درمان سریع کبد چرب با این چند روش (تغذیه سالم برای کبد)

درمان سریع کبد چرب با این چند روش (تغذیه سالم برای کبد)

مواد غذایی برای درمان فوری کبد چرب

درمان فوری کبد چرب با روش هاي‌ طبیعی و استفاده از میوه ها مزایایی نسبت بـه مصرف داروها دارد کـه اصلی ترین آنها تقوی سیستم ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر بیماری هاست. از آنجا کـه بیماری کبدچرب از جمله بیماری هاي‌ خاموش و بی نشانه اسـت، پیشگیری از ابتلا بـه آن از جمله اولویت ها قرار می‌گیرد.

 

درمان سریع کبد چرب با این چند روش (تغذیه سالم برای کبد)

 

زیرا این بیماری طبق معمول زمانی خودرا نمایان می‌کند کـه ذرات چربی بخش زیادی از سلول هاي‌ کبدی را بـه خود درگیر کرده اند. کبد چرب پس از درگیر کردن کبد با علائمی مانند ضعف، خستگی و احساس سنگینی و فشار در ناحیه فوقانی و راست شکم بروز می‌کند؛ در ادامه اینبخش از سلامت نمناک بـه معرفی چند میوه کـه برای پاک سازی و رفع مشکل کبد چرب بسیار مفید هستند خواهیم پرداخت.

 

درمان سریع کبد چرب با این چند روش (تغذیه سالم برای کبد)

 

لیمو موثر در درمان فوری کبد چرب

لیمو یکی از بهترین و پرطرفدارترین میوه هاي‌ فصل تابستان و زمستان اسـت اما نوع ترش آن برای درمان کبد چرب بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد. نوشیدن یک لیوان آب کـه در آن عصاره یک لیموترش تازه وجوددارد در آغاز روز می‌تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا بـه کبد چرب باشد.

 

از آنجا کـه لیمو سرشار از ویتامین C اسـت و بـه عنوان یک آنتی اکسیدان میتواند نقش موثری در هضم و جذب مواد مفید در بدن داشته باشد، قابلیت زیادی در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد.

 

درمان سریع کبد چرب با این چند روش (تغذیه سالم برای کبد)

 

با اضافه کردن آب یک لیمو بـه یک پارچ آب، در خانه آب لیمو درست کنید حتی میتوانید لیموی خرد شده نیز بـه آن، اضافه نمایید. بـه طور منظم از این آبمیوه بنوشیددر صورت دلخواه، می‌توانید مقداری عسل نیز بـه آن اضافه کنید.

 

درمان سریع کبد چرب با این چند روش (تغذیه سالم برای کبد)

 

درمان فوری کبد چرب با استفاده از لبو و آب لبو

لبو را حلقه حلقه کنید خشک کنید روی بخاری یا شوفاژ بعد پودرش کنید مثل زعفران دم کنید برای رنگ غذا یا دسر.آب لبو را درقالب یخ بریزید هر وقت لازم داشتید یک حبه را از فریزر دراورید برای تزیین پلو، رنگ دسر،رنگ فرنی، حتی رنگ مربا بـه، اگر رنگ نداشت زیرا آب لبو بهترین درمان کم خونی اسـت.

 

آب لبو یکی از راه هاي‌ طبیعیه درمان پوکی استخوان اسـت. خوردن یک لیوان آب لبو در صبح و شب در درمان فشار خون بالا موثر اسـت. یکی از راه هاي‌ درمان کبد چرب نوشیدن آب لبو اسـت.خوردن آب لبو از ابتلا بـه فراموشی و آلزایمر در سنین بالا جلوگیري می‌کند. آب لبو در درمان سرطان خون،موثر اسـت.

 

درمان سریع کبد چرب با این چند روش (تغذیه سالم برای کبد)

 

میوه توت

توت ها این میوه هاي‌ خوشمزه کـه انواع مختلفی دارند یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان بـه شمار می‌روند. این نوع میوه ها غنی از آنتی اکسیدان اسـت و کبد را ترمیم می‌کند. برای دفع چربی از سلول هاي‌ کبد، از انواع توت ها استفاده کنید.

 

انگور برای درمان فوری کبد چرب

یک لیوان آب تازه انگور بنوشید و یا از خوردن یک خوشه انگور کامل همراه با صبحانه لذت ببرید.

نکته:اگر تحت درمان هستید، قبل از مصرف این دارو با دکتر مشورت کنید، زیرا ممکن اسـت با برخی داروها تداخل داشته باشد.

