کارهایی که باعث سقط جنین در اوایل بارداری میشود !

کارهایی که باعث سقط جنین در اوایل بارداری میشود !

از این کارها در اویل بارداری دوری کنید که باعث سقط جنین خواهد شد.

همین طور که می دانید سقط جنین از دید اسلام اصلا صحیح نمیباشد و حرام است . ما در این جا مواردی که باعث سقط جنین می شود رابه شما خواهیم گفت و همچنین برخری افرادی که به دلیل سلامتی و با نظر دکتر نباید باردار باشند می توانند این روش هاي‌ طبیعی را برای سقط جنین استفاده نمایند.

 

کارهایی که باعث سقط جنین میشود:

گروه سلامت تالاب: داروهای خانگی سالم و طبیعی برای سقط جنین در دوران بارداری بهترین گزینه برای سقط جنین هستند. دراین مقاله، ۱۶ شیوه‌ي سالم و بدون خطر برای سقط جنین جمع آوری شده‌است.

 

در ادامه روش طبیعی و بدون خطر برای سقط جنین در اوایل بارداری آمده است :

کارهایی که باعث سقط جنین در اوایل بارداری میشود !

۱.  دوش آب گرم و سقط جنین

یکی از داروهای خانگی بدون خطر و طبیعی برای سقط جنین در اوایل بارداری این است که بطور مرتب دوش آب گرم بگیرید. با این حال، شما باید این روش رابا مصرف گیاهان دارویی بدون خطر یا سایر محصولات طبیعی ترکیب کنید تا نتایج بهتری به‌دست بیاورید. مطمئنا این روش برای رسیدن به نتایج مورد نظر بدون خطر و مطمئن است.

 

ویتامین C خواصی طبیعی برای پیشگیري از حاملگی دارد و یکی از گزینه‌هاي‌ عالی در فهرست ۱۶ روش خانگی سقط جنین است. به یاد داشته باشید میوه‌هاي‌ خانواده‌ي مرکبات را در مقادیر زیاد مصرف کنید. اینکار را باید به خصوص هنگامی انجام دهید که دوره‌ي ماهانه‌ي منظمی را تجربه می کنید و احساس بارداری دارید.

 

۳. دانه‌ هاي‌ کنجد برای سقط جنین

در واقع، دانه‌هاي‌ کنجد یک افزودنی سالم برای رژیم غذایی آدم‌ها در سراسر جهان هستند. با این حال، این دانه حاوی خواص بدنامی هستند که می توانند سبب سقط جنین شوند. شما میتوانید مقداری دانه‌ي کنجد را مستقیما مصرف کنید. گزینه‌ي دیگر برای مصرف کنجد این است که می توانید مقداری از دانه‌هاي‌ کنجد را شب تا صبح داخل یک لیوان آب خیس بگذارید.

 

در هنگام صبح می توانید آبی راکه مدت طولانی کنجد در ان غوطه‌ور بوده و طعم کنجد را گرفته مصرف کنید. برای به‌دست آوردن نتیجه‌ي مشابه، میتوانید دانه‌هاي‌ کنجد رابه غذا هاي‌تان اضافه کنید. این دانه‌ها دارویی بدون خطر و طبیعی برای سقط جنین هستند!

 

۴. برگ جعفری برای سقط جنین

برگ سبز جعفری نیز بعنوان یک داروی خوب برای سقط جنین در اوایل بارداری استفاده می شود. مشهور است که این گیاه در اوایل دوره‌ي بارداری بطور طبیعی سبب سقط جنین میشود و تنظیم‌کننده‌ي عالی دوره‌ي قاعدگی است. این گیاه دارویی به شل شدن رحم کمک میکند و سپس باعث سقط جنین میشود. شما می توانید برگ‌هاي‌ جعفری رابه شیوه‌هاي‌ متفاوتی مصرف کنید.

 

اولین شیوه این است که میتوانید چند برگ جعفری را آماده کنید و ان را همراه با مقدار کمی آب دریک دستگاه تمیز مخلوط‌کن بریزید و سپس آب ان را استخراج کنید. میتوانید مقداری از ان را دریک فنجان تمیز بریزید و چند بار در روز ان را بخورید. روش دوم برای مصرف این گیاه دارویی این است که می توانید مقداری جعفری خشک بردارید و سپس از ان دمنوش تهیه کنید و ان را بنوشید.

