مصرف شیر نارگیل در دوران بارداری

مصرف شیر نارگیل در دوران بارداری

خواص معجزه آسایی نارگیل برای زنان باردار

نارگیل سرشار از ریزمغذی‌هاي ضروری برای بدن هست که این خواص میتواند برای رشد کودک خوب باشد آب نارگیل یکی از نوشیدنی‌هاي مغذی، نشاط آور و انرژی‌زای طبیعی با ارزش خوراکی بالا هست نارگیل، یکی از خوراکی هاي محبوب در کشورهایی مثل تایلند، سریلانکا، هند، جزایر آفریقا یا کارائیب به شمار می‌رود. در این مناطق از شیر نارگیل برای طبخ غذا یا آماده کردن نوشیدنی گوناگون بهرهگیری می شود.

 

به گزارش تالاب: نارگیل، یکی از میوه هایي هست که کمتر مصرف می شود اما این میوه دارای مواد معدنی بی نظیر اي هست که برتر از هر قرص و ویتامینی در بدن عمل می کند.

نارگیل، یکی از خوراکی هاي محبوب در کشورهایی مثل تایلند، سریلانکا، هند، جزایر آفریقا یا کارائیب به شمار میرود. در این مناطق از شیر نارگیل برای طبخ غذا یا آماده کردن نوشیدنی گوناگون بهرهگیری می شود.

شیر نارگیل ارزش غذای بالایی داشته و سرشار از ویتامین، املاح معدنی، آمینو اسید، کربوهیدرات، آنتی اکسیدان، آنزیم و سایر ریز مغذی هاي خوب برای بدن هست.

این نوشیدنی به علت دارا بودن آهن، فسفر و الکترولیت پتاسیم میتواند در کاهش خستگی بدن بسیار موثر باشد. شیر نارگیل را منبع غنی از منگنز، مس، سلنیوم و روی دانسته اند.

 

مبتلایان به سنگ کلیه، شیر نارگیل بخورند

نتایج به دست آمده از یک تحقیق نشان می دهد بهرهگیری از شیرنارگیل برای دفع سنگ کلیه خوب هست. در شیر نارگیل که با رسیدن میوه کاهش می‌یابد، آنزیم‌ها و اسید آمینه‌هاي مختلفی وجود دارد.

گوشت سفید میوه نارگیل از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک و شیر آن کمی گرم و مرطوب هست.

آب نارگیل به علت داشتن املاح و مواد معدنی مهم شامل پتاسیم و منیزیم، خطر تشکیل سنگ کلیه را کاهش میدهد. به همین علت پزشکان به افرادی که کلیه‌هاي سنگ‌ساز دارند پیشنهاد میکنند تا برای کوچک کردن سنگ‌هاي کلیه و دفع راحت آن‌ها از این نوشیدنی بهرهگیری کنند. 

مصرف شیر نارگیل در دوران بارداری

نوشیدن روزانه آب نارگیل گردش خون را تقویت می‌کند

 

آب نارگیل؛ مفید برای پوست

 آب نارگیل به ویژه برای پوست‌هاي چرب خوب هست. از آنجا که حاوی سیتوکینین‌ها هست، روند پیری پوست را تنظیم می کند و کاربرد منظم آن به همراه آب لیمو بر روی پوست میدان انعطاف پذیری پوست را افزایش داده و از سفت شدن آن جلوگیري می کند.

نوشیدن هرروز آب نارگیل گردش خون را تقویت می کند که حاصل آن افزایش شفافیت پوست و از بین بردن نشانه‌هاي خستگی و استرس هست.

 

 آب نارگیل همینطور به ترمیم زخم‌ها کمک می کند. زخم‌ها را با آب نارگیل شست و شو دهید و بگذارید تا روی پوست شما به تدریج خشک شود. اینکار را سه تا چهار بار در روز انجام دهید و سپس با آب سرد محل زخم را بشویید.

