دلایل به وجود آمدن بوی بد خون پریود

دلایل به وجود آمدن بوی بد خون پریود

از بین بردن بوی بد قائدگی

بدترین مشکل و معضلی کـه میتواند برای خانمها اغلب بـه وجود بیاید بوی بد ناحیه تناسلی مخصوصاً در زمان قاعدگی اسـت کـه خیلی می‌تواند عذاب آور باشد در ادامه دراین قسمت از تالاب برای رفع این بو ها می‌پردازیم.

 

دلایل به وجود آمدن بوی بد خون پریود

 

بوی حاصل از خون قاعدگی ؛ در اغلب خانمها طبیعی اسـت و نیازی نیست بـه دکتر مراجعه کنید. در واقع تا زمانی کـه این بو بسیار شدید نباشد و عوارضی در پی نداشته باشد «مانند التهاب» نیاز بـه مشاوره دکتر نخواهید داشت اما در غیر این صورت حتماً بـه دکتر مراجعه کنید.

 

انواع مختلف بو در زمان قائدگی

1. بوی ماهی گندیده

این نوع از بو بـه احتمال زیاد اذيت دهنده ترین بویی اسـت کـه تجربه کرده‌اید. این بود فقط هنگامی کـه دچار عفونت در ناحیه واژن شده باشید بـه وجود می‌آید.

 

دلایل به وجود آمدن بوی بد خون پریود

 

دلیل این عفونت نیز پوشیدن شلوار هاي‌ تنگ ودر ادامه آن تعریق می‌باشد. برای این کـه این بو را تا سطح زیادی کاهش دهید ؛ شلوار هاي‌ گشاد بپوشید و از صابون هاي‌ مرطوب کننده استفاده کنید.

 

2. بوی سکه فلزی

احتمالا این نوع بو را بعد از هر بار پریود شدن احساس کرده باشید. لازم اسـت بدانید این بو طبیعی اسـت ودر اثر اهن موجود در خون بـه وجود می‌آید. تنها در صورتی این بو میتواند خطرناک ظاهر شود کـه بعد از گذشت چندین روز از عادت ماهانه باز متوجه آن شوید.

 

3. بوی زنگ زدگی

یکی از بو هاي‌ خطرناک را میتوان بـه بوی زنگ زدگی تشبیه کرد. علت بـه وجود آمدن این بود در خون قاعدگی ؛ تجمع رطوبت در ناحیه واژن اسـت. اگر رطوبت دراین مکان تجمع یابد و حرکت نکند ؛ میتوان عوارضی را در پی داشته باشد. بـه همین دلیل حتماً در صورتی کـه چنین بویی احساس کردید بـه دکتر متخصص مراجعه کنید.

 

دلایل به وجود آمدن بوی بد خون پریود

 

4. بوی عرق

بوی بدن در خون قاعدگی بـه دلیل ترشحات غدد هاي‌ تعریق در ناحیه تناسلی اسـت. درواقع در ناحیه تناسلی غده هاي‌ عرق وجوددارد کـه در هنگام استرس ؛ قاعدگی یا اضطراب ؛ عرق ترشح می‌کنند.

 

این عرق ترشح شده از غدد ناحیه تناسلی با باکتری هاي‌ پوست ترکیب میشود و چنین بویی را این جا میکند.

توجه داشته باشید این نوع تعریق با عرق کردن بر اثر گرما و ورزش بسیار متفاوت اسـت.

 

5. بوی ترشی

اگر این نوع بو را احساس کردید بدانید علت خاصیت اسیدی بودن واژن و باکتری هاي‌ آن اسـت.

 

دلایل به وجود آمدن بوی بد خون پریود

 

علاوه بر مواردی کـه ذکر کردیم ممکن اسـت با بو هاي‌ متفاوت مواجه شوید کـه پیشنهاد ما مراجعه بـه یک دکتر متخصص اسـت. اگر بوی ایجاد شده در ناحیه تناسلی باعث سوزش، خارش و التهاب شد حتماً بـه دکتر مراجعه کنید.

 

چرا بوی بد در زمان قائدگی به وجود می آید؟

 

تعویض نکردن نوار بهداشتی

گاها یکی از دلایل ساده کـه منجر بـه ایجاد بوی بد خون قاعدگی میشود ؛ عدم تعویض بـه موقع نوار بهداشتی اسـت. در صورتی کـه نوار بهداشتی خودرا بـه موقع تعویض نکنید بوی تند و شدیدی را از ناحیه واژن خود احساس خواهید کرد.