 

درمان فوق العاده سریع کبد چرب با سیر

سیر ،برای پاک‌سازی کبد عالی اسـت. سیر بـه فعالسازی آنزیم هایي کـه کبد را از سموم پاک میکنند، کمک می‌کند. همچنین دارای دو ترکیب طبیعی بـه نام هاي‌ آلیسین و سلنیوم اسـت ،کـه بـه فرآیند پاک‌سازی کبد کمک میکنند و از کبد در برابر آسیب سموم محافظت می کنندر علاوه بر آن، سیر میزان کلسترول و تری گلیسرید را کاهش میدهد، کـه مانند بار سنگینی برای کبد هستند و مانع از عملکرد درست کبد می‌شوند. برای ارتقا دادن سلامت کبد، از سیر تازه بـه جای سیر فرآینده شده، چرخ شده و یا پودر سیر استفاده کنید.

 

هر روز، 2 تا 3 حبه سیر تازه بخورید ودر پخت غذا نیز ازآن استفاده کنید حتی می‌توانید بعد از مشورت با دکتر، از مکمل هاي‌ سیر نیز استفاده کنید.

 

چغندر

چغندر نیز، یک غذای مفید دیگر برای پاک‌سازی و التیام عملکرد کبد اسـت؛ بـه دلیل این کـه سرشار از فلانوئید گیاهی و بتا کاروتن اسـت، باعث می‌شود کـه عملکرد کلی کبد تحریک شود و التیام یابد. بـه اضافه این کـه، چغندر، تصفیه کننده طبیعی خون نیز اسـت، بـه اسانی از چغندر تازه یا آب چغندر در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید.

 

با استفاده از 1 فنجان چغندر خرد شده یا رنده شده، 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و آب نصف یک لیمو ؛ یک سالاد قوی برای پاک سازی کبد تهیه کنید همه ی مواد را مخلوط کنید و بـه مدت یک هفته هر روز، هردو ساعت، دو قاشق از این سالاد بخورید.

 

آواکادو

آووکادو، حاوی مواد شیمیایی موثری اسـت کـه می‌تواند آسیب کبدی را کاهش دهد، این میوه سرشار از گلوتاتیون، ترکیبی کـه کبد برای پاک سازی سموم مضر بـه آن نیاز دارد، اسـت. برای چند ماه، هر هفته 1 یا 2 آووکادو بخورید، تا بـه رفع آسیب هاي‌ کبدی کمک کنید.

 

مصرف روزانه سیب

یک سیب در روز، راز سلامت کبد اسـت. سیب سرشار از پکتین، یک فیبر محلول اسـت و میتواند سموم سیستم گوارش و کلسترول خون را کاهش دهد و هم چنین از کار زیاد کبد پیشگیري می‌کند.

 

گردو

هر روز یک مشت گردو را بـه عنوان اسنک، بجوید هم چنین می‌توانید گردو را روی سالاد، غذا هاي جانبی، سوپ و یا هر چیز پختنی بریزید.

 

مصرف بروکلی

فیبر بالای موجود در بروکلی باعث التیام گوارش نیز می‌شود علاوه برآن، بروکلی حاوی ویتامین هاي‌ محلول و چرب مانند ویتامین E اسـت، کـه یک آنتی اکسیدان مهم برای عملکرد کبد می‌باشد. سه بار در هفته، یک فنجان بروکلی بخورید تا کبدتان سالم بماند.

علاوه بر این‌ها میوه هایي هم چون کران بری، تمشک و توت فرنگی، کیوی، هلو و ریواس هم برای کبد چرب مفید هستند.

 

آیا آبمیوه هم همان خواص را دارد؟

متاسفانه، آب میوه ها تمام خواص و فواید میوه کامل را ندارند، برخی پا را فراتر نهاده و میگویند انها بـه ناسالمی آب میوه هاي‌ آماده در فروشگاه ها هستند

 

ولی نظر من آن گونه نیست ولی حقیقت این اسـت کـه بیشتر فوایدی کـه با خوردن میوه کامل بـه دست می‌آید، در آب میوه ناپدید می‌شود. پالپ _ قسمتی از میوه کـه کل فیبر میوه در آن ذخیره میشود_ دیگر بخشی از این معامله نیست و بـه جای آن نوشیدنی سرشار از شکر می‌نوشید، کـه سالم نیز نیست.

 

اگر واقعا بـه دنبال تنوع هستید، یک اسموتی خوشمزه بخورید بـه دلیل این کـه پالپ موجود در میوه حفظ میشود، اسموتی سالم و مفید اسـت و مانند این اسـت کـه خود میوه را میخورید.

 

روزانه حدود 1500 نفر بـه دلیل کبد چرب فوت میکنند و جز بیماری هایي اسـت کـه اگر امروز پیشگیری نکنید بعداً عوارض جبران ناپذیری ممکن اسـت داشته باشد.

جدیدترین مطالب سایت