بهترین غذاها و نوشیدنی های ادرارآور چیست ؟ (15 مورد)

مجموعه : تغذیه سالم
بهترین غذاها و نوشیدنی های ادرارآور چیست ؟ (15 مورد)

بهترین غذاها و نوشیدنی هاي‌ ادرارآور چیست ؟ ما دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز لیستی از بهترین غذاها و نوشیدنی هاي‌ ادرارآور می شود را منتشر کرده ایم.

 

بهترین غذاهایی که باعث افزایش ادرار می شوند

احساس پف کردن پس از خوردن یک وعده غذایی خوشمزه ودر عین حال شور، در زمان نوسانات هورمونی مانند قاعدگی یا یائسگی برای هیچکس جالب نیست. نفخ شکایت رایجی اسـت که تقریبا برای همه ی ما اتفاق میوفتد، اما رسیدگی بـه ان را آسان نمیکند.

 

نفخ زمانی اتفاق می‌افتد که بدن آب اضافی را نگه می‌دارد، خواه بـه دلیل داشتن مقداری سدیم بیش از حد باشد یا بـه دلیل یک بیماری دکتری که باعث احتباس مایعات می شود، مانند فشار خون بالا. چندین تاکتیک وجوددارد که می توانید برای از بین بردن نفخ شکم از آن ها استفاده کنید «مانند عدم تحمل غذایی یا ماساژ شکم»؛ اما یک راه حل سریع سالم، خوردن غذاهایی اسـت که ادرار آور طبیعی هستند.

 

دیورتیک ها چیست؟

دیورتیک ها چیست؟

“یک دیورتیک اساساً بـه کلیه ها کمک می کند تا ادرار بیشتری را برای دفع نمک و آب اضافی ازبدن دفع کنند. نتیجه نهایی سفر های مکرر بـه دستشویی برای ادرار کردن اسـت.” ودر نهایت شکم تخلیه شده.

 


مطالب مشابه: از رنگ ادرار سلامت خود را تشخیص دهید «+عکس»


 

آیا برای کاهش وزن باید از دیورتیک استفاده کرد؟

استفاده از یک دیورتیک طبیعی برای تسکین نفخ موقت مشکلی ندارد، اما در دراز مدت زیاده روی نکنید. متأسفانه، بسیاری از افراد از دیورتیک‌ ها سوء استفاده می‌ کنند.

 

زیرا معتقدند که این دارو یک بلیط جادویی برای کاهش وزن اسـت – اما این اغلب پایدار نیست و استفاده طولانی‌ مدت بدون راهنمایی مناسب از یک متخصص مراقبت‌ هاي‌ بهداشتی می‌ تواند درصورت استفاده بیش از حد، تعادل مایعات و الکترولیت‌ هاي‌ بدن را مختل کند.  این احتمالاً می تواند منجر بـه علائمی مانند کم آبی بدن، حالت تهوع یا سردرد شود.

 

آیا دیورتیک های طبیعی بی خطر هستند؟

آیا دیورتیک های طبیعی بی خطر هستند؟

سعی کنید از مصرف دیورتیک‌ هاي‌ بدون نسخه بـه شکل قرص اجتناب کنید – نه تنها استفاده نادرست از آن ها آسان‌ تر اسـت، بلکه سایر مواد مغذی موجود در انواع طبیعی را که بـه ثابت نگه داشتن سطح مایعات کمک می‌ کنند، از دست خواهید داد.

 

و توجه داشته باشید: افراد مبتلا بـه دیابت، بیماری کلیوی، نارسایی قلبی یا افرادی که از داروهای ادرارآور «مثلا برای فشار خون بالا» استفاده می‌ کنند، باید با دکتر خود در مورد میزان مصرف دیورتیک‌ هاي‌ طبیعی صحبت کنند. «همیشه هوشمندانه اسـت که قبل از اصلاح رژیم غذایی خود با غذاهایی که میتوانند با داروهایی که مصرف می کنید تداخل داشته باشند، با دکتر خود یا یک متخصص تغذیه ثبت شده مشورت کنید.

 

با این حال، برای اکثر مردم بدون شرایط دکتری متناقض، بعید اسـت که خوردن این نوع غذاها در حد اعتدال خطری برای سلامتی داشته باشد و همه ی انها دریک رژیم غذایی متعادل سالم قرار می‌گیرند.

 

بهترین دیورتیک های طبیعی

1. موز

15 بهترین غذاها و نوشیدنی های ادرارآور است

یک موز رسیده حاوی حدود 400 میلی گرم پتاسیم اسـت، ماده معدنی که بـه عنوان یک الکترولیت عمل می کند و نقش مهمی در تعادل مایعات در بدن دارد. «پتاسیم می تواند بـه جبران انقباض رگ‌هاي‌ خونی‌تان کمک کند که باعث میشود در هنگام مصرف بیش از حد سدیم احساس نفخ کنید. 

