افزایش انرژی بدن بعد از یک روز شلوغ ؟

افزایش انرژی بدن بعد از یک روز شلوغ ؟

افزایش انرژی بدن : در این قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شما همراهان عزیز لیستی از ترفندهای انرژی زا را منتشر کرده ایم. و تنها یکی از این ترفندهای بی دردسر شامل تکان خوردن کافئین است. 

 

13 ترفند برای افزایش انرژی فوری

گاهی اوقات شما واقعاً نیاز دارید که دست و پنجه نرم کنید و کارها را انجام دهید. اما یک مشکل در برنامه وجود دارد: شما شکست خورده اید. دیروز دم خود را از دست دادید، تا ساعت 3:00 صبح چرخیدید و رفت و آمدتان کاملاً از ریل خارج شد. اما همه چیز از دست نرفته است.

 

شما می توانید آن انرژی لک مانندی را که در اوایل هفته احساس می کردید، بازیابی کنید، و حتی برای انجام آن نیازی به پایین آوردن یک ردبول ندارید. فقط کافی است این 13 ترفند را برای جایگزینی فوری آدرنالین دنبال کنید و برای مقابله با هر چیزی که Hump Day به سر شما بیاورد آماده خواهید بود. 

 

بیشتر بخوانید: انرژی هایی که حیات انسان به آن نیاز دارد!

 

1. فکر نکن پلک زدن.

افزایش انرژی بدن بعد از یک روز شلوغ ؟

افزایش انرژی بدن

این روش کارمند اداری مدرن است: چشمان خود را به صفحه رایانه چسبانده، روی کار شما متمرکز شده است – یا، صادقانه بگوییم، یک ویدیوی احمقانه درباره بچه حیوانات. اما با توجه به مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم، این توجه شدید انرژی مغز شما را تحلیل می برد.

 

بدون اینکه متوجه شوید، به احتمال زیاد پلک نمی‌زنید. هر پلک زدن باعث می شود که قشر بینایی و حسی مغز شما یک “چرت کوتاه” داشته باشند که امکان شارژ مجدد و متعاقب آن افزایش انرژی را فراهم می کند.

 

2. حذف صبحانه را متوقف کنید.

افزایش انرژی بدن بعد از یک روز شلوغ ؟

بر اساس گزارشی 31 میلیون نفر هر روز صبحانه را حذف می‌کنند – بیشتر به این دلیل که «بیش از حد مشغول هستند یا دیر می‌گذرند». بنابراین اگر شما یکی از 10 درصد کشوری هستید که ضروری ترین وعده غذایی را حذف می کنند، هر روز صبح به معنای واقعی کلمه پنج دقیقه وقت بگذارید و از حذف آن دست بکشید.

 

بارها و بارها نشان داده شده است که صبحانه عملکردهای بدن شما را شروع می کند و ذخایر انرژی لازم برای رسیدن به ناهار را در اختیار شما قرار می دهد.

 

3. چند ضربه بزن

افزایش انرژی بدن بعد از یک روز شلوغ ؟

دلیلی وجود دارد که چرا موسیقی شادی‌بخش در باشگاه‌ها پخش می‌شود – این موسیقی باعث می‌شود افراد از صخره‌ای کم‌انرژی مراقبت نکنند و در اواسط راه آن را ترک کنند. به گفته ساینتیفیک امریکن، موسیقی سریع با «غلبه‌کردن» سیگنال‌های مغز ما برای خستگی، انرژی فوری را افزایش می‌دهد.

 

با این حال، مزایای چنین مقداری در سرعت 145BPM بیشتر می شود. بنابراین با گوش دادن به آهنگ «Shake It Off» اثر تیلور سوئیفت (160BPM) از همان مزایایی برخوردار خواهید شد که با گوش دادن به «Born to Run» اثر بروس اسپرینگستین (147 BPM) خواهید داشت.

 

4. پاهای خود را به حرکت درآورید.

افزایش انرژی بدن بعد از یک روز شلوغ ؟

افزایش انرژی بدن

در حالی که در حال گوش دادن به آن آهنگ های سریع هستید، کار دیگری وجود دارد که می توانید انجام دهید تا انرژی بیشتری از موسیقی بگیرید. اما هشدار دهید: این تکنیک ممکن است هر پهپاد اداری مجاور را تحریک کند.

 

با توجه به تحقیقات انجام شده در مجله موسیقی درمانی، ضربه زدن به پاها و انگشتان خود برای موسیقی شاداب، درمان فوری برای هر گونه خستگی را فراهم می کند.(و بله، آواز خواندن با آهنگ‌های مورد علاقه‌تان خستگی را نیز کاهش می‌دهد – اما ما هرگز و هرگز آن را تایید نمی‌کنیم.)

 

5. از پله استفاده کن.

افزایش انرژی بدن بعد از یک روز شلوغ ؟

محققان دپارتمان حرکت شناسی در دانشگاه جورجیا دریافتند که وقتی نوبت به گذر از تصادف در ظهر می رسد، بازدید از راه پله دفتر شما کیلومترها بهتر از یک فنجان جو است.

 

بالا و پایین رفتن از پله ها برای حدود 10 دقیقه – یعنی حدود 30 طبقه – همان میزان انرژی را ارائه می دهد که تقریباً 4 اونس قهوه یا 1 اونس اسپرسو. و به عنوان یک امتیاز اضافی، یک تمرین سریع نیز دریافت خواهید کرد. دلیلی وجود دارد که این راه شماره یک برای تقویت بعد از ظهر است.

 

6. روی “تیموس” خود ضربه بزنید.

