خواص خواندنی آروغ زدن

خواص خواندنی آروغ زدن

آروغ زدن چه فوایدی دارد 

 

افرادی که نسبت به فرد هاي دیگر آروغ بیشتری می‌زنند طبق نظریه ها سالم تر هستند در ادامه می توانید با خواص خواندنی آروغ زدن تالاب را دنبال نمایید . 

 

آروغ زدن، خروج گاز موجود در مجرای‌گوارشی از دهان است و زمانی که هنگام غذا‌خوردن و نوشیدن مایعات، هوا وارد معده می شود، رخ می دهد. این گاز ترکیبی از اکسیژن و نیتروژن است.

 

آروغ زدن میتواند مشکلات و درد در ناحیه شکم را برطرف کند. بنابر بررسی‌هاي محققان موسسه ملی دیابت و بیماری‌هاي کلیوی و گوارشی ایالات امریکا، بیشتر مردم بطور متداول روزانه تا 21 بار، گاز ازبدن خود دفع میکنند.

 

دفع‌گاز به شکل آروغ، پدیده‌اي کاملا طبیعی است که وجود آن برای آرام‌شدن‌ شکم پس از تشکیل گاز در مجرای‌گوارشی ضروری است. همینطور آروغ‌زدن میتواند به بعضی از افراد که بیماری‌هاي زیر را دارند، کمک بسیاری کند:

 

عدم تحمل لاکتوز

عدم توانایی تجزیه لاکتوز، نوعی قند موجود در شیر و دیگر محصولات لبنی، باعث می شود فرد دچار گاز‌معده شود و آروغ‌زدن حال وی را خوب میکند.

 

اختلال دستگاه گوارش فوقانی

افرادی که مبتلا به این اختلال هستند، دچار التهاب مری در اثر برگشت اسید‌معده و یا محتویات روده به مخاط قسمت‌هاي پایین مری هستند. همینطور گرفتار سوزش‌معده، زخم معده و یا روده کوچک می شوند. رفلکس اسید در افراد مبتلا میتواند سبب نفخ بسیاری در آن ها پس از هربار غذاخوردن شود و آروغ‌زدن، درد آن ها را کم می کند.

 

سو هاضمه

اگر چه سو هاضمه بیماری خاصی تلقی نمیشود، اما میتواند پس‌از غذا‌خوردن، فرد را دچار سوزش‌معده و احساس ناراحتی در قسمت بالای شکم کند. بیشتر افراد مبتلا احساس میکنند که در ناحیه شکم‌شان، گاز جمع شده است و آروغ‌زدن می تواند از درد این افراد بکاهد.

 

به گزارش تالاب، اگر چه وجود گاز در مجرای گوارشی فرد و حتی دفع آن، خوشایند نیست، گاز بخش طبیعی دستگاه گوارش بدن هر فرد است. با اینحال اگر مقدار‌ گاز بیش از حد و به شکل مزمن و دردآور بود، آنرا جدی گرفته و به دکتر مراجعه کنید.

 

این موضوع به‌مخصوصاً برای افرادی که قبلا عمل جراحی در ناحیه مجرای‌گوارشی و یا معده داشته‌اند، بسیار مهم است.

 

جدیدترین مطالب سایت