خاصیت ها و معایب های خواندنی در مورد شنا کردن زنان

خاصیت ها و معایب های خواندنی در مورد شنا کردن زنان

شنا کردن چه فوایدی برای خانم ها دارد ؟ 

 

شنا کردن چه برای مرد و چه برای زنان بسیار مهم و مفید است در ادامه می‌توانید با خاصیت ها و معایب هاي خواندنی در مورد شنا کردن بانوان تالاب را دنبال نمایید. 

 

شنا زنان , شنا از مفید ترین ورزش هاي شناخته شده است. پزشکان و متخصصان ورزش شنا را برای زنان و مردان بسیار مفید میدانند. اما آیا شنا برای بانو هاي باردار نیز مفید است؟ با ما همراه باشید.

خاصیت ها و معایب های خواندنی در مورد شنا کردن زنان

شنای زنان در زمان بارداری شنای زنان

 

آیا شنا برای زنان در زمان بارداری مفید است یا زیان آور؟

اگر پیش از بارداری شنا می ‌کردید، با احتیاط بیشتری می ‌توانید در زمان بارداری نیز، به آن ادامه دهید. ولی اگر در بارداری برای نخستین بار تصمیم به شنا کردن گرفته‌اید، از سه ماهه دوم و آرام ‌آرام اینکار را شروع کنید. ورزش هاي زمان حاملگی به سطح آمادگی بدنی قبلی، حالات دکتری، در معرض بودن وسایل تمرینی و علاقه شما بستگی دارد.

 

خاصیت ها و معایب های خواندنی در مورد شنا کردن زنان

فواید شنای زنان در زمان حاملگی شنای زنان

فواید شنای زنان در زمان بارداری-بطور  کلی شنا کردن، جریان خون را التیام می ‌بخشد، کشیدگی طبیعی و توان ماهیچه‌ها را افزایش می ‌دهد و استقامت عضلات رابه همراه دارد. اما علت اصلی پیشنهاد شنای زنان بعنوان ورزش برای زمان حاملگی آن است که در حین شنا، علی‌ رغم افزایش وزن زمان بارداری، احساس بی وزنی می‌ کنید و از طرف دیگر، می ‌توان گفت که تقریباً احتمال آسيب و جراحت دراین ورزش شنا وجود ندارد.

 

سایت تالاب وقتی که در حالت شناور در آب قرار دارید، احساس می ‌کنید که هیچ اضافه وزنی ندارید. به‌ علاوه، شنای زنان دراین زمان سبب می ‌شود که عضلات شان نیز قدرت و حالات بهتری پیدا کنند.از طرف دیگر شنای زنان در زمان حاملگی به بازرسی وزن و زایمان آسان کمک کرده و با کاهش وزن بانو آبستن در آب، از آسيب به مفاصل زانوی او پیشگیري می ‌کند.

 

خاصیت ها و معایب های خواندنی در مورد شنا کردن زنان

شنای زنان در سه ماهه اول بارداری:شنای زنان

در صورتی که توان بدنی شما اجازه می ‌دهد، یک روز در بین به مدت ۲۰ دقیقه شنا کنید تا برترین بهره را از این ورزش ببرید.در صورتی که شنا، نخستین فعالیت صبحگاهی شما باشد، می ‌تواند حالت تهوع صبحگاهی یا ویار را از بین ببرد و بشما در طول روز انرژی کافی بدهد.

 

شنای زنان در سه ماهه دوم بارداری:

با پیشرفت زمان حاملگی، نیازی به متوقف کردن شنا نیست، زیرا این فعالیت ورزشی برای شما آسان است. آب در حین تمرین از مفاصل و رباط‌ هاي شما محافظت می‌ کند و از بروز آسیب ‌دیدگی یا گرم شدن بیش از حد بدن شما پیشگیري خواهد کرد.

 

شنای زنان در سه ماهه سوم بارداری:شنای زنان

احتمالا شما نیازی به تغییر برنامه ورزشی خود نخواهید داشت، اما استفاده از مایوی مخصوص یا لباس شنای زمان حاملگی می ‌تواند حالات بهتری را برای شما ایجاد کند.

 

در کلاس هاي ورزش سبک آبی که در اطراف محل اقامت شما برگزار میشوند و مربی لایقی دارند، شرکت کنید. از دستورکار‌هاي کلی برای جلوگیري از گرم شدن بیش از حد بدن، استفاده کنید.

 

موانع شنای زنان در زمان بارداری

در مواردی ناب باید از انجام ورزش اجتناب کرد و یا حتماً با نظر دکتر اقدام به اینکار کرد. این موارد عبارت‌اند از: احتمال سقط جنین که همراه با خون ‌ریزی در سه ماهه ي اول باشد، حاملگی ‌هاي چند قلویی، بیماری قلبی و ریوی شدید و احتمال زایمان زودرس که با کوتاه شدن طول دهانه رحم همراه است. زنان غیرفعال می ‌توانند با خاطرجمعی و تدریجی ورزش ایروبیک مثل پیاده‌ روی ، دوچرخه‌ سواری و شنا را در طول بارداری شروع کنند، اما از فعالیت‌هایي که در آن خم شدن، پریدن، دویدن و پیچیدن واحتمال آسیب وجوددارد، باید پرهیز شود.

 

منع مطلق انجام ورزش در حین حاملگی حاوی موارد زیر است: خون ‌ریزی ‌هاي رحمی، مشکلات جنینی، بیماری هاي قلبی، پیشینه سقط یا زایمان زودرس بیش از یک ‌بار، فشار خون حاملگی ، دیابت، بیماری کلیوی نظارت نشده و پارگی اخیر پرده‌ها.

خاصیت ها و معایب های خواندنی در مورد شنا کردن زنان

احتیاط

ورزش رابه آرامی‌ شروع کنید، گرم کردن پیش از ورزش و خنک کردن پس ازآن را فراموش نکنید، و بیش از حد بخود فشار نیاورید. فقط به یاد داشته باشید شما می ‌خواهید سالم و سرحال بمانید، پس فعالیت ‌هاي شدید ورزشی را کنار بگذارید و چند دور شنا در طول یا عرض استخر را برای پس از زایمان بگذارید، زیرا شما را بیش از حد خسته خواهد کرد.

 

نوعی از شنا را انتخاب کنید که برا‌یتان آسان ‌تر باشد. ترکیب متناوبی از شنای پروانه با شناور شدن بر سطح آب به پشت، در حالی‌که با پا ضربات آرامی‌  به آب می ‌زنید، می ‌تواند تمرین مناسبی برای شنای زنان باردار دراین زمان باشد. به گزارش تالاب توجه کنید که اگر در ناحیه مفصل شرمگاهی خود«در جلوی لگن» احساس درد می ‌کنید، از شنای پروانه خودداری کنید.از شیرجه زدن در با، رفتن به مکان‌هاي با ارتفاع زیاد و اکسیژن کم، شنا در آب بسیار گرم یا بسیار سرد و اسکی روی آب نیز خودداری کنید.

 

درصورت وجود هر یک از علایم زیر، ورزش را قطع کنید و با دکتر خود ارتباط بگیرید: تنگی نفس، سردرد، ضعف عضلانی، تهوع، خستگی، درد قفسه سینه، درد پشت، درد لگن، اشکال در راه رفتن، کاهش فعالیت جنین، انقباضات متوالی رحم، خونریزی از واژن و ترشح مایع

 

جدیدترین مطالب سایت