز 

پرچم بلیز در میان پرچم کشور های دنیا مانند یک انیمیشن و یا یک کتاب مصور می‌باشد. چرا کـه داخل دایره کـه در وسط پرچم بلیز قرار گرفته اسـت دو نفر انسان درکنار یک دیگر قراردارند ودر دست هردو هم سلاحی قرار دارد و تمامی نمادهای بـه کار رفته دراین پرچم همگی نماد و صنعتی اسـت کـه در کشور بلیز وجوددارد.

 

پرچم بلیز تنها پرچمی اسـت کـه در ان نمادی از انسان بـه کار رفته اسـت. پرچم این کشور در 21 سپتامبر درسال 1981 ودر روز استقلال این کشور بـه عنوان نماد ملی انتخاب شد.

 

7. پرچم کامبوج 

پرچم کامبوج 

یکیدیگر از زیباترین پرچم هاي‌ دنیا متعلق بـه کشور کامبوج اسـت، کشوری کوچک در جنوب شرق آسیا. بالا و پایین این پرچم بـه رنگ آبی و وسطش قرمز اسـت و درست در مرکز پرچم تصویری از آنگکور وات قرار دارد کـه مجموعه نیایشگاه هایي مشهور در کامبوج و یکی از بزرگ ترین بناهای مذهبی در سرتاسر جهان اسـت.

 

پرچم کامبوج درسال 1948 بـه طور رسمی بـه عنوان پرچم ملی کامبوج معرفی شد و مجددا درسال 1993 با تغییراتی بـه عنوان پرچم این کشور رسمیت پیدا کرد.

 


مطالب مشابه: آغاز پیدایش و تاریخچه پرچم ایران


 

8. پرچم برزیل 

پرچم برزیل 

پرچم برزیل در نوامبر سال 1889 و چند روزبعد از اعلام جمهوری برزیل بـه رسمیت رسید. ترکیب رنگ پرچم برزیل بسیار زیبا و هنرمندانه انتخاب شده اسـت. یک گوی آبی رنگ دریک لوزی زرد رنگ و پس زمینه اي از رنگ سبز کـه بـه پرچم برزیل طرحی زیبا بخشیده اسـت.

 

چیدمان این رنگ ها بـه معنی نظم و پیشرفت در کشور برزیل اسـت. رنگ ها و نمادی کـه در پرچم برزیل استفاده شده اسـت، برگرفته از اشعار شاعر مشهور فرانسوی بـه نام اگوست کنت اسـت. و ستاره هایي کـه در گوی آبی پرچم برزیل وجوددارد نمادی از آسمان پرستاره و نورانی ریو دو ژانیرو پایتخت قبلی برزیل می‌باشد. لازم بـه ذکر اسـت پایتخت فعلی این کشور، شهر برازیلیا اسـت.

 

زشت ترین پرچم دنیا که از نظر مردم منفور هستند.

باید گفت کـه زیبایی نسبی اسـت، بـه این معنی کـه میتواند یک مفهوم، ظاهر، سنت و یا حتی یک سبک هنری باشد، بنابر این طبیعی اسـت کـه مردم درکی متفاوت از ان داشته باشند. هر فرهنگی استانداردهای خاص خودرا از زیبایی دارد. می‌خواهیم چند نمونه پرچم را معرفی کنیم کـه بـه قطعیت نمی توان گفت از زیبایی برخوردار نیستند ولی بـه اندازه ي پرچم هاي‌ نام برده از نظر زیبایی، زیبا نیستند و شاید معمولی بـه نظر برسند.

 

1. پرچم جزیره من Isle of Man

پرچم جزیره من Isle of Man

پرچم جزیره من در دسامبر 1932 بـه عنوان پرچم ملی این کشور انتخاب شد. پرچم جزیره من دارای زمینه قرمز رنگ اسـت. اما چیزی کـه این پرچم را در فهرست زشت ترین پرچم کشور ها جای داده، سه پای زره پوش سفید طلایی در مرکز پرچم اسـت.

 

سه پا دریک ران بـه هم متصل شده ودر زانو بـه شکل خمیده شکل گرفته اسـت. برای این کـه انگشتان پا در جهت عقربه هاي‌ ساعت در دو طرف پرچم قرار گیرند، از یک نشان دو طرفه استفاده شده اسـت. جالب اسـت بدانید کـه هنوز معنای این پرچم ناشناخته مانده اسـت.

