خواص های زیاد پوست انار و طرز استفاده جوشانده اش

مجموعه : تغذیه سالم
خواص های زیاد پوست انار و طرز استفاده جوشانده اش

خواص درمانی و زیبایی جوشانده پوست انار

انار یکی از میوه هاي‌ درختی اسـت کـه دانه هایي اغلب قرمز و گاهی سفید یا بـه رنگ هایي بین ان دو دارد و رنگ پوست ان نیز اغلب قرمز و گاه سیاه و یا تقریبا زرد اسـت.

 

این میوه بهشتی علاوه بر این کـه خودش دارای خواص بسیار زیادی می باشد پوستش نیز فواید فراوانی برای درمان بیماری ها و زیبایی پوست و مو دارد . در اینبخش از  تالاب با فواید بی نظیرجوشانده پوست انار آشنا شوید.

خواص های زیاد پوست انار و طرز استفاده جوشانده اش

 

 

فواید جوشانده پوست انار در درمان اسهال

جوشانده پوست انار اسهال ناشی از مسمومیت غذایی و اسهال خونی را برطرف میکند این جوشانده قابض اسـت و قند ادرار را کم میکند و موجب تصفیه خون می‌شود همچنین برای پیشگیري از خون ریزی رحم بسیار مفید اسـت.

 

دفع کرم های روده و معده با جوشانده انار

جوشانده پوست انار کرم هاي‌ روده و معده را بر طرف می سازد فقط کافیست پوست خشک انار را بـه مقدار 4 گرم با کمی آب گرم مخلوط نمایید و سپس میل کنید.

خواص های زیاد پوست انار و طرز استفاده جوشانده اش

 

بهبود زخم شانکر با جوشانده پوست انار

برای التیام و خشک کردن زخم شانکر مقداری پوست انار خشک شده و پودر شده را روی ان بپاشید.

پوست انار ترشحات رحم را برطرف می کند

پوست انار ترشحات غیر طبیعی را متوقف می‏ سازد برای اینکار پوست انار را پودر پودر کنید و روی پنبه بریزید سپس در دهانه رحم قرار دهید. این روش برای رفع ترشحات سفید یا لوکوره‏آ مفید اسـت.

خواص های زیاد پوست انار و طرز استفاده جوشانده اش

 

پوست انار چه فوایدی دارد؟

 

خواص پوست انار برای تنگ کردن واژن

این یک روش تجربی اسـت و برخی بعد از زایمان برای تنگ کردن واژن و رفع شلی ان استفاده می‌کنند ؛ برای این منظور مقداری پوست انار را تکه کرده بـه همراه کمی آب روی حرارت قرار داده و اجازه دهید تا نیم ساعت خوب بجوشد و بعد از جوشیدن ان ظرف را از روی حرارت بردارید.

 

بعد از خنک شدن آب حاوی پوست انار ان را از صافی رد کرده ودر لگن تمیزی بریزید، و بـه مدت سی الی چهل دقیقه در ان بنشینید. برای نتیجه بهتر و سریع تر اینکار را روزی دو الی سه بار انجام دهید.

 

قطع ترشحات عادت ماهیانه با جوشانده پوست انار

برای قطع کردن سیلان مفرط، ترشحات عادت ماهیانه در آب جوشانده پوست انار بنشینید.

 

درمان بواسیر با جوشانده پوست انار

جوشانده پوست انار برای التیام بواسیر مفید اسـت ؛ شـما میتوانید برای درمان بواسیر و مقعد بیرون آمده در آب این جوشانده بنشینید. برای درمان فستیول و بواسیر پوست انار رابا جفت مساوی بسایید و روی پنبه بریزید و هر شب ضماد کنید.

 

خواص های زیاد پوست انار و طرز استفاده جوشانده اش

 

جوشانده پوست انار برای دردگلو و بند آمدن خونریزی گلو

برای تسکین درد گلو و لوزه پوست انار را بجوشانید و ماده بـه دست آمده را از صافی رد کنید و با ان غرغره کنید. قرقره روزی شش بار آب جوشانده پوست اناربا گلنار ساییده مخلوط شده خون ریزی گلو را بند می‏ آورد.

تقویت لثه با جوشانده پوست انار

آب جوشانده پوست انار برای پیش گیری از خون ریزی پس از کشیدن دندان و تقویت لثه بسیار مفید اسـت.

بهبود آبسه دندان با پوست انار

گذاشتن تکه نازک پوست انار بدون سفیدی و پیه روی آبسه دندان موجب بازشدن آبسه میشود البته لازم اسـت پوست انار را یک ساعت روی آبسه دندان بگذارید و بعد عوض کنید و این عمل را تکرار کنید تا سرباز کند.

خواص های زیاد پوست انار و طرز استفاده جوشانده اش

 

درمان آفت دهان با جوشانده پوست انار

شستن دهان با جوشانده پوست انار چندین مرتبه در روز سبب سرطرف شدن آفت و زخم دهان میشود.

