بهترین غذاها و نوشیدنی های ادرار آور طبیعی + 15 مورد

مجموعه : تغذیه سالم
بهترین غذاها و نوشیدنی های ادرار آور طبیعی + 15 مورد

در این قسمت از مجله تالاب برای شما همراهان عزیز لیستی از بهترین غذاها و نوشیدنی های ادرار آور طبیعی را منتشر کرده ایم که برای سلامتی بسیار خوب است. 

 

دیورتیک ها چیست؟

یک دیورتیک اساساً به کلیه ها کمک می کند تا ادرار بیشتری را برای دفع نمک و آب اضافی از بدن دفع کنند. نتیجه نهایی سفرهای مکرر به سرویس بهداشتی برای ادرار کردن است.” 

 

آیا برای کاهش وزن باید از دیورتیک استفاده کرد؟

استفاده از یک دیورتیک طبیعی برای تسکین نفخ موقت مشکلی ندارد، اما در دراز مدت زیاده روی نکنید. متأسفانه، بسیاری از افراد از دیورتیک‌ها سوء استفاده می‌کنند، زیرا معتقدند که این دارو یک بلیط جادویی برای کاهش وزن است – اما این اغلب پایدار نیست و استفاده طولانی‌مدت بدون راهنمایی مناسب از یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند در صورت استفاده بیش از حد، تعادل مایعات و الکترولیت‌های بدن را مختل کند. این احتمالاً می تواند منجر به علائمی مانند کم آبی بدن، حالت تهوع یا سردرد شود.

 

آیا دیورتیک های طبیعی بی خطر هستند؟

سعی کنید از مصرف دیورتیک‌های بدون نسخه به شکل قرص اجتناب کنید – نه تنها استفاده نادرست از آنها آسان‌تر است، بلکه سایر مواد مغذی موجود در انواع طبیعی را که به ثابت نگه داشتن سطح مایعات کمک می‌کنند، از دست خواهید داد.

 

و توجه داشته باشید: افراد مبتلا به دیابت، بیماری کلیوی، نارسایی قلبی یا افرادی که از داروهای ادرارآور (مثلاً برای فشار خون بالا) استفاده می‌کنند، باید با پزشک خود در مورد میزان مصرف دیورتیک‌های طبیعی صحبت کنند.

 

«همیشه هوشمندانه است که قبل از اصلاح رژیم غذایی خود با غذاهایی که می توانند با داروهایی که مصرف می کنید تداخل داشته باشند، با پزشک خود یا یک متخصص تغذیه ثبت شده مشورت کنید. با این حال، برای اکثر مردم بدون شرایط پزشکی متناقض، بعید است که خوردن این نوع غذاها در حد اعتدال خطری برای سلامتی داشته باشد و همه آنها در یک رژیم غذایی متعادل سالم قرار می گیرند.

 

مواد غذایی ادرار آور

بهترین دیورتیک های طبیعی

1. موز

موز - بهترین غذاها و نوشیدنی های ادرار آور طبیعی

یک موز رسیده حاوی حدود 400 میلی گرم پتاسیم است، ماده معدنی که به عنوان یک الکترولیت عمل می کند و نقش مهمی در تعادل مایعات در بدن دارد. «پتاسیم می‌تواند به جبران انقباض رگ‌های خونی‌تان کمک کند که باعث می‌شود در هنگام مصرف بیش از حد سدیم احساس نفخ کنید. 

 

2. آووکادو

آووکادو

بهترین غذاها و نوشیدنی های ادرار آور طبیعی

 

حتی اگر شب تاکو دیروز دلیل نفخ امروزی باشد، یکی از غذاهایی که ممکن است همراه با وعده غذایی خود از آن لذت برده باشید می تواند کلید کمک به بهبودی شما باشد. آووکادو منبعی از پتاسیم و منیزیم است، دو ماده مغذی که می توانند اثر ایجاد کنند. “منیزیم نقش مهمی ایفا می کند زیرا بر عملکرد ماهیچه های ما در مثانه و مجاری ادراری تاثیر می گذارد.”

 

3. چای کافئین دار

چای کافئین دار - بهترین غذاها و نوشیدنی های ادرار آور طبیعی

یک فنجان چای می‌تواند یک ادرارآور طبیعی باشد – مهم این است که انواعی از کافئین مانند سیاه یا سبز دم کنید. «کافئین یک دیورتیک معروف است که می تواند تولید ادرار را با تحریک کلیه ها و افزایش دفع مایعات افزایش دهد. چای علاوه بر کمک بالقوه به نفخ شکم، دوز آنتی اکسیدان های مفید را نیز برای شما به ارمغان می آورد.