 

2. آووکادو

آووکادو

حتی اگر شب تاکو دیروز دلیل نفخ امروز باشد، یکی از غذاهایی که ممکن اسـت همراه با وعده غذایی خود از ان لذت برده باشید می تواند کلید کمک بـه بهبودی شـما باشد. آووکادو منبعی از پتاسیم و منیزیم اسـت، دو ماده مغذی که میتوانند اثر خوب ایجاد کنند. “منیزیم نقش مهمی ایفا می کند زیرا بر عملکرد ماهیچه هاي‌ ما در مثانه و مجاری ادراری تاثیر میگذارد.”

 

3. چای کافئین دار

چای کافئین دار

یک فنجان چای می‌ تواند یک ادرارآور طبیعی باشد – مهم این اسـت که انواعی از کافئین مانند سیاه یا سبز دم کنید. «کافئین یک دیورتیک مشهور اسـت که می تواند تولید ادرار رابا تحریک کلیه ها و افزایش دفع مایعات افزایش دهد. چای علاوه بر کمک بالفعل بـه نفخ شکم، دوز آنتی اکسیدان هاي‌ مفید را نیز برای شـما بـه ارمغان می آورد.

 

4. طالبی

طالبی

این خربزه شیرین و آبدار حاوی اسید آمینه ای بـه نام سیترولین اسـت که “ممکن اسـت در اثر ادرار آوری نقش داشته باشد.” سیترولین در چرخه اوره ما یا روشی که بدن ما از طریق ادرار از شر مواد زائد خلاص می شود، نقش دارد. پتاسیم همچنین در همه ی خربزه ها، از جمله طالبی وجوددارد – و تابستان فصل اصلی خربزه اسـت، بنابر این برای بهره بردن از حداکثر رسیدن، طعم و مواد مغذی، الان ان را بارگیری کنید.

 

5. قاصدک

قاصدک

علف هرز مورد علاقه همه ی «اگر بچه هستید» یا منفورترین علف هرز «اگر بزرگسالی که مسئول مراقبت از چمن هستید!» در واقع یک سبزه سبز تلخ خوراکی و خوشمزه اسـت که حاوی ترکیبات گیاهی اسـت که ممکن اسـت اثر مدر ملایمی ایجاد کند. 

 

دلایل زیادی برای استفاده از این سبزی همه ی کاره وجوددارد – سبزی قاصدک همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایي مانند A، B، C و D و همچنین موادمعدنی مانند روی و آهن اسـت. از برگ هاي‌ شیک پوش بـه صورت خام در سالاد یا سرخ شده مانند سایر سبزیجات سبز رنگ لذت ببرید.

 


مطالب مشابه: دلیل تغییر رنگ ادرار را بدانید


 

6. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین

این سبزیجات ریشه ای برای بیش از یک طرف دل چسب مفید اسـت. سیب زمینی شیرین بـه دلیل داشتن پتاسیم و منیزیم می تواند اثر مدر خفیفی داشته باشد. این تغییر آب، سدیم، پتاسیم و کلرید در خون اسـت که اثر ادرار آوری ایجاد می کند. انها همچنین منبع خوبی از فیبر هستند، که ممکن اسـت بـه شـما کمک کند با منظم نگه داشتن بدن، کمی سبک تر شوید.

 

7. آناناس

آناناس

دریک کاسه آناناس حفاری کنید تا از طریق پتاسیم و منیزیم مقداری قدرت ادرارآور داشته باشید. برخی از مردم ممکن اسـت فکر کنند که بروملین موجود در آناناس می تواند بـه نفخ کمک کند، اما نشان داده شده اسـت که احتمالاً بـه نوع تورمی که از التهاب ناشی می شود کمک می کند «بنابر این چیزی شبیه آسیب، نه احتباس آب».

 

8. چغندر

چغندر

چغندر منبعی از پتاسیم و منیزیم اسـت، دو حذف کننده قوی مایعات – اما دلایل بسیار دیگری برای دوست داشتن این سبزی رنگارنگ ریشه خاکی وجوددارد! چغندر «طلایی، قرمز، بچه» مملو از ویتامین‌ها، موادمعدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایي اسـت که با التهاب مبارزه می کنند و از قلب، چشم‌ها، استخوان ‌ها، سیستم ایمنی و سلامت کلی سلولی ما حمایت می کنند.

 

9. کلم بروکسل

کلم بروکسل

این سبزی چلیپایی که شبیه یک کلم کوچک اسـت ممکن اسـت بـه دفع سدیم و مایعات اضافی ازبدن شـما کمک کند زیرا منبع خوبی از پتاسیم اسـت و همچنین حاوی منیزیم اسـت. کلم بروکسل همچنین بـه لطف محتوای فیبر خود از هضم خوب پشتیبانی می کند و ترکیبات گیاهی دیگری را فراهم می کند که می تواند بـه جلوگیری از التهاب کمک کند.

