خواص استفاده از نوشیدنی آب لیمو و عسل

مجموعه : تغذیه سالم
خواص استفاده از نوشیدنی آب لیمو و عسل

فایده استفاده از آب لیمو و عسل 

آبلیمو و عسل یکی از نوشیدنی هاي خوشمزه هست و آرام بخش هست که حتی میتواند بر روی شما تاثیر لاغری هم بگذارد .

 

عسل و لیمو از جمله موادی میباشند که هر یک به علت خواص متعدد و مخصوصاً خود مورد دقت تعداد زیادی از متخصصان تغذیه قرار گرفته اند. هم عسل و هم لیمو دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی میباشند، در نتیجه مصرف انها سبب تقویت سیستم ایمنی بدن میشود.

 

همینطور ترکیب عسل و آبلیمو می‌تواند به کاهش وزن و افزایش سلامت پوست و مو کمک کند. شاید بعد از آشنایی بیشتر با خواص این نوشیدنی جادویی، بیشتر اصرار مادربزرگ خودرا برای مصرف نوشیدنی لیمو و عسل درک کنیم.

 

آبلیمو و عسل

به احتمال چندان شما هم مثل اکثر مردم مایل هستید بیشتر از خودتان مواظبت کنید، اما دوران کافی ندارید. با احتساب ساعات کاری، رفت وآمدهای وقت گیر، کارهای خانه و مواظبت از فرزندان، مواظبت از خودتان طبق معمول در تقدم آخر قرار می‌گیرد. خبر خوب این هست که باوجود همه ی ي این ها، راه هاي سریعا و اسانی برای التیام سلامتی تان وجود دارد، حتی اگر دوران زیادی نداشته باشید.

 

نوشیدن منظم آبلیمو و عسل فواید زیر را برایتان به دنبال دارد:

برای پوست بسیار موثر هست
میخواهید پوستی شفاف داشته باشید؟ نوشیدن آبلیمو و عسل یکی از برترین راه هاي طبیعی موجود برای داشتن پوستی شفاف، بدون بهرهگیری از لوازم آرایشی هست. لیمو ویتامین C مورد نیاز را برای ساخت کلاژن فراهم می‌کند، کلاژن نوعی بافت پیوندی مهم هست که به استحکام و جوان ماندن پوست کمک می‌کند. تعداد زیادی از ترکیبات موجود در عسل نیز به شادابی پوست کمک میکنند. در نتیجه شما پوستی سالم، جوان و شفاف خواهید داشت.

 

به گوارش کمک میکند
مشکلات گوارشی مثل نفخ، گاز معده، سوزش معده و یبوست، برای تعداد زیادی از مردم مشکلات مزمنی میباشند که میتوانند زندگی روزمره شان را دگرگون کنند. یکی از ساده ترین راه هاي التیام این مشکلات گوارشی، نوشیدن هر روز ي آبلیمو و عسل هست. لیمو سرشار از پکتین هست که برای روده مثل صابون عمل میکند، عمل دفع را آسان تر می‌کند، سموم بدن را تخلیه میکند و کل فرایند گوارش را التیام می بخشد.

 
سلامت قلب تان را افزایش میدهد
مریضی هاي قلبی همواره افرادی را در سراسر جهان به سمت مرگ می کشاند و تهدیدی بزرگ برای سلامتی انسان قلمداد می‌شود. اما آبلیمو و عسل می‌تواند احتمال بروز این مریضی هاي خطرناک را کاهش دهد. آبلیمو و عسل هردو سرشار از پتاسیم میباشند. دیدن شده پتاسیم، فشارخون راکه از عوامل مهم حملات قلبی هست، کاهش میدهد. همینطور خواص آنتی اکسیدان و ضدالتهاب این نوشیدنی، از قلب در برابر التهاب هاي عضلانی و دیگر فشارها پشتیبانی می‌کند.

