14 راز از کشورهایی با کمترین میزان ابتلا به بیماری های قلبی

14 راز از کشورهایی با کمترین میزان ابتلا به بیماری های قلبی

ژاپن، کره و فرانسه کمترین میزان ابتلا به بیماری قلبی را در جهان دارند. عادات سلامت قلب آنها را در این بخش از مجله تفریحی تالاب بیاموزید تا سال ها به زندگی خود ادامه دهید.

 

کدام کشورها کمترین میزان ابتلا به بیماری های قلبی را دارند؟

نه تنها بیماری قلبی عامل اصلی مرگ و میر در دنیا است، بلکه در هر 40 ثانیه یک نفر دچار حمله قلبی می شود. این نرخ‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) نشان می‌دهد که در مورد کاهش خطر بیماری‌های قلبی، چه در ایالات متحده و چه در سایر نقاط جهان با نرخ حمله قلبی بالاتر، فضایی برای بهبود وجود دارد.

 

گزارش های سازمان ملل و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) نشان می دهد که ژاپن، کره و فرانسه کشورهایی هستند که کمترین میزان بیماری قلبی را دارند. در اینجا چیزی است که ما می توانیم از نحوه زندگی این کشورها بیاموزیم.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی و درک علائم ونشانه‌های سکته قلبی

 

1. وعده های کمتری می خورند

14 راز از کشورهایی با کمترین میزان ابتلا به بیماری های قلبی

پرخوری در فرهنگ ژاپنی تا حدودی به دلیل ماهیت روز کاری آنها مشکل کمتری دارد. زود بیدار شدن برای رفت و آمد به محل کار و دیر بازگشت به معنای وعده های غذایی در حال فرار و در وعده های کوچکتر است. به گفته تئودور تاکاتا، MD، الکتروفیزیولوژیست بالینی قلب در تگزاس هلث فورت ورث، کنترل وعده غذایی نیز در فرهنگ ریشه دارد. ، همانطور که در 80 درصد پر است. در 100 درصد، گفته می شود که یک فرد احساس ناراحتی می کند و پر شده است.

 

2. آنها غذاهای تخمیر شده می خورند

14 راز از کشورهایی با کمترین میزان ابتلا به بیماری های قلبی

یک وعده غذایی کره ای بدون یک غذای جانبی (یا دو) کیمچی – یکی از بهترین غذاهای پروبیوتیکی که رژیم غذایی شما نیاز دارد – ناقص خواهد بود. بر اساس تحقیقات مجله تغذیه، مصرف بیشتر غذاهای تخمیر شده با کاهش خطر بیماری قلبی در زنان مرتبط است. پروبیوتیک‌ها، مانند آنهایی که در غذاهای تخمیر شده یافت می‌شوند، ممکن است کلسترول LDL را کاهش دهند.

 

3. آنها چای سبز را به جای قهوه انتخاب می کنند

14 راز از کشورهایی با کمترین میزان ابتلا به بیماری های قلبی

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که تحقیقات در زمینه تغذیه، متابولیسم و بیماری های قلبی عروقی نشان می دهد که می تواند فشار خون و کلسترول را کاهش دهد. و در حالی که اکثر آمریکایی ها به طور غریزی به سراغ دستگاه قهوه می روند، مردم ژاپن اغلب چای را انتخاب می کنند.

 

ژاپنی ها مقادیر زیادی چای، به ویژه چای سبز مصرف می کنند. چندین مطالعه نشان داده اند که آنتی اکسیدان ها، به ویژه فلاونوئیدهای موجود در چای سبز و سیاه، ممکن است تا حدودی با بهبود عملکرد اندوتلیال از قلب محافظت کنند و این می تواند خطر گرفتگی عروق را کاهش دهد.

 

4. آنها ماهی زیادی می خورند

14 راز از کشورهایی با کمترین میزان ابتلا به بیماری های قلبی

بر کسی پوشیده نیست که ماهی برای شما مفید است. اما در رژیم غذایی روزانه خود به اندازه برخی از افراد در ژاپن و سایر کشورهایی که کمترین میزان بیماری قلبی را دارند، ممکن است به افزایش طول عمر شما کمک کند. راز در پروتئین ماهی و ویتامین D (پاداش اضافی) نیست، بلکه اسیدهای چرب امگا 3 است.

