برای تقویت هوش کودکان روزی یک تخم مرغ عالی است !

مجموعه : تغذیه سالم
برای تقویت هوش کودکان روزی یک تخم مرغ عالی است !

هوش کودکان با میل کردن تخم مرغ 

 

حالا که تخم مرغ گران شده تازه معلوم شد برای هوش کودک هم مفید می‌باشد…خخخخخ !!! هوش کودکان به عوامل هاي زیادی وابسته است اما تقدم در خورد و خوراک کودکان است که پیشنهاد ما هرروز یک تخم مرغ لذیذ در صبحانه است . 

 

هوش کودک , مطالعه اي جدید که توسط پژوهشگران دانشگاه واشنگتن انجام شده است، نشان میدهد که تغذیه کودکان با یک تخم مرغ در روز برای شش ماه میتواند بطور قابل توجهی عملکرد مغزی انها را تقویت کند.

 

به گزارش تالاب تخم مرغ شامل کولین و DHA، یک اسید چرب امگا-3، است که هردو انها مواد مغذی ضروری برای سلامت و رشد مغز قلمداد می‌شوند. این مواد مغذی در زرده تخم مرغ وجود دارند.

 

برای تقویت هوش کودکان روزی یک تخم مرغ عالی است ! 

 

به گزارش تالاب به نقل از “لس آنجلس تایمز”، بنابر تحقیق هاي پیشین که مولفان مطالعه به آن اشاره داشته اند، تغذیه کودکان با تخم مرغ الگوهای رشد کلی را التیام می بخشد و از رشد ناقص پیش گیری می‌کند.

 

از این رو، محرز است که تخم مرغ شامل مواد مغذی مهمی برای رشد کودکان است. مطالعه اخیر نشان میدهد که بخش قابل توجهی از فواید مصرف تخم مرغ برای رشد کودکان به واسطه این دو ماده مغذی شکل میگیرند.

 

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن 163 کودک رابه مدت چندین سال زیر نظر داشتند. نیمی از این کودکان هرروز یک تخم مرغ مصرف میکردند، در شرایطی که نیمی دیگر اینکار را انجام نمی دادند. البته رژیم خوراکی آن ها عادی و مغذی بود.

 

به گزارش تالاب آزمایش هاي خون نشان داد سطوح کولین و DHA در کودکانی که تخم مرغ مصرف می‌کردند بطور قابل توجهی بالاتر بوده است. از آنجایی که این مواد مغذی نقشی کلیدی در رشد و عملکرد مغز ایفا میکنند، این مطالعه نشان می‌دهد که والدین باید تخم مرغ بیشتری رابه رژیم خوراکی کودکان خون اضافه کنند یا این مواد مغذی را از منابع خوراکی دیگر تامین کنند.

 

تخم مرغ اسیدهای چرب ضروری، پروتئین ها، کولین، ویتامین هاي A و B12، سلنیم، و دیگر مواد مغذی مهم را در سطوحی بالاتر یا برابر با دیگر محصولات خوراکی حیوانی عرضه میکند در شرایطی که نسبت به انها مقرون به صرفه‌تر است.

 

جدیدترین مطالب سایت