 

و روش آخر اینکه، فقط چند ساقه جعفری را بردارید و سپس ان رابه مدت یک شب تا صبح در واژن‌تان قرار دهید یا ان را چند بار در روز عوض کنید تا به بهترین نتیجه‌ي ممکن برسید.

 

۵. چای بابونه در سقط جنین

ممکن است تعجب کنید از اینکه استفاده از چای بابونه هم درمان خانگی بدون خطر و طبیعی دیگری برای سقط جنین در اوایل دوره‌ي بارداری است چرا که اغلب ‌پزشکان نوشیدن این چای رابه زنان باردار توصیه می کنند. برای به‌دست آوردن نتیجه‌ي عکس، فقط باید مقدار مصرف‌تان را افزایش بدهید. شما باید چند فنجان چای بابونه در روز بخورید تا جنین سقط شود.

 

برای این منظور باید بابونه‌ي خشک رابا آب داغ مانند وقتی که چای دم می کنید، ترکیب کنید. حالا چای رابه مدت ۳ تا ۴ دقیقه دم بگذارید و سپس ان را مصرف کنید.

 

۶. رابطه جنسی و خطر سقط جنین

داشتن چند بار رابطه جنسی در ماه اول و دوم بارداری می تواند یکی از روش‌هاي‌ خانگی طبیعی برای سقط جنین باشد. بهتر است بدانید که چه‌طور باید رابطه داشته باشید تا مشکل خودرا حل کنید. دخول مکرر، و همچنین ارگاسم، ممکن است به سقط جنین منجر شود و این تاثیر چندین بار ثابت شده‌است.

کارهایی که باعث سقط جنین در اوایل بارداری میشود !

۷. سنبل ختایی برای سقط جنین

اثر سنبل ختایی بر روی زنان بسیار عالی است. این گیاه دارویی به فعال شدن انقباضات کمک می کند و به این ترتیب سبب تسهیل شدن قاعدگی می شود. چنین خواصی سبب میشود که این گیاه دارویی یکیدیگر از روش‌هاي‌ بدون خطر و طبیعی برای سقط جنین در اوایل بارداری باشد. شما باید گیاه دارویی سنبل ختایی رابا یک فنجان آب ولرم مخلوط کنید و ۴ بار در روز ان را مصرف کنید.

 

۸. گیاه دارویی توت مار «کوهوش سیاه»

این گیاه یکیدیگر از داروهای خانگی بدون خطر و طبیعی برای سقط جنین در اوایل بارداری است. پس از مصرف این گیاه، شما باید کوهوش قرمز مصرف کنید. مهم است بدانید که فقط مصرف کوهوش سیاه سبب پایان بارداری نخواهد شد. با این وجود، اثر ان بر رحم شما منجر به سقط جنین خواهد شد. دوز توصیه شده برای مصرف این گیاه دارویی متفاوت است.

 

بنابر این، شما باید با یک متخصص گیاه شناسی برای اینکار مشورت کنید. استفاده از کوهوش سیاه بطور کلی خطری ندارد، اما گزارش‌هاي‌ زیادی از اثرات جانبی موقت ان وجوددارد.

 

۹. آب آناناس

گفته می شود که آب آناناس ماده‌ي بدون خطر و طبیعی دیگری است که می توان با ان در اوایل بارداری جنین را سقط کرد. دلیل چنین تاثیری ویتامین C فراوان و سایر آنزیم‌ها و مواد شیمیایی موجود دراین میوه است که گفته می شود روی بدن زنان باردار تاثیر بیش‌تری دارند و بهمین دلیل بطور موفقیت‌آمیزی سبب سقط جنین می شود بدون اینکه هر گونه عوارض جانبی ایجاد کنند. این راه‌حل بطور گسترده‌اي توسط تعداد زیادی از زنان استفاده میشود. برای اینکار خیلی ساده باید یک آناناس را خوب پوست بکنید و ان را برش دهید.

