با خوردن این غذاها چربی های شکمت را از بین ببر (لاغری شکم)

با خوردن این غذاها چربی های شکمت را از بین ببر (لاغری شکم)

بـه دنبال ذوب شکم و پهلو خود هستید؟ نگران نباشید، انجام اینکار بسیار ساده تر ازآن چیزی اسـت کـه فکر می‌کنید. تنها کاری کـه باید انجام دهید این اسـت کـه این 9 گروه غذایی را ترکیب کنید، کـه هر کدام بـه مبارزه با التهاب، افزایش متابولیسم، و مهمتر از همه ی – خاموش کردن ژن هاي‌ چربی و معکوس کردن تمایل بدن بـه ذخیره چربی کمک می کند.

 

این بهترین غذاها برای آب کردن چربی هاي‌ شکم بـه گونه اي طراحی شده اند کـه پروتئین، فیبر و چربی هاي‌ سالم را در هر وعده غذایی برای کمک بـه افزایش متابولیسم و ​​مبارزه با گرسنگی فراهم کنند.

 

انها سطوح درشت مغذی شـما را بـه حداکثر می رسانند تا مکانیسم‌هاي‌ ذخیره‌سازی چربی ژنتیکی شـما را متوقف کنند، در حالی کـه قندهای اضافی، کربوهیدرات‌هاي‌ تصفیه‌شده و افزودنی‌هایي را کـه شناخته شده‌اند معده را تشدید میکنند و منجر بـه التهاب و افزایش وزن می شوند، بـه حداقل می رسانند.

 

بیشتر بخوانید: با رژیم غذایی جوان بمانید

 

بهترین غذایی که چربی های سرسخت شکم را آب می کند

با خوردن آن غذاها نه تنها بـه کاهش وزن سریع و راحت میرسید بلکه احساس تقریبا فوری انرژی، شکم لاغرتر و بدنی سبک تر خواهد داشت. در ادامه دراین مطلب مجله تفریحی تالاب با 9 ماده غذایی کـه چربی‌هاي‌ سرسخت شکم را آب میکنند آنا می‌شوید.

 

1. تخم مرغ

با خوردن این غذاها چربی های شکمت را از بین ببر (لاغری شکم)

تخم مرغ تنها بهترین منبع غذایی ویتامین B کولین اسـت کـه یک ماده مغذی ضروری اسـت کـه در ساخت تمام غشای سلولی بدن استفاده می شود. دو تخم مرغ نیمی از ارزش روز را بـه شـما می دهد. فقط جگر گاو بیشتر دارد. و ما را باور کنید، شروع روز خود با یک تکه جگر گاو، صبح خوبی را ایجاد نمی‌کند.

 

اما همانگونه کـه تحقیقات بیشتر و بیشتری در مورد مکانیسم ژن هاي‌ چربی انجام می شود، ارزش تخم مرغ تنها افزایش یافته اسـت. کمبود کولین مستقیماً با ژن هایي کـه باعث تجمع چربی احشایی می شوند، بـه ویژه در کبد مرتبط اسـت.

 

یکی از دلایلی کـه افراد الکلی بـه کبد چرب مبتلا می شوند این اسـت کـه الکل توانایی بدن برای پردازش کولین را کاهش می دهد. روز خودرا با تخم مرغ شروع کنید و از برخی منابع دیگر مانند گوشت گاو بدون چربی و غذا هاي دریایی لذت ببرید.

 

2. میوه های قرمز

با خوردن این غذاها چربی های شکمت را از بین ببر (لاغری شکم)

تحقیقات بیشتر و بیشتری نشان می دهد کـه عده اي از میوه ها در مبارزه با چربی شکم بهتر از سایرین هستند. و میوه هاي‌ اصلی همه ی یک چیز مشترک دارند. انها قرمز، یا حداقل صورتی هستند. این میوه ها عبارتند از: گریپ فروت قرمز یاقوتی، گیلاس ترش، تمشک، توت فرنگی، سیب بانوی صورتی، هندوانه، آلو، هلو و شلیل.

 

3. روغن زیتون و سایر چربی های سالم

با خوردن این غذاها چربی های شکمت را از بین ببر (لاغری شکم)

اگر چه اگر در تلاش برای از دست دادن چربی هستید، اضافه کردن چربی بـه یک وعده غذایی غیر منطقی بـه نظر میرسد، اما خوردن مقدار متوسطی از چربی هاي‌ غیراشباع مانند روغن زیتون، آووکادو و آجیل، میتواند باعث پیش گیری از مصرف چربی ها شود و شـما را سیر نگه دارد.

 

با تنظیم هورمون هاي‌ گرسنگی یک مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه نشان داد کـه شرکت کنندگانی کـه نصف آووکادوی تازه را همراه ناهار خوردند، 40 درصد کاهش میل بـه خوردن را برای ساعت‌ها پس ازآن گزارش کردند.

