14 خوراکی که برای فرم دادن سینه مناسب است

مجموعه : تغذیه سالم
14 خوراکی که برای فرم دادن سینه مناسب است

غذاها و عمل هایی که مخصوص فرم دهندگی سینه میباشد 

برای سالم زیستن و برای دارا بودن برترین و خوش فرم ترین سینه در ادامه میتوانید ما را در تالاب دنبال نمایید. 

 

14 خوراکی که برای فرم دادن سینه مناسب هست , به گزارش تالاب بطور کل و طی تحقیقات به عمل آمده در خصوص اندام و بافت هاي ناب زنان برای سفت شدن سینه و رفع افتادگی آن غذا هاي سالم شامل مواد مغذی لازم بخورید از جمله پروتئین ، ویتامین ، کلسیم ، موادمعدنی، کربوهیدراتها

 

در ادامه به تمامی مواردی که بشما کمک می‌کند سینه هاي بسیار خوش فرم داشته باشید اشاره می‌کنیم با وبسایت ناز وب همراه باشید.

 

هر زنی می‌خواهد در تمام عمر سینه هاي خوش فرمی داشته باشد. متاسفانه در بیشتر موارد این مقدور نیست. افتادگی سینه ها یکی از روال هاي طبیعی هست که با بالاتر رفتن سن و از دست رفتن تساهل پذیری و خاصیت کشسانی سینه ها اتفاق میوفتد.

 

 

با این‌که افتادگی سینه ها از حدود 40 سالگی اتفاق میوفتد اما زودتر از این دوران نیز امکان دارد. جدای از سن عوامل دیگری مثل شیردهی ، بارداری ، یائسگی ، کاهش یا افزایش وزن ناگهانی ، ورزش هاي سنگین ، کمبود تغذیه و پوشیدن سوتین هاي نامناسب نیز روی افتادگی سینه ها تاثیر میگذارد.

 

14 خوراکی که برای فرم دادن سینه مناسب است

 

 

بعضی مریضی ها مثل سرطان سینه یا مشکلات تنفسی مثل سل نیز می‌تواند سبب افتادگی سینه ها شود. ضمنا مصرف بیش از حد نیکوتین ، الکل و نوشیدنی هاي کربنات دار هم میتواند دراین حالات تاثیرگذار باشد.

 

 

سینه ها عضله ندارند. از چربی ، بافت هم بند و غده هاي ساخت شیر ساخته شده اند و نیاز به مواظبت صحیح دارند تا شکل خوب خودرا حفظ کنند.

 

 

انواع کرم ها و لوسیون هاي متنوعی در بازار در معرض میباشد تا سینه هاي افتاده را سفت و خوش ترکیب کنند . به هرحال اگر روشهای طبیعی را ترجیح می‌دهید دراین جا به چند مورد درمان هاي ساده و آسان خانگی اشاره میکنیم که می‌توانید امتحان کنید.

 

 

1.ورزش

خانم هایي که سینه هاي افتاده دارند باید برنامه ورزش رابه صورت روتین در زندگی روزمره خود جای دهند. تمریناتی که بافت سینه و عضلات سینه اي اطراف قفسه سینه را هدف قرار میدهد میتواند به سفتی بیشتر کمک کند.تمریناتی موثر برای سفتی عضلات بدن

بعضی تمرین هاي ورزشی که تاثیر زیادی روی بالا بردن و سفت کردن سینه هاي افتاده دارند عبارتند از پرس و جذب سینه ، بالا بردن دستها ، شنا روی زمین و حرکت پرواز با دمبل. چگونگی انجام این تمرینات ورزشی را می‌توانید در این جا مطالعه کنید.

 

 

2.مرتبا سینه هایتان را ماساژ بدهید.

 

14 خوراکی که برای فرم دادن سینه مناسب است

 

هرروز دست کم 15 دقیقه سینه هایتان رابه سوی بالا ماساژ دهید. « برای گرفتن برترین نتیجه یک‌بار صبح و یکبار شب اینکار را انجام دهید» ماساژ مکرر گرما و انرژی ایجاد میکند که به نوبه خود گردش خون سینه ها را التیام می بخشد.