 

سپس آناناس‌هاي‌ خرد شده را همراه با مقداری آب داخل دستگاه مخلوط‌کن بریزید و آب آناناس را آماده کنید. در نهایت، این آبمیوه رابه طور منظم مصرف کنید. راه دیگر این است که میتوانید آناناس را خرد کنید و هرروز یک کاسه از ان بخورید.

کارهایی که باعث سقط جنین در اوایل بارداری میشود !

۱۰. قرص آسپرین

قرص آسپیرین برای سقط جنین در اوایل دوران بارداری تقریباً بدون خطر و طبیعی است .شما می توانید این قرص را برای تنظیم دوره‌ي قاعدگی‌تان نیز مصرف کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که تعداد زیادی قرص آسپرین تهیه کنید و سپس پنج تا ۶ قرص رابا آب تمیز مصرف کنید. علاوه بر این، باید از سایر روش‌هاي‌ خانگی سقط جنین نیز استفاده کنید.

 

درصورت استفاده از قرص آسپرین در هر شرایطی، رژیم غذایی شما حتما باید شامل مواد غذایی مانند زنجبیل، میخک، آووکادو، جعفری، انجیر و بعضی از گیاهان دارویی و مغزها باشد.

 

۱۱. ورزش سنگین

همه ی می دانیم که اغلب به زنان باردار توصیه میشود که در فعالیت‌هاي‌ فیزیکی شرکت نکنند و چیزهای سنگین بلند نکنند و توصیه‌هایي از این دست. بنابر این، شما باید عکس این توصیه را انجام بدهید تا جنین در همان روزهای اولیه‌ي بارداری سقط شود. برای اینکه سقط جنین رابه طور موفقیت‌آمیز انجام بدهید، باید به شدت ورزش کنید و گاهی اوقات حتی ورزش دراز و نشست را انجام دهید.

 

علاوه بر این، بالا و پایین رفتن از پله‌ها یک راه مطمئن است اگر که می خواهید جنین خودرا سقط کنید. گذشته از این، باید یک رژیم سخت داشته باشید که تمام اقلام لازم را برای مصرف داشته باشد.

 

۱۲. دوز بالا ویتامین C

در واقع، مصرف دوز بالای ویتامین C بطور گسترده‌اي بعنوان یکی از راه‌هاي‌ سقط جنین شناخته شده‌است. در حالی‌که این ویتامین در میوه‌هاي‌ خانواده‌ي مرکبات یافت می شود و می توانید با مصرف این میوه‌ها ان‌ را دریافت کنید، مصرف مکمل‌هاي‌ این ویتامین برای اثربخشی بهتر توصیه میشود. همچنین باید مصرف روزانه‌ي این ویتامین را بین ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی‌گرم افزایش دهید.

 

افزایش تدریجی دوز ان منجر به افزایش سطح استروژن در بدن خواهد شد. علاوه بر این، افزایش سطح استروژن سبب کاهش سطح پروژسترون نیز می شود – هورمونی که برای رشد سالم جنین ضروری است. بنابر این، کاهش پروژسترون که ناشی از افزایش مصرف ویتامین C است، سبب وقوع سقط جنین بدون هر گونه خطری میشود.

 

۱۳. قطره‌ی پنیرویال

پنیرویال نیز یکیدیگر از بهترین روش‌هاي‌ خانگی طبیعی برای سقط جنین در اوایل دوره‌ي بارداری است. این گیاه بطور گسترده‌اي در تولید قرص‌هاي‌ ضد بارداری و قطره‌هاي‌ دکتری استفاده می شود.

 

ما اغلب گل این گیاه رابه اسانی پیدا نمیکنیم، بنابر این برای استفاده از این گیاه، باید از برخی جزییات فنی پیروی کنید. شما باید فروشگاهی را پیدا کنید که قرص یا کپسول این گیاه رابه فروش می رساند.

 

همچنین می توانید یک بطری محلول پنیرویال یا روغن ان را پیدا کنید و بطور مرتب مصرف کنید. این گیاه واکنش سنگین در بدن ایجاد میکند و باعث بروز مشکل در واژن می شود و به این ترتیب انقباض و سقط بطور طبیعی و بدون خطر رخ می دهد.