 

تغییر نوع چربی در رژیم غذایی شـما همچنین بـه شـما کمک می کند تا مصرف اسیدهای چرب امگا 3 را افزایش دهید ودر عین حال چربی هاي‌ امگا 6 «موجود در روغن نباتی و غذا هاي سرخ شده» را کاهش دهید. ثابت شده اسـت کـه افزایش نسبت امگا 3 بـه امگا 6 باعث التیام سلامت متابولیک و کاهش التهاب می شود.

 

4. لوبیا، برنج قهوه ای، جو دوسر و سایر فیبرهای سالم

با خوردن این غذاها چربی های شکمت را از بین ببر (لاغری شکم)

غلات بـه دلیل محتوای کربوهیدرات خود رپ بدی را دریافت می کنند. و اکنون، مطالعات بیشتر و بیشتری بـه بررسی اثرات گلوتن، پروتئین موجود در گندم، نه تنها بـه عنوان عاملی در افزایش وزن، بلکه بـه دلیل اثرات احتمالی دراز مدت سلامتی مانند آلزایمر و بیماری قلبی می پردازند.

 

اما همه ی غلات یکسان ایجاد نمی‌شوند. غلات کامل بدون گلوتن مانند کینوا حاوی ماده مغذی بـه نام بتائین اسـت، اسید آمینه اي کـه بـه طور مثبت بر مکانیسم ژنتیکی مقاومت بـه انسولین و چربی احشایی تأثیر می‌گذارد.

 

پس از فکر کردن بـه “غلات” یا “کربوهیدرات” دست بردارید و بـه فیبر سالم فکر کنید. منابع فیبر مناسب انرژی بدن شـما را تامین می کند و توده عضلانی بدون چربی را تغذیه می کند در حالی کـه شـما را در تمام طول روز سیر نگه می دارد.

 

علاوه بر فیبر پرکننده، عده اي از بهترین غذاهایی کـه چربی شکم را آب می کنند شامل لوبیا، عدس، جو، کینوا و برنج قهوه اي حاوی منیزیم و کروم هستند – دو ماده مغذی باورنکردنی کـه با کورتیزول «هورمون استرسی کـه باعث می شود چربی در اطراف ذخیره شود» مبارزه می کنند.  تولید انسولین را کاهش می دهد «سطوح بالای هورمون ها همچنین باعث تجمع چربی در اطراف شکم می شود».

 

5. پروتئین اضافی گیاهی

با خوردن این غذاها چربی های شکمت را از بین ببر (لاغری شکم)

پودرهای پروتئین گیاهی جایگزینی با قند کم و فیبر بالا برای مکمل هاي‌ لبنی محبوب هستند. یک مطالعه کـه پروتئین گیاهی رابا آب پنیر مقایسه کرد، نشان داد کـه بـه همان اندازه در تغییر ترکیب بدن و تقویت ریکاوری و رشد عضلات موثر اسـت.

 

اما با قند کمتر و چربی سالم‌تر، پروتئین‌هاي‌ گیاهی سلامت روده شـما را نیز التیام می‌بخشند و هم زمان بـه عضلات شـما سوخت می دهند.

 

پروتئین هاي‌ کنف، برنج و نخود همه ی گزینه هاي‌ خوبی هستند. با این حال، شـما باید مطمئن شوید کـه پروتئین کاملی با مشخصات اسید آمینه کامل دریافت می‌کنید، بـه همین دلیل اسـت کـه ترکیبی کـه هر سه رابا هم ترکیب کند، برتر اسـت.

 

6. گوشت بدون چربی و ماهی

با خوردن این غذاها چربی های شکمت را از بین ببر (لاغری شکم)

هنگامی کـه پروتئین میخورید، بدن شـما وادار اسـت کالری زیادی را در هضم غذا مصرف کند – حدود 25 کالری برای هر 100 کالری کـه می‌خورید «در مقایسه با 10 تا 15 کالری برای چربی ها و کربوهیدرات ها». پروتئین نیز سیر کننده تر اسـت. یک مطالعه منتشر شده در مجله تغذیه بالینی نشان داد کـه یک وعده غذایی حاوی پروتئین در مقایسه با کربوهیدرات ها با سرکوب هورمون تحریک گرسنگی گرلین باعث افزایش سیری می شود.

 

اکنون، ممکن اسـت وسوسه شوید کـه بـه جای نشستن برای یک وعده غذایی مناسب، یکی ازآن میله هاي‌ پروتئینی گرانقیمت را بگیرید. اما اثر یکسان نیست. نه تنها مقدار زیادی قند و مواد شیمیایی اضافی دریافت می‌کنید، بلکه همان اثرات مبارزه با چربی را نیز دریافت نمیکنید.

 

مطالعات نشان می دهد کـه بدن شـما با هضم غذا هاي کامل کالری بیشتری نسبت بـه غذا هاي فرآوری شده می سوزاند. علاوه بر این، گوشت‌هاي‌ بدون چربی منابع کلیدی کولین هستند، کـه قبلاً ثابت کرده‌ایم یک ماده مغذی اسـت کـه بـه خاموش کردن محرک‌هاي‌ ژنتیکی کـه منجر بـه کبد چرب میشود – یک بیماری همه ی‌گیر جدید مرتبط با چربی احشایی – و متیونین و ویتامین B12 اسـت کـه ژن‌هاي‌ مرتبط با آنرا قطع میکند. 

