گرانترین روغن های گیاهی دنیا + 10 روغن

گرانترین روغن های گیاهی دنیا + 10 روغن

گران ترین روغن هاي‌ گیاهی : این مقاله از مجله تفریحی تالاب منحصر بـه فردترین و مجلل ترین اسانس ها را پوشش می دهد ودر مورد این کـه چقدر می توانید انتظار پرداخت در هر اونس را داشته باشید و بابت پولی کـه بـه سختی بـه دست آورده اید چه چیزی بـه دست خواهید آورد را پوشش می دهد.

 

گران ترین اسانس های جهان کدامند؟

طیف گسترده‌اي از اسانس‌هاي‌ مورد تقاضا در بازار وجوددارد کـه هر کدام مجموعه‌اي از کیفیت‌هاي‌ منحصر بـه فرد خودرا ارائه میدهند کـه قیمت‌هاي‌ بالای مورد درخواست فروشندگان را افزایش می دهد. ما گران‌ترین اسانس‌هایي را کـه میتوانید بخرید، بررسی کرده‌ایم، و خواص درمانی و عطرهای متمایز را کـه بـه ان‌ها وضعیت ممتاز می دهد، تشریح کرده‌ایم.

 

بیشتر بخوانید: طریقه نگهداری و مصرف روغن خوراکی

 

10 گران ترین روغن های گیاهی در جهان

10. روغن نرولی – 354 دلار در هر اوز

گرانترین روغن های گیاهی دنیا در سال 1402

اسانس نرولی ساخته اي از گذشته هاي‌ دور اسـت کـه برای نخستین بار در قرن هفدهم ایتالیا تولید شد و توسط پرنسس ان ماری اورسینی از نرولا پوشیده شد. همانگونه کـه ممکن اسـت از یک اسانس ساخته شده برای خانواده بانفوذ – و فوق العاده غنی – Orsini انتظار داشته باشید، قیمت این روغن 354 دلار در هر اونس اسـت.

 

اسانس نرولی کـه از گل یک درخت پرتقال تلخ ایجاد شده اسـت، در واقع بوی شیرینی می دهد و توسط عطرسازانی کـه بـه دنبال عطری شیرین و تند هستند، استفاده می شود. این روغن علاوه بر بوی فوق العاده، بـه دلیل خواص ضد التهابی ان نیز بسیار مورد توجه اسـت و اغلب بـه عنوان وسیله اي برای تسکین استرس و اضطراب استفاده می شود.

 

سایر مزایایی کـه هزینه اسانس نرولی را توجیه می کند، توانایی ان در ایجاد ظاهری جوان تر بـه پوست شـما، کاهش دید هر گونه اسکار و لکه اي اسـت کـه روی ان اعمال میکنید. همچنین تصور می شود فشار خون بالا، سایر بیماری هاي‌ پوستی و حتی افسردگی با استفاده از روغن نرولی تسکین می‌یابند کـه باعث افزایش میزان مطلوبیت و قیمت بالای ان می شود.

 

حتی ادعاهایی مبنی بر استفاده از روغن نرولی در فرآوری کوکاکولا وجوددارد، اگر چه چنین ادعاهایی هنوز با شواهدی تأیید نشده اند و قیمت بالای ان باعث می شود کـه استفاده از ان در چنین نوشیدنی مقرون بـه صرفه اي بعید باشد.

 

9. اسانس چوب صندل – 492 دلار در هر اوز

گرانترین روغن های گیاهی دنیا در سال 1402

عده اي از گران ترین عطرهای جهان با استفاده از چوب صندل ساخته می شوند کـه طبق معمولً در هند کشت می شود و بـه طور گسترده برای اهداف مختلف استفاده می شود. اسانس چوب صندل یک راه حل گرانقیمت برای طیف وسیعی از مسائل بهداشتی از جمله سرفه و سرماخوردگی و همچنین مجموعه اي از بیماری هاي‌ پوستی اسـت.

 

درختانی کـه برای روغن چوب صندل استفاده می شوند باید بین 40 تا 80 سال سن داشته باشند، اگر میخواهید از چوب ان کـه از ریشه درخت بیرون کشیده شده اسـت، فواید کامل را بـه دست آورید.

 

اسانس چوب صندل همچنین بـه عنوان یک داروی ضد التهابی و مسکن عمومی استفاده می شود، قیمت هر اونس اسانس چوب صندل 492 دلار اسـت، کـه باعث می شود اکثر افراد ان را در قفسه هاي‌ دارویی خود قرار دهند.