 

2. پرچم ملی نپال

پرچم ملی نپال

جالب اسـت بدانید کـه نپال تنها پرچم ملی دارد کـه بـه شکل مستطیل نیست. شکل این پرچم دو تا مثلث روی هم قرار گرفته اسـت. رنگ قرمز نماد پیروی در جنگ رنگ آبی حاشیه نیز نشانه صلح اسـت. یک گل مشهور این کشور

 

نمادهای ماه و خورشید تا سال 1962 کـه بر روی این پرچم هستند، صورتی شبیه بـه چهره انسان داشتند. اما بعد از ان برداشته شدند تا پرچم شکل جدیدتری بـه خود بگیرد. ولی تصویر ماه و خورشید تا پایان رژیم سلطنتی نپال هم چنان روی پرچم بودند اما با روی کار آمدن یک حکومت مشروطه در 16 دسامبر 1962 پرچم بـه شکل فعلی خود درامد.

 

3. پرچم سفید

پرچم سفید

در قدیم پرچم سفید یک علامت بین المللی برای اعلام آتش بس بر دست گرفته می شد. هم چنین برای تسلیم شدن یک سپاه ضعیف در برابر یک سپاه قوی در جنگ بـه کار برده می شد. این پرچم نشان می‌دهد کسی کـه ان را در دست دارد، مسلح نیست و آماده مذاکره و تسلیم شدن اسـت. بـه افرادی کـه پرچم سفید در دست داشتند هم تیراندازی نمی شد.

 

پرچم سفید برای اعلام تسلیم در عهد نامه ژنو هم آمده اسـت. برای سفارش پرچم سفید و یا هر پرچم دیگری در مرکز چاپ مهام بهترین کیفیت چاپ و طراحی را بـه مشتریان خود ارائه میدهد.

 

4. پرچم سیاه

پرچم سیاه

پرچم سیاه نمونه دیگری از پرچم هایي دنیا میباشد. این پرچم از دهه 1880 میلادی نماد هرج و مرج و آنارشیسم بود. سیاهی مطلق این پرچم نمادی از نفی کلیه نظام هاي‌ مخالف اسـت و با پرچم هاي‌ رنگارنگ دیگر کشورها فرق دارد، همانطوری کـه پرچم سفید نشانه تسلیم شدن بوده اسـت.

 

5. پرچم سیسیل Flag of Sicily

پرچم سیسیل Flag of Sicily

قدمت پرچم سیسیل بـه سال 1282 میرسد. این پرچم متشکل از رنگ زرد و قرمز شده کـه بـه شکل مورب کشیده شده اسـت. زرد پرچم سیسیل شهر کشاورزی قرون وسطایی کورلئونه و رنگ قرمز شهرداری پالرمو ایتالیا را نشان می‌دهد.

 

انچه این پرچم را جز زشت ترین پرچم هاي‌ جهان کرده، پیکره انسان با سه پا در مرکز پرچم اسـت. گوشه یا سه لانه قدیمی کـه گویای جزیره Pachino ،Peloro ،Lilibeo اسـت. سر پیکره انسان بـه شکل مدوسای یونانیان باستان اسـت کـه سه خوشه گندم بر سر گذاشته کـه کـه لبه هاي‌ ان بیرون آمده اسـت. در واقع این خوشه ها، نقش مارهای یونان بوستان نیستند؛ بلکه نمادی از دانه هاي‌ گندم می باشند.

 

6. پرچم قرقیزستان Flag of Kyrgyzstan

پرچم قرقیزستان Flag of Kyrgyzstan

پرچم قرقیزستان در نگاه اول همانند پرچم فدارسیون بسکتبال دیده میشود. کـه باید بگوییم این پرچم کـه یکی از زشت ترین پرچم هاي‌ جهان اسـت بـه دلیل طراحی زشت و عجیب اش در جهان مطرح شده اسـت. پس از اعلام استقلال از اتحاد جماهیر شوروی درسال 1991؛ قرقیزستان پرچم جدید را درسال 1992 پذیرفت.در مرکز این پرچم خورشید نشانه صلح و ثروت و پس زمینه قرمز سمبل شجاعت می‌باشد.

