روش هایی برای تنگ شدن واژن

روش هایی برای تنگ شدن واژن

روش های جلوگیری از گشاد شدن واژن

 

چگونه واژن را تنگ کنیم و نگذاریم گشاد شود ؟ علت گشاد شدن واژن زنان چیست ؟

 

تنگ کردن واژن , تعداد زیادی از بانو ها در زایمان طبیعی گشاد شدن واژن را تجربه میکنند اما راهکارهایی برای درمان گشاد شدن واژن وجوددارد که در ادامه مطلب تالاب بیان خواهد شد.

 

طبق تصویر زیر واژن یک لوله ي عضلانی است که دارای چین هایي در داخل خود می‌باشد. این چین ها “روگا” اسم دارند ودر حالت عادی دیواره هاي واژن روی هم خوابیده و حفره واژن بسته است «به شکل لوله ي تو خالی نمیماند».بلکه دیواره هایش روی هم می‌خوابند.

 

به گزارش تالاب در مواقع لازم مانند نزدیکی کردن و معاینه کردن این دیواره ها از هم فاصله میگیرند ودر صورت لزوم چین ها هم موقتا باز می‌شوند.بعد از پايان کار دوباره چین ایجاد شده و دیواره هاي واژن روی هم میخوابند.

 

این جا میتونم واژن رو به بلوز یقه اسکی تشبیه کنم. شما تا زمانی که یقه اسکی را سرتان نکردید دیواره هاي یقه روی هم خوابده ودر واقع حفره و سوراخ واقعی به اندازه ي سر شما وجود ندارد!

 

اما همینکه از روی سرتان آنرا عبور می‌دهید با باز شدن چین هایش قطرش افزایش یافته و پس از در آوردن مجددا بر می گردد به حالت اول. پس واژن یک حفره ي دایمی «مثلاً مانند سوراخ بینی یا گوش» نیست ! در حالت عادی حالت بسته و شیار دارد.

 

گشاد شدن واژن در زایمان طبیعی :

طی بارداری هورمونهایی ترشح میشن که بافتهای لگن «اعم از استخوان ‌ها و مفاصل و بافتهای نرم مانند واژن » رو نرم کرده و حالت کشسان بهش میدن. این حالت کشسانی در واژن در اواخر بارداری به اوج خودش میرسه. و باعث میشه واژن به طور موقت قابلیت عبور جنین رو داشته باشه. بعداً که هورمونها به مرور بعد زایمان برگشتند، واژن هم به مرور سفتی سابق ش رو پیدا میکنه.

 

گشاد شدن واژن چیست ؟

خب گفتم که واژن یک لوله عضلانی است که اطرافش با بافت هم بند پر شده است. اگر به دلایلی این بافت هم بند یا عضله شل شود حالتی که ایجاد می‌شود، حس باز بودن «به طور عامیانه گشاد شدن واژن» می باشد که گاها برای فرد ناخوشایند است.

 

عوامل گشاد شدن واژن

عواملی که باعث شلی عضله واژن و بافت هم بند آن میشود را در این جا اسم میبرم :

 

گشاد شدن واژن و افزایش سن:

همانطور که این جا گفته بودم، عضلات همه ی جای بدن با افزایش سن حالت شل و افتاده پیدا می‌کنند.مانند گردن ، بازو ،شکم و … واژن هم عضله اي ست که با افزایش سن ممکن است تون عضلانی اش کمتر شده و دچار افتادگی و کاهش کلاژن شود.

 

به علاوه بافت هم بند اطراف ش نیز با روال افزایش سن شل میشود. مخصوصا که واژن تحت تاثیر هورمون هاي زنانه «استروژن» جوان و مرطوب می‌ماند. وقتی فرد یائسه میشود و این هورمونها به شدت کم میشوند در نتیجه واژن نیز سست و شکننده می‌شود.

 

گشاد شدن واژن به دلیل ژنتیک و وراثت:

دومین علت شلی و کم بودن تون عضلانی واژن و بافت هم بند اطرافش ژنتیک است. حتماً دیده اید که بعضی افراد دارای پوست و گوشت سفتی هستند! خب بالعکس افرادی هم هستند که به طور مادرزادی عضلات و بافت هم بند شل تری دارند. پس جنس خود فرد نیز دراین چالش دخالت دارد.

 

گشاد شدن واژن با تغذیه نامناسب :

با تغذیه نامناسب عضلات بدن میتواند تحلیل رفته و دچار ضعف شود. با تغذیه نا مناسب و سبک زندگی نادرست یبوستهای مکرر ایجادشده و با زور زدن به شلی کف لگن کمک میکنید. سبک زندگی و بی تحرکی نیز یکی از ولایل این موضوع می باشد. شخصی که ورزشکار است اندام سفت دارد. شخص بی تحرک نیز اندام ش شل است«طبق معمول». خب اگر تمرینات کیگل برای واژن انجام نشود نباید انتظار سفتی « و حس تنگی» ازآن را داشت.

 

گشاد شدن واژن بارداری های پشت سرهم:

به دلیل این که خود بارداری با هورمونهایش کف لگن رو شل و ریلکس میکنه و رحم یک‌بار سنگین روی عضلات کف لگن بوده و عضلات رو شل و افتاده میکنه .خصوصا در دو و چند قلویی ها. و مخصوصا اگر بارداری ها پی در پی باشند.