 

اسانس چوب صندل علاوه بر این کـه بـه دلایل بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، عمیقاً با اعمال مذهبی مرتبط اسـت ودر تعدادی از مراسم در فرهنگ هاي‌ شرقی مورد استفاده قرار گرفته اسـت. خود چوب اغلب برای عود استفاده می شود ودر هنگام سوزاندن در مراسم عطر و بوی چوبی متمایز ایجاد می کند.

 

محدودیت در کشت درختان صندل در هند یکی از دلایلی اسـت کـه چرا اسانس چوب صندل بـه این قیمت بالا می‌رود، زیرا دولت نظارت هاي‌ شدیدی را بر روی تعداد درختان و زمان برداشت آن ها اعمال می کند. در نتیجه، عطرها و سایر لوازم آرایشی، از جمله اسانس چوب صندل در مواد تشکیل دهنده آن ها، نیز با مبالغ هنگفتی بـه فروش میرسند و بـه عطرها و افترشیوها نت پایه اي کاملاً خاکی و تازه می بخشند.

 

8. اسانس سنجد – 560 دلار در هر اوز

گرانترین روغن های گیاهی دنیا در سال 1402

گل شفا دهنده اسب کـه اسانس سنجد از ان گرفته می شود، شبیه بـه گیاه آشناتر آفتابگردان اسـت و برای اهداف مختلفی استفاده می شود. ایجاد نوشیدنی بدنام آبسنت یکی از نوشیدنی‌هایي اسـت کـه برای شفای اسب استفاده می شود، نوشیدنی کـه بـه دلیل توانایی ان در دیوانه کردن افراد غیرقانونی ساخته شده اسـت.

 

اینگونه کمیاب گیاهی علاوه بر استفاده برای ایجاد آبسنت، برای اسانس نیز استفاده می شود و نتایج حاصل از استفاده از این گیاه بسیار ارزشمند و بسیار کمیاب بسیار لذت بخش تر از همتای الکلی ان اسـت. اسانس سنجد همچنین بـه دلیل توانایی ان در حمایت از سیستم ایمنی سالم و التیام گردش خون مورد توجه قرار گرفته اسـت.

 

ریشه و برگ گیاه جایی اسـت کـه همه ی خوبی ها در ان نهفته اسـت و استفاده از آن ها بـه عنوان اسانس می تواند بـه زهر زدایی و متابولیسم سالم کمک کند. اسپاسم عضلانی، مشکلات کبدی و مشکلات التهابی را می توان با اسانس سنجد کاهش داد و حتی گزارش هایي وجوددارد کـه می تواند بـه کاهش آسم و برونشیت کمک کند.

 

گیاهان شفا دهنده اسب بومی اروپا و برخی مناطق آسیا هستند و ریشه هاي‌ تاریخی عمیق تری انها را بـه یونان باستان و اشک هاي‌ اسطوره اي هلن مرتبط می کند. این گیاه در طبیعت جزیره سنت هلنا رشد می کند. سنجد با قیمت 560 دلار برای هر اونس، یکی از گران‌ترین روغن‌هاي‌ ضروری در جهان اسـت کـه می توانید بخرید، علاوه بر خواص درمانی فراوان، رایحه‌اي شیرین از گل‌ها نیز دارد.

 

7. روغن مطلق جلبک دریایی – 650 دلار در هر اوز

گرانترین روغن های گیاهی دنیا در سال 1402

عده اي از گران‌ترین اسانس‌هاي‌ موجود در جهان از مواد غیرعادی مانند اسانس جلبک دریایی بـه دست می آیند. اسانس جلبک دریایی از موادمعدنی، ویتامین ها و سایر آنزیم هاي‌ موجود در جلبک دریایی بهره میبرد و انها را بـه اسانسی غنی از خواص ارزشمند تبدیل می کند.

 

استفاده از اسانس جلبک دریایی بـه پوست می تواند بـه هیدراتاسیون کمک کند و بـه عنوان نرم کننده کوتیکول استفاده شود. همچنین برای زهر زدایی بدن، بـه هضم خوب و التیام عملکرد قلب کمک می کند. جلبک دریایی مورد استفاده در اسانس Absolute را می توان در سواحل اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام ودر مناطق ساحلی دریای شمال و بالتیک یافت.

 

منبع اصلی ید، رایحه ترکیبی ان کـه حاوی ته رنگی از چرم اسـت، ان را بـه انتخابی استثنایی برای طیف وسیعی از عطرهای طبیعی تبدیل می کند و بـه ان بدنه و عمقی می بخشد کـه طبق معمولً در عده اي از گران ترین قهوه هاي‌ جهان یافت می شود.

