آیا تنگی واژن و عدم دخول در شب زفاف واقعیت دارد؟

آیا تنگی واژن و عدم دخول در شب زفاف واقعیت دارد؟

تنگی واژن و عدم دخول در شب زفاف

قبل از شب زفاف ممکن است زنان دچار استرس و ترس از درد در شب زفاف شوند و فکر کنند تنگی واژن دارند. در این جا درباره تنگی واژن نکاتی را خواهید خواند که بسیار جالب است.

 

باورهای غلط در مورد تنگی واژن و عدم دخول

آیا تنگی زیاد واژن حقیقت دارد؟

مجله سامت تالاب : اگر حین دخول درد و ناراحتی تجربه کرده باشید شاید نگران کوچک یا تنگ بودن واژنتان برای رابطه جنسی باشید. حقیقت این است که اینطور نیست. تقریباً هیچ واژنی برای رابطه جنسی تنگ نیست با این حال شاید گاهی لازم شود آمادگی بیشتری برای دخول پیدا کنید.

 

طول واژن در حالت معمولی حدود 7 تا 10سانتی متر است که شاید بنظر برای رابطه جنسی کوچک باشد. ولی زمانی که تحریک میشوید واژنتان بلند تر و باز تر می‌شود. ضمن این‌که روان کننده اي طبیعی ترش می‌کند.

 

اگر مشکلی با دخول حس میکنید یا درد دارید ممکن است نشان دهنده این باشد که به اندازه کافی تحریک نشده اید نه این واژنتان زیادی تنگ است.

 

به علاوه درد هنگام دخول می‌تواند نشانه اي از بیماری هایي از قبیل عفونت، جراحت یا اختلال مادرزادی باشد.

 

تنگی واژن چگونه تغییر می کند؟

واژن در طول عمر یک فرد تغییرات زیادی می‌کند. واژن برای رابطه جنسی و تولد نوزاد طراحی شده است که هر دوی اینها روی شکل و تنگی ان اثر میگذارد. شناخت این تغییرات می‌تواند بشما کمک کند تا بدانید چه زمانی دچار مشکل شده است.

آیا تنگی واژن و عدم دخول در شب زفاف واقعیت دارد؟

تغییرات واژن در طول رابطه جنسی

واژن برای گسترده شده و بلند شدن در طول تحریک طراحی شده. زمانی که  تحریک میشوید بخش بالایی واژن کشیده شده و به دهانه رحم فشار آورده و رحم رابه سمت داخل بدن فشار میدهد.

 

به این ترتیب آلت تناسلی در زمان دخول نمی‌تواند به دهانه رحم ضربه زده و باعث ناراحتی شود. « اگرچه تحریک دهانه رحم گاهی اوقات میتواند لذت بخش باشد. »

 

همچنین واژن روان کننده اي طبیعی ترشح میکند تا دخول آسان تر بوده و با درد کمتری همراه باشد. اگر دخول قبل از ترشح روان کننده و خیلی زود انجام شود دچار درد خواهید شد.

 

پیش نوازی کافی می‌تواند بشما خاطرجمعی دهد به اندازه کافی روان کننده طبیعی در واژن ترشح شده است ولی اگر کافی نبود می‌توانید از یک لوبریکانت طبیعی بر پایه آب استفاده کنید.

 

ولی این فرایند طبیعی همیشه به معنای یک رابطه جنسی آسان نیست. یک مطالعه نشان داده است که 30 درصد زنان در طول رابطه واژینال vaginal احساس درد دارند. اگر درد یا تنگی دائمی داشتید حتماً باید به دکتر مراجعه نمایید. 

 

تغییرات واژن هنگام زایمان

واژن شما میتواند برای تولد نوزاد کشیده و گسترده شده و پس از ان به حالت عادی خود بازگردد.

 

با این حال بعد از تولد نوزاد ممکن است احساس کنید که واژنتان مثل قبل نیست. حقیقت این است که احتمالا مثل سابق نیست ولی به این معنی نیست که دیگر تنگ نباشد.

 

شکل طبیعی و انعطاف پذیری واژن در طول عمر تغییر میکند و باید با این تغییرات سازگار شوید. ممکن است به این معنا باشد که باید پوزیشن هاي‌ جدیدی برای رابطه را امتحان کنید یا عضلات کف لگن را تقویت کنید تا عضلات اطراف واژن دوباره تنگی و قدرت سابق را بدست آورند.