 

زایمان هاي متعدد واژینال: زایمان هاي متعدد واژینال یکی از دلایل شل شدن واژن و گشاد شدن واژن می باشد که درصورت رعایت نکردن یک سری اصول رخ داده و میتواند باعث نارضایتی شود.

 

باورهای غلط راجع به گشاد شدن واژن :

هر شخصی درد پریودش بیشتر است، واژن ش تنگ تر است !!
آغاز رابطه جنسی«SEX» واژینال آنرا گشاد میکند!
زایمان طبیعی همیشه عامل اصلی گشاد شدن واژن است !
خروج هوا یا حباب از واژن همیشه نشانه ي گشادی آن است !
گشاد شدن واژن باعث عفونتهای مکرر میشود. اگر آنرا تنگ کنم در کاهش عفونتها موثر خواهد بود!

 

وقتی از فرد مراجعه کننده سوال میکنم چرا فکر می کني به این چالش «گشاد شدن واژن» دچار شده اي یکی از این چند جمله را میشنوم :

 

– همسرم اظهار میکند حین رابطه حس میکنم واژن تون ندارد و شل است. خودم هم چیزی احساس نمیکنم.

 

جواب من به این فرد: اولا شما نباید حین دخول مانند یک عروسک بی جان بخوابی و همسرت فاعلانه دخول کند! بلکه اکتیو بودن شما حین سکس«که به طور غیر ارادی باعث سفت و شل شدن متناوب واژن میشود» باعث میشود واژن شما کل آلت را در بر گرفته و با حرکات منظم شما همسرتان هم احساس خوبی داشته باشد. در واقع خودت واژنت را شل گرفته اي و حس گشاد شدن واژن به همسرت دست میدهد!

 

– آخه عفونتهای مکرر می‌گیرم. حس میکنم علت ش باز بودن واژن ام هست! اگر واژنم را تنگ کنم عفونتهام قطع میشه !

 

دوستان عزیز عفونت به تنها چیزی که تماس ندارد، سایز واژن و تون عضلانی آن است !

 

– آخه حین رابطه ورود و خروج هوا رو احساس میکنم. اگر واژن تنگ بود این حالت ایجاد نمی شد !

 

مجله تالاب : جواب من بشما این است که بعضی پوزیشن ها «خصوصا پوزیشنی شبیه سجده» این ورود و خروج هوا را ایجاد می‌کنند و این مسال در آن پوزیشن ها طبیعی است و ارتباطی به سایز واژن و …ندارد.

 

– چون من حین رابطه بسیاااار ترشح دارم و واژنم بیش از حد لیز است و ورود و خروج آلت بدون هیچ مقاومتی انجام میشود! من احساس می‌کنم اگر واژنم تنگ بود باید دخول به سختی و با مقاومت انجام می شد .

 

در جواب به این دوست عزیز هم میگم ترشحات واژن و غدد اطرافش + ترشحات پیشاب همسر شما کلا به این هدف هستند که واژن را مرطوب و لیز کرده که دخول به اسانی انجام شود! اگر شما از نظر جنسی آماده نشده باشید، خب دخول کمی با سختی انجام خواهد شد!

 

علائم گشاد شدن واژن

– احساس ذهنی خود فرد یا همسرش «که در درجه اول باید سکس را آموزش داد. نه جراحی»

 

– بی اختیاری ادرار حین خنده، عطسه یا سرفه « که توسط دکتر چک و افتادگی و شلی لگن تایید شود»

 

اگر این چالش برای شما مهم شده و به نوعی تصمیم به ایجاد تغییر گرفته اید می‌توانید درمانهای دکتری برای این چالش را انجام دهید.

 

مجله تالاب : اما قبل ازآن، شدیدا توصیه میکنم، در هر سنی که هستید اول دوره هاي آموزش جنسی و سکس خوب را بگذرانید تا بر عملکرد جنسی واقف شده و رفتار جنسی خوب را بلد باشید.

 

درمان هاي دکتری موثر برای گشاد شدن واژن حاوی موارد زیر است که در مطلبی جدا گانه به جداسازی توضیح خواهم داد :

 

تقویت عضلات کف لگن با تمرین کیگل «این جا توضیح داده ام»
کار کردن با وسایل داخل واژنی «بوژی – مخروط و …»
لیزر مونالیزا

 

جراحی گشاد شدن واژن و تنگ کردن واژن

در انتها به همه ی خانمهایی که دارای تصور نا صحیح از گشاد شدن واژن دارند توصیه اي دارم :

 

سکس و لذت جنسی بسته به درجه تنگی واژن «Vaginal stenosis»نمی باشد. سکس مانند یک خودرو 5 دنده می‌باشد. از نگاه خوب، کلام زیبا، رفتار جنسی حرفه اي آغاز و ادامه یافته و با دخول به پایان می‌رسد !

 

“رفتار جنسی” مهمترین عامل رضایت همسر از شماست. نه صرفا سایز واژن «که دنده ي آخر سکس را حاوی میشود». پس اعتماد به نفس داشته باشید و کل زندگی را بسته به سایز یک حفره ندانید. رفتار و هوش و درایت شماست که همسرتان را مجذوب نگه می دارد.

 

جدیدترین مطالب سایت