5 مورد از بهترین گیاهان دارویی برای تسکین اعصاب و محافظت از بدن

5 مورد از بهترین گیاهان دارویی برای تسکین اعصاب و محافظت از بدن

معرفی بهترین گیاهان دارویی برای تسکین اعصاب و محافظت از بدن

گیاهان دارویی که می‌توانید برای آرامش اکثر از آن ها بهرهگیری کنید را برای شما عزیزان معرفی می نماییم با ما با برترین ها باشید این گیاهان توسط طبیبان و شفا دهنده ها، از تمدن ها و فرهنگهای مختلف برای آرام کردن سیستم عصبی و محافظت از بدن در برابر استرس و اضطراب مورد بهرهگیری قرار می‌گرفتند.

 

فرقی نمی‌کند که چه دارای اختلال اضطراب نفوذی باشید و یا فقط لحظاتی را نگران باشید، در هر دو صورت می توانید از فواید تجربه کردن آرامش گیاهان دارویی «چه بصورت مکمل یا مصرف در چای و یا بهرهگیری شده در آروماتراپی» بهره مند شوید. با برشمردن فواید این گیاهان نمی‌خواهیم از مصرف این گیاهان به جای داروها حمایت کنیم؛

 

چرا که در تعداد زیادی از بیماری هایي که نیاز به مصرف دارو دارند، از این گیاهان به صورت مکمل و برای آرامش اکثر می توانید بهرهگیری کنید. برای نشانه هاي خفیف، این گیاهان می توانند همۀ نیاز شما را برطرف سازند. همان طور که همۀ وقت گفته شده هست، مشورت با پزشکان در مورد عدم مداخله این گیاهان با داروهای مصرفی شما و بهرهگیری سالم از این گیاهان، یک اولویت هست.

 

۱- گیاه دارویی بابونه

بابونه، یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی هست که برای درمان انواع گوناگونی از بیماری‌ها در انسان مثل : تب یونجه، التهاب، گرفتگی عضلات، اختلالات قاعدگی، بیخوابی، زخم معده، هموروئید، اختلالات دستگاه گوارش، دردهای رماتیسمی و زخمها بهرهگیری میشد.

 

این گیاه بطور گسترده اي بعنوان یک آرامبخش خفیف و خواب آور در نظر گرفته شده هست. اثرات آرامبخش آن ممکن هست ناشی از فلاونوید در آن باشد. در یک تحقیق در دانشگاه پزشکی فیلادلفیا، بیماران مبتلا به اختلال اضطراب عمومی «GAD»، که مکمل بابونه را برای هشت هفته بهرهگیری کرده بودند،

 

کاهش قابل توجهی در نشانه هاي اضطراب خود در مقایسه با بیمارانی که دارونما بهرهگیری کرده بودند را تجربه کردند. بابونه به طور گسترده در لوازم آرایشی بهداشتی و آروماتراپی مصرف میشود؛ و بعنوان نوعی چای گیاهی که اکثر از میلیون‌ها فنجان در روز مصرف میشود، محبوب افراد بسیاری در سراسر دنیا هست

 

5 مورد از بهترین گیاهان دارویی برای تسکین اعصاب و محافظت از بدن

بابونه، یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی هست که برای درمان تعداد زیادی از بیماری‌ها بهرهگیری می‌شود

 

۲- گیاه دارویی اسطوخدوس

اسطوخدوس که به خاطر عطر زیبای آن شناخته میشود، در درمان تعدادی از بیماری ها از بیخوابی و خستگی گرفته تا افسردگی و اضطراب بهرهگیری میشود. نام این گیاه که از کلمه لاتینRoot Lavare به معنی “برای شستن” گرفته شده هست، احتمالا به علت بهرهگیری از آن برای حمام «عنصری در صابون و شامپو» هست که کمک به پاک کردن جسم و روح می کند.

 

در یک مطالعه تصادفی دوسویه کور، اسطوخدوس برای کاهش نشانه هاي اضطراب در افراد مبتلا به اختلال اضطراب عمومی، به همان اندازه “لورازپام” تاثیر گذار بود. در یک مطالعه دیگر، بهرهگیری از اسانس اسطوخدوس برای کاهش اضطراب امتحان در بین دانشجویان پرستاری تاثیر گذار بود.

5 مورد از بهترین گیاهان دارویی برای تسکین اعصاب و محافظت از بدن

اسطوخدوس ، در درمان تعدادی از بیماری ها مثل، افسردگی و اضطراب بهرهگیری میشود

 

۳- گیاه دارویی گل ساعتی

بومی هاي امریکایی نخستین مردمی بودند که از گل ساعتی برای اهداف دارویی بهرهگیری کردند. این گیاه در ابتدا برای درمان ابتدایی شرایطی مثل خارشک و تشنج بهرهگیری میشد.

