ترمیم پرده بکارت با این چند روش

ترمیم پرده بکارت با این چند روش

نکاتی مهم در مورد ترمیم پرده بکارت

دراین پست قصد داریم بـه ترمیم پرده بکارت بپردازیم و از نکات مهم در عمل هاي‌ جراحی تا ترمیم ان برایتان توضیح دهیم ؛ تا پایان این مطلب با تالاب همراه باشید بـه نکات بسیار مهمی اشاره کرده ایم.

 

ترمیم پرده بکارت با این چند روش

 

از عوامل موثر در پارگی پرده بکارت می توان بـه موارد زیر اشاره کرد:

– رابطه جنسی همراه با دخول

– خودارضایی با وارد کردن جسم خارجی در واژن

– انجام جراحی‌هاي‌ سنگین در ناحیه لگن

– بروز تصادف، همراه با تحمل ضربات و فشار شدید در ناحیه لگن و واژن

– تجاوز جنسی

– انجام برخی فعالیت‌هاي‌ سنگین

 

چگونه پرده بکارت را ترمیم کنیم؟

برای تعداد زیادی از زوجین نیز موضوع بکارت از زمان نامزدی تا عقد موضوعی حساس و بحث برانگیز میباشد. مراجع تقلید ترمیم پرده بکارت را بـه دلیل عورت نمایی برای غیر و همچنین فریب شوهر ممنوع اعلام کرده‌اند.

 

و حتی در مواردی شوهر میتواند امر نکاح را فسخ کند. اما در برخی جوامع غربی داشتن یا نداشتن پرده بکارت امری شخصی تلقی میشود و صحبت راجع بـه ان از سمت شوهر ممنوع اسـت.

 

ترمیم پرده بکارت با این چند روش

 

عمل های جراحی ترمیم پرده بکارت

نکته اولیه برای ترمیم پرده بکارت؛؛ عاری بودن واژن از هر نوع عفونت اسـت. طبق معمول مدت زمان ترمیم بکارت بین ۴۵ دقیقه تا ۱ساعت و با یک بی حسی موضعی انجام می شود و جزء عمل‌هاي‌ سرپایی می باشد. بیمار بـه اسانی میتواند بـه منزل خود برگشته و نیازی بـه استراحت مطلق در منزل ندارد.

 

ترمیم بکارت با STID

جدید ترین متد ترمیم پرده بکارت روش STID اسـت. STID روش بخیه سه لایه‌اي لبه‌هاي‌ بکارت می باشد. دراین روش لب‌هاي‌ باقی مانده پرده بکارت با میکرو بخیه قابل جذب بـه هم فیوز می شوند. ترمیم پرده بکارت با برداشتن لبه‌هاي‌ پاره شده و ایجاد یک لایه ثانویه برای پوشش واژن صورت می گیرد.

 

ترمیم پرده بکارت با این چند روش

 

کپسول ترمیم بکارت یا پرده بکارت مصنوعی

پرده بکارت مصنوعی یا کپسول پرده بکارت یک کپسول حاوی مایع قرمز رنگ و مشابه خون اسـت. زمانی کـه این کپسول درون واژن گذاشته میشود، لایه پوشاننده ان در اثر حرارت و رطوبت بدن بـه مرور تجزیه شده و مایع خون مانند درون ان از واژن خارج می شود. این محصول نخستین بار در چین ساخته شد ودر کشورهایی نظیر مصر و کشور های خاورمیانه با استقبال روبه‌رو گشت.

 

ترمیم پرده بکارت با جراحی

دوختن پرده بکارت یا ترمیم پرده بکارت «Hymenoplasty»؛ اغلب با روش جراحی انجام میگیرد. دراین روش، دکتر متخصص زنان و زایمان، بافت‌هاي‌ بـه جا مانده از غشاء محافظ دهانه واژن را بـه یک دیگر متصل کرده و اصطلاحا، ان‌ها را بـه هم می‌دوزد.

 

این روش جراحی، بسته بـه خواست فرد مراجعه کننده، ممکن اسـت با بیهوشی کامل یا بی‌حسی موضعی همراه باشد. لازم اسـت بدانید، دراین روش جراحی از بخیه‌هاي‌ قابل جذب استفاده میشود.

