7 پروتئینی که باید هر روز در غذایتان باشد

مجموعه : تغذیه سالم
7 پروتئینی که باید هر روز در غذایتان باشد

پروتئین های اضطراری برای افراد 

 

پروتئین ها برای تمام افراد به یک اندازه خوب هست اما به شرطی که حتما بهرهگیری کنند در ادامه میتوانید با 7 پروتئینی که باید هرروز در غذایتان باشد ما را دنبال نمایید. 

 

متخصصان تغذیه بر این باورند که رژیم هاي خوراکی بر پایه گیاهان خطر ابتلا به مریضی هاي قلبی، دیابت، چاقی و سرطان را کاهش میدهند. گیاهان منابع غنی از پروتئین، فیبر و چربی هاي سالم میباشند و میزبانان ویتامین ها، موادمعدنی، آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی گیاهی نیز قلمداد می‌شوند.

 

اگرچه اگر شما از طرفداران گوشت قرمز هستید، لازم نیست بطور کامل ازآن اجتناب کنید، تنها کافیست گیاهانی که سرشار از پروتئین میباشند را برای چند روز در هفته به رژیم خوراکی تان افزون کنید تا شاهد تاثیرات شگفت انگیز آن ها در التیام سلامت کلی بدن باشید:

 

عدس: فقط یک فنجان عدس پخته شده شامل ۱۸ گرم پروتئین و ۱۶ گرم فیبر هست. عدس به آرامی هضم میشود و راه خوبی برای احساس سیری طولانی مدت و پیشگیری از پرخوری هست. پروتئین و فیبر موجود در عدس به نظارت قندخون، فشار خون و کلسترول نیز کمک میکند. مصرف عدس خود عاملی برای جلوگیري از مریضی هاي قلبی و سرطان روده بزرگ هست.

 

لوبیا: یک فنجان لوبیای پخته شده ۱۵ تا ۲۰ گرم پروتئین به بدن شما می‌رساند. همانند عدس، فیبر و پروتئین موجود در لوبیا به بازرسی وزن، کاهش خطر مریضی هاي مزمن مثل دیابت، مریضی هاي قلبی عروقی و سرطان کمک میکند. افزون بر این، لوبیا دارای آمینو اسیدی به نام «لیسین» هست که یکی از ۹ پروتئین پایه برای بدن قلمداد میشود.

 

سویا: یکی از کمیاب ترین منابع پروتئین کامل هست به این معنی که تمام اسیدهای آمینه لازم را در خود جای داده هست. یک فنجان سویای پخته شده، ۲۹ گرم پروتئین را داراست. توفو، که از نوعی دانه سویا درست میشود، اگرچه میزان کافی پروتئین را دارا نیست اما میتواند ۲۰ گرم ازآن را در خود جای دهد. مصرف سویا میتواند بشما کمک کند که میزان گوشت کمتری مصرف کنید.

 

7 پروتئینی که باید هر روز در غذایتان باشد

گیاهان منابع غنی از پروتئین، فیبر و چربی هاي سالم میباشند

 

دانه هاي کنف: این دانه هاي کوچک منبع خوبی از پروتئین گیاهی میباشند و همینطور سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ و چربی هاي ضد التهاب قلمداد می‌شوند. سه قاشق رستوران از این دانه ها ۱۰ گرم پروتئین به بدن شما میرساند.

 

دانه هاي چیا: این دانه ها نیز منابع بینظیر فیبر و پروتئین میباشند. ۲ قاشق رستوران از این دانه ها ۶ گرم پروتئین و ۱۲ گرم فیبر به بدن می‌رساند. دانه هاي چیا منابع خوب اسیدهای چرب امگا ۳ نیز قلمداد یم شوند. این چربی ها به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کنند و عملکرد مغز را افزایش میدهند. ضمنا پایین آورنده کلسترول خون نیز میباشند.

 

دانه هاي آفتابگردان: دانه هاي آفتابگردان سرشار از پروتئین میباشند. این ماده افزون بر این که پروتئین مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند« یک چهارم پیمانه ازآن حدود ۶ گرم پروتئین وارد بدن می‌کند» سرشار از اسید لینولئیک نیز هست و میتواند به کاهش وزن کمک کند. این ماده منبع غنی از ویتامین E و سلنیوم هست و میتواند پوست شادابی برایتان به ارمغان بیاورد.

 

کلم بروکلی: کلم بروکلی یک سبزی بی مشابه هست و نه تنها فیبر و پروتئین خوبی دارد« یک پیمانه ازآن ۲ و نیم گرم فیبر و ۲ و نیم گرم پروتئین وارد بدن می‌کند» بلکه منبع خوبی از مواد مغذی گیاهی و ویتامین سی هست و همین امر می‌تواند به التیام سیستم ایمنی و مبارزه با مریضی هایي بعنوان سرطان بشما کمک کند. شما می‌توانید این کلم را در سوپ ‌هاي خود پوره کنید یا ان رابه صورت خام مصرف نمایید. برای این که مواد مغذی آن را حفظ کنید از پختن بیش از حدش خودداری نمایید.

 

جدیدترین مطالب سایت