آشنایی با سرطان های شایع در بانوان

آشنایی با سرطان های شایع در بانوان

انواع بیماری ها در بین خانم ها

اغلب خانم ها متاسفانه دچار سرطان هاي زیادی می‌شوند و رایج ترین این مریضی ها سرطان سینه میباشد .  

 

سرطان سینه
به گزارش تالاب نرخ ابتلا به سرطان سینه در میان زنان در کشور های پیشرفته به علت فاکتورهای مشابه رژیم خوراکی بسیار بالاتر هست. همچون مثال در کشور آمریکا، نرخ ابتلا به سرطان سینه ۲۶ درصد از موارد ابتلا به سرطان در زنان را حاوی میشود و از هر ۸ زن آمریکایی، یک زن احتمالا به این سرطان مبتلا میشود.

 

سرطان ریه
طبق اعلام مرکز نظارت و پیشگیري از مریضی ها، سرطان ریه دومین سرطان متداول و علت اصلی مرگ ناشی از سرطان هم در مردان و هم در زنان هست. این مریضی سالانه سبب مرگ ۱۰۶,۴۷۰ زن در کشور آمریکا می‌شود. سیگار کشیدن علت اصلی سرطان ریه هست و بعد از گاز رادون قرار دارد. در میان زنان آمریکایی، از هر ۱۷ نفر یک نفر در طول زندگی اش مبتلا به این سرطان میشود. معمولا این سرطان در میان افراد مسن ۶۵ سال و بالاتر رایج تر هست.

 

سرطان روده
این سرطان سومین سرطان رایج در میان زنان هست و غالبا در افراد ۵۰ سال به بالا شیوع بیشتری دارد. این سرطان به علت رشد بازرسی نشده سلول در روده بزرگ شروع می‌شود که در انتها منتهی به رشد تومورهای کوچکی موسوم به پولیپ میشود. معمولا این سرطان در مراحل نخست تشخیص قابل درمان هست.

 

سرطان آندومتر «غشای داخلی رحم»
سرطان آندومتر یا سرطان دستگاه تناسلی زنان عمدتا بر زنان مسن بعد از سن یائسگی تاثیر میگذارد. متداول ترین علائم این سرطان، خونریزی غیرعادی واژن هست.

جدیدترین مطالب سایت