کارهایی که باعث سقط جنین در اوایل بارداری میشود !

۱۴. گیاه دارویی دونگ کوئی

دونگ کوئی، یک گیاه دارویی چینی، که نام علمی ان Angelica Sinensis است یکی از شناخته‌شده‌ ترین و بدون خطرترین داروهای خانگی برای سقط جنین در اوایل بارداری است. شما نمیتوانید این گیاه یا گل دونگ کوئی رابه اسانی به‌دست بیاورید اما در تعداد زیادی از فروشگاه‌ها می توانید ان رابه صورت پودری پیدا کنید. به هرحال بعد از یافتن ان؛ باید مقداری از این پودر را بردارید، ان رابا آب مخلوط کنید و ترکیب حاصل را چند بار در روز مصرف کنید تا به نتیجه‌ي مورد نظرتان برسید.

 

۱۵. پاپایا

پاپایا بعنوان یکی از روش‌هاي‌ عالی برای سقط جنین در اوایل بارداری شناخته شده‌است، زیرا درکنار تاثیری که برای سقط جنین دارد، دارای طعم فوق‌العاده‌اي هم هست. گزارش تهیه شده از چند زن تاثیر پاپایا را روی سقط جنین تایید می کنند. پاپایا بدون خطر است و هیچ نگرانی بابت مصرف ان در دوز بالا در مقایسه با سایر داروهای طبیعی برای سقط جنین وجود ندارد.

 

۱۶. غلاف آکاسیا و شاخریزه‌های موز

ترکیبی از غلاف آکاسیا و موز یکیدیگر از داروهای بدون خطر و طبیعی برای سقط جنین در اوایل دوره‌ي بارداری است. با این حال، این مورد یک راه‌حل شناخته شده نیست. برای انجام این روش، باید غلاف آکاسیا و شاخریزهای موز را تهیه کنید و انها را داخل کاسه بریزید. حالا، بدون اضافه کردن آب، انها را خوب باهم مخلوط کنید. پس از ان؛ این کاسه را در زیر نور خورشید قرار دهید تا هردو خوب خشک شود.

 

در مرحله‌ي بعد کاسه رابه سایه منتقل کنید و به ان دو شکر هم اضافه کنید. حالا این مواد تشکیل‌دهنده را پودر کنید. زمانی که کارتان به پایان رسید، یک قاشق از این پودر را همراه با آب مصرف کنید. باید این پور را چند بار در روز مصرف کنید تا زمانی که خون ریزی‌تان شروع شود.

کارهایی که باعث سقط جنین در اوایل بارداری میشود !

لیستی از مواد خوراکی و غذاهایی که موجب سقط جنین میشود:

 

1. سبزیجات نشسته:

این، در واقع اولین مورد از غذاهایی است که موجب سقط جنین میشود قطعا، سبزیجات برای سلامتی انسان مفید هستند، و می توانند به ما برای مقابله با بیماری ها و عفونت هاي‌ مختلف بدون استفاده از انواع داروها، قرص ها کمک کنند بنابر این، حتی اگر از ان خوشتان نمی‌آید، باید مصرف کنید البته به صورت شسته شده.

 

2.ماهی دارای جیوه:

ماهی هایي که دارای جیوه بالا هستند نیز ،در بین بدترین غذاها هستند که موجب سقط جنین می شود، که زنان باردار باید از ان اجتناب کنند مصرف جیوه در دوران بارداری، می تواند منجر به آسیب مغزی و تاخیر رشد در جنین شود.

 

نمونه اي از اینگونه ماهی ها، عبارتند از:کوسه، ماهی دزد دریایی، ماهی خال خالی و ماهی تیلفی. کنسرو تن ماهی، جیوه کمتری نسبت به دیگر ماهی ها دارد، اما بهتر است زنان باردار از ان اجتناب کنند شما همچنین، باید از خوردن انواع ماهی ها به شکل سوشی اجتناب کنید، چون محتوای غنی از جیوه دارند.