 

خواص استفاده از نوشیدنی آب لیمو و عسل

با نوشیدن آبلیمو و عسل سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند

 
به کاهش وزن کمک میکند
رهایی از افزون وزن سخت هست. اگر دنبال روشهای طبیعی کاهش وزن هستید، این نوشیدنی میتواند برای تان برترین انتخاب باشد. آب و فیبر موجود در لیمو، اشتهای شما را کاهش میدهد و بشما کمک می‌کند بدون احساس گرسنگی، از حجم غذای مصرفی تان بکاهید. همینطور اسیدسیتریک موجود در لیمو، در چرخه ي زیستی نقش مهمی اجرا میکند و بازده ي فرایند تبدیل غذا به انرژی را افزایش میدهد.

 

احتمال وقوع مریضی هاي مزمن را کاهش میدهد
درسال هاي جدید روی رابطه ي بین اسیدیته ي بدن و رشد مریضی هاي مزمن، از جمله مریضی هاي قلبی، دیابت، مشکلات مفصلی و حتی برخی سرطان ها، آزمایش هاي بیشماری انجام شده هست. لیمو، pH بدن را افزایش می‌دهد و محیط آن را قلیایی میکند. لیمو باوجود اسیدی بودنش، حاوی موادمعدنی فراوانی هست که اسیدیته ي بدن را خنثی میکنند.

 

سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند
کمبود خواب، اضطراب و رژیم خوراکی بد، سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کند و ضعف سیستم ایمنی با بروز انواع سرماخوردگی و آنفولانزا خودش را نشان میدهد.

خبر خوب این هست که با نوشیدن آبلیمو و عسل میتوانید آسیب هاي وارده را ترمیم کنید. ویتامین C لیمو و موادمعدنیِ عسل، سیستم ایمنی بدن تان را تقویت کرده و مبارزه با باکتریها، ویروس ها و دیگر میکروب هایي راکه سبب مریضی می‌شوند، آسان تر میکند. همینطور عسل حاوی ضدمیکروب هاي طبیعی هست که سلامتی شما را حفظ میکند.

 

احتمال بروز عفونت هاي ادرار را کاهش میدهد
عفونت ادرار دردآور هست ودر صورت پیشرفت می‌تواند بسیار خطرناک باشد. به خصوص برای زنان، عفونت ادرار می‌تواند مزمن شود ودر صورت بدشانسی، برای رهایی از این عفونت ضروری هست آنتی بیوتیک هاي فراوان مصرف شود. مصرف منظم آبلیمو و عسل، برای این مشکل یک راه حل طبیعی هست. عسل حاوی ضدباکتری هاي طبیعی هست و آبلیمو با افزایش اسیدیته ي ادرار، امکان رشد باکتریها را در محیط ادرار کاهش میدهد.

 

بدن را سم زدایی میکند
هوایی که در آن نفس میکشیم، نوشیدنی هایي که می‌نوشیم و غذاهایی که می‌خوریم، ما را در دسترس مواد شیمیایی و سوم گوناگونی قرار میدهند. البته بدن مان طبعا از ما در برابر این تهدیدها پشتیبانی میکند، بد نیست ما هم با راهکارهای طبیعی این حفاظ را تقویت کنیم. آبلیمو و عسل در این راه به ما کمک می‌کند. لیمو عملکرد سم زدایی کبد را افزایش می‌دهد؛ عسل نیز، همانگونه که گفته شد، یک ضدمیکروب و ضدعفونی کننده ي طبیعی هست.

 

  چگونه در خانه آبلیمو و عسل تهیه کنیم؟
به گزارش تالاب یکی از برترین ویژگی هاي آبلیمو و عسل این هست که راحت درست می‌شود. کافی هست نصف لیمو را آب گرفته و همراه با یک قاشق چایی خوری عسل، به یک لیوان آب ولرم افزون کنید؛ هم بزنید و بنوشید.

اگر آن را صبح و گذشته از صبحانه بنوشید بیشترین تأثیر را دارد.کارهای بیشماری میباشند که حتی باوجود مشغله هاي فراوان، می‌توانید در مدت دوران کوتاهی، برای التیام سلامتی تان انجام دهید. یکی از انها، نوشیدن منظم آبلیمو و عسل هست، که فواید گفته شده را برای تان به دنبال دارد.

 

جدیدترین مطالب سایت