وزن شما زیاد شده است؟

وزن شما زیاد شده است؟

وزن شما زیاد شده است؟

 

به گزارش تالاب اگر زمان آن رسیده است که رژیمی‌برای کاهش وزن بگیرید، پنج مورد زیر می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

 

فیبر: هر دو نوع فیبر قابل جذب و غیرقابل جذب به شما در کاهش وزن کمک می‌کنند.

 

* فیبرهای غیر قابل جذب: فیبرهای غیر قابل جذب سبب افزایش حجم غذاها می‌گردند بدون اینکه افزایشی در کالری داشته باشند مانند:نان گندم، سبوس گندم و ….

 

* فیبرهای قابل جذب به تثبیت قند خون و کنترل احساس گرسنگی کمک می‌کنند. اگر چه، این نمونه از فیبرها به آرامی‌هضم می‌شوند و مدت زمان بیشتری احساس سیری را در شما نگه می‌دارند. غذاهای حاوی فیبرهای قابل جذب شامل توت فرنگی،‌ سیب، گلابی، نخود و لوبیا می‌باشند.

 

میوه های آبدار:
میوه ها و سبزیجاتی که آب فراوان دارند، کمک می‌نمایند که شما احساس گرسنگی نکنید. بنابراین شما در طول روز کمتر غذا می‌خورید. میوه هایی مانند هندوانه، گوجه فرنگی، خیار، قارچ، گریپ فروت، طالبی و کاهو.
 

 گوشت کم چربی و پروتئین های سبک:
هضم غذاهای پروتئینی سریعتر از چربی و حتی بعضی از کربوهیدراتهاست. بهترین منبع برای پروتئین، سینه مرغ، میگو، بوقلمون، ماهی سالمون، سفیده تخم مرغ، گوشت قرمز کم چرب، لبنیات کم چرب، لوبیا، عدس، خرچنگ و ….. می‌باشد.

 

آدامسهای بدون شکر:

برخلاف آنچه مردم فکر می‌کنند، آدامسهای بدون شکر اشتهای شما را تحریک نمی‌کند. در حقیقت، این بهترین راه برای سیر نگه داشتن شماست و احساس گرسنگی را در شما از بین می‌برد. بنابراین همیشه  یک بسته آدامس بدون شکر در جیب خود نگه دارید.

 

غذاهای ادویه ای:
برخی از محققان گفته‌اند، ‌وقتی که غذا ادویه زیادی داشته باشد شما کمتر میل به خوردن آن پیدا می‌کنید. علاوه بر این شما آهسته‌تر غذا می‌خورید و آب بیشتری می‌نوشید. اگر شما نمی‌توانید غذاهایی با فلفل زیاد را تحمل کنید، روی غذای خود، فلفل و سالسا بریزید.

 

منبع : مجله تالاب

جدیدترین مطالب سایت