 

بیشتر بخوانید: 3 رژیم غذایی بسیار عالی برای لاغری

 

7. سبزی های برگ دار، چای سبز و سبزیجات با رنگ روشن

با خوردن این غذاها چربی های شکمت را از بین ببر (لاغری شکم)

غذا هاي کم‌انرژی مانند وعده‌هاي‌ غذایی برای آب کردن چربی‌هاي‌ شکم بسیار مهم هستند، زیرا مواد مغذی ضروری، فیبر و حجم را بـه وعده‌هاي‌ غذایی اضافه می کنند، همگی برای کالری نسبتاً کمی. رنگ هاي‌ روشن نشان می دهد کـه سبزیجات سرشار از پلی فنول ها هستند، ریزمغذی هایي کـه بـه بازرسی التهاب ناشی از رژیم غذایی کمک می کنند.

 

چای سبز حاوی کاتچین اسـت کـه عده اي از آن ها می‌توانند محرک هاي‌ ژنتیکی دیابت و چاقی را خاموش کنند. و سبزیجات، بـه خصوص نوع برگدار، دارای بار گلیسمی پایینی هستند – بـه این معنی کـه بدن شـما رابا مواد مغذی پر می کنند بدون این کـه باعث افزایش قندخون شوند.

 

8. ادویه ها و طعم های مورد علاقه شما

با خوردن این غذاها چربی های شکمت را از بین ببر (لاغری شکم)

تحقیقات جدید نشان داده اسـت کـه پیپرین – کـه وقتی پیشخدمت رستوران شیک از آسیاب فلفل غول پیکر در جلوی صورت شـما استفاده می کند آزاد می شود – دارای قدرت جادویی خیره کننده اي اسـت. در مطالعات حیوانی، پیپرین برای مبارزه با افسردگی، التهاب و آرتریت و افزایش عملکرد سایر مواد مغذی نشان داده شده اسـت.

 

در مطالعات انسانی، نشان داده شده اسـت کـه توانایی شـما برای برنزه شدن خوب در حالی کـه زمان کمتری را در آفتاب می گذرانید، التیام می بخشد. چه کسی می‌دانست کـه همه ی چیز میتواند از یک آسیاب فلفل ساده بـه دست بیاید؟

 

تحقیقات نشان می دهد کـه گیاهان، ادویه‌ها و طعم‌دهنده‌ها بیشتر از افزودن لقمه اضافی بـه غذا و کمک بـه کاهش مصرف نمک هستند.

 

دانه هاي‌ خردل زرد دارای سطوح بالایی از ترکیبات ضد سرطانی بـه نام گلوکوزینولات هستند.

 

دارچین با التیام پاسخ انسولین مرتبط اسـت، و ترکیبات موجود در زردچوبه و ترب نشان داده شده اسـت کـه بر رفتار ژن هاي‌ ذخیره چربی شـما تأثیر میگذارد، در حالی کـه زنجبیل دارای سطوح بالایی از فیتونوترینت هاي‌ تقویت کننده سلامتی اسـت. افزودن ادویه‌هاي‌ زرد، سیاه و قهوه‌اي بـه وعده‌هاي‌ غذایی خود بـه این معنی اسـت کـه فواید سلامتی را در کل افزایش می دهید، در حالی کـه میل شـما بـه نمک و شکر بیشتر را آرام میکند.

 

9. شکلات تلخ

با خوردن این غذاها چربی های شکمت را از بین ببر (لاغری شکم)

فواید شکلات تلخ در حال افزایش اسـت: شفافیت ذهنی، کاهش فشار خون و کاهش اشتها. مطالعه اي درسال 2014 نشان داد کـه نوع خاصی از آنتی اکسیدان موجود در کاکائو از اضافه وزن موش هاي‌ آزمایشگاهی جلوگیري می کند ودر واقع سطح قندخون انها را کاهش می دهد.

 

درسال 2018؛ دانشگاه ایالتی لوئیزیانا نیز مطالعه‌اي انجام داد و دریافت کـه میکروب‌هاي‌ روده دریک معده، شکلات را تخمیر میکنند و تولید ترکیبات پلی فنولی سالم برای قلب، از جمله بوتیرات، یک اسید چرب کـه رفتار ژن‌هاي‌ مرتبط با مقاومت بـه انسولین و التهاب را کاهش میدهد، افزایش میدهند.

 

برای تقویت تخمیر و آزاد شدن ترکیبات، میوه را بـه شکلات اضافه کنید! اما مطمئن شوید کـه نوع درستی از شکلات را انتخاب میکنید: بـه دنبال محتوای کاکائویی 70 درصد یا بیشتر باشید.

 

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی و لاغری سوپراستارهای مشهور جهان «عکس»

جدیدترین مطالب سایت