افزایش انرژی بدن بعد از یک روز شلوغ ؟

بله، “تیموس” یک چیز واقعی است و در بالای سینه شما، چند اینچ زیر استخوان ترقوه شما قرار دارد. عملکرد اصلی آن تولید لنفوسیت های T، نوعی گلبول سفید است که به گفته مربیان انرژی و پزشکان طب چینی، می تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد.

 

برای ضربه زدن صحیح به تیموس، به آرامی و عمیق نفس بکشید و به مدت 20 ثانیه به آن ناحیه ضربه بزنید. این کار را تا پنج بار در روز برای افزایش انرژی فوری انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید: بو هایی که شما را شاد میکنند (سرحال و پر انرژی)

 

7. به تعویق انداختن چند نفر.

افزایش انرژی بدن بعد از یک روز شلوغ ؟

افزایش انرژی بدن

ثابت شده است که یک لحظه خوابیدن در نقطه ای از روز – بین 10 تا 30 دقیقه و قبل از ساعت 4 بعد از ظهر، برای اینکه خواب شبانه شما مختل نشود – باعث افزایش حافظه، عملکرد شناختی و هوشیاری می شود. و اگر چرت را قبل از 30 دقیقه قطع کنید، از آنچه که “اینرسی خواب” نامیده می شود، یا آن احساس گیج و سردرگمی که بین بیدار شدن کامل احساس می کنید، رنج نخواهید برد.

 

8. اجازه ندهید بدنتان کم آب شود.

افزایش انرژی بدن بعد از یک روز شلوغ ؟

طبق مطالعه‌ای در مجله تغذیه، سطح 2 درصد کم‌آبی بدن تا زمانی که احساس کنیم «هی، من تشنه‌ام» به وجود نمی‌آید. همان مطالعه می گوید که سطح 1.5 درصد از دست دادن آب بدن برای ایجاد خستگی قابل توجه کافی است. راه حل؟

 

مطمئن باشید که به اندازه کافی آب می نوشید تا هرگز هوس هیدراتاسیون نداشته باشید. برای زنان، حدود هشت فنجان هشت اونس در روز است. برای مردان ده است.

 

9. دوش آب سرد بگیرید.

افزایش انرژی بدن بعد از یک روز شلوغ ؟

نه، شما مجبور نیستید به چالش کامل سطل یخ بروید. اما تحقیقات در عملکردهای رفتاری و مغزی نشان می دهد که صرف سه دقیقه گذراندن در آب سرد می تواند خستگی ناگهانی را در مسیر خود متوقف کند. و بهتر از آن، اگر این کار را هر روز انجام دهید، در برابر خستگی مزمن معجزه خواهید کرد.

 

10. برای دویدن سریع دفتر را ترک کنید.

مطمئناً، اگر می‌خواهید بازدهی خود را بالا ببرید و به حداکثر برسانید، ممکن است ترک میز کار غیر منطقی به نظر برسد. اما همانطور که تحقیقات در مجله پزشکی حرفه ای و محیطی نشان داده است، اختصاص فقط نیم ساعت در روز به ورزش باعث افزایش فوری و طولانی مدت، اگر این تمرین را به عنوان یک عادت انجام دهید، انرژی را افزایش می دهد.

 

این کار به سادگی ترک میز، دویدن یک مایل و کشش است – و می‌توانید همه آن را در یک استراحت معمولی ناهار جای دهید.

 

11. مقداری بلغور جو دوسر بخورید.

افزایش انرژی بدن بعد از یک روز شلوغ ؟

به گفته‌های آن‌ها گوش ندهید: کربوهیدرات‌ها همگی بد نیستند و شما را دچار مشکل نمی‌کنند – تا زمانی که کربوهیدرات‌های مناسب را بخورید.

 

به جای کربوهیدرات‌های ساده (مانند نان سفید، بیشتر غلات یا تقریباً هر چیز دیگری با شکر فرآوری شده)، کربوهیدرات‌های پیچیده را انتخاب کنید. ثابت شده است که آنها به شما انرژی فوری و طولانی مدت می دهند. (یک کاسه بلغور جو دوسر یا یک تکه نان گندم مفید است.)

 

12. مقداری آدامس بجوید.

افزایش انرژی بدن بعد از یک روز شلوغ ؟

افزایش انرژی بدن

بله، آدامس جویدن ممکن است در مطب شما پرمخاطب باشد. (یا برای شما دانشجویان خارج از کشور، فقط در سالن های سخنرانی شما ممنوع است.) اما وقت آن است که این موضوع را با رئیس خود در میان بگذارید، به خصوص اگر در طول روز دچار رکود معمولی شوید.

 

طبق مطالعه‌ای، جویدن یک آدامس هوشیاری را تا 10 درصد افزایش می‌دهد و همچنین به «بازیابی از حافظه معنایی» کمک می‌کند – به عبارت دیگر، شما به احتمال زیاد دقایق مربوط به ساعت 2 بعد از ظهر را به خاطر خواهید آورد. 

 

13. پایین یک شات اسپرسو.

افزایش انرژی بدن بعد از یک روز شلوغ ؟

اگر واقعاً می‌خواهید نسبت کافئین به انرژی خود را به حداکثر برسانید، آن را از ما بگیرید و یک چرت قهوه را امتحان کنید.

 

بیشتر بخوانید: باور کنیم آنچه می دانیم – انرژی مثبت در زندگی

 

در پایان

زندگی انسان به انرژی های طبیعی بسیار وابسته است. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که حیات انسان بدون این انرژی ها چگونه خواهد بود؟!

جدیدترین مطالب سایت