 

3. نوشیدنی های کافئین دار:

گرچه بیشتر محققان بر این باور هستند، که مصرف کافئین برای آرامش خوب است، برخی اعتقاد دارند که مصرف کافئین می تواند به افزایش خطر ابتلا به سقط جنین مرتبط باشدبنابراین، زنان باردار در 3 ماه اول حاملگی خود، از این نوشیدنیها اجتناب کنند ،تا با خطر سقط مواجه نشوند.

 

غذاهایی که موجب سقط میشود

کارهایی که باعث سقط جنین در اوایل بارداری میشود !

4.صدف خام:

بیشتر بیماری هاي‌ ناشی از غذا هاي دریایی به دلیل خام بودن آن ها است ؛ پخت و پز می تواند به پیشگیري از عده اي از انواع عفونت کمک کند، اما نمیتواند به پیشگیری از بیماری هاي‌ مرتبط با جلبک قرمز کمک کند.

 

غذا هاي دریایی خام میتوانند اثرات منفی بر همه ی داشته باشند و مردم باید از خوردن این غذاها در دوران بارداری اجتناب کنند. بنابر این، این نیز یکی از بدترین غذاها است که موجب سقط جنین می شود، که مردم نباید حتی نگاهشان کنند!

 

5. غذاهای دریایی دودی:

در این جا یکیدیگر از مواد غذایی است که باعث سقط جنین میشود و مردم باید مراقب باشند، زیرا می تواند به نتایج بد منجر شود در طول بارداری، باید از غذا هاي دریایی دودی، یخ زده که اغلب برچسب گذاری شده اند، از قبیل کپوره، نوآا یا لکس اجتناب کنید، زیرا ممکن است با لیستریا آلوده شوند فقط زمانی که کاملا پخته شده باشند، قابل مصرف هستند.

 

6. شیر غیر پاستوریزه:

شیر غیر پاستوریزه، ممکن است حاوی یک نوع باکتری شناخته شده بعنوان لیستریا باشد ،که یکی از عمده ترین و شایع‍‌ترین علل سقط جنین است ؛ باکتری هاي‌ لیستریا توانایی عبور از جفت را دارند و می توانند جنین را آلوده کنند، منجر به مسمومیت خون و یا عفونت می شود، که حتی می تواند زندگی جنین را تهدید کند. بنابر این، زنان باردار باید مطمئن شوند که فقط شیر پاستوریزه مصرف میکنند.

 

خوراکی هایی که باعث سقط جنین میشود

 

7. گوشت گاو:

هنگام خرید گوشت بسیار دقت کنید، خرید محصولات فریز شده و منجمد ممکن است آلوده به لیستریا باشند برای همین گوشت ها را در آب جوش انداخته و بجوشانید تا باکتری هاي‌ ان کشته شود و موقع پخت حتما انواع گوشت را تا متوسط و کامل بپزید.

 

گوشت گاو، به دلیل آلودگی با لیستریا یکی از علل عمده سقط جنین شناخته شده است ؛ اگر باردار هستید حتما گوشت را کاملا و بادقت بپزید و بعد مصرف کنید .

 

خوردن چه چیزهایی موجب سقط جنین می شود

 

10. سیب زمینی جوانه زده:

این غذا نه تنها برای زنان باردار بلکه برای تمام افراد خطرناک است، زیرا حاوی سمومی است که برای سلامتی مضر است ؛ به خصوص، سولانیون در سیب زمینی جوانه زده، بر رشد جنین تاثیر می‌گذارد و خطر سقط جنین را افزایش می دهد بنابر این، زنان باردار باید از این ماده غذایی و غذا هاي فرآوری شده با ان؛ اجتناب کنند. این نیز، یکی از خطرناک ترین مواد غذایی است که موجب سقط جنین می شود، که مردم باید بدانند و مراقب باشند.

 

11. سیب وحشی – سیب جنگلی :

سیب وحشی ؛ تلخ و شیرین است و یک میان وعده عالی محسوب میشود، اما این میوه واقعا برای زنان باردار مناسب نیست با توجه به تعداد زیادی از اسناد ثبت شده، سیب وحشی می تواند موجب تحریک رحم و تسریع انقباض رحم شود، در نتیجه باعث سقط جنین و زایمان زودرس میشود بنابر این، این نیز یکی از مواد غذایی است که موجب سقط جنین زنان باردار میشود و باید اجتناب کنند.