 

توضیح شماره یک [سلامت قلب عالی] مصرف بیشتر ماهی های چرب غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند EPA و DHA است. بری سیرز، MD، نویسنده سری کتاب‌های Zone Diet و رئیس بنیاد تحقیقات التهاب، می‌گوید این را می‌توان با نسبت AA/EPA در خون اندازه‌گیری کرد، که هفت برابر کمتر از آمریکایی‌ها است.

 

5. آنها زمان زیادی را صرف نشستن نمی کنند

14 راز از کشورهایی با کمترین میزان ابتلا به بیماری های قلبی

تلویزیون هم در فرهنگ فرانسه و هم در فرهنگ ژاپنی کمتر وجود دارد، که ممکن است در مقایسه با مردم ایالات متحده به میزان مرگ و میر کمتر آنها در یک دوره زمانی معین کمک کند. به نظر می‌رسد که آمار این موضوع را تأیید می‌کند: در یک نظرسنجی کانادایی تناسب اندام، مرگ و میر افرادی که بیشتر روز را می‌ایستادند، 33 درصد کمتر از افرادی که نشسته بودند، در طول دوره مطالعه داشتند.

 

استفاده از ساعت‌هایی از تلویزیون تماشا شده در هفته به عنوان جایگزینی برای نشستن – افراد می‌توانند راحت‌تر از مدت زمانی که نشسته‌اند، به یاد بیاورند که در یک هفته چقدر تلویزیون تماشا کرده‌اند – یک مطالعه نشان داد که هر ساعت از تلویزیون که بعد از آن تماشا می‌شود. سن 25 سالگی، امید به زندگی بیننده را 21.8 دقیقه کاهش می دهد.

 

6. همه جا راه می روند

14 راز از کشورهایی با کمترین میزان ابتلا به بیماری های قلبی

طولانی‌ترین مردم دنیا روی پمپاژ آهن، دویدن در ماراتن یا شرکت در باشگاه‌های بدنسازی تمرکز نمی‌کنند. در عوض، آنها در محیط هایی زندگی می کنند که فعالیت را تشویق و حمایت می کند. در فرانسه، ژاپن و کره رانندگی (به ویژه در شهرهای بزرگ) کمتر رایج است. در عوض، مردم اغلب پیاده روی، دوچرخه سواری یا وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

 

حرکت به طور طبیعی به معنی فعال ماندن در طول فعالیت های روزانه است. برخلاف ایالات متحده، بیشتر سفرها در این کشورها نیازمند پیاده روی چندین بلوک تا ایستگاه قطار، ترانسفر در ایستگاه های بزرگ قطار و پیاده روی بیشتر پس از رسیدن به مقصد هستند.

 

بیشتر بخوانید:  بیماران قلبی و نکات که باید بدانند

 

7. گوشت قرمز کمتر می خورند

14 راز از کشورهایی با کمترین میزان ابتلا به بیماری های قلبی

بیکن و همبرگر بسیار آمریکایی هستند، اما حذف گوشت قرمز و پخته شده از رژیم غذایی ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. به گفته دکتر کوگا، مردم ژاپن نسبت به مردم کشورهای غربی تمایل به خوردن گوشت کمتری دارند. آنها تمایل دارند پروتئین خود را از گوشت بدون چربی یا منابع گیاهی دریافت کنند که به کاهش کلسترول و کاهش خطر بیماری عروق کرونر قلب کمک می کند.

 

8. آنها مراقب وزن خود هستند

14 راز از کشورهایی با کمترین میزان ابتلا به بیماری های قلبی

بر اساس داده های OCED، کره جنوبی و ژاپن کمترین نرخ چاقی را در جهان دارند (که تنها حدود 4 درصد از جمعیت بزرگسال چاق هستند). همانطور که انجمن قلب آمریکا اشاره می کند، افراد دارای اضافه وزن در مقایسه با افراد دارای وزن طبیعی، 32 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در طول زندگی خود هستند.

 

اگر می‌خواهید از کشورهایی با کمترین میزان بیماری قلبی سرنخی بگیرید، وقت بگذارید و غذای خود را میل کنید. تحقیقات در مورد حقایق چاقی نشان می دهد که سریع غذا خوردن ممکن است منجر به خوردن بیشتر شود که به نوبه خود منجر به نرخ چاقی بیشتر می شود. 