 

واین مسئله نیز به نوبه خود سبب تقویت بافت هم بند و عضلات شده و مانع از افتادگی سینه ها شده ودر التیام شکل سینه ها کارآیی زیادی دارد.

 

 

کمی روغن بادام یا روغن زیتون روی کف دست خود بریزید «ژل آلوئه ورا هم مناسب هست» و آن ها رابه هم ماساژ دهید تا گرم شوند. کف دست هایتان را روی سینه ها قرار دهید و آن ها رابا حرکت رو به بالا ماساژ دهید« با دست چپ در جهت حرکت عقربه هاي ساعت و با دست راست برخلاف حرکت عقربه هاي ساعت»

 

حدود 15 دقیقه ماساژ دهید و دقت داشته باشید که کف دستها رابا یک سرعت و منظم حرکت دهید تا جریان حرارت به یک شکل باشد. با گذشت دوران سینه هایتان پر تر و گردتر بنظر می‌رسند.

 

 

3. ماساژ یخ

 

14 خوراکی که برای فرم دادن سینه مناسب است

 

ماساژ یخ نیز یکی از روشهای موثر برای سفت کردن و بالا بردن سینه هاي افتاده هست. سرمای آن سبب انقباض بافت شده و به نوبه خود سینه را سفت تر و بالاتر نشان میدهد.

 

 

· دو قالب یخ بردارید و فقط درحدود یک دقیقه آن ها رابا حرکت دایره اي روی سینه هایتان ماساژ دهید.

· سینه ها رابا یک حوله نرم خشک کنید و فورا یک سوتین مناسب بپوشید.

 

 

· به مدت سی دقیقه در حالت لمیده قرار بگیرید.

· اینکار را در فواصل منظم در طول روز انجام دهید.

· دقت داشته باشید که هر دوران بیشتر از 1 دقیقه سینه ها رابا یخ ماساژ ندهید زیرا میتواند سبب کرختی شود.

 

 

4.روغن هاي معطر

 

14 خوراکی که برای فرم دادن سینه مناسب است

 

روغن هاي معطر مثل روغن دانه رازیانه ، روغن نعناع ، روغن هویج ، روغن لیمو و روغن میل شامل خواص جوان سازی سلول هاي پوست می باشند که به حفظ تساهل پذیری و کشسانی پوست هاي افتاده کمک میکنند.

 

همه ی آن چه نیاز دارید ماساژ سینه ها با این روغن ها در فواصل منظم در طول روز هست تا پوست اطراف سینه و روی آن محکم شود. دقت داشته باشید که این روغن ها میتواند پوست را بسوزاند و بهمین خاطر باید به میزان بسیار کم بهرهگیری شوند. دو قطره برای این غرض کافی هست.

 

 

5.روغن هاي گیاهی

 

14 خوراکی که برای فرم دادن سینه مناسب است

 

ماساژ سینه ها با روغن هاي گیاهی نیز میتواند برای محکم کردن پوست و بافت سینه خوب باشد. نظیر هاي بینظیر برای اینکار روغن بادام و روغن هسته انگور هست که هر دوی انها به سفت شدن و تغذیه پوست سینه کمک می‌کند.

 

برای نتیجه بهتر شما می‌توانید دو قطره از روغن هاي اسانس دار رابا روغن گیاهی آمیخته کرده و با آن سینه ها را ماساژ دهید.

 

 

6.روغن زیتون

ماساژ سینه ها با روغن زیتون یک روش بی نظیر برای سفت کردن سینه هاي افتاده هست. روغن زیتون منبع سرشاری از آنتی اکسیدانها و اسیدهای چرب هست که آسیب ناشی از رادیکال هاي آزاد را برطرف کرده و مانع از افتادگی سینه ها می‌شود. افزون بر آن به التیام بافت پوست نیز کمک خواهد کرد.

 

 

1- کمی روغن زیتون روی کف دست تان بریزید و دست هایتان رابه هم ماساژ بدهید تا گرم شود.

2- با حرکت رو به بالا کف دست هایتان را روی سینه هایتان ماساژ بدهید.

3- حدود 15 دقیقه به آرامی ماساژ بدهید تا جریان خون افزایش یافته و ترمیم سلولی تحریک شود.

