چه کنیم تا همیشه خوش اندام بمانیم ؟

چه کنیم تا همیشه خوش اندام بمانیم ؟
انجمن رژیم آمریکا بیان کرده است ، افراد چاق عموماً وزن ایده آلی را در نظر می گیرند که رسیدن به آن عملاً غیر ممکن است ! فرد چاق زود خسته می شود و کنار می کشد ولی هدفی که توسط یک رژیم شناس ارائه می شود دست یافتنی است .

 

خانمها تمایل زیادی به خوش اندام بودن و رژیم گرفتن دارند . در سال 1992طبق آماری از ایالات متحده ، 40 درصد خانمها در حال رژیم بودند . نکته مهم اینجاست که هدف از رژیم گرفتن رسیدن به ثبات وزنی و الگوی مناسب زندگی است.

 

 

شما با رژیم لاغری اقدام به کاهش وزن می کنید و با تغییر الگوی زندگی به حفظ این وزن می پردازید فردی که رژیم می گیرد باید بداند رویه غذایی که تاکنون داشته است غلط بوده ، اگر آزادانه از انواع شیرینی می خورده ،

 

بدون اندازه گیری روغن مصرف می کرده و از هرچه در دسترس داشته می خورده است یعنی در واقع حدی برای غذا خوردن نداشته ، اینها همه غلط است .

 

میزان انرژی مورد نیاز و مواد غذایی که باید به فرد برسد با یک رژیم سالم تعیین می شود که باید الگوی همیشگی فرد برای غذا خوردن باشد نه فقط برای کاهش وزن !

 

با کاهش وزن ، فرد هم توده چربی بدن خود را از دست می دهد هم توده عضلانی ؛ رژیمهای کوتاه مدت موجب هدر رفتن سریع توده عضلانی خصوصاً عضلات دستگاه گوارش می شود و فرد دچار سوء هاضمه می گردد ،

 

برای جلوگیری از کاهش توده عضلانی در حد امکان ، توصیه می شود سالانه تنها اقدام به کاهش 10 درصد از وزن خود بکنید یعنی اگر یک فرد 70 کیلوگرمی هستید بهترین و سالم ترین میزان کاهش وزن برای شما 7 کیلوگرم در سال می باشد .

 

توصیه های حفظ وزن :

1- برای حفظ وزن کاهش یافته باید شیوه زندگی خود را تغییر دهید و آنرا بر اساس یک رژیم غذایی مناسب پایه ریزی کنید .

2-   یک برنامه ورزشی منظم را که مناسب وضعیت جسمیتان است ، دنبال کنید .

3-از استرس های خود بکاهید .

4-   از راهنمایی های غذایی (که پیشتر در بخش هرم ذکر شد) تا حد امکان پیروی کنید .

5-   از مصرف غذاهایی که با آرد سفید و شکر افزوده تهیه شده مثل انواع شیرینی و غذاهای پرچربی پرهیز کنید

 

جدیدترین مطالب سایت