چند ایده برای اینکه در طول روز آب بیشتری مصرف کنیم

مجموعه : تغذیه سالم
چند ایده برای اینکه در طول روز آب بیشتری مصرف کنیم

چگونه آب بیشتری مصرف کنیم  ؟ 

 

میل کردن آب بیشتر برای بدن بسیار عالی می‌باشد اگر شما می‌خواهید سالم باشید حتماً باید در شبانه روز زیاد آب مصرف کنید تا به نتیجه برسید . 

 

بخش اعظم بدن انسان از آب تشکیل شده است و برهمین اساس بدن انسان برای عرضه عملکرد درست خود به میزان کافی از این مایع نیاز دارد.

 

چند ایده برای اینکه در طول روز آب بیشتری مصرف کنیم 

 

به گزارش تالاب به نقل از “گورمندایز”، احتمال این‌که روزانه به میزان کافی آب مصرف نکنید، زیاد است و این می‌تواند پیامد های جدی برای سلامت شما به همراه داشته باشد. اما با چند ترفند ساده می‌توانید میزان نوشیدن مایع حیات را افزایش دهید.

 

یک بطری اب در نزدیکی خود داشته باشید

یکی از بزرگ ترین دلایل مصرف ناکافی از آب این است که به سادگی آنرا نادیده گرفته و درمورد آب فکر نمی‌کنید. امروزه، زندگی پر مشغله بیشتر افراد سبب میشود تا بدون این‌که متوجه شوند، ساعت ها را بدون نوشیدن آب سپری کنند.

 

برای ایجاد تغییر دراین شرایط تنها کافی است دسترسی خود به آب را تسهیل کنید و بعنوان مثال همواره یک بطری پر از آب روی میز خود داشته باشید، یک بطری پر از آب در یخچال نگه داری کنید تا در هر لحظه بتوانید ازآن استفاده کنید، یا یک بطری آب را همواره در کیف خود حمل کنید تا همواره در معرض شما قرار داشته باشد.

چند ایده برای اینکه در طول روز آب بیشتری مصرف کنیم

شمارش لیوان هاي آب مصرفی را داشته باشید

آیا قانون نوشیدن هشت لیوان آب در روز رابه یاد دارید؟ متاسفانه، در زمینه نوشیدن آب یک قانون ساده که برای همه ی قابل اعمال باشد، وجود ندارد، زیرا نیاز بدن انسان به آب با عوامل گوناگونی، مثل مکان زندگی، وزن، این‌که چه کاری انجام می‌دهید، و یا چه خوراکی میخورید، تماس دارد. بعنوان مثال، اگر در مکانی گرم زندگی می‌کنید و فعالیت هاي ورزشی یا جسمانی زیادی انجام میدهید باید مصرف آب خودرا افزایش دهید.

 

آب نوشیدن رابه بخشی از روتین زندگی خود مبدل کنید

نوشیدن یک لیوان آب هنگام صبح، هر دوران که از پشت میز خود بلند می‌شوید و به دستشویی میروید، به همراه وعده هاي خوراکی، و یا هر لحظه اي دیگری مثل این در برنامه روزانه خود رابه یک عادت مبدل کنید تا از فواید تامین آب مورد نیاز بدن بهره‌مند شوید.

 

مزه دلخواه خود رابه آب اضافه کنید

اگر تمایلی به نوشیدن آب ساده ندارید و اینکار انگیزه اي در شما ایجاد نمیکند، میتوانید مزه دلخواه خودرا از طریق مواد طبیعی به آن اضافه کنید. این میتواند در قالب افزودن آب میوه ها یا سبزیجات یا خود انها، مثل لیمو، خیار، توت فرنگی، یا نمونه هایي گیاهی مثل نعناع، ریحان یا اسطوخدوس به آب باشد.

چند ایده برای اینکه در طول روز آب بیشتری مصرف کنیم

از تایمر استفاده کنید

اگر حتی زمانی که لیوان یا بطری آب در نزدیکی شما قرار دارد همان‌ گونه در نوشیدن منظم آب با مشکل روبه‌رو هستید میتوانید از یک تایمر روی تلفن همراه یا ساعت خود استفاده کنید تا هر یک یا دو ساعت یک‌بار بشما یادآوری شود باید آب بنوشید. برهمین اساس می‌توانید از فشار نوشیدن مقدار زیادی آب دریک وعده نیز جلوگیري کرده و همواره آب مورد نیاز بدن خودرا تامین کنید.

 

مواد خوراکی با محتوای آب زیاد مصرف کنید

نوشیدن آب تنها راه برای تامین آب مورد نیاز بدن نیست و از طریق غذا هاي مصرفی نیز می‌توانید بخشی ازآن را تامین کنید. تعداد زیادی از میوه ها و سبزیجات سرشار از آب هستند، که ازآن جمله میتوان به خیار، کرفس، اسفناج، توت فرنگی، پرتقال و … اشاره کرد. برهمین اساس، گزینه هاي بسیاری در اختیار شما قراردارند.

 

بجای مصرف تنقلات شور میتوانید یک ماده خوراکی با محتوای آب زیاد را بعنوان میان وعده مصرف کنید، که به تامین آب مورد نیاز بدن و احیای ذخایر آن کمک می‌کند.

 

جدیدترین مطالب سایت