4- این درمان را چهار تا پنج بار در هفته انجام دهید.

ضمنا شما میتوانید از روغن آووکادو یا جوجوبا برای ماساژ سینه هایتان بهرهگیری کنید.

 

 

از ماسک هاي خانگی مختص سینه بهرهگیری کنید

ماسک هاي سینه نیز مثل ماسک صورت میتوانند به سفت شدن پوست سینه و مناطق اطراف آن کمک کنند. شما می‌توانید این ماسک ها را دست کم یک‌بار در هفته بهرهگیری کنید تا به نتایج دلخواه برسید. بعضی پیشنهاد هاي بینظیر برای ماسک هاي خانگی سینه عبارتند از :

 

 

7.ماسک سینه ویتامین E و تخم مرغ

 

14 خوراکی که برای فرم دادن سینه مناسب است

 

خمیری شامل ماست ، ویتامین E و تخم مرغ « به نسبت 1 قاشق رستوران ، یک قاشق رستوران و یک تخم مرغ» درست کنید. این خمیر را روی سینه بمالید و به آرامی ماساژ دهید. بگذارید ماسک نیم ساعت روی سینه ها بماند. بعد با آب سرد آنرا بشویید.

 

8.ماسک خیار و زرده تخم مرغ

 

14 خوراکی که برای فرم دادن سینه مناسب است

 

یکی از دیگر درمان هاي بینظیر برای بالا بردن سینه ها ماسکی هست که از خیار و زرده تخم مرغ آماده میشود. خیار خواص خوشرنگ کردن پوست را دارد و زرده تخم مرغ سرشار از پروتئین و ویتامین هایي هست که به درمان سینه هاي افتاده کمک می‌کند.ماسک آب خیار با لیمو ترش هم می‌تواند باعث روشن شدن پوست گردد.

· یک خیار کوچک را درون آمیخته کن پوره کنید.

· یک زرده تخم مرغ و یک قاشق کره یا خامه به آن افزون کنید تا خمیری شکل شود.

· خمیر را بر روی سینه هایتان بمالید و حدود 30 دقیقه نگه دارید.

· آن رابا آب سرد به خوبی بشویید.

· این ماسک را هفته اي یکبار بهرهگیری کنید تا سینه هایتان را سفت و محکم کند.

 

 

9.ماسک سفیده تخم مرغ

 

14 خوراکی که برای فرم دادن سینه مناسب است

 

سفیده تخم مرغ نیز به دلیل خواص تغذیه کنندگی پوست برای برطرف کردن مشکل افتادگی سینه ها موثر هست . لیپیدهای آب دوست موجود در سفیده تخم مرغ به سفت کردن پوست شل شده ي اطراف سینه کمک می‌کند.

 

 

· یک سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا جایی که کف کند. آنرا روی سینه قرار دهید و بگذارید به مدت 30 دقیقه روی سینه ها بماند. آن رابا آّب خیار یا پیاز و بعد با آب سرد بشویید.

 

· شما میتوانید با آمیخته کردن یک سفیده تخم مرغ و یک قاشق رستوران از ماست ساده و عسل نیز ماسک سینه بسازید. آنرا روی سینه ها بگذارید و 20 دقیقه صبر کنید . با آب سرد بشویید.

 

 

این روشهای درمانی را نیز هفته اي یکبار بهرهگیری کنید تا از داشتن سینه هاي سفت لذت ببرید.

 

 

10.شنبلیلیه

 

14 خوراکی که برای فرم دادن سینه مناسب است14 خوراکی که برای فرم دادن سینه مناسب است

 

در آیورودا یا طب سنتی هندی، شنبلیله غالباً برای سفت کردن سینه هاي افتاده بهرهگیری می‌شود. این سبزی دارای ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایي هست که با رادیکال هاي آزاد مبارزه کرده و به بالا کشیدن و سفت و نرم شدن بافت سینه کمک می‌کند.

 

 

· یک چهارم فنجان پودر تخم شنبلیله رابا آب کافی آمیخته کنید تا یک خمیر غلیظ به دست بیاید. این خمیر را روی سینه هایتان بمالید و آنرا برای 5 تا 10 دقیقه نگه دارید. با آب گرم آنرا بشویید. این درمان را هفته اي یک یا دو بار انجام دهید.