رفع بوی بد دهان با پوست انار

برای رفع بوی بد دهان باید دو قاشق از پودرپوست انار را دریک لیوان آب مخلوط کنید و دو بار در روز با ان غرغره کنید.

خواص های زیاد پوست انار و طرز استفاده جوشانده اش

مبارزه با بیماری های قلبی با مصرف پوست انار

روزانه یک قاشق چای خوری از پودر پوست انار را در شیر حل کنیدو بنوشید . وجود آنتی اکسیدان هاي‌ فراوان در پوست این میوه با بیماری هاي‌ قلبی مبارزه می‌کند و سبب کاهش کلسترول و استرس می‌شود.

 

پوست انار و درمان پوکی استخوان

برای پیش گیری از پوکی استخوان هر شب قبل از خواب دو قاشق مرباخوری پودر پوست انار را دریک لیوان آب ولرم ترکیب کنید و بنوشید زیرا پوست انار موجب استحکام و تقویت استخوان ها بـه علت دارا بودن خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی ان می‌شود و مصرف پوست انار در زنان باعث پیشگیری از پوکی استخوان در هنگام یائسگی میشود.

 

تاثیر پوست انار در مبارزه با جوش

پوست انار آنتی اکسیدان فراوان دارد و با جوش و آکنه صورت مبارزه می‌کند پوست انار را در ماهیتابه تفت دهید تا کاملا خشک شود و بعد از خنک شدن آسیاب کنید و پودر بـه دست آمده رابا آبلیمو و گلاب ترکیب کنید و روی جوش و آکنه قرار دهید.

 

کلاژن سازی و جلوگیری از پیری با پوست انار

پوست انار را خشک کنید و پودر نمایید و دو قاشق مربا خوری از ان رابا شیر و اگر دارای پوست چرب هستید بـه جای شیر گلاب اضافه کنید و بر روی صورت خود بگذارید، بعد از این کـه خشک شد می‌توانید صورت خودرا با آب ولرم آبکشی کنید و برای کسب نتیجه بهتر هفته اي دو بار از این محلول روی پوست صورت خود بگذارید تا کلاژن پوستتان تحریک شود و از پیری و چین و چروک بر روی پوست پیشگیری کند.

خواص های زیاد پوست انار و طرز استفاده جوشانده اش

 

پوست انار و حفظ رطوبت پوست

دو قاشق از پودر پوست انار رابا مقداری ماست ترکیب کرده و بر روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از گذشت ده دقیقه ان رابا آب سرد آبکشی کنید.این مخلوط موجب حفظ رطوبت پوست شده و از پوست در برابر عوامل محیطی و آلاینده ها محافظت می کندو تعادل PH پوست را نیز محفوظ نگه می دارد.

 

از بین رفتن جوش های سر سفید و سر سیاه با پوست انار

پوست انارموجب از بین رفتن جوش هاي‌ سر سفید و سر سیاه و سلول هاي‌ مرده پوست می‌شود برای از بین بردن این نوع جوش ها دو قاشق مربا خوری از پودر پوست انار رابا یک قاشق چای خوری شکر و یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری از روغن هاي‌ طبیعی مخلوط کنید و بر روی صورت بگذارید و پوست خودرا با ان ماساژ دهید و بعد بشویید و پوست خودرا مرطوب کنید.

 

جلوگیری از شوره و ریزش مو با پوست انار

پوست انار از ریزش مو و شوره زدن سر پیشگیری می‌کند برای اینکار مقداری از پودر پوست انار رابا روغن مو ترکیب کنید و روی ریشه و ساقه مو بمالید و بعد از 2 ساعت مو هاي‌ خودرا آبکشی کنید.

خواص های زیاد پوست انار و طرز استفاده جوشانده اش

ترکیب پوست انار و کرم یک ضد آفتاب مناسب

پودر پوست انار را بـه کرم یا لوسیونی کـه مصرف میکنید بیفزایید و بیست دقیقه قبل از خروج از منزل بر روی صورت خود بمالید یا بـه جای کرم این پودر رابا یک روغن طبیعی مخلوط کنید و بـه عنوان یک ضد آفتاب از ان استفاده کنید.

 

طرز خشک کردن پوست انار:

برای تهیه پوست انار از انار ارگانیک استفاده کنید و پوست انار راتکه ودر سینی پهن کنید و زیر آفتاب بگذارید تا سفت شود و رطوبتش از بین برود . برای نگه‌داری این پوست خشک شده ان را دریک پلاستیک یا ظرف دردار بریزید.

 

بـه طور کلی انار یا جوشانده ان خواص بسیار زیادی دارد کـه برای انواع و اقسام بیماری ها کاربرد فراوانی دارد ؛ امیدواریم از این مطلب استفاده کرده و بتواند برایتان مثمر ثمر باشد.

جدیدترین مطالب سایت