 

✅ مطالب مشابه: 20 غذایی که هرگز ارزش غذایی مفید ندارند (غذای سالم)

 

4. طالبی

طالبی

این خربزه شیرین و آبدار حاوی اسید آمینه ای به نام سیترولین است که “ممکن است در اثر ادرارآوری نقش داشته باشد.” سیترولین در چرخه اوره ما یا روشی که بدن ما از طریق ادرار از شر مواد زائد خلاص می شود، نقش دارد. پتاسیم همچنین در همه خربزه ها، از جمله طالبی وجود دارد – و تابستان فصل اصلی خربزه است، بنابراین برای بهره بردن از حداکثر رسیدن، طعم و مواد مغذی، همین حالا آن را بارگیری کنید.

 

5. قاصدک

قاصدک

علف هرز مورد علاقه همه (اگر بچه هستید) یا منفورترین علف هرز (اگر بزرگسالی که مسئول مراقبت از چمن هستید!) در واقع یک سبزه سبز تلخ خوراکی و خوشمزه است که حاوی ترکیبات گیاهی است که ممکن است اثر مدر ملایمی ایجاد کند. و همچنین پتاسیم.

 

دلایل زیادی برای استفاده از این سبزی همه کاره وجود دارد – سبزی قاصدک همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی مانند A، B، C و D و همچنین مواد معدنی مانند روی و آهن است. از برگ های شیک پوش به صورت خام در سالاد یا سرخ شده مانند سایر سبزیجات سبز رنگ لذت ببرید.

 

6. سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین

این سبزیجات ریشه ای برای بیش از یک طرف دلچسب مفید است. سیب زمینی شیرین به دلیل داشتن پتاسیم و منیزیم می تواند اثر مدر خفیفی داشته باشد. «این تغییر آب، سدیم، پتاسیم و کلرید در خون است که اثر ادرارآوری ایجاد می کند. آنها همچنین منبع خوبی از فیبر هستند، که ممکن است به شما کمک کند با منظم نگه داشتن بدن، کمی سبک تر شوید.

 

7. آناناس

آناناس - بهترین غذاها و نوشیدنی های ادرار آور طبیعی

در یک کاسه آناناس حفاری کنید تا از طریق پتاسیم و منیزیم مقداری قدرت ادرارآور داشته باشید. برخی از مردم ممکن است فکر کنند که بروملین موجود در آناناس می تواند به نفخ کمک کند، اما نشان داده شده است که احتمالاً به نوع تورمی که از التهاب ناشی می شود کمک می کند (بنابراین چیزی شبیه آسیب، نه احتباس آب).

 

8. چغندر

"</p

چغندر منبعی از پتاسیم و منیزیم است، دو حذف کننده قوی مایعات – اما دلایل بسیار دیگری برای دوست داشتن این سبزی رنگارنگ ریشه خاکی وجود دارد!

2.چغندر (طلایی، قرمز، بچه) مملو از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با التهاب مبارزه می‌کنند و از قلب، چشم‌ها، استخوان‌ها، سیستم ایمنی و سلامت کلی سلولی ما حمایت می‌کنند.

 

9. کلم بروکسل

کلم بروکسل

این سبزی چلیپایی که شبیه یک کلم کوچک است ممکن است به دفع سدیم و مایعات اضافی از بدن شما کمک کند زیرا منبع خوبی از پتاسیم است و همچنین حاوی منیزیم است. کلم بروکسل همچنین به لطف محتوای فیبر خود از هضم خوب پشتیبانی می کند و ترکیبات گیاهی دیگری را فراهم می کند که می تواند به جلوگیری از التهاب کمک کند.

 

به یاد داشته باشید: اگر پاهای شما همیشه متورم است یا به طور مرتب آب در خود نگه می دارد، مراجعه به پزشک ایده خوبی برای بررسی یک بیماری زمینه ای است.