 

 

· ضمنا شما میتوانید با بهرهگیری از نصف فنجان ماست ، ده قطره روغن شنبلیله و ده قطره ویتامین E و یک سفیده تخم مرغ ماسک سینه درست کنید. این محتویات را آمیخته کنید تا خمیر نرمی به دست بیاید. خمیر را روی سینه هایتان مالیده و به آرامی ماساژ بدهید. بگذارید 30 دقیقه روی سینه ها بماند و بعد با آب سرد آنرا بشویید. از این ماسک هفته اي یکبار بهرهگیری کنید.

 

11.انار

انار یکی از خوراکی هاي ضد پیری بی نظیر هست که به پیشگیری از افتادگی سینه ها کمک می‌کند. روغن دانه انار سرشار از مواد مغذی گیاهی هست که به سفت شدن سینه ها کمک میکند.

 

14 خوراکی که برای فرم دادن سینه مناسب است

 

· خمیری از پوست انار و کمی روغن خردل گرم درست کنید. هر شب گذشته از خواب 5 تا 10 دقیقه آن رابا حرکت دورانی بر روی سینه ها ماساژ بدهید.

 

· شما میتوانید از روغن دانه انار نیز برای ماساژ سینه ها 2 تا 3 بار در روز بهرهگیری کنید.

 

· انتخاب دیگر آمیخته کردن 4 قاشق چایخوری روغن چریش با یک قاشق رستوران پوست انار خشک و پودر شده هست . این ترکیب را چند دقیقه گرم کنید بعد بگذارید سرد شود و آنرا برای ماساژ سینه ها دو بار در روز و به مدت چند هفته بهرهگیری کنید.

 

 

12.آلوئه ورا

 

14 خوراکی که برای فرم دادن سینه مناسب است

 

آلوئه ورا خاصیت سفت کننده طبیعی پوست را دارد که در پیشگیری از افتادگی سینه ها موثر هست. آنتی اکسیدان هاي موجود در آلوئه ورا مانع از آسیب ناشی از رادیکال هاي آزاد شده و به سفت شدن سینه هاي افتاده کمک میکند.

 

 

· ژل آلوئه ورا را بر روی سینه هایتان مالیده و به آرامی با حرکت دایره اي و به مدت ده دقیقه ماساژ دهید. بگذارید 10 دقیقه دیگر روی سینه هایتان بماند و بعد آن رابا آب گرم بشویید. این درمان را 4 یا 5 بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه دلخواه را بگیرید.

 

 

· شما می‌توانید آمیخته یک قاشق رستوران ژل آلوئه ورا رابا یک قاشق چایخوری مایونز و یک قاشق چایخوری عسل آمیخته کنید . آنرا بر روی سینه هایتان مالیده و به مدت 15 دقیقه نگه دارید. ابتدا با آب گرم و بعد با آب سرد شستشو بدهید. اینکار را هفته اي یکبار انجام دهید.

 

 

13.کره شی آ

 

14 خوراکی که برای فرم دادن سینه مناسب است

 

از دیگر مواد طبیعی مناسب برای محکم کردن و سفت کردن سینه ها کره حاصل از درخت آفریقایی شی آ هست. این کره سرشار از ویتامین E بوده و پوست را سفت نموده و به سینه ها ظاهری محکم تر میدهد. ضمنا به پیش گیری از آسیب ناشی از رادیکال هاي آزاد نیز کمک می‌کند.

 

 

1- اندکی کره شی آ رابه سینه هایتان بمالید.

2- آن رابا حرکت دورانی به مدت 10 الی 15 دقیقه به سوی بالا ماساژ بدهید .

3- بگذارید 10 دقیقه دیگر بر روی سینه هایتان بماند و بعد آن رابا آّب بشویید.

4- این درمان را سه تا چهار بار در هفته انجام دهید تا نتایج چشمگیری به دست بیاورید.

