نکاتی در مورد استفاده از کریر (کالسکه کوچک نوزاد)

مجموعه : بهداشت کودک
نکاتی در مورد استفاده از کریر (کالسکه کوچک نوزاد)

چگونه از کریر استفاده کنیم  ؟

کریر یا سبد حمل نوزاد یکی از وسیله هاي آسان حمل کودک هست اما در همین حین باید به چند نکاتی دقت داشته باشید .

 

این وسیله به گزارش تالاب جزو‌ نخستین وسایلی هست که نوزاد و والدین به آن احتیاج دارند و آرامش کودک و آسایش والدین تا حدی به این وسیله بستگی خواهد داشت از این رو برای گزینش آن باید دقت کامل داشته باشیم تا مبادا از خرید خود پشیمان شویم.پس به این نکات دقت کنید.

 

نکاتی در مورد استفاده از کریر (کالسکه کوچک نوزاد)

 

1 ـ استاندارد را جدی بگیرید؛ اگرچه وظیفه اصلی این وسیله ایجاد شرایط مساعد برای حمل و نقل کودک هست و تعداد زیادی از والدین امروزی برای جابه‌جایی نوزاد هنگام خروج از خانه از آن بهرهگیری میکنند، اما کریر اضافه بر ایجاد آسایش برای کودک و والدین قرار هست محافظی بسیار مطمئن برای دلبند شما باشد، پس بجاست گذشته از گزینه مدل مورد نظرتان به علائم استاندارد که معمولا از سوی شرکت‌هاي سازنده برای لوازم حمل و نقل کودک بهرهگیری می شود دقت ویژه داشته باشید. این ویژگی معمولا با حرف E روی جعبه کریر منعکس می شود.

 

2 ـ به وزن کریر دقت کنید؛ همان‌طور که از نام این وسیله پیداست قرار هست والدین برای جابه‌جایی و حمل و نقل کودک از آن بهرهگیری کنند؛ بنابراین لازم هست نسبت به وزن وسیله مفید دقت شود، چون اگر مادر یا پدر به تنهایی قصد جابه‌جایی کودک را داشته باشند با دقت به این‌که یک ساک همراه کودک نیز باید با خود حمل کنند ممکن هست وزن کریر برایشان دردسر ساز باشد و باعث خستگی و در نهایت کنار گذاشتن آن شود.

 

3 ـ چندکاره‌هاي محبوب؛ با دقت به افزایش تقاضای بهرهگیری از کریر و گرچه زندگی ماشینی امروز، اکثر سازندگان به فکر ساخت وسیله‌اي چندکاره در این اساس افتادند که درواقع اضافه بر اینکه مسئولیت حمل و محافظت نوزاد خارج از خانه را برعهده دارد هنگام بهرهگیری از ماشین نیز می تواند با بهرهگیری از تجهیزات اضافه‌اي که در آن تعبیه شده به صندلی اتومبیل تبدیل شود.

 

بنابراین بهتر هست هنگام خرید این موضوع را مفید مورد بررسی قرار دهیم. هرچند ممکن هست قیمت بیشتری بپردازیم. اما فراموش نکنید اگر قصد خرید این وسیله را دارید باید به محافظ‌هاي آن مفید دقت کنید که عبارتند از محافظ‌هاي سر و گردن و بندهای نگهدارنده، چون هنگام بهرهگیری آن به صورت صندلی اتومبیل به این موارد نیاز خواهید داشت.

 

همینطور این نکته را به خاطر داشته باشید کریر را تا زمانی که فرزند شما حدود 10 کیلوگرم وزن گرفته می توانید بعنوان صندلی ماشین بهرهگیری کنید و پس از آن باید به دنبال صندلی اتومبیل مناسب اندازه کودک باشید.

 

4 ـ در گزینه دسته کریر دقت کنید؛ کریر برای حمل نوزاد ساخته شده هست، بنابراین وزن کل این وسیله همراه با نوزاد بر دستان والدین خواهد بود پس طراحی و مواد سازنده دسته کریر یکی از عوامل بسیار مهم در گزینه آن برای شماست.

 

امروزه کریرهایی که دارای دسته‌هاي پارچه‌اي هست با دقت به امتیاز راحتی اکثر تقاضای مشتریان را به خود اختصاص داده‌اند، گرچه کمی قیمت بالاتری نسبت به کریرهایی با دسته پلاستیک دارند؛ اما امتیاز حمل و نقل آسان این مشکل را کاملا برطرف کرده هست.

 

نکاتی در مورد استفاده از کریر (کالسکه کوچک نوزاد)

صندلی ماشین ضروری هست

اگر اتومبیل شخصی دارید، صندلی کودک جزو ملزومات بسیار اساسی دلبند شماست که باید در خرید آن مفید دقت کنید، چون با دقت به بررسی‌هاي انجام شده هنگام بروز سوانح رانندگی، کودکان 70 درصد بیش از بزرگسالان درخطر آسیب خواهند بود.

 

بنابراین نسبت به خرید این وسیله کاملا با وسواس اقدام کرده و به علامت یونیورسال که نشاندهنده مناسب بودن صندلی برای تمام اتومبیل‌هاست دقت کنید.

 

یکی از اصلی‌ترین وظایف صندلی ماشین، حفظ سلامت کودکان هنگام رانندگی یا بروز سوانح هست، بنابراین درمورد استانداردها و تست‌هاي انجام شده روی آن مفید دقت کنید و به علامت‌هاي موجود روی کارت الصاقی به آن دقت ویژه داشته باشید.

 

به خاطر بسپارید ارزان خریدن هنر نیست بلکه درست و منطقی خرید کردن مهم هست.

 

دراین چارچوب، مهمترین موضوع هنگام خریدن صندلی ماشین برای کودکان، ایمنی آنهاست که باید بندهای نگهدارنده دقیقا درست نصب شده باشد و محافظ سر و گردن کودک در این وسیله وجود داشته باشد.

 

پیشنهاد کارشناسان در باره صندلی ماشین این هست که در صورت بروز حادثه حتی اگر هیچ صدمه‌اي به صندلی کودک وارد نشده باشد نسبت به تعویض آن اقدام کنید چون ممکن هست تغییر حالتی هرچند کوچک بدون جلب نظر شما در حادثه بعدی کارایی صندلی ماشین دلبندتان را کم کند.

 

همینطور یکی از مهمترین مسائلی که برای والدین درخرید این وسیله اهمیت دارد، تعیین اندازه صندلی اتومبیل مناسب برای کودک هست. این موضوع هم با بهرهگیری از استانداردها و نشانه‌هایي خاص درنظر گرفته شده هست.

 

مثلا برای هنگام تولد گروه 0 مثبت اختصاص داده شده و به ترتیب برای بالاتر از آن 01 و 02 تعیین شده هست که در نهایت تا وزنی معادل 13 گیلوگرم را پشتیبانی خواهد کرد.

جدیدترین مطالب سایت