 

نماد تاندانک «شبیه یک حلقه قرمز اسـت کـه توسط دو مجموعه خط از هم عبور می کند در داخل خورشید کشیده شده اسـت . 40 پرتو خورشید نیاز نمادی از 40 قبیله این کشور اسـت کـه توانستند، علیه مغولان متحد شدند. یوز سنتی قرقیزستان داخل پرچم هم خانه و خانواده نشان میدهد.

 

7. پرچم آفریقای غربی

پرچم آفریقای غربی

پرچم آفریقای غربی در موزه ملی دریانوردی در گرینویچ لندن نگه‌داری می‌شود. این پرچم را بـه متحدان ایستکیری و امپراطوری بنین نسبت داده اند این پرچم عجیب بـه امپراطوری بنین نسبت داده شده کـه البته اشتباه اسـت. این پرچم را دریاسالار کندی درسال 1897 از بنین آورده شده ودر اصل متعلق بـه مردم ایتسکیری بوده اسـت.

 

8. پرچم موزامبیک Flag of Mozambique

پرچم موزامبیک Flag of Mozambique

نقش ستاره روی پرچم موزامبیک نشان دهنده نگاه مارکسیسمی اسـت. پرچم موزامبیک از پنج رنگ سبز، سیاه، زرد، سفید و قرمز تشکیل شده اسـت کـه هر کدام نماد یک چیزی هستند. سبز نماد غنای سرزمین ؛ سیاه نماد قاره آفریقا، زرد بـه معنی موادمعدنی کشور، قرمز نشانه مبارزه استقلال کشور و سفید سمبل صلح اسـت.

 

این پرچم یک طراحی عجیب و زشت دارد کـه در جهان نماد نیروی مهاجم جدید اسـت. طراحی AK-47 مبارزه مدام کشور موزابیک برای استقلال و قدرت دفاعی را نشان می‌دهد. بیل کـه عمود بر بازوست هم نشانه کشاورزی در کشور موزامبیک اسـت.

 

9. پرچم نازی

پرچم نازی

این پرچم یکی از جنجال برانگیزترین و زشت ترین پرچم هاي‌ دنیا محسوب می‌شود. در حال حاضر استفاده پرچم نازی در برخی از کشورها ممنوع اسـت. طراح اصلی این پرچم خود هیلتر اسـت ودر داخل ان از رنگ هاي‌ امپراطوری کشور آلمان استفاده کرد و نشانه بیعت با گذشته پر افتخار کشور آلمان میباشد. پرچم جدید در ابعاد بزرگ چاپ شد و همین دلیل بیداری مردم دریک جنبش جدید باشد.

 

10. پرچم جولی روجر یا پرچم دزدان دریایی

پرچم جولی روجر یا پرچم دزدان دریایی

هر پرچمی کـه در کشتی دزدان دریایی استفاده بشود، جولی روجر نامیده می‌شود. پرچم جولی روجر یا دزدان دریایی عکس یک جمجمه در بالای دو استخوان اسـت کـه بـه صورت ضربدری قرار گرفته ‌اند و البته کـه زمینه ان بـه رنگ مشکلی اسـت.

 

این طرح نخستین بار توسط کاپیتان ادوارد انگلند و جانی تیلور از مشهور ترین دزدان دریایی برافراشته شد. برخی از پرچم ‌هاي‌ جولی راجر طرح ساعت شنی هستند کـه در قرون 17 و 18 میلادی مرگ و عدم جاودانگی را نشان می‌دهد. اگر قصد خرید پرچم رومیزی یا اهتزاز جولی روجر یا خرید پرچم تشریفات یا هر پرچم دیگری رابا چاپ با کیفیت دارید، مرکز چاپ مهام بهترین انتخاب برای شـما مشتریان گرامی می‌باشد.

 


مطالب مشابه: بزرگترین پرچم انسانی جهان «عکس»


 

در پایان

وقتی صحبت از جهان می‌شود، یعنی ما با بیش از 200 کشور مستقل کـه اکثر انها دارای تقسیمات فرعی مانند ایالت ها و استان ها و … بوده، روبه‌رو هستیم. حال همگی این‌ها، دارای پرچم هستند. برخی از ان پرچم­ها بـه طرز شگفت انگیزی، زیبا طراحی شده اند، یا برخی دیگر خیلی بد طراحی شده اند. اما تعدادی از انها جالب و حتی عجیب غریب طراحی شده اند.

جدیدترین مطالب سایت