زیباترین مکان های شنا در جهان + عکس

مجموعه : عکس های طبیعت
زیباترین مکان های شنا در جهان + عکس

زیباترین مکان های شنا : زمان ان اسـت کـه گرد و غبار لباس شنا خودرا بردارید و یکی از این مکان هاي‌ شگفت انگیز را برای شنا در سراسر جهان انتخاب کنید. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از بهترین مکان ها برای شنا در جهان را منتشر کرده ایم.

15 تا از دیدنی ترین مکان ها برای شنا در جهان

تابستان نزدیک اسـت، پس لباس شنای خودرا گردگیری کنید و برای پریدن بـه اعماق زمین آماده شوید. فصل شنا تقریبا در راه اسـت، اگر چه خوش بینی شـما ممکن اسـت بسته بـه تحمل شـما نسبت بـه کلر متفاوت باشد. با درنظر گرفتن این موضوع، استخرها را رها کنید و بـه بهترین مکان‌ها برای شنا در جهان بروید – مجموعه‌اي از رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، استخرهای بت، غارها و فروچاله‌هاي‌ اسرارآمیز.

 

شنای وحشی درسال‌هاي‌ اخیر بازگشته اسـت، زیرا افراد بیشتری بـه دنبال تجربه‌هاي‌ منحصر بـه فرد شنا در سراسر جهان میگردند. همچنین تعداد زیادی سواحل بسیار جذاب برای کسانی کـه بـه دنبال چیزی کمی سنتی تر هستند، وجوددارد. دست و پا زدن مبارک!

 

بیشتر بخوانید: 12 مزیت برتر ورزش شنا چیست؟

 

1. پارک ملی Calanques، فرانسه

زیباترین مکان های شنا در جهان + عکس

دسترسی بـه این صخره‌هاي‌ سنگی بین مارسی و کاسیس آسان‌ترین راه نیست، اما شنای کـه در انتظار شماست ارزش هر دانه‌اي از عرق را دارد کـه در پیاده‌روی از دست میرود. Les Calanques بـه دلایل خوبی بـه عنوان شگفتی طبیعی پروونس شناخته می شود، و دو ورودی اقیانوس «Calanque de Port Pin و Calanque d’En Vau» در داخل ان تقریبا بـه همان اندازه ایده آل هستند. صبح بروید تا از ان نهایت استفاده را ببرید زیرا این نقاط خلوت در تابستان شلوغ می شوند.

 

2. ساحل سرخ، یونان

زیباترین مکان های شنا در جهان + عکس

قرار نیست سواحل قرمز باشند، اما زیبایی این سواحل در سانتورینی ممکن اسـت باعث شود کـه شناگران آرزو کنند کـه تعداد بیشتری از آن ها قرمز باشند. رنگ قرمز مورد بحث از اکسید شدن آهن ناشی می شود و بـه این منظره آتشفشانی خیره کننده رنگی ماورایی می بخشد کـه بـه بهترین وجه از آب هاي‌ فیروزه اي معتدلی کـه در جلوی ان کشیده شده اند لذت میبرند.

 

3. استخر شیطان، آبشار ویکتوریا، زامبیا

زیباترین مکان های شنا در جهان + عکس

ممکن اسـت جذاب ترین نام را نداشته باشد، اما بـه احتمال زیاد فرشتگان را تا شیاطین دراین نقطه خیره کننده در آبشار ویکتوریا پیدا خواهید کرد. استخر شیطان کـه فقط از طریق یک تور از جزیره لیوینگستون قابل دسترسی اسـت، یک استخر طبیعی فوق العاده اسـت کـه در لبه پرتگاه قرار دارد. کل تلاش کاملاً ایمن اسـت، بـه شرطی کـه از راه خود بـه سمت فاجعه دادگاه خارج نشوید. این استخر بسته بـه سطح رودخانه زامبزی از آگوست تا ژانویه باز اسـت.

 

4. دریاچه بهشت، چین

زیباترین مکان های شنا در جهان + عکس

سفر بـه استخر محلی، این نیست. دریاچه بهشت یک دریاچه دهانه بزرگ در مرز بین چین و کره شمالی اسـت کـه حدود 2189 متر در آسمان اسـت. این بدان معناست کـه دریاچه در طول زمستان یخ زده اسـت و دقیقاً گرمترین شنا در تابستان نیست، اما منظره ها ارزش خنک شدن را دارند. هرروز نمیتوانید نزدیک مرز کره شمالی نیز شنا کنید.