کارهایی که باعث سقط جنین در اوایل بارداری میشود !

سیب وحشی موجب سقط جنین می شود

 

12. هلو:

هلو شیرین و “گرم” است به طوری‌كه اگر زنان باردار بیش از حد از ان مصرف کنند، به خون ریزی می افتند ؛ پرز پوسته هلو همچنین می تواند باعث خارش و سوزش گلو شود بنابر این، این نیز یکی از بدترین غذاها است، که موجب سقط جنین می شود که مردم باید از خوردن ان در دوران بارداری اجتناب کنند.

 

13.ماهی کنسرو شده:

اگر ماهی را دوست دارید، باید بطور خاص در طول بارداری مصرف ماهی هاي‌ کنسروی و انواع ماهی بطور کلی را محدود کنید، زیرا شما می توانید تحت تاثیر آلودگی ماهی هایي که در رودخانه ها، دریاچه ها و حوضچه ها زندگی می کنند، قرار بگیرید ؛ در واقع، ماهی ،یک منبع غنی از پروتئین و ویتامین ها است، برای خاطرجمعی از ایمنی و پیش گیری از سقط جنین، زنان باردار باید بطور کامل از خوردن ماهی ها اجتناب کنند. به خصوص، ماهی هاي‌ کنسروی را مصرف نکنید ،زیرا حاوی مواد نگهدارنده، نمک و برخی مواد شیمیایی است ،که ممکن است باعث فشار خون بالا در مادران آینده شود.

 

خوردن ماهی کنسرو شده در دوران بارداری ممنوع

 

14. مرغ خام و تخم مرغ باعث سقط میشود:

همان طور که قبلا به ان اشاره شد، زنان باردار باید از خوردن هر نوع ماده ي خام پرهیز کنند. مرغ و تخم مرغ نیز شامل این موضوع میشوند ؛ شما باید غذا را طبخ کنید ،تا باکتریها «سالمونلا» را از بین ببرید در حقیقت، این نیز یکی از مواد غذایی است که موجب سقط جنین زنان باردار می شود و باید از ان دوری کنند.

15. پنیر نرم:

پنیر، برای زنان باردار ایمن نیست ؛ انواع پنیری که زنان باردار باید از انها اجتناب کنند ،عبارتند از:پنیر کامبو، پنیر روکوفو، پنیر فتا، پنیر گرگنزولا و انواع پنیر مکزیکی. به دلیل ان که پنیر در درجه اول از شیر غیر پاستوریزه ساخته می شود و برای زنان باردار و جنین مضر است.

 

16. آب میوه کنسرو شده:

زنان باردار باید برچسب تولید آب میوه را بررسی کنند، تا مطمئن شوند که آیا آن ها پاستوریزه شده اند یا نه. E. coli در آب میوه هاي‌ کنسرو یافت می شود، بنابر این زنان باردار باید از این مواد غذایی برای پیشگیری از سقط جنین اجتناب کنند در حین بارداری ،بهتر است از آبمیوه هاي‌ خانگی استفاده کنید این ایمنی شما را تضمین خواهد کرد.

 

خوراکی هایی که می تواند موجب سقط شود

کارهایی که باعث سقط جنین در اوایل بارداری میشود !

17. گیاه سنتلا:

سنتلا ،تاثیرات زیادی بر کاهش فشارخون و افزایش طول عمر جوانان دارد ؛ همچنین، دارای اثر تبخیری، اثر دیورتیک و مفید برای دفع سموم بدن. از این گیاه ،در نوشیدنی و وعده هاي‌ غذایی استفاده میشود به خصوص در تابستان که دمای بدن را کاهش میدهد. زنان باردار و شیرده ،باید از مصرف سنتلا جلوگیري کنند. زیرا ممکن است منجر به سقط جنین شود، باعث التهاب و سردی معده میشود و اثربخشی داروهای انسولین، دیابت و داروهای کاهش کلسترول را کاهش یابد.