 

ترمیم پرده بکارت با این چند روش

 

انجام جراحی ترمیم پرده بکارت، بـه طور معمول، یک تا دو ساعت طول میکشد. این عمل، دوره نقاهت خاصی ندارد. یعنی، یک تا دو روز پس از جراحی، فرد می تواند فعالیت‌هاي‌ عادی و روزانه خویش را از سربگیرد.

 

آیا ترمیم پرده بکارت درد دارد؟

نه ؛ جراحی نباید دردناک باشد. یک بیمار بـه طور معمول تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد و باعث می شود کل عمل جراحی بدون درد باشد.

 

با این وجود انتظار می‌رود بعد از جراحی مقداری احساس ناراحتی هنگام راه رفتن یا نشستن داشته باشید. بـه بیمارانی کـه تحت ترمیم بکارت قرار گرفته اند ؛ توصیه می شود از قرص هاي‌ مسکن ساده برای تسکین درد و تورم پس از عمل ؛ کـه هردو بعد از جراحی کاملاً طبیعی هستند ؛ استفاده کنند.

 

عوارض جراحی ترمیم بکارت

التهاب یا عفونت: به دلیل قرار گرفتن زخم جراحی در منطقه واژن کـه بـه طور مداوم در دسترس الودگی با ترشحات واژن و مقعد اسـت، التهاب ایجاد میشود.

 

سرگیجه و استفراغ: یک عارضه جانبی و عادیست کـه بعد از استفاده بیهوشی عمومی یا ارام بخش‌ها صورت میگیرد.

 

نتایج نامطلوب پس از جراحی: به دلیل نازک بودن لبه‌هاي‌ پرده بکارت و باتوجه بـه شکل و ساختار پرده، ممکن اسـت باعث ایجاد ترمیم ناقص حلقه بکارت شود.

 

کمی درد پس از عمل: ۲ تا ۳ روز پس از عمل درد و کبودی اطراف زخم و سوزش یا خارش وجوددارد.

 

خون ریزی غیر طبیعی: بندرت ممکن اسـت دچار خون ریزی دراثر راه رفتن طولانی یا بد نشستن شوید.

 

ترشحات غیر طبیعی: حتماً باید بعد عمل آنتی بیوتیک و داروی ضد قارچ تجویز شود.

 

ترمیم پرده بکارت یک عمل ظریف اسـت و اگر جراحان بی تجربه این روش را انجام دهند ؛ میتواندعوارض جانبی جدی تری به‌ دنبال داشته باشد.

 

عمل ترمیم بکارت چه مدت طول می کشد؟

این عمل سر پایی میباشد و تقریباً 20 الی 30 دقیقه بـه طول می انجامد و نیازی بـه بستری نیز نمی باشد.

 

ترمیم پرده بکارت با این چند روش

 

آیا دوختن پرده بکارت عوارض دارد؟

بله این عمل هم می تواند با عوارضی همراه باشد. عفونت، خون ریزی و بروز گوشت اضافه از عوارضی هستند کـه ممکن اسـت در اثر عمل ترمیم بکارت رخ دهند.

 

چه زمان بعد از پارگی پرده بکارت باید عمل ترمیم را انجام دهیم؟

بـه طور کلی هر چه زودتر ترمیم انجام گیرد، اثر مطلوب تری بر جای خواهد گذشت و ترمیم آسان تر انجام می گیرد. اما بـه طور کلی محدودیت زمانی خاصی وجود ندارد و هر زمان کـه بخواهید می‌توانید برای اینکار اقدام نمایید.

 

آیا پارگی پرده بکارت در معاینه تشخیص داده می شود؟

این مساله بـه عوامل متعددی بستگی دارد. از یک سو بـه مهارت دکتری کـه در حال معاینه میباشد و از سوی دیگر بـه مهارت دکتری کـه ترمیم را انجام داده اسـت چرا کـه ممکن اسـت اثرات عمل جراحی بر روی بدن باقی بماند.

 

ترمیم پرده بکارت با این چند روش

 

پرده بکارت در زمان قدیم بسیار از اهمیت بالایی برخوردار بودو اگر همسر خانمی بعد از ازدواج متوجه نداشتن پرده بکارت همسر خود می ‌شد میتوانست از او طلاق بگیرد اما در جوامع غربی ودر ایران کمی این موضوع کم رنگتر شده اسـت.

جدیدترین مطالب سایت