علائم و درمان تو رفتگی کمر

علائم و درمان تو رفتگی کمر

درمان گودی و خالی بودن کمر 

گودی و تو رفتگی کمر یک معضل هست که با روشهای زیر می‌توانید به درمان آن پی ببرید .

 

به گزارش تالاب رضا زندی در رابطه با مشکل گودی کمر و دلایل آن اظهار داشت: این مسئله می تواند از دوران کودکی و حتی کمتر در افراد ایجاد شود ولی به طور کلی دو نوع گودی کمر نخست و ثانویه وجود دارد.

 

وی افزود: در گودی کمر با علت نخست علت آن افزایش قوس کمر بوده و می تواند اساس‌هاي ژنتیکی و خانوادگی داشته باشد.

 

این افراد بیشتر مواقع دارای شلی رباط‌هاي کمر بوده که می توانند با ورزش تا حدودی این مشکل را در خود اصلاح کنند، همین طور تقویت عضلات کمری و شنا کردن از جمله مواردی محسوب شده که به درمان گودی کمر از نوع نخست کمک میکند.

 

علائم و درمان تو رفتگی کمر

علائم و درمان تو رفتگی کمر

 

متخصص ارتوپد در رابطه با گودی کمر با علت ثانویه، اظهار کرد:

به‌طور مثال دررفتگی مادرزادی لگن به ویژه زمانی که دو طرفه باشد، به صورت کاذب سبب افزایش قوس کمر می شود و این موضوع در صورتی که تشخیص داده نشود در سنین 10 تا 14 سالگی سبب ایجاد قوس شدید کمر شده و در قبل خانواده‌ها کمتر متوجه در رفتگی مادرزادی لگن نوزادان می‌شدند ولی خوشبختانه امروزه با دقت به امکانات رادیولوژی و سونوگرافی این مسئله کاهش یافته هست.

 

به گزارش فارس، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: دررفتگی مادرزادی لگن نوعی در رفتگی تکاملی هست. گاهی در زمان تولد هیچ مشکلی در فرد دیدن نمی شود و به تدریج علائم آن با راه رفتن کودک ممکن هست، نمایان شود.

 

به گفته زندی در رفتگی لگن در بعضی از افراد کم عمق بوده و پس از معاینه و تشخیص از طریق سونوگرافی قابل درمان هست. انحرافات ستون فقرات نیز از دلایل دیگر ثانویه هست که انحراف به پهلو باشد یا به سمت جلو و عقب مشکلات متفاوت به همراه دارد.

 

وی پیشنهاد کرد: افرادی که احساس میکنند گودی کمر داشته یا این مشکل در آن ها با کمردرد همراه هست باید جهت تشخیص و درمان حتما به دکتر ارتوپد مراجعه کنند.

علائم و درمان تو رفتگی کمر

درمان گودی کمر

 

متخصص ارتوپد بیان داشت: چاقی در کودکان به تنهایی سبب ایجاد قوس کمر یا گودی نمی شود ولی میتواند سبب تشدید این مشکل در افراد شود. چرا که در صورت عدم دقت به این مریضی در سنین بالاتر آرتروز مفاصل و کمردرد ایجاد می شود.

 

زندی با اشاره به این که مدت درمان گودی کمر بستگی به علت ایجاد آن دارد، گفت: شلی رباط‌هاي کمر را با تقویت عضلات این ناحیه میتوان بهبود بخشید و در بیشتر مواقع بدون روش جراحی این مشکل قابل رفع هست.

 

متخصص ارتوپد تصریح کرد: گودی کمر در صورتی که به ویژه در کودکان و نوجوانان همراه با درد باشد حتما باید جهت تشخیص و درمان مریضی به دکتر ارتوپد مراجعه شود چرا که این مسئله میتواند مؤید وجود یک تومور استخوانی در ناحیه کمر باشد.

 

زندی خاطر نشان کرد: بیشتر مواقع گودی کمر با ورزش‌هاي خاص قابل بهبود بوده و میتوانیم با جلوگیری از چاقی و درمان آن نسبت به کاهش گودی کمر اقدام کنیم، ولی باید به این نکته دقت داشت که پیش از همۀ این عوامل لازم هست علت گودی کمر در افراد مورد بررسی قرار گیرد.

جدیدترین مطالب سایت