 

علاوه بر این در صورتی کـه از تامپون استفاده می‌کنید ؛ لازم اسـت آن را سریعتر تعویض کنید. برای خارج کردن تامپون می‌توانید از دسته آن استفاده کنید اما اگر احساس می‌کنید کمی سخت شده اسـت ؛ حتماً بـه دکتر متخصص مراجعه کنید تا تامپون را از واژن شـما خارج کند.

 

دلایل به وجود آمدن بوی بد خون پریود

 

بیماری عفونتی و قارچی

اگر بوی بد را بـه طوری شدید احساس می‌کنید کـه ازار دهند باشد میتوان بـه قطع گفت شـما دچار بیماری هاي‌ عفونی ؛ قارچی و باکتریایی ناحیه واژن شده اید. برای درمان و مطمئن شدن از این احتمال بـه دکتر مراجعه کنید.

 

بیماری های منتقل شونده از طریق خون قائدگی

عده اي از بیماری هایي کـه از طریق تماس جنسی منتقل می‌شوند نیز در ایجاد بوی بد خون قاعدگی نقش بـه سزایی دارند. علاوه بر این در روابط جنسی ؛ ورود مایع منی بـه داخل واژن بـه دلیل این کـه باعث تغییر ph واژن می‌شود ؛ بوی بدی بـه هنگام قاعدگی ایجاد میکند.

 

دلایل به وجود آمدن بوی بد خون پریود

 

علاوه بر مواردی کـه ذکر کردیم ؛ خانم هایي کـه انتی بیوتیک مصرف میکنند یا دچار دیابت «قندخون» می باشند ؛ بوی بد خون قاعدگی را احساس خواهند کرد. همچنین عدم رعایت بهداشت فردی نیز می‌تواند بـه بوی بد خون پریودی منجر شود.

 

کاهش بوی بد قائدگی با این روش ها

بهترین کاری کـه میتوانید برای رفع بوی بد واژن یا کاهش آن انجام دهید ؛ حمام روزانه و شستن ناحیه تناسلی اسـت. اگر بـه یاد داشته باشید کمی قبل تر اشاره کردیم یکی از دلایل بوی بدن واژن بعد از قاعدگی عدم رعایت بهداشت فردی اسـت. بنابر این این مورد تا در هر صورت رعایت کنید.

 

دلایل به وجود آمدن بوی بد خون پریود

 

نکته اي کـه باید بـه آن توجه داشته باشید این اسـت کـه برای شستشوی واژن کافیست از آب ولرم استفاده کنید و بـه هیچ عنوان از صابون یا اسپری و اینگونه محلول ها استفاده نکنید. این محصولات برای واژن حساسیت زا هستند و می‌توانند التهاب ؛ سوزش و خارش را بـه همراه داشته باشند.

 

علاوه بر این بـه هیچ عنوان از دوش واژن استفاده نکنید. تعداد زیادی از خانمها معتقدند برای از بین برند بوی بدن واژن بعد از قاعدگی استفاده از دوش واژن ضروری اسـت! درحالی کـه آن گونه نیست و دوش واژن عوارض جبران ناپذیری میتواند در پی داشته باشد.

 

دلایل به وجود آمدن بوی بد خون پریود

 

یکی از این عوارض بر هم خوردن توازن باکتری هاي‌ واژن اسـت کـه بـه خودی خود علاوه بر عفونت ها و بیماری هاي‌ باکتریایی ؛ بوی بد واژن را تشدید میکند.

 

همانگونه کـه خواندید تعداد زیادی از خانمها بعد از دوران قاعدگی ؛ بوی ناخوشایندی را احساس می‌کنند کـه ممکن اسـت با عوارضی هم همراه باشد. جالب اسـت بدانید اگر این خون را قبل از این کـه بـه واژن برسد بو کنید متوجه می‌شوید خون آن چنان بویی ندارد.

 

دلایل به وجود آمدن بوی بد خون پریود

 

یکی از اصلی ترین مشکلات بوی بد در زمان قاعدگی باکتریها و غدد تعریق ناحیه تناسلی بـه شمار می‌رود از همه ی مهمتر بهداشت فردی و تعویض نوار بهداشتی بـه صورت روزانه باید انجام شود و هرروز با آب ولرم باید دوش بگیرید پیش گیری کنید از بوی بد واژن.

جدیدترین مطالب سایت