 

18. مصرف بیش از حد ویتامین C:

مصرف غذا هاي غنی از ویتامین C بر تخمک گذاری و چرخه قاعدگی تاثیر میگذارد علاوه بر این، افراد همچنین معتقدند که دوزهای زیاد ویتامین C ؛ می تواند منجر به سقط جنین در اولین ماههای بارداری شود بنابر این، این نیز یکی از بدترین غذاها است ،که موجب سقط جنین می شود که زنان باردار باید مراقب باشند!

 

مواد غذایی که موجب سقط در بارداری می شود

 

19. ترکیب دانه کنجد و عسل یا همان کنجد عسلی :

خوردن بیش از حد دانه هاي‌ کنجد، بخصوص دانه هاي‌ کنجد مخلوط با عسل، یک عامل خطرناک است که موجب سقط جنین میشود بنابر این، اگر باردار هستید، باید در هفته هاي‌ آخر بارداری برای زایمان ساده تر، لوبیا سیاه بخورید.

 

20. نوشیدن بیش از حد چای سبز:

این نیز یکی از بدترین غذاها است که موجب سقط جنین می شود که مردم نباید نگاهش کنند ؛ اگر شما یک زن باردار یا شیرده هستید، نباید چای سبز بیش از یکبار در روز بنوشید.یک فنجان چای سبز ،حاوی 200 میلی گرم کافئین است اگر بیش از این مقدار مصرف کنید، ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهید.کافئین ،همچنین از طریق شیر مادر تغذیه می شود و همچنین می تواند نوزاد را در طول دوره شیردهی، تحت تاثیر قرار دهد.

 

مصرف بیش از اندازه چای سبز می تواند موجب سقط جنین شود

 

زعفران موجب سقط جنین میشود

21. مصرف زعفران به ویژه در 3 ماهه اول بارداری می تواند باعث سقط جنین شود.

 

22. آلوئه ورا:

همان طور که همه ی می‌دانند، آلوئه ورا بعنوان “پاناساکت” برای زیبایی زنان درنظر گرفته می شود، زیرا این مواد طبیعی می تواند به مراقبت و تقویت انواع پوست کمک کند همچنین، اثر شگفت انگیز بر کاهش و پیشگیری از چین و چروک و کاهش وزن دارد. با این حال، زنان باردار نباید غذا هاي فرآوری شده ،با آلوئه ورا مصرف کنند و یا آب آلوئه ورا را بنوشند ،زیرا ممکن است خون ریزی لگن را ایجاد کند و حتی باعث سقط جنین شوند.

 

23. جو:

جو، یکی از غلات است که اغلب به انواع غذا هاي مغذی تبدیل می شود ؛ با این حال، جو می تواند عضلات رحم را تحریک کند و خطرناک است بهمین دلیل، باید در فهرست مواد غذایی ممنوعه قرار گیرد.

 

24. جگر حیوانات:

جگر حیوانی، می تواند به زنان باردار آسيب بزند زیرا اگر کبد مصرف شده آلوده باشد، منبع انواع سموم است علاوه بر این، جگر همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین A و کلسترول است همچنین جگر حیوانات حاوی تعداد زیادی از سموم است، به طوریکه حتی مردم عادی هم نباید ان را مصرف کنند!

 

25. مصرف بیش از حد ویتامین A :

در طول بارداری از مصرف بیش از حد ویتامین A پیش گیری کنید.

 

لیستی از غذاهایی که موجب سقط جنین می شود

کارهایی که باعث سقط جنین در اوایل بارداری میشود !

26. گوشت فرآوری شده:

گوشت فرآوری شده ،شامل سوسیس، کالباس و غیره … مواد غذایی هستند که زنان باردار واقعا نباید در دوران بارداری بخورند موجب آسیب به جنین میشود.

 

27. خربزه تلخ:

دومین فهرست از غذاهایی که موجب سقط جنین در اوایل بارداری می‌شوند،خربزه تلخ است ؛ خربزه تلخ غنی از ویتامین B، آهن، روی، پتاسیم، منگنز، منیزیم است، بنابر این این میوه نقش مهمی در فراهم آوردن مواد مغذی به بدن و افزایش سیستم ایمنی بدن میشود با این حال، زنان باردار، نباید خربزه تلخ مصرف کنند ،چون ممکن است باعث انقباض رحم، خون ریزی جنین و آسیب شود علاوه بر این، خربزه تلخ می تواند رحم را تحریک کند و می تواند منجر به زایمان زودرس شود.