 

5. کریستال ریور، آمریکا

زیباترین مکان های شنا در جهان + عکس

پایتخت گاو دریایی جهان! انها جانوران فوق العاده اي هستند و شنا کردن با انها یک امتیاز واقعی اسـت. رودخانه کریستال در فلوریدا تنها جایی دراین سیاره اسـت کـه شـما از این امتیاز برخوردار هستید، بنابر این برای یک تور شنا رزرو کنید و مدتی را از نزدیک با گاو دریایی متواضع بگذرانید. برای اینکار باید زودتر بـه آب بیایید – شـما در ساعت گاو دریایی هستید.

 

6. استخر جزر و مد دیلبروک، آفریقای جنوبی

زیباترین مکان های شنا در جهان + عکس

کمتر از یک ساعت از کیپ تاون، استخر جزر و مد دیلبروک یک نیروانا شنا اسـت. یکی از زیباترین استخرهای روی کره زمین، این استخر خیره کننده بین سنت جیمز و خلیج کالک یافت می شود و بـه عنوان یکی از بهترین نقاط طلوع خورشید در منطقه اي پر از آن ها شهرت پیدا کرده اسـت.

 

ان زنگ هشدار را تنظیم کنید و برای چیزی خاص، نخستین چیزی را کـه استخر دالبروک جزر و مد اسـت بزنید. اگر بـه این نوع کار علاقه دارید، حتی میتوانید تأثیر قانع‌کننده‌اي از پری دریایی روی تخته سنگ‌هاي‌ بزرگ در استخر بگذارید.

 

7. رودخانه آکیگاوا، ژاپن

زیباترین مکان های شنا در جهان + عکس

در غرب توکیو دره آکیگاوا قرار دارد کـه توسط رودخانه اي بـه همین نام سوراخ شده و تعداد زیادی از مردم محلی برای خنک شدن در ماه هاي‌ خفه کننده تابستان بـه آنجا میروند. شلوغی پر هرج و مرج پایتخت دنیایی را از این نقطه دور می کند «در واقع یک ساعت یا بیشتر با قطار»؛ و مناظر پل ایشیبونه-باشی لذت بخش اسـت. کل ان حال و هوای روستایی چوبی عجیب غریبی را ایجاد می کند کـه با باربیکیوهای فراوان و گزینه هاي‌ پیاده روی برجسته می شود.

 

8. سلجاوالالاگ، ایسلند

زیباترین مکان های شنا در جهان + عکس

یکی از قدیمی‌ترین استخرهای شنا در ایسلند، Seljavallalaug بسیار آسان تر از تلفظ اسـت. این استخر درسال 1923 ساخته شد و باوجود اندازه کوچکش برای مدتی در واقع بزرگ ترین استخر کشور بود. دسترسی بـه استخر از طریق یک پیاده‌روی نسبتاً ساده نیم ساعته انجام میشود و بـه طرز شگفت‌انگیزی عجیب‌وغریب اسـت کـه توسط موج‌هاي‌ سرسبز و مه بـه ظاهر فراگیر پشتیبانی میشود. 

 

بیشتر بخوانید: تاثیر شنا بر پوست و مو

 

9. جنگل ابر Monteverde، کاستاریکا

زیباترین مکان های شنا در جهان + عکس

 

چه اسم قشنگی شنا در جنگل ابر تنها بخشی از ماجراجویی در منطقه باخوس دل تورو اسـت کـه با پیاده‌روی‌هاي‌ فوق‌العاده و تجربه قهوه کاستاریکای معمولی، همراه با خطوط زیپ برای گرسنگان آدرنالین برجسته میشود. تنوع زیستی در Monteverde نیز باورنکردنی اسـت و شنا کردن درکنار یک آبشار زیبا هرگز و هرگز قدیمی نخواهد شد.

 

10. Bimmah Sinkhole، عمان

زیباترین مکان های شنا در جهان + عکس

طبق افسانه، فروچاله بیمه در عمان توسط یک شهاب سنگ ایجاد شده اسـت «نام عربی بـه معنای “چاه عمیق ستاره در حال سقوط” اسـت» و ما قصد نداریم برای اثبات این حق از علم استفاده کنیم. Bimmah یک دریاچه زیبا و شفاف اسـت، و شنا دراین چاله مجاز اسـت، مشروط بر این کـه لباسی متواضعانه بپوشید و قوانین را رعایت کنید. این چاله در 130 کیلومتری مسقط «یا بیشتر» و درست خارج از بزرگراه اصلی بـه سور قرار دارد.