 

اگر می ترسید واژن تان بیش از حد تنگ باشد

چندین حالت است که میتواند روی تنگی واژن تاثیر بگذارد. اکثر این مشکلات جزئی بوده و به اسانی درمان میشوند. این شرایط عبارتند از:

 

برانگیختگی و روان کاری ناکافی

برانگیختگی بدن رابا روانکاری طبیعی آماده میکند. سعی کنید زمان بیشتری صرف کنید تا به اندازه کافی برانگیخته شوید. به خاطر داشته باشید که نقش کلیتوریس مهم تر از چیزی است که تصور میکنید. ولی اگر باوجود صرف کردن زمان کافی برای آماده سازی هنوز هم دخول برایتان اذيت دهند است حتماً یک لوبریکانت مناسب از داروخانه تهیه نمایید.

 

عفونت یا اختلال

عفونت ها از جمله عفونت هاي‌ جنسی شکل یا تنگی واژنتان را تغییر نمیدهند ولی می‌توانند باعث دردناک شدن رابطه جنسی شوند.

 

آیا تنگی واژن و عدم دخول در شب زفاف واقعیت دارد؟

آسیب یا تروما

آسیب به کف لگن یا ناحیه تناسلی میتواند باعث دردناک شدن رابطه جنسی شود در اینصورت باید تا التیام کامل صبر نمایید و از رابطه جنسی اجتناب نمایید.

 

اختلالات مادرزادی پرده بکارت

بعضی زنان با پرده بکارت hymens ضخیم یا غیر قابل انعطاف بدنیا می‌آیند که هنگام رابطه جنسی فشار آلت تناسلی باعث ایجاد درد در ان ها خواهد شد. حتی بعد از پاره شده بکارت ممکن است بازهم هنگام رابطه جنسی احساس درد داشته باشند. 

 

واژینیسموس 

واژینیسموس Vaginismus باعث انقباض انقباض غیرارادی عضلات کف لگن قبل از دخول می‌شود و این سفتی مانع از ورود مناسب آلت تناسلی به واژن میشود. این شرایط به خاطر اضطراب یا ترس ایجاد میشود. برخی افراد مبتلا به این مشکل ممکن است در استفاده از تامپون tampons یا معاینه کف لگن هم دچار مشکل شوند.

 

درمان واژینیسموس ترکیبی است که شامل سکس تراپی و مشاوره می‌شود. پزشکتان از واژینال دایلاتور*  vaginal dilators و تمرینات کف لگن برای درمان شما استفاده می‌کند. این وسایل مخروطی بشما کمک میکند تا بتوانید عضلات کف لگنتان را نظارت کرده و جلوی واکنش عضلانی ناخواسته حین دخول را بگیرید.

 

* واژینال دایلاتور vaginal dilators: 

دایلاتور ها گشادکننده هاي‌ واژینال هستند که از آلت تناسلی مرد در سایزهای مختلف تقلید می کنند. به بیمار توصیه می¬شود همراه با انجام ورزش¬هاي‌ کف لگن از سایز  کوچک تا بزرگ دایلاتورها را استفاده کند.  

 

شل شدن واژن در دوران یائسگی

یائسگی می‌تواند باعث تغییراتی در واژن شما شود. با کاهش سطح استروژن ممکن است دیگر روان کننده طبیعی شما برای دخول کافی نباشد بنابر این لازم است که لوبریکانتی مناسب خریداری نمایید.

 

بافت واژن هم دراین مرحله نازک تر می‌شود البته ابه این معنی نیست که واژنتان دراین مرحله شل تر می‌شود بلکه احساسی که حین دخول دارید ممکن است تغییر کند.

 

اگر می ترسید واژنتان بیش از حد گشاد باشد

شایعاتی که بین دوستانتان مطرح میشود ممکن است باعث شود به این نتیجه برسید که واژنتان بیش از حد گشاد شده است که البته شاید باور درستی نباشد.

 

واژن در طول عمرش تغییرات زیادی میکند. کار و زایمان یکی از مهم‌ترین حوادثی است که میتواند تنگی واژن را تغییر دهد. با این حال بازگشت ان به حالت قبل از زایمان اهمیت زیادی دارد. شاید احساس متفاوتی داشته باشید که کاملا قابل انتظار است ولی بدان معنا نیست که به تنگی قبل نباشد.

 

اگر اخیرا بچه دار شده است. می‌توانید با التیام قدرت عضلانی و تقویت کف بگن به خواسته خود برسید.عضلات کف لگن تقویت شده شکل واژنتان را تغییر نمی‌دهد ولی باعث می‌شود واژنتان را بهتر نظارت کرده و لذت بیشتری از رابطه جنسی ببرید. ضمن این‌که باعث تقویت عضلات نظارت کننده ادرار شده و جلوی نشت ادرار راکه طبق معمول بعد از زایمان بوجود می‌آید را بگیرد.

 

تمرینات کگل Kegel کلید تقویت عضلات کف لگن شما است که از سایر تمرینات تاثیر گذارتر است.

 

از دیگر مقالات مهم تالاب در مورد واژن و شب زفاف میتوانید در پایین بخوانید.

جدیدترین مطالب سایت