 

10. کرفس

کرفس

دانه کرفس به دلیل پتانسیل آن در کاهش فشار خون مورد مطالعه قرار گرفته است (اینها عمدتاً مطالعات حیوانی تاکنون انجام شده است)، احتمالاً از طریق مواد شیمیایی گیاهی به نام فتالیدها که تصور می شود اثر ادرارآوری دارند. اما لازم نیست این ادویه را در تمام وعده غذایی خود بپاشید (و نمی خواهید!) تا از مزایای ادرارآور احتمالی آن بهره مند شوید – ساقه کرفس همچنین حاوی مقداری فتالید و همچنین پتاسیم و کمی منیزیم است.

 

11. قهوه

قهوه

اگر احساس می‌کنید که جام صبحگاهی شما را مجبور به رفتن می‌کند، تصورش را نمی‌کنید! کافئینی که شما به دنبال بیدار شدن از خواب هستید نیز به عنوان یک ادرار آور عمل می کند (معروف به ادرار کردن، میل به ادرار کردن، که سدیم و آب اضافی را دفع می کند)، اما عضلات روده بزرگ را نیز تحریک می کند، به همین دلیل ممکن است نیاز به مدفوع داشته باشید.

 

12. پرتقال ها

پرتقال ها

«پرتقال می‌تواند اثر مدر خفیفی داشته باشد، احتمالاً به این دلیل که پتاسیم برای تنظیم مایعات (از جمله کاهش آن در صورت وجود بیش از حد!)، به علاوه مقداری منیزیم برای کمک به سلامت کلی مثانه و ادراری دارد. سایر مرکبات مانند گریپ فروت، لیموترش و لیمو نیز حاوی این دو ماده معدنی هستند، فقط در مقادیر کمتر.

 

13. اسفناج

اسفناج - بهترین غذاها و نوشیدنی های ادرار آور طبیعی

پوپای ممکن است اسفناج را به امید رشد ماهیچه های بزرگ کوبیده باشد (و اشتباه نکرده است، زیرا یک مطالعه اخیر نشان می دهد که بین سبزیجات غنی از نیترات مانند اسفناج و بهبود عملکرد ماهیچه ها ارتباط وجود دارد)، اما معلوم شد که سبزیجات مورد علاقه او می تواند، همچنین یک ادرارآور طبیعی خفیف باشد. اسفناج منبع قوی پتاسیم است و همچنین حاوی مقداری منیزیم است.

 

14. جعفری

جعفری

به این گیاه بیشتر از یک چاشنی یا طعم دهنده فکر کنید – جعفری در واقع مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها از جمله پتاسیم و مقدار کمی منیزیم است. “گیاهان مانند جعفری حاوی ترکیبات دیگری هستند” که ممکن است باعث شود به عنوان یک ادرارآور خفیف عمل کند.

 

مطالعات نشان می دهد که سایر ترکیبات گیاهی ممکن است با کاهش موادی در کلیه ها که می تواند منجر به کاهش خروجی ادرار شود (برعکس آنچه ما می خواهیم) به اثر ادرارآور آن کمک کنند. می‌توانید از برگ‌های جعفری برای دم کردن چای استفاده کنید، یا با درست کردن پستو، اضافه کردن آن به سالاد سبزی یا تا کردن آن در پاستا در کنار سبزیجات دیگر، از آن در مقادیر بیشتری استفاده کنید.

 

15. هندوانه

هندوانه

بهترین غذاها و نوشیدنی های ادرار آور طبیعی

 

هندوانه به دلیل محتوای بیش از 90 درصد آب و وجود پتاسیم متعادل کننده مایع، راهی با طراوت برای افزایش هیدراتاسیون است، اما همچنین حاوی مقدار کمی منیزیم و اسید آمینه سیترولین است که در دفع مواد زائد بدن نقش دارد.

 

✅ مطالب مشابه: 11 دستور العمل پیتزای سالم خانگی خوشمزه

 

در پایان

می توان از دیورتیک ها برای کمک به بدن برای حذف مایعات اضافی استفاده کرد. دیورتیک های طبیعی ممکن است شامل قاصدک، چای سبز یا سیاه، مارچوبه و سایر گیاهان و غذاها باشد.

دیورتیک ها به بدن کمک می کنند تا از شر مایعات اضافی به ویژه آب و سدیم خلاص شود. اکثر آنها کلیه ها را تحریک می کنند تا سدیم بیشتری را در ادرار دفع کنند. هنگامی که دیورتیک ها سدیم را دفع می کنند، بدن آب را نیز دفع می کند.

جدیدترین مطالب سایت