 

11. Pont du Gard، فرانسه

زیباترین مکان های شنا در جهان + عکس

پل قنات روم باستان، Pont du Gard از رودخانه Gardon عبور می کند و تعریف فرهنگ لغت از فیض اسـت. همچنین پس‌زمینه‌اي خیره‌کننده برای شنای تابستانی عالی در آب‌هاي‌ کم‌عمق، یکی از تجارب عالی فرانسه، فراهم می کند. Nîmes بهترین گزینه برای یک پایگاه نزدیک اسـت و پل یک ساعت با اتوبوس فاصله دارد. 

 

12. آبشار کراویس، بوسنی و هرزگوین

زیباترین مکان های شنا در جهان + عکس

زیرساخت‌هاي‌ اطراف آبشار کراویس «در فاصله‌اي نه چندان دور از لیوبوشکی در هرزگوین» درسال‌هاي‌ اخیر بـه‌شدت توسعه یافته اسـت، کـه گواهی بر محبوبیت روزافزون این مکان اسـت. درک این کـه چرا این همه ی مردم در تابستان هاي‌ سوزان هرزگوین بـه این جا سرازیر می شوند، دشوار نیست. آب زلال برای شنا مناسب اسـت و آبشارها پس زمینه زیبایی را ارائه میدهند. بـه Ljubuški بروید و علائم را دنبال نمایید، اگر چه قبل از دیدن این مکان ان را خواهید شنید.

 

13. Cenotes X’keken، مکزیک

زیباترین مکان های شنا در جهان + عکس

X’keken در غاری نه چندان دور از وایادولید، یکی از بی نظیرترین تجربه هاي‌ شنا دراین سیاره جادویی ماست. شنا کردن در زیر استالاکتیت ها بـه خودی خود یک ماجراجویی اسـت و آب زلال و زیبا آرامشی را ارائه می دهد کـه در هر استخری کـه در بالای زمین اسـت بـه سختی می توانید ان را پیدا کنید. سنوت سامولا در همین نزدیکی اسـت و می توانید یک بلیت دریافت کنید کـه ورود بـه هردو را پوشش می دهد. هنگام ورود مراقب قدم هاي‌ خود باشید، اگر چه چنین چیزهایی باید ناگفته نماند.

 

14. استخر Kitsilano، کانادا

زیباترین مکان های شنا در جهان + عکس

ونکوور از بسیاری جهات یک شهر خاص اسـت. کلان شهر غربی کانادا باکیفیت زندگی در خط مقدم ساخته شد و بخشی از برنامه این بود کـه خاطرجمعی حاصل شود کـه شـما بدون توجه بـه جایی کـه هستید، منظره اي از کوه هاي‌ مجاور خواهید داشت.

 

چرا از منظره آرامش استخر Kitsilano، یک نقطه شنا در آب شور در خلیج لذت نمی‌برید؟ این همچنین طولانی‌ترین استخر روباز در آمریکای شمالی «برای ثبت 137 متر» اسـت، اما ما آن قدر درگیر مناظر هستیم کـه نمی توانیم ان را بشماریم.

 

15. جزیره فریزر، استرالیا

زیباترین مکان های شنا در جهان + عکس

بـه طور باورنکردنی، ما تا این جا بـه یک قطعه شنا بدون اشاره بـه استرالیا رسیدیم، اما گاهی اوقات لازم اسـت بهترینها را برای آخر حفظ کنید. جزیره فریزر بزرگ ترین جزیره شنی جهان اسـت، اگر چه شنا در دریا در این جا توصیه نمیشود. میدونی بـه خاطر همه ی کوسه ها. درعوض، برای دریاچه‌هاي‌ متعدد یک خط هوایی درست کنید و از غوطه‌ور شدن لذت ببرید، بدون این کـه نگران پریدن یک کوسه در آمپول لورنزینی «Ampullae of Lorenzini» باشید.

 

بیشتر بخوانید: خاصیت ها و معایب های خواندنی در مورد شنا کردن زنان

 

در پایان

استخرها در اشکال و اندازه‌هاي‌ مختلف هستند ودر دیدنی‌ترین مکان‌ها – از سقف‌هاي‌ آسمان‌خراش گرفته تا لبه صخره‌ها، یافت می شوند. اما بهترین استخرها آنهایی هستند کـه توسط خود طبیعت ایجاد شده اند – دارای آب فیروزه اي درخشان، احاطه شده توسط فضای سبز پر جنب و جوش و ارائه مناظر افسانه اي.

جدیدترین مطالب سایت