بعدها مهاجران در سراسر امریکا، بهرهگیری از آن را بعنوان آرامبخش رواج دادند. محققان اعتقاد دارند که گل ساعتی به وسیله افزایش سطوح اسید گاما امینوبیوتیریک «GABA»، در مغز که باعث پایین آمدن فعالیتهای قسمتی از سلولهای مغزی و ایجاد احساس آرامش بیشترمیشود، کار می کند.

 

در یک مطالعه که در مجله “درمانها و داروهای بالینی” چاپ شد، گل ساعتی برای درمان نشانه هایي از اضطراب در افراد مبتلا به اختلال اضطراب عمومی، انقدر تاثیر گذار بود که داروی اگزازپام اثر داشت. درحالی که به اندازه اگزازپام سریع کار نمی‌کرد، اما باعث کاهش بوجود آمدن اختلال در عملکرد کاری نسبت به دارو شد.

 

در مطالعه اي دیگر نشان داده شد که بیمارانی که گذشته از عمل جراحی، به انها گل ساعتی داده شده بود، دارای اضطراب کمتری نسبت به افراد دریافت کننده دارونما بودند. اما انها درست همانند سرعت بیهوشی، بهبود نیز می یافتند.

5 مورد از بهترین گیاهان دارویی برای تسکین اعصاب و محافظت از بدن

گل ساعتی برای درمان نشانه هایي از اضطراب در افراد مبتلا به اختلال اضطراب خوب هست

 

۴- گیاه دارویی بادرنجبویه

این گیاه عضوی از خانواده نعناع هست و از آن بخصوص در سنین میانسالی بعنوان مبارزه با استرس و اضطراب، رواج خواب و بالا بردن هضم بهرهگیری میشد.

 

مطالعات نشان دهنده آن هست که چنانچه با سایر گیاهان آرامبخش بهرهگیری شود، می‌تواند آرامبخش موثری باشد و باعث تسکین اضطراب و کمک به خواب باشد. در یک مطالعه دوسویه کور بازرسی دارونما، به ۱۸ داوطلب سالم، دو دوز چداگانه از اسانس بادرنجبویه استاندارد شده « ۳۰۰ میلی گرم و ۶۰۰ میلی گرم» و دارونما داده شد.

 

دوز ۶۰۰ میلی گرم از بادرنجبویه، باعث افزایش خلق و خو و بطور قابل توجهی باعث افزایش آرامش و هشیاری شد. در مطالعه اي دیگر اثربخشی بادرنجبویه با دیگر گیاهان دارویی برای مقدمات کاهش استرس به ثبت رسیده هست. زمانی که شرکت کنندگان از قرصهای مکیدنی آن، بهرهگیری می‌کردند، یک افزایش علامتگذاری شده در فعالیتهای موج آلفا که همراه با آرامش هست، نشان داده شد.

5 مورد از بهترین گیاهان دارویی برای تسکین اعصاب و محافظت از بدن

بادرنجبویه، می‌تواند آرامبخش موثری باشد و باعث تسکین اضطراب و کمک به خواب باشد

 

۵- گیاه دارویی سنبل الطیب

نخستین بار از سنبل الطیب در قرن دوم و برای درمان بیخوابی و اضطراب بهرهگیری شد. اگرچه این گیاه در طی قرن ۱۷ بسیار محبوب شد و پزشکان عقیده داشتند که همانند دیگر گیاهان دارویی، سنبل الطیب باعث افزایش GABA در مغز میشود. درست نمونه داروهایی شبیه به دیازپام «والیوم» و آلپرازولام «زاناکس» که باعث آرامش در مغز میشود.

 

مطالعات روی سنبل الطیب بعنوان افزایش خواب، نامشخص هست. در یک مطالعه «برای ترویج خواب یا عوامل مرتبط با خواب برای هر بیمار یا همۀ بیماران در یک گروه» سنبل الطیب نسبت به دارونما، بهتر ظاهر نشده بود. از طرفی در یک مطالعه دوسویه کور تصادفی، ۷۵ بیمار با بیخوابی مستند، برای مدت ۲۸ روز ۶۰۰ میلی گرم سنبل الطیب و یا ۱۰ میلی گرم اگزازپام دریافت کردند.

 

افرادی که سنبل الطیب دریافت کرده بودند، همان بهبود خواب را ولی با عوارض جانبی کمتر نسبت به افرادی که اگزازپام دریافت کرده بودند، نشان دادند.

5 مورد از بهترین گیاهان دارویی برای تسکین اعصاب و محافظت از بدن

نخستین بار از سنبل الطیب در قرن دوم و برای درمان بیخوابی و اضطراب بهرهگیری شد

جدیدترین مطالب سایت