 

اگر شـما علاقه مند بـه افزودن این اسانس بـه مجموعه خود هستید، یک اونس 650 دلار برای شـما بازگردانده اسـت، اگر چه گزینه هاي‌ جای گزین زیادی وجوددارد کـه نام مشابهی دارند کـه هزینه کمی دارند.

 

6. اسانس رز – 800 دلار در هر اوز

گرانترین روغن های گیاهی دنیا در سال 1402

گران ترین روغن هاي‌ گیاهی

 

اسانس هاي‌ گل جزو پرمصرف ترین ها هستند و اسانس گل رز شاید از شناخته شده ترین گل دنیا آماده میشود. گل رز یک عنصر سنتی در تعداد زیادی از عطرها اسـت و روغن گل رز با استخراج اسانس از دو نوع خاص از گلبرگ‌هاي‌ گل رز، مطلق و اوتوس ساخته می شود.

 

این یک اسانس غلیظ و بـه شدت غلیظ اسـت کـه می تواند بـه افراد مبتلا بـه مشکلات قلبی کمک کند ضربان قلب خودرا کاهش دهند و خواص ان نیز شامل تنظیم فشار خون اسـت. اسانس گل رز گاهی اوقات برای کمک بـه تسکین درد در افرادی کـه بـه تازگی جراحی شده اند استفاده می شود و دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی از جمله دیگر فواید سلامتی ان اسـت.

 

از آنجایی کـه از گلبرگ هاي‌ گل رز آماده میشود، همچنین یک اسانس محبوب برای عطرها و سایر محصولات زیبایی اسـت، و تخمین زده می شود کـه چهار تن گلبرگ گل رز برای تهیه یک پوند اسانس گل رز لازم اسـت. این بدان معناست کـه یک قطره اسانس گل رز حاوی گلبرگ هاي‌ گل رز از حدود 30 گیاه رز اسـت کـه عطری غلیظ را بـه شـما می دهد کـه برای مدت طولانی ماندگاری دارد.

 

با توجه بـه وزن زیاد گلبرگ هاي‌ مورد نیاز برای تولید چنین مقدار کمی، جای تعجب نیست کـه اسانس گل رز بسیار مورد توجه اسـت و قیمت ان 800 دلار در هر اونس اسـت.

 

بیشتر بخوانید: 3 روغن گیاهی متفاوت که شاهکار میکند

 

5. روغن آگاروود – 850 دلار در هر اوز

گرانترین روغن های گیاهی دنیا در سال 1402

گران ترین روغن هاي‌ گیاهی

 

اسانس آگاروود کـه با نام روغن عود نیز شناخته می شود، یکیدیگر از اسانس هاي‌ گرانقیمت اسـت کـه از یک درخت کمیاب بـه دست می‌آید.

 

درخت آگاروود بـه عنوان یک گونه در دسترس خطر انقراض ذکر شده اسـت و قبل از آماده شدن برای استفاده بـه عنوان یک عنصر اسانس، در مدت طولانی در تعداد انگشت شماری از مناطق آسیای جنوب شرقی و نیوزلند رشد می کند.

 

زمانی کـه پوست در قالب پوشانده شد، خود روغن از پوست بـه دست می‌آید – از این قالب اسـت کـه یک لایه رزین بیرون می‌آید و خواص مفید این اسانس را افزایش می دهد. اعتقاد بر این اسـت کـه اسانس آگاروود دارای خواص آرامبخش اسـت کـه تقاضا را افزایش می دهد و برای درمان اختلالات عصبی و درمان افسردگی استفاده می شود.

 

اسانس آگاروود علاوه بر کمک بـه کاهش استرس، برای تسکین درد نیز عمل می کند، در حالی کـه خواص آرامبخش ان؛ ان را بـه ماده اي موثر برای القای خواب تبدیل می کند. تولید و برداشت درخت آگاروود بـه شدت بازرسی می شود و با صبر و حوصله لازم برای انتظار برای حضور قالب پیش نیاز ترکیب می شود. این بدان معنی اسـت کـه فقط یک اونس برای شـما 850 دلار هزینه دارد.

 

روغن آگاروود علاوه بر فواید سلامتی مختلف، بـه خاطر رایحه اي استثنایی شیرین و چوبی اش مورد توجه قرار گرفته اسـت، اگر چه قیمت بالای ان باعث شده اسـت کـه این روغن تنها توسط ثروتمندترین مدل هاي‌ جهان مورد استفاده قرار گیرد.

