انواع کاهو با طعم و رنگ خاص + 11 کاهو

مجموعه : تغذیه سالم
انواع کاهو با طعم و رنگ خاص + 11 کاهو

شاید برایتون جالب باشد کـه بیش از 10 مدل کاهو با طمع و شکل و قیمت متفاوت وجوددارد کـه میتوانید با این کاهوها انواع سالاد را تهیه نمایید دراین قسمت از مجله تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از انواع کاهوها «انواع کاهو با طمع و رنگ خاص» را منتشر کرده ایم.

 

انواع کاهو های جدید

شـما هرروز کاهو را بـه ساندویچ ها اضافه می کنید، اما با خیره شدن بـه گزینه ها در نوار سالاد ممکن اسـت تعجب کنید کـه آیا یک نوع برگ بر بقیه غلبه می کند یا خیر – و آیا واقعاً تفاوتی وجوددارد کـه یک دستور غذا بـه جای بیب، بوستون را بخواند؟

 

از نظر گیاه شناسی، گیاه Lactuca sativa شامل چند نوع اساسی مانند کاهو برگ، رومی، آیسبرگ، و باترهد اسـت، اما شـما میخواهید سبزیجات محبوب دیگر را در غذا هاي خود مخلوط کنید تا بیشترین افزایش تغذیه را داشته باشید.

 

«انواع مختلف کاهو دارای سطوح مختلفی از مواد مغذی خاص هستند. بـه عنوان مثال، اسفناج دارای آهن بیشتری نسبت بـه کلم پیچ اسـت، اما کلم پیچ حاوی گلوکوزینولات اسـت، ترکیباتی کـه ممکن اسـت خطر ابتلا بـه سرطان هاي‌ خاص را کاهش دهد. مهم نیست کـه چه چیزی را انتخاب می کنید، هر نوع حاوی آنتی اکسیدان ها، آب، فیبر و مواد مغذی ضروری اسـت – چیزهایی کـه بیشتر ما می‌توانیم بیشتر از آن ها بخوریم.

 

1. کاهو برگ

کاهو برگ

سه نوع کاهو برگ وجوددارد: قرمز، سبز و بلوط. بـه دنبال “سر” روی آن ها نباشید زیرا برگها از یک ساقه منشعب میشوند. کاهوی برگ عموماً فاسد شدنی‌تر از انواع کله‌دار اسـت. بـه دلیل لطافتی کـه دارد، اغلب ان را در مخلوط هاي‌ «کاهو بچه»؛ مسکلون و بهار می‌بینید. برگ قرمز رنگ شرابی و طعم ملایمی دارد، شبیه بـه برگ سبز، در حالی کـه برگ بلوط تند تر و مغزی تر اسـت. برای جلوگیری از پژمردگی فوری، سس کاهو برگ را درست قبل از سرو موکول کنید.

 


 مطالب مشابه: خواص کاهو چیست؟ | فواید و مضرات کاهو را بدانید


 

2. کاهو

کاهو

روما با برگ‌هاي‌ بلند و کمی تلخ و مراکز محکم و شیرین‌تر، طعمی قوی برای هر وعده غذایی می دهد. این رقم درسال گذشته بـه عنوان موضوع فراخوان هاي‌ متعدد بـه دلیل آلودگی مورد توجه بسیاری قرار گرفت. 

 

3. کاهوی سالادی

کاهوی سالادی

کوه یخ ترد و دل چسب اسـت، اما بـه طعم کاهوهای دیگر نیست. هنگامی کـه شسته نشده ودر یک کیسه پلاستیکی در یخچال نگه‌داری میشود، میتوانید ان را تا دوهفته – دو برابر بیشتر از سایر انواع کاهو – نگه‌داری کنید. بـه دنبال سرهای محکم و متراکم باشید کـه نسبت بـه اندازه خود سنگین هستند. سعی کنید کوه یخ را تکه تکه کنید و ان را بـه روش استیک‌خانه‌اي کلاسیک سرو کنید: با کمی سس بپاشید.

