می خواهید به سرعت لاغر شوید؟

می خواهید به سرعت لاغر شوید؟

لاغری سریع با این تمرینات

 

تمرینات فعال
تمرنات فعال چه روی دوچرخه انجام شوند چه روی تردمیل و یا در حال پیاده روی در هر صورت یکی از بهترین تمرینات چربی سوز هستند.

 

وقتی که شما یکی از تمرینات فعال را انجام می دهید هم هورمون رشد و هم آدرنالین ترشح می‌شوند. این هورمون ها به سوختن چربی کمک می کنند و البته اشتهای شما را کم می کنند که اگر شما قصد کاهش وزن را دارید این خبر خوبی است.

 

شنا سوئدی

حرکت شنا علاوه بر اینکه بدن شما را خوش فرم می کند چون انرژی می سوزاند به شما کمک می کند وزن کم کنید. برای اینکه این تمرین سخت تر شود بدنتان را بالا ببرید و سعی کنید وزنتان را با یک دست کنترل کنید. سپس دست دیگر را بیاورید و وزن را روی هر دو دست بیندازید.

 

قبل از اینکه این حرکت را تکرار کید به حالت اولیه شنا برگردید.

 

وزنه
حرکت وزنه در حدود صد سال انجام شده و دلیل آن واضح است. این حرکت نه تنها به سفت شدن نواحی شل و ول کمک می کندبلکه ذات هوازی تمرین به سوزاندن چربی  هم کمک می کند چون این تمرین ضربان قلب را بالا می برد.

 

علاوه بر این تمرین وزنه چون ماهیچه می سازد به شخص کمک می کند میزان بیشتری انرژی بسوزاند.

 
دویدن آستانه ترشح  لاکتیت را پایین می آورد
مجله دانش ورزش و درمان اعلام کرده شخصی که از ابتدا فقط می دود  ( و ورزش دیگری انجام نمی دهد ) نسبت به یک ورزشکار متناسب آستانه لاکتت پایین تری دارد و به طور نامتناسبی چربی می سوزاند.

 

برای اینکه آستانه ترشح لاکتت را پایین بیاورید ابتدا بدن را گرم کنید و سپس ورزش را شروع کنید. سرعت فعالیت را هر دو دقیقه افزایش دهید تا جایی که نفس کشیدن برای شما دشوار شود و ماهیچه ها شروع به سوختن کنند.

 

وقتی احساس کردید که به آستانه ترشح لاکتت رسیده اید دویدن را آهسته کنید و سرعت را به مرور کم کنید تا میزان چربی که در یک دوره دویدن می سوزانید بیشتر شود.

 

تمرینات استقامتی متابولیک
تمرینات استقامتی متابولیک روشی است که در صورتی که افراد تمایل داشته باشند انرژی که می سوزانند را بالا ببرند و میزان متابولیک را افزایش بدهند باید تمریناتی انجام دهند که تمام بدن را درگیر می کند.

 

( یا تا جایی که امکان دارد قسمت های زیادی از بدن) و البته باید این تمرینات را پشت سر هم و با شدت زیاد انجام دهند.

 

دو درجا
این حرکت چربی سوز در حالیکه بسیار ساده است بسیار هم موثر است. زمانی که درجا می زنید پشت خود را صاف نگه دارید و زانوها را تا جایی که می توانید بالا بیاورید. برای حفظ تعادل دست ها را حرکت دهید.

 

بعد از 15 یا 30 ثانیه قلب شروع به تپیدن می کند و این ضربان قلب را بالا می برد. که در صورتی که شما می خواهید بدنتان را به کم کردن وزن ترغیب کنید ضرورری است.

 

وزنه برداری
بلند کردن وزنه های سنگین در خلال یک دوره تمرینی می تواند برای سوزاندن چربی بسیار موثر باشد.

 

وزنه برداری چه به حالت تک ضرب و چه به حالت دو ضرب به سوزاندن چربی ها بسیار کمک می کند. هم چنین بلند کردن وزنه های سنگین به شما کمک می کند که بعد از تمرین انرژی بیشتری بسوزانید چون بافت چربی ماهیچه ها را بالا می برد و این بافت هم به نوبه خودش متابولیسم بدن را بالا می برد.

هرگز بیشتر از حد اعتدال وزنه نزنید چون وزنه بیش از حد سنگین به این معنی است که فشار بیش از حدی به بدن می‌آورید که باعث بد فرمی می شود و این یکی از منع های  بزرگ ورزش است.

 

سوپر ست

انجام دو تمرین پشت سر هم که قسمت های مختلفی از بدن را به کار می گیرد راه ایده آلی برای سوزاندن چربی است چون ضربان قلب در خلال تمرین بالا می ماند. علاوه بر این، بنابر نظر دانشگاه کولورادا بعد از اینکه شما تمرین سوپر ست را تمام می کنید بدن تا 16 ساعت بعد به سوزاندن چربی ادامه می دهد! 16!
مطمئن شوید که هر تمرین را بدون وقفه انجام می دهید.

 

برای مثال از تمرینات ماهیچه های دو سر مستقیم به تمرینات ماهیچه های سه سر بروید.

 

طناب زدن

طناب زدن یکی از تمرینات سنگین و هوازی است که می تواند به شما کمک کند وزن کم کنید چون متابولیسم بدن را حتی زمانی که تمرین تمام شده است بالا می برد. این مهم است چون می تواند به این معنی باشد که در یک دوره تمرینی انرژی بیشتری را می سوزاند و بنابراین  در کل نسبت به دیگر تمرینات هوازی سنگین تر نیست.

 

پیاده روی

اگرچه تمرینات هوازی سنگین برای بالا بردن متابولیسم بدن بسیار خوب هستند اما تمرینات هوازی سبک مثل پیاده روی هم می توانند رای پایین آوردن وزن موثر باشند.

 

این مساله به این خاطر است که تمرینات هوازی سبک درصد زیاد تری چربی می سوزانند و آن را  به عنوان سوخت صرف تمرن بدنی می کنند. بنابراین اگر شما می خواهید چربی بسوزانید و عادت به انجام تمرینات سنگین ندارید می توانید به یک پیاده روی طولانی بروید و یا یک ورزش سبک انجام دهید که به شما کمک کند به فرم بدنی که می خواهید برسید.

حالا شما تمرینات چربی سوز را می شناسید، حالا موقع آن است که بدانید چه چیزهایی برای کم کردن وزن باید بخورید.

 

جدیدترین مطالب سایت