 

4. روغن گل شاهدانه – 946 دلار در هر اوز

گرانترین روغن های گیاهی دنیا در سال 1402

گران ترین روغن هاي‌ گیاهی

 

کلمه حشیش اغلب عکسهایی از رپرهای معروفی مانند اسنوپ داگ را تداعی می کند کـه اغلب با کشیدن ان در سوپرباول و سایر رویداد های برجسته جنجال ایجاد می‌کنند. اما این گیاه نیرومند بـه دلیل طیف گسترده اي از فواید دارویی و همچنین بـه عنوان یک داروی تفریحی غیرقانونی شناخته شده اسـت، همان طور کـه اسانس گل شاهدانه نشان می دهد.

 

اسانس گل شاهدانه را می توان در همه ی چیز از صابون و شمع گرفته تا عطر و دارو و همچنین در طیف گسترده اي از لوازم آرایشی جای گزین استفاده کرد. خواص منحصربه‌فرد اسانس شاهدانه از کریستال‌هاي‌ سفیدی کـه روی گل تشکیل میشود، ناشی میشود کـه هیچ گیاه دیگری در جهان ان را تولید نمیکند.

 

همچنین بـه عنوان روغن شاهدانه شناخته می شود، استخراج روغن شاهدانه از سطح پایین تر THC تشکیل شده اسـت. این خواص مشابهی را کـه در تنوع تفریحی ان یافت نمی‌شود، ندارد، اما همان‌ گونه می تواند بـه عنوان داروی جای گزین استفاده شود.

 

می توان از ان برای درمان بیماری هاي‌ تنفسی، کمک بـه بیخوابی استفاده کرد و مانند همتای تفریحی خود، راهی عالی برای افزایش اشتهای شماست. روغن گیاه شاهدانه همچنین بـه درمان بیماران سرطانی کمک می کند، محبوبیت بسیار زیاد ان را افزایش می دهد و قیمت ان را بـه حدود 946 دلار برای تنها یک اونس میرساند.

 

در حالی کـه ثروتمندترین خواننده هاي‌ رپ در جهان بیشتر در حال کشیدن نسخه غیرقانونی حشیش هستند، استفاده از ان بـه عنوان اسانس جذابیت و کاربرد بسیار گسترده تری بـه ان بخشیده اسـت.

 

3. روغن فرانگی پانی – 1500 دلار در هر اوز

گرانترین روغن های گیاهی دنیا در سال 1402

گران ترین روغن هاي‌ گیاهی

 

اسانس مطلق فرانگی‌پانی با استفاده از یکی از نادرترین گونه‌هاي‌ گیاهان روی کره زمین کـه فقط در جزایر کومور در فرانسه یافت می شود، تولید می شود. روغن استخراج‌شده از گل فرانگی‌پانی بـه‌خاطر رایحه‌اي قوی و شیرین و گلی‌اش معروف اسـت و نت‌هاي‌ ادویه‌اي عجیب‌وغریب بـه عطر شدید ان می‌افزایند.

 

با چنین عطری، اسانس فرانگی‌پانی اغلب توسط عطرسازان سطح بالا و همچنین انواع لوازم آرایشی دیگر استفاده میشود کـه در خارج از گران‌ترین هتل‌ها و عطرسازی‌ها بـه سختی میتوان انها را پیدا کرد. اسانس فرانگی‌پانی علاوه بر استفاده در عطرهای درجه یک، میتواند برای کاهش تحریکات پوستی نیز استفاده شود، کاربرد ان باعث تمیزی و سلامت پوست و حتی کاهش علائم کشیدگی پوست میشود.

 

همچنین می توان از ان برای کمک بـه کاهش استرس و التهاب استفاده کرد، در حالی کـه اثرات آرام‌بخش ان را بـه روغنی مفید برای درمان اضطراب و ناراحتی هاي‌ عصبی تبدیل می کند. ترکیب پیچیده اي از عطرها و آنتی اکسیدان ها، اسانس مطلق فرانگی پانی رابا قیمت 1500 دلار بـه یکی از گران ترین اسانس هاي‌ جهان تبدیل می کند.

 

2. روغن مطلق توبروز – 1600 دلار در هر اوز

گرانترین روغن های گیاهی دنیا در سال 1402

گران ترین روغن هاي‌ گیاهی

 

اسانس مطلق سل با استفاده از گونه هاي‌ فوق العاده کمیاب از گل هاي‌ کشت شده در کشور مکزیک تولید می شود و برای کاربردهای گسترده ان مورد علاقه اسـت. استخراج روغن از قسمت گل گیاه بـه دست می‌آید و گلبرگ ها در روغن نخل تزریق می شوند و سپس از طریق تقطیر با بخار آب جدا می شوند.

