مضر ترین طعم قلیون میوه ای چیست ؟

مجموعه : ترک اعتیاد
مضر ترین طعم قلیون میوه ای چیست ؟

آشنایی با مضر ترین قلیون میوه ای 

قلیون میوه اي یکی از سرطان زا ترین مواردی هست که بعضی آن را تفریحی و بعضی به آن اعتیاد پیدا کرده اند می باشد . کشیده هر زمان قلیان میوه اي معادل 70 بار سیگار کشیدن هست.

 

به گزارش تالاب مسوول ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو گفت: قلیان‌های میوه‌ای چندین برابر اکثر از قلیان‌هاي معمولی خطر سرطان‌زایی دارند که این امر به علت مواد افزودنی موجود در آنهاست. 

 
به گزارش تالاب ، پزشک طلعت قانع در این باره افزود: سرطان‌زا بودن ضررها مواد دخانی همچون قلیان و سیگار که به صورت غیرقانونی توزیع و مصرف میشوند، ثابت شده هست.
 

وی در ادامه به تحقیقاتی که اخیرا در دو پایان نامه دانشگاهی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در این تحقیقات نکات دیدنی و قابل تاملی به دست آمده که سرطان‌زایی چندین برابر قلیان‌هاي میوه‌اي از معمولی از جمله انها هست.


 
مسوول ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو گفت: در این تحقیق به علت عصاره‌گیری که از این مواد صورت گرفته، سرطان‌زایی انها ثابت شده و همین طور وقتی عملیات گرمادهی و دودزایی انجام میشود، چندین برابر سرطان زایی آن ها افزایش می‌یابد.
 

قانع اظهار داشت: نکته قابل تامل دیگری که در این تحقیقات به دست آمده این هست که بین مارک‌ها و طعم‌هاي گوناگون تفاوت معنی‌داری دیده شده؛ به آن معنا که در تحقیقات آزمایشگاهی صورت گرفته نام محصول و مارک میتواند تا 6 برابر سرطان‌زاتر بودن آن ها را افزایش دهد.

 
بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، وی خاطرنشان کرد: بعنوان مثال قلیان 2سیب 66 برابر سرطان‌زا‌تر از انواع دیگر آن هست. به این علت که عصاره موجود در آن از میوه بهره گیری نشده بلکه مواد شیمایی و افزودنی خالص میباشند.

 
این مقام مسوول در سازمان غذا و دارو گفت: این مواد اضافه بر عوارض ریوی که ساخت میکنند وقتی وارد خون می شوند در هر قسمت بدن میتوانند سرطان ایجاد کنند.
 

قانع تاکید کرد: بدتر از همۀ آن هست که اگر بچه‌اي در محیط باشد چون سلول‌های کبدی انها کامل نشده این خطرات و ضررها چندین برابر اکثر از بزرگسالان در بدن آن ها ایجاد میشود که باید دقت کرد در صورتی که افراد میخواهند اینکار غیراخلاقی را انجام دهد در محیطی خارج از حضور کودکان و زنان باردار باشند.

جدیدترین مطالب سایت