 

 

14.گِل راسول

 

14 خوراکی که برای فرم دادن سینه مناسب است

 

گِل راسول یکی از مواد طبیعی سفت کننده ي پوست هست . این گِل شامل موادمعدنی مثل سیلیس ، منیزیم ، آهن ، کلسیم ، پتاسیم و سدیم هست که به سفت شدن پوست هاي افتاده از جمله سینه ها کمک می نماید.

 

 

· دو قاشق رستوران گِل راسول به شکل پودر رابا آب کافی آمیخته کنید تا خمیر نرمی به دست بیاید.

· این خمیر را روی سینه هایتان قرار دهید و صبر کنید تا خشک شود.

· آن رابا آب ولرم بشویید.

· این درمان را هفته اي یکبار بهرهگیری کنید.

ارزش خوراکی وعده هایتان را بالا ببرید

 

14 خوراکی که برای فرم دادن سینه مناسب است

 

کمبودهای تغذیه اي نیز می‌تواند مانع از رسیدن مواد خوراکی مورد نیاز رشد سینه ها شود. برای مثال کمبود پروتئین می‌تواند سبب از دست رفتن سفتی و استقامت عضلات سینه شود و درنتیجه سینه ها آویخته شوند.

 

 

بنابراین لازم هست که غذاهایی مغذی و موثر مصرف کنید که دست کم شامل مواد خوراکی لازم مثل پروتئین ، ویتامین ها ، کلسیم ، موادمعدنی ، کربوهیدرات ها و چربی هاي لازم باشد. برهمین زمینه بعضی مواد خوراکی که نیاز دارید باید در رژیم خوراکی روزمره تان باشند از جمله گوجه فرنگی ، پیاز ،هویج ، کلم ، بروکلی ، گل کلم ، سیر و غیره . تا سینه هایتان به شکل نخست باز گردند.

 

 

رهنمودهای دیگر:

· از رژیم هاي خوراکی سخت و کاهش وزن چندان در مدت دوران کوتاه خودداری کنید زیرا سبب افتادگی سینه ها می‌شود.

· شنا کنید زیرا این ورزش برای سفت کردن سینه ها بسیار بینظیر هست.

· از خم شدن به سوی جلو ، راه رفتن تند یا دویدن بدون پوشیدن سوتین محافظ خودداری کنید.

 

 

· در طول روز آب چندان بنوشید و این رابه یک عادت تبدیل کنید تا پوست تان همه ی وقت شاداب باشد.

· سینه هایتان را بدون ضد آفتاب در معرض نور خورشید قرار ندهید . نور خورشید سبب از دست رفتن حالت کشسانی پوست میشود. هر دوران که تاپ یقه باز ، لباس شنا یا لباسهای یقه باز می‌پوشید روی سینه هایتان کرم ضدآفتاب بزنید.

 

 

· برای التیام کلی سلامت تان و پیشگیري از شکننده بودن پوست سینه ها سیگار کشیدن را ترک کنید.

 

· مراقب باشید که طرز قرارگیری درستی داشته باشید تا مانع از افتادگی سینه ها شوید. همه ی وقت صاف بنشینید ، صاف راه بروید و قوز نکنید.

 

 

· همه ی وقت سوتین مناسب و خوب به تن کنید تا سینه هایتان رابه خوبی حفاظت کند. اگر لازم هست یک سوتین بالا برنده بپوشید تا بهتر سینه هایتان را نگاه دارد. وقتی تمرینات آئروبیک انجام میدهید ، تنیس بازی می‌کنید ، می دوید یا هر نوع حرکتی که سبب بالا و پایین رفتن سینه ها میشود، سوتین ورزشی به تن کنید.

 

 

· اگر افزون وزن دارید ، وزن خودرا پایین بیاورید. وزن چندان بدن سبب کشیدگی پوست و افتادگی سینه ها می‌شود. سفت کردن عضلات و پوست بعد از کاهش وزن

· شما میتوانید برای بهتر کردن پوست و سفت کردن سینه ها از تمرینات مناسب یوگا بهرهگیری کنید.

 

غذا هاي سالم شامل مواد مغذی لازم بخورید از جمله پروتئین ، ویتامین ، کلسیم ، موادمعدنی، کربوهیدرات ها

 

جدیدترین مطالب سایت