 

4. کاهو بوستون

کاهو بوستون

دو نوع مختلف از کاهو باتر وجوددارد: بوستون و بیب. گونه بوستون دارای سرهای کوچک، گرد و شل با برگ هاي‌ نرم و انعطاف پذیر اسـت کـه بـه اسانی کبود میشود. این کاهو بزرگ تر و پف‌تر از Bibb اسـت، اما هردو نوع کاهو، فنجان‌هاي‌ مناسبی برای مرغ یا میگو پخته شده اسـت.

 

5. بیب کاهو

بیب کاهو

از طرفی بیب شیرین و فوق العاده کوچک اسـت «یک سر بـه اندازه یک مشت اسـت»! همچنین بسیار گران اسـت – حداقل دو برابر قیمت کوه یخ.

 

6. کلم پیچ

کلم پیچ

این از نظر فنی “کاهو” نیست، اما یک فنجان از این سبزی چلیپایی حاوی ویتامین A و C یک روز بـه علاوه کلسیم و آهن بسیار مهم اسـت. و اگر طرفدار طعم تا حدودی تلخ ان نیستید، تفت دادن برگها با کمی روغن زیتون ممکن اسـت راه حلی باشد. 

 


 مطالب مشابه: طرز تهیه سوپ کاهو و گوجه فرنگی


7. آرگولا

آرگولا

این سبزی سالاد با طعم فلفلی کـه بـه ان راکت یا شاهی ایتالیایی نیز می گویند، سس‌هاي‌ لیمویی را متعادل می کند و حتی در پستو، روی پیتزا یا داخل ساندویچ پر شده اسـت.

 

8. اسفناج

اسفناج

اسفناج همه ی کاره حاوی نیترات هاي‌ قوی و مفید برای قلب اسـت کـه میتواند بـه التیام کلسترول و کاهش خطر ابتلا بـه بیماری هاي‌ مزمن کمک کند. با خوردن ان بـه همراه تخم مرغ، مرغ و سرخ کرده بیشتر وارد رژیم غذایی خود شوید.

 

9. رادیکیو

رادیکیو

در این جا یک سبزی دیگر وجوددارد کـه با نام هاي‌ متعدد، از جمله کاسنی برگ و کاسنی ایتالیایی وجوددارد. رادیچیو بنفش رنگ «تلفظ “rah-dick-ee-yo”» میتواند طعم تازه اي تلخ داشته باشد اما وقتی کبابی یا برشته شود طعم شیرین تر دارد.

 

10. اندیوها

اندیوها

انواع کاهو با طمع و رنگ خاص

اندیوها کـه از خویشاوندان رادیکیو هستند، بـه اسانی با برگ هاي‌ قاشقی شکل خود مواد را جمع میکنند یا وقتی با روغن زیتون و کمی سرکه بالزامیک برشته شوند، بـه تنهایی می درخشند.

 

11. فریزه

فریزه

فریزه نیز بـه خانواده رادیکیو/ اندیو/ کاسنی تعلق دارد، اما نوعی کـه در خواربارفروشی‌ها پیدا می کنید طبق معمولً دارای برگ‌هاي‌ بسیار سبز و مجعدی اسـت کـه برای ریختن دریک وینگرت تازه مناسب اسـت.

 


مطالب مشابه: طرز درست کردن ساندویچ خوشمزه گوشت و کاهو


 

در پایان

«پنجاه درصد مردم فیبر کافی نمی خورند، و ما مقادیر توصیه‌شده پتاسیم، کلسیم و منیزیم، موادمعدنی موجود در سبزی‌هاي‌ برگ‌دار و کاهو را مصرف نمی کنیم.» وعده‌هاي‌ غذایی و میان‌وعده‌هاي‌ خودرا با محصولات بیشتری پر کنید – همه ی انواع کاهو، سبزیجات برگ‌دار، و سبزیجات چلیپایی مانند کلم، کلم بروکلی، گل کلم، بوک چوی و کلم بروکسل – تا بهترین فواید را برای سلامتی و طعم داشته باشید.

جدیدترین مطالب سایت