 

بـه یاد داشته باشید: اگر پاهای شـما همیشه متورم اسـت یا بـه طور مرتب آب در خود نگه می دارد، مراجعه بـه دکتر ایده خوبی برای بررسی یک بیماری زمینه ای اسـت.

 

10. کرفس

کرفس

دانه کرفس بـه دلیل پتانسیل ان در کاهش فشار خون مورد مطالعه قرار گرفته اسـت «این ها عمدتاً مطالعات حیوانی تا کنون انجام شده اسـت»؛ احتمالاً از طریق مواد شیمیایی گیاهی بـه نام فتالیدها که تصور می شود اثر ادرارآوری دارند. اما لازم نیست این ادویه را در تمام وعده غذایی خود بپاشید تا از مزایای ادرارآور احتمالی ان بهره مند شوید – ساقه کرفس همچنین حاوی مقداری فتالید و همچنین پتاسیم و کمی منیزیم اسـت.

 

11. قهوه

قهوه

اگر احساس می کنید که جام صبحگاهی شـما را وادار بـه رفتن میکند، تصورش را نمی کنید! کافئینی که شـما بـه دنبال بیدار شدن از خواب هستید نیز بـه عنوان یک ادرار آور عمل می کند «مشهور بـه ادرار کردن، میل بـه ادرار کردن، که سدیم و آب اضافی را دفع می کند»؛ اما عضلات روده بزرگ را نیز تحریک می کند، بـه همین دلیل ممکن اسـت نیاز بـه مدفوع داشته باشید.

 

12. پرتقال ها

پرتقال ها

«پرتقال می تواند اثر مدر خفیفی داشته باشد، احتمالاً بـه این دلیل که پتاسیم برای تنظیم مایعات «از جمله کاهش ان درصورت وجود بیش از حد!»؛ بـه علاوه مقداری منیزیم برای کمک بـه سلامت کلی مثانه و ادراری دارد. سایر مرکبات مانند گریپ فروت، لیموترش و لیمو نیز حاوی این دو ماده معدنی هستند، فقط در مقادیر کمتر.

 

13. اسفناج

اسفناج

پوپای ممکن اسـت اسفناج را بـه امید رشد ماهیچه هاي‌ بزرگ کوبیده باشد «و اشتباه نکرده اسـت، زیرا یک مطالعه اخیر نشان می‌دهد که بین سبزیجات غنی از نیترات مانند اسفناج و التیام عملکرد ماهیچه ها ارتباط وجوددارد»؛ اما معلوم شد که سبزیجات مورد علاقه او می تواند، همچنین یک ادرارآور طبیعی خفیف باشد. اسفناج منبع قوی پتاسیم اسـت و همچنین حاوی مقداری منیزیم اسـت.

 

14. جعفری

جعفری

بـه این گیاه بیشتر از یک چاشنی یا طعم دهنده فکر کنید – جعفری در واقع مملو از ویتامین ها، موادمعدنی و آنتی اکسیدان ها از جمله پتاسیم و مقدار کمی منیزیم اسـت. “گیاهان مانند جعفری حاوی ترکیبات دیگری هستند” که ممکن اسـت باعث شود بـه عنوان یک ادرارآور خفیف عمل کند.

 

مطالعات نشان میدهد که سایر ترکیبات گیاهی ممکن اسـت با کاهش موادی در کلیه ها که می تواند منجر بـه کاهش خروجی ادرار شود «برعکس انچه ما می‌خواهیم» بـه اثر ادرارآور ان کمک کنند. میتوانید از برگ‌هاي‌ جعفری برای دم کردن چای استفاده کنید، یا با درست کردن پستو، اضافه کردن ان بـه سالاد سبزی یا تا کردن ان در پاستا درکنار سبزیجات دیگر، از ان در مقادیر بیشتری استفاده کنید.

 

15. هندوانه

هندوانه

هندوانه بـه دلیل محتوای بیش از 90 درصد آب و وجود پتاسیم متعادل کننده مایع، راهی با طراوت برای افزایش هیدراتاسیون اسـت، اما همچنین حاوی مقدار کمی منیزیم و اسید آمینه سیترولین اسـت که در دفع مواد زائد بدن نقش دارد. روند.

 


مطالب مشابه: علت تکرر ادرار در خواب چیست؟


 

در پایان

ادرار شبانه با یک بیماری مرتبط بـه نام شب ادراری «شور کردن در رختخواب» یکسان نیست. شب ادراری زمانی اسـت که نمی توانید نیاز خود بـه ادرار کردن در شب را نظارت کنید. در حالی که ادرار شبانه بـه طور معمول منجر بـه از دست دادن خواب میشود، می تواند نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد.

جدیدترین مطالب سایت