روش های مفید برای جلوگیری از خون ریزی

روش های مفید برای جلوگیری از خون ریزی

چگونه جلوی خون ریزی را بگیریم ؟ 

خون ریزی متاسفانه با اثر هاي درد آور آغاز میشود در ادامه می‌توانید با روشهای خوب برای پیشگیری از اختلالات خونی «خون ریزی» ما را دنبال نمایید. 

 

جراحت‌هاي منتهی به خونریزی‌هاي جزیی ناشی از بریدگی و خراشیدگی باید متوقف شود.

اغلب این جراحت‌ها در منزل قابل درمان میباشند اما مهم هست افراد بدانند چگونه اینکار رابه شیوه صحیح انجام دهند.

 

در این مطلب به چند روش خانگی و خوب برای متوقف کردن خونریزی‌هاي جزئی اشاره کرده که به قرار زیر هست:

 

فشار دادن محل جراحت: فشار پیوسته زخم برترین روش برای متوقف کردن خونریزی هست. میتوان بانداژ، حوله یا پارچه تمیز و خشکی را روی زخم قرار داد و با هردو دست به زخم فشار وارد کرد.

 

بلند کردن محل آسیب دیده: کاهش جریان خون به متوقف کردن خونریزی کمک میکند بنابر این محل جراحت را در صورت امکان بالاتر از سطح بدن قرار دهید. در صورتی که دست یا شانه آسیب دیده میتوان آن را بالای سر نگه داشت. همینطور در صورتی که اندام‌هاي تحتانی دچار آسیب شده‌اند باید دراز بکشند و محل آسیب دیده رابه بالاتر از سطح قلب بلند کنند.

 

قرار دادن یخ در محل زخم: گذاشتن یخ روی محل زخم رگ‌هاي خونی را منقبض کرده و اجازه می دهد لخته خون سریعا‌تر شکل بگیرد و خونریزی متوقف شود.

 

چایچای روش درمانی شناخته شده برای متوقف کردن خونریزی پس از جراحی دندان هست و به افراد پیشنهاد می شود چای کیسه‌اي که شامل تانن هست و سبب لختگی خون میشود را روی محل زخم قرار دهند.

 

روش های مفید برای جلوگیری از خون ریزی

روش های خانگی برای جلوگیری از خونریزی

 

ژلۀ پترولیوم با نام تجاری وازلین: این ماده برترین ترکیب برای متوقف کردن خونریزی ناشی از زخم‌هاي عمیق هست.

 

فندق افسون‌گر: فندق افسون‌گر گونه گیاهی بومی آمریکای شمالی هست که خاصیت آن در متوقف کردن خونریزی شناخته شده هست.

 

دئودورانت «ضد عرق»: دئودورانت افزون بر خاصیت ضد عرق به علت دارا بودن آلومینیوم کلرید رگ‌هاي خونی را منقبض کرده و به لخته شدن خون کمک میکند.

 

دهان شویه: الکل موجود در دهان شویه بعنوان داروی قابض خون عمل میکند و قرار دادن آن روی زخم به لخته شدن سریعا خون کمک میکند.

 

جدیدترین مطالب سایت