 

28.غذا هاي خام:

اجتناب از مصرف مواد غذایی خام در دوران بارداری، برای زنان باردار بسیار مهم است ؛ این غذاها، حاوی باکتریها و ویروس هایي هستند که می توانند ایمنی جنین و حتی مادر را تهدید کنند.

 

چه غذاهایی موجب سقط جنین می‌شوند

 

29. قهوه، چای باعث سقط میشود:

اجتناب از مصرف قهوه، چای و الکل در دوران بارداری امری مهم است علاوه بر این، زنان باردار که بیش از حد این 3 محرک را مصرف می کنند، احتمال بروز سقط جنین را افزایش میدهند.

 

به خصوص، چای که دارای محتوای بالایی از فلوراید است، و از جذب آهن پیشگیري میکند، منجر به کم خونی می شود ؛ علاوه بر این، ما نمی‌توانیم تاثیر کافئین را فراموش کنیم که به افزایش ضربان قلب و اثر دیورتیک کمک می کند، ایجاد فشار بر سیستم قلبی عروقی و سیستم ادراری. مادران شیر ده ؛ نباید چای بخورند زیرا اسید تانیک در چای، سبب گردش خون در پستان،ودر نتیجه مانع تولید شیر می شود.

 

30 .دانه اشک آبی؛

دانه اشک آبی، حاوی مقدار زیادی اسید آمینه است که برای سیستم بدن ضروری است. خوردن تعداد زیادی از این دانه می تواند انرژی فیزیکی بدن را تامین کند و سیستم ایمنی بدن را التیام ببخشد.

 

استفاده مقدار کمی از ان ،موجب صافی پوست، کاهش چین و چروک پوست و از بین بردن لکه هاي‌ قهوه اي میشود با این حال، برای زنان باردار، خوردن این دانه کاملا خوب نیست این دانه ،می تواند به آرامی عضلات رحم را تحریک کند و باعث انقباض رحم شود.

 

31 . آویشن برای سقط جنین 

این گیاه پرخاصیت که اغلب بعنوان چاشنی و دمنوش مصرف می شود سقط کننده جنین در مادران باردار محسوب می شود پس بهتر است زنان باردار باید از مصرف ان خودداری کنند.

 

آویشن سقط کننده جنین است

کارهایی که باعث سقط جنین در اوایل بارداری میشود !

32. دارچین

طبق گفته ي متخصصان زنان باردار از مصرف دارچین و فراورده هاي‌ ان در طول دوران بارداری، حتی به مقدار خیلی کم خودداری نمایند زیرا این ادویه پرطرفدار می تواند منجر به زایمان زودرس شود.

 

33. گلپر

مصرف بیش از 2 گرم گلپر در روز در دوران بارداری به خصوص 3 ماهه اول جایز نیست به این دلیل که موجب سقط جنین می شود.

 

34 . پونه و بابونه در سقط جنین 

مصرف پونه و بابونه برای زنان باردار ممنوع است چراکه باعث سقط جنین می ‎شود.

 

35. زرشک و غوره : سقط جنین 

غوره و زرشک که به دلیل ترش مزه بودن توسط خانم هاي‌ باردار گاها مصرف میشوند برای زنان باردار خطرات جبران ناپذیری دارد و سقط کودکشان رابه دنبال دارد.

 

خوردنی های ممنوع دیگر در دوران بارداری که موجب سقط جنین می شوند:

مصرف کرفس و گِشنیز چه در دوران لقاح و چه در بارداری مضر و البته ممنوع است.

 

در ماه هاي‌ آخر بارداری از مواد غذایی ترش و مواد غذایی قابض مانند غذا هاي غلیظ مانند گوشت گاو، ماکارونی، فست فود ها، میوه خرمالو، بادمجان و حلیم خودداری شود.

 

دیگر مقالات مفید در مورد سقط جنین را در پایین دنبال نمایید.

جدیدترین مطالب سایت