 

این یکی از مجلل ترین اسانس هایي اسـت کـه می توانید بخرید، با اسانس سل کـه در عطرهای گرانقیمت و همچنین برای رایحه درمانی استفاده می شود. این اسانس همچنین بـه طور گسترده اي درنظر گرفته می شود کـه بـه عنوان یک تقویت کننده مقوی قوی عمل می کند، کـه بی شک دلیل ان را توضیح می دهد کـه چرا بـه ازای هر اونس 1600 دلار میرسد.

 

گیاهان سل در آسیای جنوب شرقی و ایالات متحده رشد میکنند، با گلبرگ هاي‌ سفید ریز انها کـه روی ساقه هاي‌ بلند شکوفا می شوند و رایحه متمایز و نیرومند خودرا منتشر می‌کنند. بـه دلیل اندازه کوچک این گیاه، استخراج ان می تواند بسیار زمان بر باشد و روغن حاصل بوی شیرین هلو رابا مقداری از گیاهان ایجاد می کند.

 

گفته می شود کـه روغن اسانس مطلق توبروز علاوه بر استفاده در معجون‌هاي‌ عشق، بـه پاک‌سازی سر و التیام وضوح فکر کمک می کند و همچنین برای رفع بی‌خوابی مصرف می شود. مانند عده اي از روغن هاي‌ گرانقیمت دیگر کـه در این جا معرفی شده اند، می تواند برای کاهش بیماری هاي‌ پوستی مانند آکنه و درمان بیماری هاي‌ التهابی نیز بـه خوبی عمل کند.

 

ویژگی‌هاي‌ آرام‌بخش ان؛ این محصول را برای افرادی کـه بـه دنبال عادت‌هاي‌ سالم جدید هستند، تبدیل میکند تا بـه شـما در رسیدن بـه اهدافتان کمک کند و سرتان را پاک کنید تا بتوانید روی چیزهایی کـه بیشترین اهمیت را دارد تمرکز کنید.

 

1. روغن مطلق شامپاکا – 2200 دلار در هر اوز

گرانترین روغن های گیاهی دنیا در سال 1402

گران ترین روغن هاي‌ گیاهی

 

اسانس بابونه با قیمت گزاف 2200 دلار در هر اونس، نوعی محصول گران‌قیمت اسـت کـه تنها کسانی کـه می توانند گران‌ترین قایق‌هاي‌ تفریحی جهان را بخرند، در اختیار دارند. اسانس سفید شامپاکا سابقه اي طولانی بـه عنوان درمان افسردگی دارد و قرن هاست کـه برای کمک بـه تسکین سردرد و حتی سرگیجه استفاده می شود.

 

خواص ترمیم کنندگی ان همچنین ان را بـه یک روغن ضروری برای طیف وسیعی از بیماری هاي‌ پوستی، التیام زخم هاي‌ آکنه و صاف کردن چین و چروک ها و سایر مشکلات پوستی ضعیف تبدیل می کند. مانند تعداد زیادی از اسانس هاي‌ گرانقیمت دیگر، این روغن یک روغن محبوب برای عطرها اسـت، با رایحه گلی کـه با رایحه مرکبات ترکیب می شود تا عطری زیبا ارائه دهد.

 

گل شامپاکا بخشی از خانواده ماگنولیا اسـت و گل هاي‌ سفید غنی خودرا با گلبرگ هاي‌ جذاب و کشیده مشترک اسـت. اسانس سفید شامپاکا طبق معمولً درخانواده هاي‌ هندی برای عدم تعادل هورمونی، گرفتگی عضلات شکم و سایر بیماری ها یافت می شود.

 

همچنین یکیدیگر از داروهای تقویت کننده جنسی اسـت کـه جذابیت و محبوبیت کلی ان را افزایش می دهد و قیمت و مطلوبیت ان را بالا می‌برد.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با روغن ها چگونگی گرفتن اسانس این روغن ها

 

در پایان

گران‌ترین اسانس‌هاي‌ موجود در جهان از عده اي از کمیاب‌ترین گل‌ها و درختان موجود بـه‌دست می آیند کـه بـه دلیل عطرهای استثنایی و فواید دارویی ارزشمند هستند. گران‌ترین اسانس‌ها میتوانند در طول زمان تغییر کنند، زیرا کمبود مواد تشکیل دهنده تغییر میکند.

 

این مقاله بهترین روغن‌هایي را کـه میتوان با پول خریداری کرد، پوشش می دهد، بنابر این می دانید اگر می خواهید یک هدیه اختصاصی بخرید – یا فقط میخواهید دریک موقعیت خاص از خودتان پذیرایی کنید، چه انتظاری دارید.

جدیدترین مطالب سایت