اضافه بر این ها، اگر آب نارگیل را با آب داخل وان برای حمام کردن ترکیب کنید، مانع از بروز عفونت‌هاي قارچی به ویژه در فصل زمستان می شود.

همینطور با ترکیب آب نارگیل با صابون یا لوسیون بدن میتوانید پوست را دائماً مرطوب نگه داشته و در تمام روز از تشعشعات در امان نگه دارید. نتایج درمان پوست با آب نارگیل برخلاف سایر روش‌ها به سرعت بروز می کند.

 

 

فواید آب نارگیل برای زنان باردار
1- ضد یبوست

یبوست یکی از مشکلات شایع در دوران بارداری هست. این اوضاع می‌تواند به علت افزایش سطح پروژسترون در بدن و در نتیجه مصرف مکمل هاي آهن رخ دهد.

فیبر موجود در آب نارگیل برای برطرف کردن یبوست کارساز هست. در واقع، فیبر مدفوع را حجیم کرده و باعث تخلیه و تمیز شدن روده ها و دستگاه گوارش می شود.

اضافه بر این، روغن نارگیل بعنوان یک مسهل طبیعی و متعادل عمل کرده و حرکات روده شما را منظم می کند.

 

2- نگهداشتن سطح انرژی

زنان باردار باید در این دوران انرژی خود را در سطح مطلوبی نگه دارند؛ برای این منظور، آب نارگیل میتواند انتخاب مناسبی باشد. آب نارگیل یک نوشیدنی سبک و طبیعی با محتوای الکترولیتی غنی هست که انرژی بدن را در سطح مطلوبی نگه می دارد.

این نوشیدنی همینطور با افزایش سطح سوخت و ساز، کمک می کند تا انرژی در بدن ذخیره شود.

اضافه بر این، آب نارگیل غده تیروئید را تحریک کرده و عملکرد آن را بهتر می کند. مقدار متعادل قند، پروتئین و سدیم موجود در آن سطح مایع بدن را در حد مطلوب نگه داشته و بدین ترتیب، با خستگی و سستی مبارزه می کند.

 

 مصرف شیر نارگیل در دوران بارداری

آب نارگیل سرشار از ریزمغذی‌های ضروری برای بدن است

 
3- تامین منیزیم و کلسیم

درحالی که منیزیم باعث آرامش ماهیچه ها می شود، ماده دیگر موجود در آب نارگیل یعنی کلسیم، انها را تحریک می کند.

بنابراین، مصرف این مواد مغذی جلوی انقباض رحم را میگیرد. درضمن، منیزیم موجود در این نوشیدنی باعث تقویت استخوان ها و دندان میشوند.

 

خواص فوق العاده نارگیل

* آب نارگیل «مایع داخل میوه نارگیل» یکی از نوشیدنی‌هاي مغذی، نشاط آور و انرژی‌زای طبیعی با ارزش خوراکی بالا هست.

* این نوشیدنی برای رفع عطش در روزهای گرم تابستان بسیار خوب هست. در فصل تابستان بدن انسان به علت تعریق چندان، مقدار قابل توجهی آب از دست میدهد و آب نارگیل به علت دارا بودن «الکترولیت پتاسیم» و تأمین ترکیب الکترولیتی در مایعات بدن، نوشیدنی سودمندی برای رفع تشنگی هست.

* آب نارگیل همینطور به کاهش وزن کمک می کند، احساس گرسنگی را کاهش می دهد و فرد پس از نوشیدن آن، احساس سیری می کند.

* این نوشیدنی همینطور تأثیر خوب در نظارت میزان قند خون دارد و از این جهت انتخاب مناسبی برای افراد دیابتی هست.

* آب نارگیل سرشار از ریزمغذی‌هاي ضروری برای بدن همچون ویتامین ب کمپلکس، آمینواسیدها، آنزیم‌ها و ویتامین C هست.

* شیر نارگیل نشانه‌هاي تعداد زیادی از مریضی‌ها از جمله گلودرد و زخم معده را تسکین میدهد.

 

جدیدترین مطالب سایت