 

9. آنها زمان می برند تا استرس را از بین ببرند

14 راز از کشورهایی با کمترین میزان ابتلا به بیماری های قلبی

ذن یک مفهوم مهم در فلسفه کره ای و ژاپنی است که کاهش استرس را از طریق مدیتیشن تشویق می کند. به گفته بوتنر، «استرس منجر به التهاب مزمن می‌شود، که با هر بیماری مهم مرتبط با سن مرتبط است. آنچه طولانی‌ترین عمر مردم جهان دارند و ما نداریم، روال‌هایی برای رهایی از این استرس هستند. مردم اوکیناوا هر روز چند لحظه را به یاد نیاکان خود می گذرانند، ادونتیست ها دعا می کنند، ایکاریایی ها چرت می زنند و ساردینی ها ساعات خوشی را انجام می دهند.

 

10. آنها کمتر سیگار می کشند

14 راز از کشورهایی با کمترین میزان ابتلا به بیماری های قلبی

همه ما سبک زندگی متفاوتی داریم، اما بد دلی ممکن است نشانه این باشد که شما بیش از حد سیگار می کشید. بسیاری از مردم به کاهش مداوم نرخ سیگار کشیدن در ژاپن به عنوان یکی از عوامل موثر در افزایش امید به زندگی اشاره می کنند.

 

به گفته دکتر کوگا، «میزان سیگار کشیدن، به ویژه در میان مردان، از دهه 1960 که اکثریت قریب به اتفاق مردان سیگار می کشیدند، در ژاپن به شدت کاهش یافته است. وقتی فردی سیگار را ترک می کند، خطر ابتلا به بیماری قلبی در آن فرد در مقایسه با یک فرد سیگاری بسیار کاهش می یابد.

 

11. آنها مراقبت های پیشگیرانه زیادی دارند

14 راز از کشورهایی با کمترین میزان ابتلا به بیماری های قلبی

دکتر کوگا می‌گوید ویزیت‌های پزشک همچنان کلیدی برای جلوگیری از مشکلات قلبی در آینده است. مراقبت‌های پیشگیرانه اغلب در ژاپن انجام می‌شود، و ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی ژاپنی به احتمال زیاد در اوایل زمانی که بتوان آن‌ها را راحت‌تر درمان و/یا مدیریت کرد، به مشکلات مبتلا می‌شوند. معاینات فیزیکی جامع سالانه نیز بسیار رایج است. دولت و کارفرمایان اغلب کارکنان خود را تشویق می کنند تا رفتارهای سالم تری را بر اساس نتایج این امتحانات سالانه اتخاذ کنند. 

 

12. آنها شبکه های اجتماعی فشرده را حفظ می کنند

14 راز از کشورهایی با کمترین میزان ابتلا به بیماری های قلبی

آیا می خواهید طول عمر خود را افزایش دهید؟ این یکی ممکن است ساده ترین آنها باشد: دوستان خود را نگه دارید. «طولانی‌ترین افراد جهان حلقه‌های اجتماعی را انتخاب کردند یا در آن متولد شدند که از رفتارهای سالم حمایت می‌کردند. اهالی اوکیناوا «موآی ها» را ایجاد کردند – گروه هایی متشکل از پنج دوست که مادام العمر به یکدیگر متعهد بودند.

 

تحقیقات انجام شده توسط Framingham Heart Studies نشان داد که سیگار کشیدن، چاقی، شادی و حتی تنهایی مسری هستند. بنابراین شبکه‌های اجتماعی افراد با عمر طولانی، رفتارهای سلامتی آنها را شکل داده است.» 

 

بیشتر بخوانید: رابطه بيماري قلبي و فعاليت جنسي

 

در پایان

حمله قلبی هنگامی رخ میدهد که جریان خون به عروق کرونر کاهش یافته و یا مسدود میشود و در نتیجه رسیدن جریان خون به قلب متوقف می شود.موارد پزشکی بسیار خطرناک زندگی می‌باشند. ممکن هست تا حدی شبیه هم باشند ولی دو شرایط پزشکی کاملاً متفاوت هست.

جدیدترین مطالب سایت